.ASPX
.ASPXC
Beste
Ik heb een probleem met een project in ASP.net
In gridview1 wordt er een tabel gegenereerd met 2 knoppen (ButtonFields) in, ButtonMin en ButtonPlus .
Als je op 1 van deze twee knoppen duwt zal ''TexBoxAantal met 1 verhogen of verlagen.
Dit werkt maar de pagina wordt telkens gerefreshed en is in deze opstelling niet handig.
- Maar als ik een UpdatePanel rond deze GridView zet, dan wil hij niks meer uitvoeren, (krijg ook geen error)
Is er iemand die dit fenomeen ook al ondervonden heeft? en opgelost?
Als ik een trigger toepas:
<Triggers> <asp:AsyncPostBackTrigger ControlID="ButtonPlus" EventName="Click" /> </Triggers>
dan krijg ik de error:
Property 'Triggers' does not have a property named 'AsyncPostBackTrigger'.
of
Property 'Triggers' does not have a property named 'ControlID'.
+ Ik heb al enkele uren gegoogled
Alvast bedankt
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <%@ Page Title="" Language="C#" MasterPageFile="~/Bierbeurs.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="BeursBestelling.aspx.cs" Inherits="BeursBestelling" Theme="Bierbeurs" %> <asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="head" runat="Server"> </asp:Content> <asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" runat="Server"> <asp:UpdatePanel ID="ajax2" runat="server"> <ContentTemplate> <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowPaging="True" AutoGenerateColumns="False" OnPageIndexChanging="GridView1_PageIndexChanging" DataKeyNames="ID" OnSelectedIndexChanged="GridView1_SelectedIndexChanged" OnRowCommand="GridView1_RowCommand"> <Columns> <asp:TemplateField HeaderText="Product"> <ItemTemplate> <%#Eval("Product.Name") %> </ItemTemplate> </asp:TemplateField> <asp:BoundField DataField="PurchaisePrice" HeaderText="Verkoop" /> <asp:BoundField DataField="SellingPrice" HeaderText="Selling" /> <asp:ButtonField ButtonType="Button" CommandName="ButtonPlus" Text="--" /> <asp:TemplateField HeaderText="Aantal"> <ItemTemplate> <asp:TextBox ID="TextboxAantal" class="textboxAantal" runat="server">0</asp:TextBox> </ItemTemplate> </asp:TemplateField> <asp:ButtonField ButtonType="Button" CommandName="ButtonMin" Text="++" /> </Columns> <PagerSettings Mode="NextPreviousFirstLast" /> </asp:GridView> </ContentTemplate> </asp:UpdatePanel> - </asp:Content> |
.ASPXC
C#:
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| protected void GridView1_RowCommand(object sender, GridViewCommandEventArgs e) { if (e.CommandName.CompareTo("ButtonPlus") == 0 || e.CommandName.CompareTo("ButtonMin") == 0) { TextBox textboxAantal = (TextBox)(GridView1.Rows[Int32.Parse(e.CommandArgument.ToString())].Cells[3].FindControl("TextboxAantal")); int aantal = Int32.Parse(textboxAantal.Text); aantal++; textboxAantal.Text = aantal.ToString(); textboxAantal.DataBind(); } } |
Beste
Ik heb een probleem met een project in ASP.net
In gridview1 wordt er een tabel gegenereerd met 2 knoppen (ButtonFields) in, ButtonMin en ButtonPlus .
Als je op 1 van deze twee knoppen duwt zal ''TexBoxAantal met 1 verhogen of verlagen.
Dit werkt maar de pagina wordt telkens gerefreshed en is in deze opstelling niet handig.
- Maar als ik een UpdatePanel rond deze GridView zet, dan wil hij niks meer uitvoeren, (krijg ook geen error)
Is er iemand die dit fenomeen ook al ondervonden heeft? en opgelost?
Als ik een trigger toepas:
<Triggers> <asp:AsyncPostBackTrigger ControlID="ButtonPlus" EventName="Click" /> </Triggers>
dan krijg ik de error:
Property 'Triggers' does not have a property named 'AsyncPostBackTrigger'.
of
Property 'Triggers' does not have a property named 'ControlID'.
+ Ik heb al enkele uren gegoogled
Alvast bedankt