Toon posts:

1x HD6950 flex 2GB of 2xHD6770 Vapor-X CF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Forumbezoekers,

ik ben momenteel een vervanger aan het zoeken voor mijn huidige 5770 Vapor-X.

Na wat zoek werk en prijs vergelijkingen ben ik uit gekomen op de Sapphire HD6950 Flex 2GB.

Tot mijn verbazing zag ik dat ik voor dezelfde prijs 2 Sapphire 6770 Vapor-x kaarten kan hebben en deze dan in CrossFire kan draaien.

Ik zelf heb geen ervaring met CF dus vandaar ik jullie vraag om hulp.

Ik heb uit gezocht dat de 6950 Geheugen: 2048 MB, GDDR5, 256 Bit, (800 MHz) 5000 MHz. draait en de 6770 1024 MB GDDR5, 128, (860 MHz) 4800 MHz. draait.

Mijn vraag aan u: Welke Config is beter? 1x HD6950 Flex 2GB of 2x HD6770 Vapor-X in Crossfire?

Bijvoorbaad dank en hoor graag uw reactie.

Vriendelijke groet,

®ik

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 17:33
De 6950:

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
[BBG aanschaf] Videokaarten

[ Voor 89% gewijzigd door Freaky Maus op 25-11-2011 18:08 ]

Specs

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

Wat ga je met die kaarten doen?

Gezienje voor de FLEX gaat neem ik aan dat je meerdere schermen gaat gebruiken?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Kan je nu alvast teleurstellen, de FleX is EOL, niet meer leverbaar en zul je ook niet meer kunnen krijgen.
Zocht zelf specifiek die kaart, week om gezocht, Highflow gevraagd en overal antwoord: Helaas, de kaart is EOL en niet meer verkrijgbaar.

De eerste FleX die wel verkrijgbaar is is de HD6870.

EDIT: Zie hier bewijs / mijn topic op HF
http://forum.highflow.nl/...b-gddr5-11787/#post211970

[ Voor 26% gewijzigd door Imprezzion op 25-11-2011 19:21 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die twee 6770 zou ik niet nemen omdat dat dezelfde kaart is. 5770 = 6770.

Verder is hier een topic voor:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys!

This voor BF3 en 1 scherm mogelijk mn LED TV die ik wil aansluiten op mn pc dus 2 HDMI schermen maar los van elkaar.

M'n systeem crashed soms als ik in BF3 zit en heb z'n vermoeden dat mn videokaart het dan niet meer trekt.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-02 23:26

iichel

Gazoooo

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:10:
Thanks guys!

M'n systeem crashed soms als ik in BF3 zit en heb z'n vermoeden dat mn videokaart het dan niet meer trekt.
Wordt ie niet gewoon te warm?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee had ik ook maar hij draaid al 1,5 jaar in mijn systeem in een Silverstone FT-01 en heb nooit last gehad tot BF3. Zou dat toch door BF3 (lees belasting) kunnen komen?

• yzx

yzx

Test het eens snel draai furmark voor een 10-15 minuutjes als ie crasht ligt het aan je GPU ( kapot/te warm) of voeding die stuk gaat ? maar let vooral eens op de temperatuur van je kaart

[ Voor 26% gewijzigd door yzx op 27-11-2011 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaat ik ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft hangen bij 75 graden Celcius. Crashed niet.

Moet ik m op de optie Max burn zetten?

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:17:
Hij blijft hangen bij 75 graden Celcius. Crashed niet.

Moet ik m op de optie Max burn zetten?
Kun je doen, maar nu weet je dat je GPU niet de fout is en kan het mss aan je CPU of brak geheugen liggen.

maar met crashen bedoel je BSOD of gewoon BF3,exe has stopped working?

Edit: is je CPU ocd? Zoja speel eens met stock speeds

Anders weet ik het ook niet hoor :/

[ Voor 11% gewijzigd door yzx op 27-11-2011 23:21 ]

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Hmm, bij crashen denk ik meer aan een BSOD, lijkt me een Windows issue te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
BSOD? :D ben redelijk de Pc's maar die term ken ik niet.

Ja heb een i5750 die draait op 3.9GHz ipv 2,66Ghz. Nooit problemen mee gehad en mn scherm word zwart en krijg een hele irritante ratelende toon te horen die je krijgt als je een fout maakt in windows maar dan 50x zo snel achter elkaar.

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:51:
BSOD? :D ben redelijk de Pc's maar die term ken ik niet.

