• speedyjules07
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01-07 02:46
Hallo allemaal,

Allereerst even mijn specs:

MSI P55-GD65
i7 860
EVGA GTX 570 Super Clocked / EVGA 8800GTS 512MB
2 x 4GB Corsair Vengeance (CMZ8GX3M2A1600C9)
Intel Postville X25-M 80GB SSD
60GB/200GB/2000GB Hard Disks
620W Cooler Master Real Power voeding

Gisteren heb ik een EVGA GTX 570 SuperClocked opgehaald (pricewatch: EVGA GeForce GTX 570 Superclocked). Vanaf de eerste boot met de kaart had ik al roze/groene artifacts, zelfs al tijdens de POST.

Dit werd nog erger in Windows zelf.

Vervolgens heb ik de kaart in het andere PCI-E slot geplaatst, dit resulteerde in precies hetzelfde probleem. Mijn oude 8800GTS 512MB doet het prima in beide sloten, dus het zou ook vreemd zijn als dit de oorzaak zou zijn. Ook heb ik de andere DVI-aansluiting geprobeerd, zonder succes.

Ik heb geprobeerd de onnodige voedingen te ontkoppelen, dit heeft ook niet geholpen.

Tevens heeft iemand me aangeraden wat aansluitingen van mijn voeding om te wisselen (het is een modulaire voeding). Dit heeft ook niet geholpen. Hij heeft wel even gedacht dat de voeding de kaart niet zou trekken, maar dit zou in principe wel net moeten kunnen. Het leek mij ook vreemd dat dat voor zulk artifacts zou kunnen zorgen.

Er is trouwens met deze kaart ook een extra piep bij het booten bijgekomen. Het is een korte piep net na het opstarten, gevolgd door de normale opstart piep. Dezelfde persoon heeft aangegeven dat het mogelijk een POST is van de videokaart zelf. Ik kon hier ook niets over vinden in de AMI BIOS lijst. Hier heb ik ook nog een kort filmpje van gemaakt: http://imageshack.us/clip/my-videos/844/4c3.mp4/

Vervolgens heb ik het moederbord geflashed, dit had ik nog nooit gedaan (ik zat op 1.2 en inmiddels was 1.11 al uit). Er waren wel wat VGA card improvements aangegeven in de changelogs, maar helaas, dit heeft ook niet gewerkt.

Ik heb me ook al rot gegoogeld. Wel mensen gevonden met diverse problemen met GTX 570's, maar niet specifiek met deze extreme artifacts al tijdens de POST.

Hier toch tot de conclusie gekomen dat de kaart wel dood moest zijn. Vandaag ben ik dan terug geweest naar de winkel (MyCom) en de kaart weer ingeleverd. Toevallig/"gelukkig" had ik de kaart ook al eerder gereserveerd bij de Dixons. De kaart was voorlopig niet voorradig bij de MyCom, dus ik kon meteen een vervangende ophalen bij de Dixons.

Met goede moed thuis gekomen en de kaart erin geprikt en ja hoor...precies hetzelfde probleem!

Ik ben nu echt ten einde raad. Ik heb voor m'n gevoel echt alles geprobeerd. Kan het echt zijn dat ik twee defecte videokaarten in twee dagen heb gekregen?

Mogelijk betreft het een defecte batch en hebben MyCom en Dixons de kaart bij dezelfde distributeur vandaan, maar het lijkt mij dat er dan wel veel meer mensen zouden moeten zijn met hetzelfde probleem. Het zou ook ontzettend toevallig zijn als ik nou net twee dode kaarten van een zelfde type kaart ontvang uit tientallen/honderden.

Het is ook vreemd dat de artifacts precies hetzelfde zijn met beide kaarten. Het lijkt mij dat als er een defecte batch zou zijn dat de problemen zouden afwijken of dat ze in ieder geval helemaal niet booten of iets dergelijks.

Zou ik dan toch nog iets over het hoofd hebben gezien? Is het echt een freakishly groot toeval of betreft het een bepaalde defecte batch? Ik zit er aan te denken deze kaart morgen al terug te brengen en dan maar voor de Gigabyte of de MSI te gaan.

Iemand nog tips? Ik hoor ze graag!

Alvast bedankt :)

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

• Drillermaniac
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11-08-2014
Het is ietwat standaard, maar hoe warm wordt de kaart ongeveer? hij zou niet te warm mogen worden, maar stel dat het wel zo is. Doe je hem trouwens in een x16 slot?

