Verwijderd

Topicstarter
gotters,

ik zit met een probleem waar ik niet uit kan komen.

Ben de hele dag al bezig om mijn beamer aan te sluiten op mijn computer maar het wil niet lukken.

Beamer is een Infocus X8
Grafische kaart is Nvidia 8500 GT

Ik heb de beamer aangesloten met een DVI kabel. (10 meter)

Het probleem is gewoon dat ik op geen enkele manier beeld krijg op de beamer. Mijn computer herkend de beamer WEL :s

Heb al nieuwe drivers geprobeerd en zelfs hele oude drivers, resoluties geprobeerd. Maar tevergeefs.

Wie heeft een idee????

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En je krijgt ook geen melding van de beamer? Iets als resolutie niet compatible, no signal, helemaal niets?

Manual van de beamer al doorgebladerd?

Edit:
En inderdaad, wat onder mij staat.

DVI kent namelijk 3 types:
DVI-D <- alleen digitaal signaal
DVI-A <- alleen analoog signaal
DVI-I <- digitaal en analoog signaal tegelijk

Als je dus DVI-D in een DVI-A beamer stopt, zal die nooit werken, want dat is niet compatible.

[ Voor 49% gewijzigd door RaZ op 27-11-2011 17:34 ]

Ey!! Macarena \o/

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Andere kabel al geprobeerd?

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-02 10:52
10 meter is wel erg veel voor een DVI-kabel. Is die wel shielded? anders zou de storing op de kabel wel eens roet in het eten gooien. 2-3 meter is wel maximaal voor een simpele kabel, anders moet je voor een koperen buis om de kabel heen zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op het scherm krijg ik constand melding "searching" en als ik naar bijvoorbeeld een av ingang kies krijg ik de melding "No signal"

Toch wel raar dat mijn computer de beamer wel herkend maar geen beeld kan sturen

edit:

De kabel moet goed zijn want het heeft (een tijd) terug gewerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 17:38 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:05

NeHoX

Gamer + PV

Ligt de beamer los of langs andere kabels/stroomkabels waar hij voorheen niet langs lag?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat de computer de beamer herkent, heeft niets te maken met het signaal waar de beamer blijkbaar niets mee kan.

Ik kan overigens niet zo 1,2,3 de juiste info vinden over de type's DVI van zowel de graka als de beamer. Maar kijk eens in de handleiding, misschien is daar wat terug te vinden.

Denk namelijk dat het dus ligt aan de verschillende types DVI die niet met elkaar compatible zijn.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ja toen de setup nog werkte, woonde ik nog thuis enzo. inmiddels woon ik op mezelf (jaar nu ongeveer) en heb nu de beamer weer tot mijn beschikking. Dus de situatie kwa opstelling is wel gewijzigd ja. Maar de beamer staat zelf los van andere kabels (aan het plafond) dan zijn eigen stroomkabel

edit:

Ben nu online handleiding aan het doorspitten

https://portal.infocus.co..._X8_ReferenceGuide_nl.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 17:47 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maaruh, je bent al 2 en een half jaar bezig met dit probleem? Probleem met Infocus X8 Beamer

Denk anders even terug naar hoe je het toen hebt opgelost.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
haha! Zo dat is inderdaad al een tijd terug! Er gaan inderdaad wel wat lampjes branden....(niet positief)

edit:

En er word al 2,5 jaar niet op gereageerd ;) hehe.

Maar het probleem is nog niet verholpen. Als het toen met de FX5200 wel was gelukt. Dan ligt het dus niet aan de kabel?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 17:55 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat weet je niet, dat de kabel een tijd terug goed was betekent niet dat hij nu nog goed is. Ik zou dus toch maar eens een andere proberen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

edit: kleine aanpassing ;)

Wat ik trouwens uit je vorige topic opmaak, is dat je daar een extra videokaart gebruikte voor de beamer en tegelijktijd 2 schermen aanstuurde via je reguliere videokaart.

Je vertelt nu niets over je reguliere kaart. Stuur je al 2 schermen aan... een kaart kan niet 3 schermen aansturen (dus via HDMI, DVI en VGA...).

[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 27-11-2011 20:25 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nu geen 2e (lcd tv) scherm verbonden met mijn computer. In de 8500GT zit dus alleen mijn Tft monitor op vga. De fx5200 heb ik er uitgehaald (geen idee waar die nu is) maar heb dus nu wel een dvi uitgang over. Dus vandaar dat ik de beamer daar op aan wilde sluiten

Heb even gegevens van de kabel gevonden en het is een dvi-d kabel

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Stel de resolutie van je pc eens wat lager in. En kijk dan of hij het doet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle resoluties al geprobeerd, van laag tot 1080i 720p enz maar de beamer blijft maar "zoeken"

En heb zelfs de beamer geüpdatet maar ook dit maakt geen klap uit

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 13:17 ]

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-02 14:35
Staat in je OS wel aangegeven dat je de DVI uitgang ook wil gebruiken ?

Welk OS Gebruik je ?

Bij windows 7 kun je op de windows toets en de P tegelijk drukken, en kiezen voor de gewenste situatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows xp. Volgens mij geen optie van dvi wel of niet gebruiken. Zou een dvi-i kabel dan wel werken?

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-02 14:35
Staat dan wel ingesteld dat het systeem de meerdere schermen gebruikt ?

Dan wel niet het dupliceren van het beeld naar de beamer of de beamer gebruiker als 2e beeldscherm ?

Zie : How To Configure and Use Multiple Monitors in Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat staat allemaal goed ingesteld. De computer herkend de beamer ook wel gewoon als een 2de scherm

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 11:45
Je moet dingen gaan uitsluiten. Kabel, OS, Beamer, GPU.
Zet je beamer naast je PC en gebruik verschillende kabels.
Zoals je beamer aansluiten met VGA en je scherm met DVI (als dat mogelijk is)
Misschien kom je er wel achter dat je videokaart of DVI aansluiting stuk is.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Met ^^

Sluit je beamer ook even met VGA aan...wel beeld? Probeer ook een DVI-> VGA stekker op die DVI-aansluiting om te controleren of er iets in het DVI gedeelte misgaat op de kaart of op dvi en vga.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de beamer aangesloten met VGA kabel met een DVI connector aan de computer kant.

Dan krijg ik eindelijk beeld :) en met een resolutie van 1280*800 Dus dat is volgens mij de beste oplossing.

Iemand merkbaar verschil kunnen waarnemen tussen de analoge VGA overdracht tegenover een digitale DVI?
Pagina: 1