Ja heb een i5750 die draait op 3.9GHz ipv 2,66Ghz. Nooit problemen mee gehad en mn scherm word zwart en krijg een hele irritante ratelende toon te horen die je krijgt als je een fout maakt in windows maar dan 50x zo snel achter elkaar.
Lol haal je OC er eens vanaf en speel dan eens BF3 ;)

Kan zijn dat je OC instabiel is/is geworden of je CPU die te warm word

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
BSOD: Blue screen of death, vooral herkenbaar door de blauwe schem, en het feit dat je dus je pc opnieuw moet opstarten. En ik zou ook eerst beginnen met je clock speeds terug te zetten, voordat je problemen aan je videokaart gaat wijten terwijl het net zo goed je overlock kan zijn. Het ene spel kan net meer van je CPU vragen dan andere spellen, en instabiliteit zal waarschijnlijk sneller optreden bij zware belasting. Draai anders eens intel burn test om je cpu te stressen, als deze instabiliteit aangeeft, ligt het eerder aan je processor dan aan je videokaart.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 18:36
Wel je CPU 50% overclocken, maar geen idee hebben wat een BSOD is? ;)
Inderdaad zal ik dan eerst eens beginnen met alles terug te schroeven naar zijn standaard waarden, dan even kijken hoe ie reageert. Mocht je niet aan je OC willen zitten, probeer dan even een paar uur Prime95 te draaien, kijken of ie dan ook crashed! En houd je temperaturen in de gaten!

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Voor hoelang moet ik Intelburntest draaien?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

een paar uur dus. Het liefst overnacht (8 uur) als je zeker wil zijn dat je processor stabiel is.

-_-

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Probeer eerst een kwartier (en hou alsjeblieft ook je temperaturen bij, mocht die ver boven het maximum wat toegelaten word komen, meteen stoppen en terug clocken). Red die een kwartier lang, dan zal ik inderdaad een langere test (van 8 uur) draaien. Als ik het goed herinner stopt de test er zelf mee wanneer hij fouten ontdekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok top heb hem terug gedraaid naar 3,7Ghz. bij 3,9 stopte die bij 3/5. Hij gaat nu nog goed 5/5. Temp blijft 70*C

Verwijderd

Topicstarter
Ja Mouszetc ik heb in een ver verleden m'n MTS-E gedaan met programeren erbij maar na wat jaartjes een ander vakgebied te hebben gedaan zijn sommige woorden mij niet meer bekend ;)

Raar is dat toen ik mijn PC in janurai 2010 in elkaar zetten en OC-de ik Prime95 voor 8 uur gedraaid heb en geen problemen heb gehad. Heb in die 2 jaar niks anders dan een nieuw beeldscherm aangesloten.

Misschien toch maar een Nieuw systeempje bouwen?!.. Iemand nog goede ideeen kwa MB/Ram/CPU/Gpu? kostenplaatje 6 a 700 euro.. max 8 ;)

BTW Ik waardeer jullie hulp!!! _/-\o_

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

misschien moet je dan eens overwegen de binnenkant van de pc kast met perslucht te behandelen. Met veel stof en weinig airflow kan ik me prima voorstellen dat je processor nogal warm wordt...

En voor goede ideeen, zie het BBG aanschaf topic :). 600 euro's is voldoende budget om de inhoud te vervangen en er heel veel extra prestaties uit te persen.

-_-

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Stof en dergelijke doen vaak veel kwaad, moet wel zeggen dat je dan in de zomer maanden weinig heb gegamed. Ander had je echt wel eerder issues gehad. (tip: Zorg voor een stabiele oc in de zomermaanden, zodat je weet dat hij de warmte wel kwijt kan, of maak profiles.) Blue screens zijn toch zo oud als de weg naar rome?

offtopic
Je weet wel als je Win95 bak weer eens iets ondeugends deed. Blauw scherm, hoop witte text, met altijd wel kernelmeuk erin.

[ Voor 43% gewijzigd door Biersteker op 28-11-2011 02:59 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik weet wel wat een Bleuscreen is maar de afkorting BSOD ken ik niet. Zelfde als AMOLAPA.

Ik Ga even dat BBG topic zoeken. als je een direct link hebt zou fijn zijn :P :D

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Serieus, dat was reactie #1..

[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 28-11-2011 18:02 ]

• SashadeGraaff
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Je OC kan ook stabiel zijn geworden doordat je processor "slijt"
Probeer eens wat meer voltage op de Vcore te zetten. Mijn q9300 Had na 1,5 jaar ook iets meer volt nodig om de 3,2 Ghz te behouden ;) Edit: eerst draaide hij met 1,2400 volt en nu met 1,2500 volt

[ Voor 13% gewijzigd door SashadeGraaff op 29-11-2011 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal even kijken of het werkt ;) thanks
Pagina: 1