Tenslotte zou ik graag nog je voeding willen weten.

Hopelijk krijg je het opgelost.

• JobM
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Heb je niet een andere computer met pci-e x16 slot in de buurt waar je hem eventueel op zou kunnen testen?

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-10 17:36
Drillermaniac schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 01:04:
Tenslotte zou ik graag nog je voeding willen weten.

Hopelijk krijg je het opgelost.
Hij noemt het type voeding in de OP. Moet an sich voldoende zijn. Ook de niet al te zuinige 8800GTS werkt gewoon dus ik denk niet dat het daar in gezocht moet worden.

• RoadKill21
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Heb je de nieuwste [url=http://www.msi.com/product/mb/P55-GD65.html#/?div=BIOS#/?div=BIOS]BIOS[/url] versie van je moederbord ?
Probeer eens alleen de essentiele hardware aan te sluiten, dus zonder DVD/SSD.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Delta21
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-10 13:18
Is mij ook precies het zelfde overkomen gisteren zie bf3 hardware topic. Ook zelfde kaart ook bij Mycom.

Als ik dit zo lees overweeg ik de opnieuw bestelde kaart ook te annuleren. Precies dezelfde artifacts etc.

Gaat om mycom almere het zou toch niet dat ze mijn kapotte weer hebben door proberen te verkopen.

[Voor 53% gewijzigd door Delta21 op 30-10-2011 12:05]

• speedyjules07
Thanks voor alle reacties.

Inderdaad, voeding was al gemeld. Hij zit ook zeker in een x16 slot, net als alle voorgaande kaarten. Tevens dus ook het tweede slot geprobeerd, zoals aangegeven.

Ik heb inderdaad de nieuwste BIOS ook, 1.11/1.B. Tevens niet specifiek gecheckt voor warmte, maar hij voelt in ieder geval absoluut niet warm en het heeft ook niet aan één kaart specifiek gelegen, aangezien beide precies dezelfde problemen geven.

Wat "goed" om te lezen dat jij hetzelfde probleem hebt met dezelfde kaart van MyCom Delta21. Ik stond net op het punt om naar een vriend te gaan om daar deze kaart ook te testen, zodat ik in ieder geval mijn PC echt kan uitsluiten. Nu ik jouw reactie lees, ga ik dat toch maar niet doen.

Net heb ik gebeld met Dixons (koopzondag), ik heb hierbij ook aangegeven dat ik nu voor de tweede keer een defecte kaart heb, na de eerste bij MyCom opgehaald te hebben. De beste man gaf aan dat zij dezelfde distributeur hebben als MyCom, dus inderdaad, het kan gewoon niet anders dan dat deze kaarten van dezelfde slechte batch komen. Ik durf het dan ook niet meer aan om voor de GTX570SC te gaan van EVGA. Veel winkels zullen wel bij de zelfde leverancier bestellen..Vond het wel een mooie kaart, erg jammer.

Weet jij al voor welk alternatief je gaat Delta21? Ik denk nu dan toch maar voor de Gigabyte GV-N570SO-13I of de MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC te gaan. Alleen jammer dat geen enkele winkel ze op voorraad hebben ;( Daar gaat mijn verlengd weekendje Battlefield 3 ;( Op m'n 8800GTS 512MB kan ik wel op low spelen op 25fps, maar er lijken ook extra stutters bij te komen, los van de al lage framerate.

• Delta21
Ik heb nog niet echt een alternatief, ik heb gister me pc naar mycom gebracht om hem er door hun in te laten zetten. (ik heb niet zulke goede ervaringen met hardware in bouwen vandaar dat ik het idee had door hun te laten doen) En dat kwam dus goed uit ook gezien het feit hij hardstikke DOA is.

En dus meteen de doos weer in kon heb me tot nu toe geen cent gekost. In de winkel hebben ze meteen rond gebeld of de kaart misschien nog ergens op voorraad lag maar helaas dus niet. Gelijk maar opnieuw besteld, mocht deze ook weer kapot zijn zullen ze misschien zelf ook wel het licht zien het voorlopig geen zin heeft deze kaart te blijven verkopen. In de winkel hebben we ook getest mijn oude trouwe GTX260 gaf het probleem niet. Nog een kaart die ze hadden liggen in de winkel er in gedaan die deed het ook prima, was puur de kaart.

