Toon posts:

iOS programmeren: waar is het begin?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 20:38
Beste Tweakers,

Ik ben op het moment 16 jaar, en vind het erg interessant om te leren programmeren voor iOS.
Ik heb veel ervaring met HTML/CSS. Een beetje ervaring met Java & PHP.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Ik ben maar eens begonnen met 'Essential-C'. Om het OOP weer wat op te frissen, als basis voor mijn 'iOS-studie'.

Wat raden jullie mij voor hierna aan? Kan ik nadat ik de Essential C studie doorgenomen heb al beginnen aan Stanford's iOS vodcast? of raden jullie me aan om eerst nog een tussenstap te nemen?

Als jullie tips hebben voor betere methoden dan bovenstaande genoemde vodcast, goede boeken bijvoorbeeld, dan hoor ik dat ook erg graag :)

Bedankt!
Torrentus

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 96523

Ik ben me op dit moment ook aan het inlezen op het gebied van mobile applicaties (zowel iOS als Android) en voor beide is de officiële documentatie (voor mij) duidelijk genoeg om de eerste stappen te kunnen zetten.

Voor iOS kun je deze vinden in de iOS Dev Center.

Hier staan simpele tutorials in code en als vodcasts, met als voordeel dat je ook direct een uitgebreide SDK handleiding ernaast hebt liggen.

Door gewoon met simpele dingen te beginnen (inclusief "Hello World") en dan een klein project voor jezelf bedenken die je dan stap voor stap probeert uit te werken, kun je binnen korte tijd een hoop leren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Essential-C is zeker leerzaam, maar let er wel op dat het over C gaat, niet over Objective-C wat je zal moeten schrijven voor iOS.

Ik raad je dan ook aan eerst een kleine tutorial Objective-C te doen voor je aan de iOS vodcast begint.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vdevos
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-11-2019