Toon posts:

Nieuwe videokaart en doet raar na afsluiten BF3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag had ik mijn MSI GTX 570/OC ontvangen en wat een teleurstelling! Gelijk na het ontvangen had ik de videokaart aan mijn Gaming Rig aangesloten en uitgetest. Toen ik klaar was met spelen van BF3 heb ik de game afgesloten en tot plots was mijn besturingssysteem gecrasht. Ik dacht geen probleem, maar ik heb me diep vergist. Na opnieuw starten van mijn PC kreeg ik te zien dat het beeld uitgerekt was want je zag de randen niet meer (-15%). Vreemd genoeg was de resolutie verkleint naar 680x420 (als ik me niet vergis). Ik dacht van videokaart uit halen en terug stoppen, kabels goed controleren, etc, maar dit heeft helaas niet geholpen. Hij was niet overgeklokt en nog helemaal nieuw... Ik wilde de bios van mijn videokaart gaan flashen omdat ik denk dat het hieraan ligt, maar er is geen flash bestand op de website van MSI te vinden; niet voor deze nieuwe model iig. Iemand die mij kan helpen? Ik ben van plan om de videokaart op maandag terug te gaan versturen aangezien het vandaag vrijdag is en de webshop (CD-ROMLAND) in de weekend gesloten is. Ook krijg ik soms uitroeptekens te zien bij opstarten van mijn computer.

Voorbeeld: "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!".

Helaas geen bios update: http://www.msi.com/produc...III-Power-Edition-OC.html

Help!?

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk ziet het er niet best uit voor de kaart, maar je kan tijdelijk het volgende proberen wat mij ook een keer geholpen heeft bij een vrijwel identiek probleem met een gtx 460 :

Als je moederbord nog een tweede pcie slot heeft met x8 of x4, zet de kaart daar dan in. Soms wil dat nog wel eens lukken om hem dan opgestart te krijgen en te kunnen gebruiken. Kan je i.i.g. in het weekeinde de pc gebruken.

Verwijderd

Topicstarter
HaseMike schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:59:
Waarschijnlijk ziet het er niet best uit voor de kaart, maar je kan tijdelijk het volgende proberen wat mij ook een keer geholpen heeft bij een vrijwel identiek probleem met een gtx 460 :

Als je moederbord nog een tweede pcie slot heeft met x8 of x4, zet de kaart daar dan in. Soms wil dat nog wel eens lukken om hem dan opgestart te krijgen en te kunnen gebruiken. Kan je i.i.g. in het weekeinde de pc gebruken.
Thanx, ik ga het nu meteen proberen! Hopen dat er een verandering in komt. :)

edit:
Helaas, als er geen meerdere alternatieven zijn moet ik het op maandag terug sturen. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 18:46 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 23:01

Nemesizz

Untouchable

Die uitroeptekens tijdens de POST (opstart scherm zeg maar) zijn vaak artefacts en duiden op een probleem met de kaart.

Doet me een beetje denken aan dit topic, gaat alleen over EVGA 570's maar daar zitten een paar batches tussen die gewoon allemaal DOA zijn (of binnen een paar dagen al kadoek gaan).

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 18:06:
Die uitroeptekens tijdens de POST (opstart scherm zeg maar) zijn vaak artefacts en duiden op een probleem met de kaart.

Doet me een beetje denken aan dit topic, gaat alleen over EVGA 570's maar daar zitten een paar batches tussen die gewoon allemaal DOA zijn (of binnen een paar dagen al kadoek gaan).
Thanx voor de link. Blijkbaar hebben meerdere mensen problemen met de GTX 570.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-02 20:55
Je moet maar eens op de MSI forums kijken, veel geklaag van mensen met 560/570 OC kaarten die instabiel zijn en die de VBIOS update van MSI (welke het voltage verhoogt en in het geval van de 580GTX de default core clock verlaagt naar 800MHz) moeten flashen om het stabiel te krijgen. Voor sommigen is zelfs dat niet genoeg en die moeten zelf het voltage met MSI Afterburner of een custom VBIOS gaan verhogen.

Zelf heb ik een 580 Twin Frozr II/OC die ook niet stabiel was, en ook na de VBIOS update toch niet echt stabiel was (maar stabiel genoeg dat ik er meestal een uur zonder driver timeout op kon gamen). Toevallig had ik die ook bij CD-ROM-Land besteld, en die hebben me een nieuwe toegestuurd ter vervanging (deden ze overigens gelukkig niet moeilijk over ondanks dat het probleem niet konden herproduceren, dus dat scheelde).

Helaas is de kaart die ik ter vervanging kreeg (uit dezelfde batch - iig een bijna gelijk serienummer) ook net niet helemaal stabiel, maar wel stabielier dan de oude, op deze kaart kan ik soms een dag lang zonder freezes spelen. Deze kaart heeft echter wel pixel artifacts tijdens het booten (alleen zichtbaar vlakvoor het Windows7 logo tevoorschijn komt), wat de vorige volgens mij niet had... erg droevig word ik er van. Ik koop nooit erg high-end GPU's, en nu ik het eindelijk toch eens gedaan heb houden de problemen maar niet op ;(

Ik raad je aan dat *als* je 'm terugstuurd, gewoon een ander merk als vervanging te vragen. Dat had ik zelf ook het liefst maar ik had dat niet in mijn RMA aanvraag gezet en ze hadden de nieuwe al verstuurd voor ik het kon vragen :s

[ Voor 4% gewijzigd door Aphax op 29-11-2011 11:55 ]

Pagina: 1