Nu heb ik verhalen gelezen op het forum van evga van mensen die ook problemen bleven houden met hun EVGA 570 kaart dat EVGA die mensen een GTX580 heeft gestuurd als goedmakertje dat ze geen fatsoenlijk functionerende kaart konden leveren. Was helaas allemaal in de VS denk niet dat dit hier in europa ook snel zal gebeuren. maargoed, meer nice to know dat evga dit heeft gedaan.

Het is wel dubbel balen want mijn GTX260 die er nu ruim 2 jaar in zit was het eerste exemplaar ook een DOA :S Toch had ik raar gevoel toen ik de winkel in liep zo iets van: Het zal wel weer niet kunnen of goed gaan.. En jaar hoor, hardware heb ik altijd gezeik mee..

Maar goed, laat me weten wat jij als alternatief gaat nemen. Ik zal wel laten horen wat de 2e GTX570SC gaat doen.

[sorry voor het rommelige stukje smartphone]

• speedyjules07
Ja ik ken het gevoel. Dit is voor mij wel de eerste keer dat ik een video kaart DOA heb, maar toch gaat het zo vaak fout bij het installeren van nieuwe hardware! Ik dacht dit ook wel even op te lossen, maar er is gewoon niets aan te doen. Nu maar weer afwachten...

Ben wel benieuwd wat er met de tweede kaart van je gebeurt. Ik lees het vanzelf wel. Zodra ik mijn geld terug heb van Dixons zal ik mijn nieuwe bestellen. Heb inmiddels al 630,- uitgegeven aan twee defecte kaarten :P

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zoiets eens een keer eerder gezien, meteen al artefacts. Bleek uiteindelijk te komen doordat het mobo niet comatible was met de videokaart of vice versa.
Als het zo is schiet je er geen drol mee op (want andere graka of mobo nodig), maar het zou wel een oorzaak kunnen zijn. Compatibiliteitslist van mobo en graka al bekeken? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• speedyjules07
Hmm, geen compatibility lists bekeken. Kan ik ook niet zo 1,2,3 vinden. Toch lijkt het mij erg vreemd als een MSI P55-GD65 niet compatible is met een EVGA GTX 570 (SC), toch wel redelijk veel gebruikt allebei.

Tevens heeft Delta21 in de winkel ook hetzelfde probleem gehad, nou weet ik niet of daar een P55-GD65 gebruikt werd, maar dat zou ook erg toevallig zijn.

Ik denk dat ik het hier toch ga opgeven en er van uitgaan dat een ander merk/model wel 100% in orde is en werkt.

• Dansil
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02-07 16:45
Vreemd dit denk niet dat het aan de kaarten ligt je moet toch eens proberen bij iemand anders in het systeem om het echt uit te sluiten .
Ben zelf ook voorzien van 570 sc draaien super.
Heb ze nu in verkoop staan wegens gebrek aan geheugen omdat ik op resolutie 2560x1440 game met alles op max.

[Voor 10% gewijzigd door Dansil op 30-10-2011 23:34]

• Delta21
Eindelijk thuis.

Anyway, ik heb een Gigabyte GA-EX58-UD5 (BIOS F9e) mobo met stock i7 950 en 850 watt voeding.
Het is dus niet het zelfde mobo. Een beetje googlen levert op dat er wel mensen zijn die deze graka en mobo in combinatie gebruiken.

Ik denk dat na 3 kapotte kaarten op zo een korte termijn het toch echt de kaart is waar het probleem bij ligt. Ook omdat beide van Mycom/dixons/dynabyte komen zal het wel een slechte batch zijn. Ik heb er nog een in de bestelling zitten als ik daar het zelfde probleem mee krijg dan cancel ik de handel wel.

@dansil

In de winkel heb ik 2 andere kaarten er in gehad die hadden geen enkel probleem. Als ik de foto's zo zie kan ik je melden identiek is aan wat ik zag nadat de kaart er in was geprikt.

• speedyjules07
Nogmaals bedankt voor de bevestiging :)

• X-Terminator
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-10-2020

X-Terminator

I am back!

Hoi speedyjules07,

Eindeloos zitten modderen, zie ik ik hier zelfde issue als ik heb. Heb 2 x EVGA GTX 570 Superclocked bij 4Launch besteld en ontvangen. Dit weekend niet aan de praat gekregen. %$#&% zooi.

RMA ingediend bij 4Launch, nu helemaal overtuigd dat er een ECHT foute batch van die kaarten in omloop is.

2 x DOA in 1 dag :'(

Specs:
Asus P6T V2 Deluxe
Core I7 920
3 x 2GB OCZ1600VLG
Zalman 1000HP voeding

De Asus GTX285 doet het nog uitstekend (en nu nog sneller dan de GTX570, want die doet noppes)

En in Windows idd nog erger.

