OEM-licentie, geen cd [Windows 7]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-07 15:33
Ik zit met een klein probleempje.

Ruim een jaar geleden heb ik een laptop (hp elitebook 8540w) aangeschaft via m'n universiteit. Op die laptop stond Windows 7, Home Premiumm, 64-bit voorgeinstalleerd. Er was geen cd aanwezig. Een paar dagen na aanschaf werd verteld dat niet alle software van de TU op de 64-bit versie zou draaien en dus heeft de TU 32-bit licenties aangeschaft en kregen we daar een cd van.
Dit was ik niet echt van plan om te gaan installeren. Maar ergens het afgelopen jaar bleek het nodig, dan wel handig, te zijn om Windows opnieuw te installeren. Toen heb ik de 32-bit versie gebruikt. Dit blijkt echter wat meer verschil te maken qua prestaties dan verwacht.
Op dit moment lijkt een schone installatie me wel weer een goed idee, maar wil ik graag de 64-bit versie terug. Ik heb hier dus geen cd van maar wel een product-key op het label aan de onderkant van de laptop.
Google heeft me nog niet echt kunnen helpen.
Mijn vraag is dus of er een manier is om aan de software te komen, zonder een licentie te hoeven kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Via bittorent of vergelijkbaar lijkt me het makkelijkst.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 08:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je een Home Premium 64-bit DVD ergens van internet download is de kans groot dat de key gewoon geaccepteerd wordt. Soms is het echter nodig om ook eerst nog een certificaat te installeren, hier zul je dan wel los naar op zoek moeten, die zwerven ook nogal eens ergens rond.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

Torrent zou wel moeten voldoen. Niet illegaal als je het alleen voor jezelf gebruikt.
Linkje:
Doe's niet daar naar linken.

Let wel op dat je een Nederlandse key hebt die werkt alleen met een Nederlandse "DVD". (Met dat probleem zat ik gister ook...)

[ Voor 20% gewijzigd door pasta op 19-11-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Via digital river schijn je de officiele images te kunnen downloaden, hier engelse 64-bits:
http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59186.iso
Digital River is Microsoft’s partner for fulfillment on online distribution for downloadable Microsoft products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Eer wie eer toekomt, Dit was een reply op een vraag van mij:
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:05:
[...]

En trouwens.. gekraakte versies? Je kan ze legaal! downloaden.

[...]
Volg die link, en have fun. Ik heb ze zelf wel gedownload (Win 7 Home Premium 32 & 64 bits), maar geen idee of die het doen op een OEM licentie. Want ik wil zelf ook een re-install doen, om van die bloatware af te komen, en een DualBoot te installeren. Eerst maar even alle drivers die ik nodig heb zien te vinden.

Laat dus even weten of de OEM licentie-key er op werkt ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL

Chris_NL

Miauw

OEM key werkt wel je moet alleen daarna met een Automatische Lijn bellen. Dit houd in dat je 9 x 5 cijfers (ongeveer) moet invoeren. Dan kun je doorgaan en krijg je een code door, deze moet je dan weer invoeren. That's it.

Tenminste zo heb ik dat gister moeten doen...

[ Voor 3% gewijzigd door Chris_NL op 19-11-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojo
Chris_NL schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:07:
Torrent zou wel moeten voldoen. Niet illegaal als je het alleen voor jezelf gebruikt.
Linkje:
*knip*

Let wel op dat je een Nederlandse key hebt die werkt alleen met een Nederlandse "DVD". (Met dat probleem zat ik gister ook...)
Sorry, maar volgens mij is gedownloade software zonder licentie nooit legaal. Die regel van 'alleen voor jezelf gebruiken' geldt alleen voor films en muziek.

En ik heb inderdaad een Engelse versie nodig.

Maar verder bedankt voor de snelle reacties. Die Digital River link klinkt veelbelovend. Dan ga ik maar eens bestanden veiligstellen, en software en drivers zoeken.

Ik vraag me nu alleen af of ik niet voor niets 3 GB aan het downloaden ben.
Is het niet zo dat er bij een nieuwe servicepack een nieuwe licentie hoort?
Moet ik niet opzoek gaan naar de ISO van voor SP1? Ik geloof dat die toen nog niet uit was.

Iemand die hier meer van weet?

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 19-11-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er staat GROOT in de titel: Windows 7 SP1 ISO's... Dus ja, zit SP (service pack) 1 in :P Hoef je die namelijk niet meer achteraf er op te knallen. Gewoon downloaden dus ;)

[ Voor 32% gewijzigd door RaZ op 19-11-2011 19:47 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojo
RaZ schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:47:
Er staat GROOT in de titel: Windows 7 SP1 ISO's... Dus ja, zit SP (service pack) 1 in :P Hoef je die namelijk niet meer achteraf er op te knallen. Gewoon downloaden dus ;)
Ja, dat snap ik, maar op mijn laptop stond Windows 7 geïnstalleerd, zonder SP1 want die kwam pas in maart 2011.

Als je nu Windows 7 koop zit SP1 daar bij in. Het lijkt me dus dat er verschil zit tussen de licenties.
Mijn vraag is of mijn licentie niet alleen geldig is voor Windows 7 zonder SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nee want als je hem zonder SP1 had geïnstalleerd, kon je SP1 ook gewoon installeren zonder je licentie kwijt te raken. Je bespaart jezelf dus heel veel update-tijd door gewoon de versie met SP1 er al in te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL

Chris_NL

Miauw

Rojo schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:43:
[...]

Sorry, maar volgens mij is gedownloade software zonder licentie nooit legaal. Die regel van 'alleen voor jezelf gebruiken' geldt alleen voor films en muziek.
Klopt foutje van mij had ik verkeerd gelezen. Ik had alleen het eerste kopje even snel gelezen. Onderaan staat inderdaad dat voor software een uitzondering geldt, en dat deze alleen door de eigenaar gekopieerd mag worden.
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
Rojo schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:43:
Ik vraag me nu alleen af of ik niet voor niets 3 GB aan het downloaden ben.
Is het niet zo dat er bij een nieuwe servicepack een nieuwe licentie hoort?
Moet ik niet opzoek gaan naar de ISO van voor SP1? Ik geloof dat die toen nog niet uit was.

Iemand die hier meer van weet?
Als je voor elke nieuwe service pack een nieuwe licentie nodig had, dan hadden de stikkers op de pc's geen zin gehad. Deze blijft gewoon het zelfde voor alle service packs. Alleen als je naar een andere versie gaat van Windows heb je een nieuwe licentie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojo
Oké, thanks
Pagina: 1