Beste Tweakers,
Waarschijnlijk een bekend probleem, je zit met een drie/vier jaar oude pc, waar je over het algemeen tevreden over bent, maar net voor dat ene spel niet genoeg up to date is om lekker mee te komen. Wat te doen!
Ik heb eigenlijk een casus die ik jullie graag zou willen voorleggen. Zelf heb ik al redelijk wat onderzoek gedaan, maar voor ik de beslissing neem graag wat input. Meer mensen weten meer dan 1.
Ik zit nu met:
Daarnaast heb ik hier thuis liggen (van een exact dezelfde pc, echter nu vervangen door een nieuwere)
En zijn er vier scenario's die ik kan doen:
Ik was nu benieuwd naar jullie mening wat hier het beste is gezien het feit dat ik niet zomaar 1200 euro ergens heb liggen, en ik mocht ik hem zou kopen een hongerige tijd tegemoet ga. Wat zouden jullie doen?
Waarschijnlijk een bekend probleem, je zit met een drie/vier jaar oude pc, waar je over het algemeen tevreden over bent, maar net voor dat ene spel niet genoeg up to date is om lekker mee te komen. Wat te doen!
Ik heb eigenlijk een casus die ik jullie graag zou willen voorleggen. Zelf heb ik al redelijk wat onderzoek gedaan, maar voor ik de beslissing neem graag wat input. Meer mensen weten meer dan 1.
Ik zit nu met:
| Moederbord | Gigabyte GA-M55S-S3 |
| Processor | 2,60 gigahertz AMD Athlon 64 X2 Dual Core |
| Geheugen | Kingston 2GB DDR2 DIMM (2x1024) |
| Videokaart | Radeon X1950 Pro (256mb) |
Daarnaast heb ik hier thuis liggen (van een exact dezelfde pc, echter nu vervangen door een nieuwere)
| Geheugen | Kingston 2GB DDR2 DIMM (2x1024) |
| Videokaart | Radeon X1950 Pro (256mb) |
En zijn er vier scenario's die ik kan doen:
| Scenario 1 | Scenario 2 | Scenario 3 | Scenario 4 |
Naar de best buy guide van november 2011 en het high end gamesysteem aanschaffen. DVD speler en schijven heb ik al. Totale kosten dan: €1150.00,-. Is natuurlijk erg prijzig, maar dan kan je er wel weer een lange tijd tegenaan. | De aanschaf van een nieuwe PC nog even uitstellen en de videokaart en geheugen bij mijn huidige PC prikken en met crossfire de videokaarten aan elkaar linken. Klinkt mooi, alleen zit er maar 1 PCIE slot op dit moederbord en moet ik dus een nieuw moederbord aanschaffen. Ik weet niet of ik dan ooit die processor nog netjes erop krijg (kan dit uberhaupt wel, lijkt me niet toch?) en moet ik dus ook een nieuwe processor kopen. Moederbord: Asrock P67 Extreme4 Gen3 = €160.00,- Processor: Intel Core i5 2500K Boxed = €180.00,- Ik kan er natuurlijk wel vanuitgaan dat deze bovenstaande wat over de top zijn gezien de rest van het systeem. Dus zeg €200.00,-/€250.00,- en max: €340.00,- Dan plug ik daarna dat geheugen erbij en die 3d kaart en zit je op 4gb geheugen en 512 mb (iets lager natuurlijk) videogeheugen | Of natuurlijk fuck het inzetten van de tweede 3d kaart en plug alleen 2gb geheugen erbij. Om de een of andere reden werkt dit alleen niet. Zodra ik dit doe krijgt mijn scherm geen signaal meer. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. | Tenslotte kan ik accepteren dat het niet beter gaat worden. |
Ik was nu benieuwd naar jullie mening wat hier het beste is gezien het feit dat ik niet zomaar 1200 euro ergens heb liggen, en ik mocht ik hem zou kopen een hongerige tijd tegemoet ga. Wat zouden jullie doen?