Video van booten:

http://img213.imageshack.us/flvplayer.swf?f=Ma8l

Zal updaten als ik wat hoor van 4Launch

[Voor 7% gewijzigd door X-Terminator op 31-10-2011 03:13]

Core I7 920, NoctuaNHU12P, AsusP6TV2Deluxe, 6GB OCZ DDR31600, ASUS GTX285, 2xSpinpoint RAID0, SB X-Fi Fatality, AntecP182, 22" Iiyama, NEC7200AD, IcematAudioHeadph, Megaworks 510D, Logitech G15, Logitech G9, Razer eXactMat

• speedyjules07
Wow, ongelofelijk.

Erg vervelend, maar wel goed dat dit wel wat meer zekerheid schept voor iedereen. Het kan nu ECHT niets anders zijn dan een defecte batch.

Jammer dat het niet makkelijk/snel is om de kaart bij EVGA zelf te switchen. Vind dat we allemaal best een GTX 580 hebben verdiend na al dit gekloot! :o

Morgen dan maar de kaart terugbrengen en hopen dat Dixons meteen cash terug geeft (op het geld terug van de MyCom kaart moet ik nog 8 werkdagen wachten |:( ).

• BitchCrew
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:03
Dansil schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:32:
Vreemd dit denk niet dat het aan de kaarten ligt je moet toch eens proberen bij iemand anders in het systeem om het echt uit te sluiten .
Ben zelf ook voorzien van 570 sc draaien super.
Heb ze nu in verkoop staan wegens gebrek aan geheugen omdat ik op resolutie 2560x1440 game met alles op max.
heb jij een 570 of in SLI?
lijkt me toch dat ze in sli toch 2560x1440 alles open moeten kunnen draaien of vergis ik me?

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:00
http://www.google.nl/#scl...85e0de70&biw=1132&bih=684

Lijkt er inderdaad op dat er een foute batch in omloop is. Meerdere mensen met problemen blijkbaar ;)

Heb dit soort artifacts trouwens nog nooit gezien, weer eens wat nieuws

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Terrz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:31
FastFred schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:06:
http://www.google.nl/#scl...85e0de70&biw=1132&bih=684

Lijkt er inderdaad op dat er een foute batch in omloop is. Meerdere mensen met problemen blijkbaar ;)

Heb dit soort artifacts trouwens nog nooit gezien, weer eens wat nieuws
Ik wel toen ik mijn 8800GT stofvrij had gemaakt met de stofzuiger :+

wel n nieuwe gekregen via RMA O-)

• X-Terminator

X-Terminator

I am back!

De 2 kaarten zijn per direct vanmiddag terug gestuurd naar de leverancier. Kon gelukkig gratis.
Ook maar voor zekerheid een e-mailtje gestuurd met foto's en filmpje.
Ben benieuwd of er kaarten te vinden/leveren zijn die het WEL goed doen. :?

Core I7 920, NoctuaNHU12P, AsusP6TV2Deluxe, 6GB OCZ DDR31600, ASUS GTX285, 2xSpinpoint RAID0, SB X-Fi Fatality, AntecP182, 22" Iiyama, NEC7200AD, IcematAudioHeadph, Megaworks 510D, Logitech G15, Logitech G9, Razer eXactMat

• speedyjules07
Ik heb vandaag ook mijn geld terug gehad van Dixons, gelukkig meteen cash.

Er is ook gebeld met de leverancier. Hier is aangegeven dat er nog geen één retour was gekomen, dit lijkt mij erg sterk. Mogelijk gaat dit balletje nu dan ook pas rollen.

Naar aanleiding van FastFred's link toch nog aardig wat topics tegengekomen met EVGA GTX570 SC problemen, dus mogelijk toch nog een geluk bij een ongeluk, ondanks al het gedoe.

Ik heb inmiddels de Gigabyte GV-N570SO-13I besteld. Er zijn wel veel webshops die aangeven dat de levertijd 10-20 werkdagen kan zijn. De webshop waar ik hem besteld heb (Afuture) geeft 1-3 werkdagen aan. Hopelijk klopt dit ook of het krijgt nog een lange(re) nasleep..

