Aantal vragen over Objective C / Xcode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 22:53
Hoi,

Ben nu exact 24 uur bezig met het verdiepen in Objective C en ben begonnen aan mijn eerst applicatie (oefenen)

Nou heb ik een tabel welke er als volgt uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0E3m2Z3j1H0u3I3J3k2q/Schermafbeelding%202011-11-25%20om%2023.55.36.png

En nou wil ik er een ''Arrow'' voor plaatsen heb lopen zoeken en zoeken maar heb helaas niks kunnen vinden. Iemand enig idee hoe ik zo'n ''>'' ervoor kan krijgen zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3V2t0e0D1N2l0R450g3j/Schermafbeelding%202011-11-25%20om%2019.31.08.png

En mijn 2e vraag is:

Wanneer je op bijv. ''astronauten'' klikt schuif je naar een volgend object. Nou is deze ook onderverdeeld in ''rijen'' waardoor tekst niet helemaal te zien is. Op welke manier kan ik het best een soort tekstblok maken ipv zulke rijen?

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/082m2k442C3O3w2z230j/Schermafbeelding%202011-11-25%20om%2023.57.23.png

Ik weet dat dit de absolute basis is en doe me best dit te begrijpen en zonder enige ''goede'' tutorial kom je er ook niet. Is er iemand zo vriendelijk dit even uit te leggen op een ''niet voorzeggende'' manier?

Alvast bedankt,
Nathan

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:10

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Zoek de UITableViewCell class reference eens op. Daar staan alle properties van die class beschreven en één daarvan is wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
Scott schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:04:
Zoek de UITableViewCell class reference eens op. Daar staan alle properties van die class beschreven en één daarvan is wat jij zoekt.
Dankje zal deze meteen opzoeken! :)

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
De term die je zoekt is de 'accessory type', deze kun je zowel in de interface builder als in code instellen.

Mbt je tweede vraag, je zult een UILabel of een UITextField moeten gebruiken ipv een table. Als alternatief - maar dat wil je niet - kun je de celhoogte bijstellen en het gedrag van het tekstveld daarin aanpassen zodat de hoogte aangepast wordt aan de inhoud.

Relevant leesvoer:

About Table Views
Table View Styles and Accessory Views

En natuurlijk http://developer.apple.com/library/ios/navigation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
YopY schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:34:
De term die je zoekt is de 'accessory type', deze kun je zowel in de interface builder als in code instellen.

Mbt je tweede vraag, je zult een UILabel of een UITextField moeten gebruiken ipv een table. Als alternatief - maar dat wil je niet - kun je de celhoogte bijstellen en het gedrag van het tekstveld daarin aanpassen zodat de hoogte aangepast wordt aan de inhoud.

Relevant leesvoer:

About Table Views
Table View Styles and Accessory Views

En natuurlijk http://developer.apple.com/library/ios/navigation/
Dankje het 1e is gelukt!

code:
1
cell.accessoryType = UITableViewCellAccessoryDisclosureIndicator;

2e is een stuk lastiger..

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
2e is een kwestie van omklooien met de interface builder - volg een paar tutorials hierover en ook dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
Je had het over de celhoogte dit kan ook met enkel coding? Wil interfacebuilder niet teveel gebruiken dit schijnt de applicatie te vertragen?

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je de tekst in de cell niet kan lezen kan je de UITableCell subclassen, daarin je eigen paint methodes schrijven waarbij je de blokken dus groter maakt.

Voorbeeld mogelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/c2036dee19.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
nathanchunkie schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:08:
Je had het over de celhoogte dit kan ook met enkel coding? Wil interfacebuilder niet teveel gebruiken dit schijnt de applicatie te vertragen?
De cellen zelf tekenen in de "paint" method oid is inderdaad sneller, maar als je dat niet doet kan je hem net zo goed uit interfacebuilder halen aangezien de "NIB" toch hergebruikt wordt voor elk object.

In de code hetzelfde doen als wat de interfacebuilder doet levert je eigenlijk geen snelheidswinst op.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Aloys schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:12:
Als je de tekst in de cell niet kan lezen kan je de UITableCell subclassen, daarin je eigen paint methodes schrijven waarbij je de blokken dus groter maakt.

Voorbeeld mogelijkheid:
[afbeelding]
NIks mis met UITableCell extenden maar dan moet je wel je best doen om het er goed uit te laten zien. Het voorbeeld wat je geeft is natuurlijk 3 keer niks :>

[ Voor 21% gewijzigd door _Erikje_ op 26-11-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
_Erikje_ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:43:
[...]

NIks mis met UITableCell extenden maar dan moet je wel je best doen om het er goed uit te laten zien. Het voorbeeld wat je geeft is natuurlijk 3 keer niks :>
O haha dus dit advies kan ik beter maar niet gebruiken?

----
Jongens stel dat ik nou op astronauten klik en ik wil nog een table weergeven met een aantal namen hiervoor moet ik nogmaals gebruik maken van 'UITableViewController' klopt dit?

Maar ik wil dus enkel als men op astronauten klikt nog een table en bij andere ''categorieën'' niet. Hoe kan ik dit het best doen door dat woord ''door te linken'' naar nog een table.

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Je moet een nieuwe tableviewcontroller op de navigationcontroller pushen wanneer er wordt geklikt op de tablecell.

Maar ik zou als ik jou was eerst eens goede tuturials doorlopen, want dit is best wel basic stuff. Lees anders dit topic even door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
_Erikje_ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:43:
[...]

Tja, even snel Google'n hè. Een beter voorbeeld is bijvoorbeeld de YouTube App op je iPhone. Dit is ook een prima voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://iphone.lightwood.net/StackOverflow/gstableviewatbottom.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
_Erikje_ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:17:
Je moet een nieuwe tableviewcontroller op de navigationcontroller pushen wanneer er wordt geklikt op de tablecell.

Maar ik zou als ik jou was eerst eens goede tuturials doorlopen, want dit is best wel basic stuff. Lees anders dit topic even door...
Thanks! En basic is het inderdaad maar er moet ergens een begin zijn? :P

Front-end developer.

Pagina: 1