Toon posts:

Windows XP w/SP3 legaal krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem, voor mijn doen.
Ik heb via MA3D Windows XP 'gekocht' ( gekregen dus ) maar heb die licentie nooit gebruikt.
Nu ben ik toevallig Windows XP nodig, maar mijn school heeft geen abonnement meer bij MA3D; licentie is nog wel geldig zo lang ik op school zit.
Hoe kan ik nu Windows XP alsnog krijgen? Kan ik deze dan illegaal downloaden en daarna legaal maken door licentie in te voeren? Of is hier een ander programma voor?

Op internet is te vinden dat het legaal is als je bij een illegale windows xp je licentie invoert, maar ik wil toch even een second opinion!

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De legale versie die je hebt, SP3 in slipstreamen, en een eigen installatie CD maken. Kost je enkel een CD-R..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:48:
De legale versie die je hebt, SP3 in slipstreamen, en een eigen installatie CD maken. Kost je enkel een CD-R..
Ik heb dus geen Windows XP, dat is juist het probleem.
Ik heb alleen de licentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkPhotography
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06-2022
*knip* niet nodig....gebruik je niet de illegale sleutels die er bij staan maar je eigen licentie.

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 28-11-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik neem aan dat dat dus legaal is.
Ik kan natuurlijk ook gewoon Windows 8 gebruiken ( Beta versie ).
Enige probleem is dat deze niet echt stabiel is, maar met back ups is alles mogelijk! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laatst was er een topic over xp dowloaden met een kennelijk legale link kan ik me herinneren

tadaa...

OEM-licentie, geen cd [Windows 7]
http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 27-11-2011 22:59 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:51:
laatst was er een topic over xp dowloaden met een kennelijk legale link kan ik me herinneren

tadaa...

OEM-licentie, geen cd [Windows 7]
http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html
Dit gaat toch over W7 ipv XP :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eeeeeeeeeeeuh ..... ik dacht ff dat xp ook ertussen zat :+

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaah goed, het ging mij erom of het illegaal was of niet.
Downloaden of niet bepaal ik zelf.
Allen, dank u wel! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het probleem is dat je vaak niet weet wat voor features extra in zo'n download zitten :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-10 22:09
ga NOOIT zo'n piratebay torrent ding downloaden als je fair wil spelen. Lees even dit door betreffende een zelfde probleem wat ik had alleen dan met windows 2000
[win2000] ISO windows 2000 prof

Je kunt op internet zoeken naar de MSDNAA versie, deze zit in een apart soort "zip" ding ingebakken. Op het www zwerft een programma rond om hier een ISO van te bakken.
Let dus even op de SHA waarden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 16:02
Windows XP komt in 3 soorten licenties: OEM, Retail en VL.

OEM is voor HP, Dell en andere merken
Retail is wat je koopt in de winkel
Volume License is één productsleutel die op meer pc's wordt gebruikt (bvb schoollicentie of groter bedrijf)

Je hebt een retail cd nodig van iemand die Windows XP in de winkel heeft gekocht.
Want je bent student en niet de computer beheerder van het schoolnetwerk.
Dan kan je activeren met de sleutel van MA3D. Een kopie van de cd werkt ook natuurlijk.
Het maakt dan ook niet uit of je cd SP0, SP1, SP2 of SP3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

significant schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:31:
ga NOOIT zo'n piratebay torrent ding downloaden als je fair wil spelen. Lees even dit door betreffende een zelfde probleem wat ik had alleen dan met windows 2000
[win2000] ISO windows 2000 prof

Je kunt op internet zoeken naar de MSDNAA versie, deze zit in een apart soort "zip" ding ingebakken. Op het www zwerft een programma rond om hier een ISO van te bakken.
Let dus even op de SHA waarden :-)
De MSDNAA versie wordt buiten de gekende kanalen verspreid wat ervoor zorgt dat ook die manier van verspreiding niet is toegestaan. Het maakt dus wat dat betreft niet uit of je een gelekte MSDNAA versie download, want als je recht had op de MSDNAA download dan hoef je niet op internet opzoek te gaan, of een kopie van een andere versie op de welbekende downloadkanalen. Het controleren van de SHA waarden is hoe dan ook een zinvolle actie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Waarom koop je niet gewoon Windows 7, in de meeste edities heb je gewoon Windows XP Mode?

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 28-11-2011 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 16:02
Je mag ook SP3 slipstreamen naar je originele cd of iso, wat tegelijk een handige back-up van je cd kan zijn. Met andere woorden, je bent niet verplicht de originele cd te gebruiken voor installatie.

Als je school geen ma3d meer heeft denk ik dat je licentie legaal gezien niet meer geldig is. Bij controle ben je dus schuldig aan software piraterij.
Maar als je installeert met die sleutel, zal Microsoft niet moeilijk doen en je gewoon activeren. En je kan je Windows gewoon gebruiken met alle updates en legale extra's zoals security essentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kopieerde disk met een orgineel licentie is niet illegeaal ;)

Vriendelijke groet,
William
Pagina: 1