• arnoo1
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 02-01 01:43
Er zijn op het net wel meer gtx570 gemeld die artifacts gaven of gewoon helemaal niet deden(bij aankoop) het meestal is geheugen gaar, het is slechte batch en is vervelend maar gewoon rma'en hopen dat de volgend het wel doet

• danield
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-10 20:50
ik heb sinds februari dit jaar ook een evga gtx 570, 2 weken geleden ging de kaart bij ook defect. Ik heb een mail naar Evga gestuurd, moest nog wat proberen met hd audio uitschakelen. Maar toen dat niet werkte kon ik de kaart opsturen naar Munchen. Vrijdags de kaart opgestuurd en de donderdag erop nieuwe kaart geleverd.

Deze werkt tot nu toe goed.

• JCBelt
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16-10 13:30
Ik heb zelf gisteren bij Mycom (in Groningen) ook een EVGA GTX570 SuperClocked gekocht.
Thuis de nieuwe kaart in mijn bestaande PC gezet en helaas geeft mijn GTX 570 precies dezelfde "artifacts".

Met mijn oude GTX260 en 8800 GS heb ik overigens geen problemen.

Vanmiddag maar even terug naar de winkel, maar ik raad op dit moment andere kopers af om dezelfde kaart aan te schaffen.

• speedyjules07
Heel apart. Vooral dat het distributiecentrum ook aangeeft dat dit nog helemaal niet bekend was. Het is nu toch zeker wel duidelijk dat er veel mensen zijn met dezelfde problemen en dezelfde defecte kaarten. Wat een gedoe allemaal..

Ik had de Gigabyte GV-N570SO-13I besteld bij Afuture terwijl de website nog aangaf dat de levertijd 1-3 werkdagen was met 8 op voorraad bij de leverancier. Een uur na het overmaken van het geld via iDeal kreeg ik bericht dat de kaart niet meer leverbaar was. De kaart is inmiddels bij ELKE Nederlandse webshop uitverkocht.

Gisteren heb ik deze dan toch via amazon.de gekocht, hopelijk heb ik hem een beetje snel binnen, wordt er nu toch wel aardig gek van.

• danield
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-10 20:50
Te vroeg gejuicht een uur nadat ik het bericht had geplaats liep de pc vast en start alleen maar meer op in veilige modus. De enige manier om in Windows te komen is om de nvdia driver volledig te verwijderen.

• Delta21
Nou dat was de druppel, Ik cancel deze bestelling wel bij Mycom ik ben het vertrouwen kwijt in deze 5** serie. ik wacht wel tot Q1 2012 op de 600 serie van nvidia. Dan koop ik wel een kaart van die serie.

Ik zou nu echt niet meer gerust zijn met deze kaart in mn pc. Je heb dus kans dat hij het bij aanschaf doet en vervolgens na een paar maanden nog de pijp aan maarten geeft. Hoe meer je op internet zoekt hoe meer ellende je leest over deze kaart. Bestaat er niet een soort FAIL award? Die heb EVGA echt verdiend met zoveel kaarten die dit probleem geven :/ . Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

• speedyjules07
Toch lijkt het probleem voornamelijk wel aan de EVGA GTX570 (SC) te liggen. Ook veel topics gevonden aan de hand van FastFred's link.

Wat de Gigabyte betreft heb ik bijna geen issues kunnen vinden. Duurt volgens mij ook nog wel even voordat de 600 serie uitkomt, zo lang kan ik niet wachten voor Battlefield!

• Dansil
  • Laatst online: 02-07 16:45
Had ik toch geluk gehad had mijn 2x Evga SC 570 ook bij 4 launch gekocht maar totaal geen problemen gehad en sterker nog ik had een 3de besteld vorige week en ook geen problemen gehad daarmee.
Heb de andere 2 inmiddels verkocht spaar het geld voor de 600 serie met hopelijk meer Vram aanboord.

• JCBelt
Mij is gisteren via de mail geadviseerd om een nieuwe EVGA GTX570 SC te bestellen via de webshop van Mycom. Zodra deze aankomt in Groningen kan ik de oude kaart inruilen. Ze gingen via de mail verder niet in op de vraag of het een bekend probleem is of dat er meer mensen zijn met dezelfde klachten.

Maar ik vrees nu dat de volgende kaart gewoon hetzelfde probleem gaat vertonen...

• speedyjules07
Vandaag dan eindelijk de Gigabyte GV-N570SO-13I ontvangen. Deze deed het dan ook inderdaad meteen :D Eindelijk normaal Battlefielden met 50-60fps op Ultra :D

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:33

Deathchant

Don't intend. Do!

speedyjules07 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:46:
Net heb ik gebeld met Dixons (koopzondag), ik heb hierbij ook aangegeven dat ik nu voor de tweede keer een defecte kaart heb, na de eerste bij MyCom opgehaald te hebben. De beste man gaf aan dat zij dezelfde distributeur hebben als MyCom, dus inderdaad, het kan gewoon niet anders dan dat deze kaarten van dezelfde slechte batch komen. Ik durf het dan ook niet meer aan om voor de GTX570SC te gaan van EVGA. Veel winkels zullen wel bij de zelfde leverancier bestellen..Vond het wel een mooie kaart, erg jammer.

Weet jij al voor welk alternatief je gaat Delta21? Ik denk nu dan toch maar voor de Gigabyte GV-N570SO-13I of de MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC te gaan. Alleen jammer dat geen enkele winkel ze op voorraad hebben ;( Daar gaat mijn verlengd weekendje Battlefield 3 ;( Op m'n 8800GTS 512MB kan ik wel op low spelen op 25fps, maar er lijken ook extra stutters bij te komen, los van de al lage framerate.
De SuperClocked van de eVGA is gewoon een normale reference kaart. Er zijn veel problemen geweest met reference GTX570 kaarten, vooral vanwege de slechte powerphase PWM designs. Daarom koop ik die dingen nooit.
Ik heb een MSI GTX570 Power Edition OC en ik kan je wel vertellen dat ik ZEER tevreden ben. Hij maakt niet eens zoveel herrie op fullspeed. Crysis2 gaat echt vlek-ke-loos!
Temperatuur op 99% GPU load tijdens Crysis2 is 66C.

Ook ik heb voor de keuze gestaan GTX570SOC of GTX570TF3. Uiteindelijk voor MSI gegaan voor de betere koeling en het formaat. Deze MSI is een paar mm korter dan een standaard ATX moederbord en dat had ik wel nodig met mijn kast-formaat. Daarbij is de koeler beter dan de GTX570SOC. Zou je niet zeggen....die GTX570SOC heeft EN vaporchamber EN heatpipes EN 3 fans. Toch zie je in reviews dat de twinfrozr3 het beter doet en ook nog eens goedkoper is.
Daarentegen krijg je bij de SOC wel een hogere clockspeed ervoor terug (845MHz vs 770MHz). Maar 1 geruststelling kan ik je geven: crysis2 en BF3 draaien als een zonnetje op 1920*1080 met alles op max :)

EDIT: sorry, compleet eroverheen gelezen dat je al een kaart besteld had. My bad. Check eens met AIDA64 wat je GPU temperatuur is tijdens BF3/Crysis2 ? Ben erg benieuwd....

[Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 06-11-2011 10:54]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Te koop: Canon 10-22

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-10 13:02
Heb een keer dit probleem gehad met een pc van een klant van mij. Bleek dat de specifieke MSI moederbord niet om kon gaan met de HD 4600 serie. Met een bios update was dit wel opgelost maar had al een nieuwe kaart besteld om geen risico te nemen.

• Tweaker.
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-01-2012
speedyjules07 schreef op zondag 06 november 2011 @ 04:18:
Vandaag dan eindelijk de Gigabyte GV-N570SO-13I ontvangen. Deze deed het dan ook inderdaad meteen :D Eindelijk normaal Battlefielden met 50-60fps op Ultra :D
Wow netjes dat je ultra normaal kunt draaien met 1 kaart. Normaal gespoken heb je niet die fps op 1920x1080.
Tenzij je MSAA uit zet.

Dyslectie

• speedyjules07
Deathchant schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:52:
[...]

De SuperClocked van de eVGA is gewoon een normale reference kaart. Er zijn veel problemen geweest met reference GTX570 kaarten, vooral vanwege de slechte powerphase PWM designs. Daarom koop ik die dingen nooit.
Ik heb een MSI GTX570 Power Edition OC en ik kan je wel vertellen dat ik ZEER tevreden ben. Hij maakt niet eens zoveel herrie op fullspeed. Crysis2 gaat echt vlek-ke-loos!
Temperatuur op 99% GPU load tijdens Crysis2 is 66C.

Ook ik heb voor de keuze gestaan GTX570SOC of GTX570TF3. Uiteindelijk voor MSI gegaan voor de betere koeling en het formaat. Deze MSI is een paar mm korter dan een standaard ATX moederbord en dat had ik wel nodig met mijn kast-formaat. Daarbij is de koeler beter dan de GTX570SOC. Zou je niet zeggen....die GTX570SOC heeft EN vaporchamber EN heatpipes EN 3 fans. Toch zie je in reviews dat de twinfrozr3 het beter doet en ook nog eens goedkoper is.
Daarentegen krijg je bij de SOC wel een hogere clockspeed ervoor terug (845MHz vs 770MHz). Maar 1 geruststelling kan ik je geven: crysis2 en BF3 draaien als een zonnetje op 1920*1080 met alles op max :)

EDIT: sorry, compleet eroverheen gelezen dat je al een kaart besteld had. My bad. Check eens met AIDA64 wat je GPU temperatuur is tijdens BF3/Crysis2 ? Ben erg benieuwd....
Ja voor die keuze stond ik ook. Uiteindelijk toch voor de GTX570SOC gegaan, omdat het voor mij gewoon gemakkelijker was. Veel berichten gelezen over dode GTX570's bij overclocks, dan was deze out-of-the-box standaard overclock een betere keuze. Waar draait jouw GTX570TF3 op dan? De stap van 770mhz -> 845mhz leek voor mij al teveel om zelf te gaan clocken (ook al kan het waarschijnlijk geen kwaad).

Gewoon voor deze "standaard" clocks vind ik de koeler helemaal prima. Ik hoor hem misschien een tikkeltje meer dan mijn 8800GTS, maar niet veel meer. Nog niet veel gelet op temps e.d. , wel hier en daar Afterburner aangehad in BF3, leek bij een hoge load rond de 72 graden te schommelen, vind ik helemaal prima.
Tweaker. schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:34:
[...]

Wow netjes dat je ultra normaal kunt draaien met 1 kaart. Normaal gespoken heb je niet die fps op 1920x1080.
Tenzij je MSAA uit zet.
Ja daar was ik ook heel erg tevreden over :) Ik heb wel bepaalde maps waar ik toch even de MSAA naar 2x of uit zet (Teheran Highway en nog een tweetal), omdat je toch een paar kleine drops krijgt als het VRAM vol loopt. Verder loopt het heerlijk soepel, speel echt lekker weg :D

• Delta21
Hmmm dat is zeker een mooie kaart. Alleen is hij te groot voor in mijn kast. 26,6cm echt de max.. Ik twijfel nu GTX580 van evga of ... ?? geen idee.

• JCBelt
Ik zal nog even kort terugkomen op mijn vorige bericht. Ik heb, nadat mijn eerste Evga GTX 570 SuperClocked een DOA bleek, in overleg met MyCom gekozen voor het bestellen van een nieuwe kaart.

Hoewel mijn ervaring met Evga altijd goed is geweest heb ik toch door de verhalen mijn twijfels bij het opnieuw bestellen van dezelfde kaart. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Asus GTX 570 DCII, als je op zoek bent naar een GTX570 en je hebt de ruimte (hij is 3 slots) dan kan ik jullie deze kaart zeker aanraden.

Gisteren een paar uurtjes BF3 gedaan en net als Speedyjules07 speel ik nu op 1920x1080/Ultra tussen de 50 en 60 fps gemiddeld. Dit is overigens zonder deferred MSAA op een Intel Q6600 (3.0ghz) met 4 GB.
Ik zal binnenkort even kijken of ik de kaart wat uitgebreider kan reviewen.

Samengevat:
1x EVGA GTX570 Superclocked = DOA
1x Asus GTX570 DCII = geen problemen

• maarten12100
  • Laatst online: 14-10 15:31
Klinkt als een bios probleem (videokaart bios wel te verstaan)
Heb hier zelf ook een 570 gtx van evga ook het superclocked model.
Waarschijnlijk is het voltage te laag (als het te hoog is is het ook nog eens slecht voor je kaart en zijn componenten)

Beste is retourneren en hun het laten oplossen gewoon lekker eisen.
Of je kan even de juiste bios eropzetten (ik zou gewoon de non superclocked nemen dan kan je het fanprofiel ook flink lager zetten ookal is hij al fluisterstil tot 55%)
linkje bioses:
http://www.techpowerup.co...+570&interface=&memSize=0

Andere merken kunnen ook zolang ze hetzelfde model zijn (zelfde pcb)

• JCBelt
maarten12100 schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:53:
Klinkt als een bios probleem (videokaart bios wel te verstaan)
Heb hier zelf ook een 570 gtx van evga ook het superclocked model.
Waarschijnlijk is het voltage te laag (als het te hoog is is het ook nog eens slecht voor je kaart en zijn componenten)

Beste is retourneren en hun het laten oplossen gewoon lekker eisen.
Of je kan even de juiste bios eropzetten (ik zou gewoon de non superclocked nemen dan kan je het fanprofiel ook flink lager zetten ookal is hij al fluisterstil tot 55%)
linkje bioses:
http://www.techpowerup.co...+570&interface=&memSize=0

Andere merken kunnen ook zolang ze hetzelfde model zijn (zelfde pcb)
Het zou heel goed kunnen dat de GPU standaard te weinig voltage heeft op de processor of wellicht het geheugen, maar als ik een kaart van 300 euro koop in de winkel wil ik niet zelf eerst bepaalde handelingen moeten verrichten om de kaart normaal te laten functioneren. :) Daarom lijkt ook mij in dit geval het retourneren de beste keuze. ;)

• X-Terminator

X-Terminator

I am back!

Tussenstatus 2 x DOA EVGA GTX570 Soc via 4Launch. Zijn defect bevonden sinds dit 7-11 en nu wachten op oplossen ervan. Echter alle VGA kaarten staan bij tweakers op levertijden onbekend, nergens meer te krijgen. Hoop dat er snel vervanging (werkend komt) anders maar geld terug en andere kaart uitzoeken. De kaarten zijn dus toch nog gewild?

Echter wil SLI gaan draaien en goede airflow in kast houden die ik nu heb (Antec P182) dus een niet te dikke kaart en kaart die alleen de kast uit blaast (reference model dus). Dan maar een goedkopen standaard PNY GTX 570 en zelf wat overklokken?

• Delta21
Nog even een kleine update,

Ik ben gistermiddag nog even gebeld door mycom Almere. Ze hadden nog 2 kaarten binnen gekregen ook beide hardstikke dood dus de vraag was nog of ik nog steeds geïnteresseerd was.. zelf konden ze volgens mij het antwoord ook al raden. Maar goed voor iedereen die het nog overweegt deze kaart te kopen en dit topic tegen komt: Wees gewaarschuwt!

Hij is al nergens meer te krijgen voorlopig zie ik bij de pricewatch en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat deze kaart zal terug keren.

• X-Terminator

X-Terminator

I am back!

Het kostte een beetje moeite maar nu gelukkig een credit van 4Launch voor beide kaarten, aangezien ze niet meer leverbaar zijn en defect zijn geleverd. Nu op zoek naar andere kaarten die wel in SLI naast elkaar kunnen en goede airflow hebben (kast uit en niet alleen koeling GPU ofwel reference design).

• F-r-a-n-kNL
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-12-2013
Hee ik heb toevallig precies het zelfde probleem! Ik had net als jij meteen de kaart terug gestuurd, daar deden ze niet moeilijk over. Maar nu krijg ik er een terug, en die geeft precies de zelfde 'artifacts' als jou kaart en mijn eerste. Ik weet ook niet wat ik er mee moet... Die extra piep heb ik trouwens ook gekregen, maar dat is denk ik alleen omdat er een videokaart in zit.

• X-Terminator

X-Terminator

I am back!

F-r-a-n-kNL schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:07:
Hee ik heb toevallig precies het zelfde probleem! Ik had net als jij meteen de kaart terug gestuurd, daar deden ze niet moeilijk over. Maar nu krijg ik er een terug, en die geeft precies de zelfde 'artifacts' als jou kaart en mijn eerste. Ik weet ook niet wat ik er mee moet... Die extra piep heb ik trouwens ook gekregen, maar dat is denk ik alleen omdat er een videokaart in zit.
Helaas dus ook DOA zeg ik, dus meteen weer terug sturen. Ik vertrouw deze kaart nu ook niet meer ondanks naam van EVGA, die zijn ze bij mij nu kwijt die goede naam. Ga voor een nieuwe andere kaart van ander merk zou ik zeggen, de GTX570 SC daar zijn nu wel heel veel foute kaarten van in omloop. Ook veel berichten op internet van kaarten die na 1 maand of 1 jaar o.i.d. doorbrand o.i.d. Dat hoef ik niet mee te maken.

PS Binnenkort (eind november) komen er nieuwe GTX560TI (440 core) kaarten op de markt wat prijzen weer zal doen zakken (zou ongeveer even snel moeten zijn als standaard GTX570) misschien daarop wachten.
Ik wacht tot de ASUS VG278H beschikbaar komt (27" FullHD 3D scherm met nieuwe generatie 3D Vision Nvidia bril.) Dan heb ik de kaarten echt hard nodig.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee