• Madnus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04 14:17
Ik wil graag de overstap maken naar 2011 dus ga ik binnenkort mijn moederbord vervangen.
Momenteel heb ik nog een AM2+ Moederbord (gigabyte ma-790x ud3p). Voor zowel moederbord als geheugen heb ik al vervangers gevonden (zie productkoppellingen, asrock 970extreme3 + kingston hyperx etc.).

Ik weet dat niet al het geheugen compatible is met een bepaald moederbord. Dus heb ik deze in de lijst van de fabrikant opgezocht en de juiste modules gevonden.
Mijn overige randappartuur is verder compatible.

Mijn vraag hierover is: waar moet ik naast het juiste type geheugen nog meer op letten?
Moet ik bijvoorbeeld bepaalde drivers/software deinstaleren, of kan ik dit setje gewoon omwisselen?
Zal windows 7 (hp) hier nog moeilijk om doen? En hoe zit dat met vmware player?

Graag jullie respons hierop.

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? nog even interessant om door te nemen voor puntjes waar je nog op kunt letten, voor zover je dat nog niet gedaan hebt.

Verder is een reinstall van je OS in de meeste gevallen wel aan te raden, hoewel het vaak wel gewoon zal werken, nadat er een zwik nieuwe drivers zijn geïnstalleerd.

Anoniem: 338569

Vaak is geheugen voltage een probleem. en in did geval heb je dus quad channel nodig dus koop setjes van 4 matchpairs
bij sommige modellen is voltage in te stellen maar hou je aan de specs dan kom je niet voor onnodige verrassingen.
zo als hier boven gezegt het zal wel werken hoor... maar beter is een herinstallatie.

Anoniem: 265941

QVL van de fabrikant even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnus
TERW_DAN schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:05:
Misschien is **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? nog even interessant om door te nemen voor puntjes waar je nog op kunt letten, voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
Is inderdaad wel een handig item, ik had bijvoorbeeld nog niet gezocht op "moederbord type + voeding".
Dit heeft gellukig geen negatieve hits gegeven.
Verder is een reinstall van je OS in de meeste gevallen wel aan te raden, hoewel het vaak wel gewoon zal werken, nadat er een zwik nieuwe drivers zijn geïnstalleerd.
Ik wil graag dat alles gewoon vlekkeloos en soepel loopt. Dus dit zal ik zeker overwegen.

Thnx voor de tip.

Btw. Succes met je casemod. Ik hoop dat je je ontwerp goed kunt verwezelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnus
Misschien dat je het over het hoofd gezien, maar dit had ik dus al gedaan.
"Ik weet dat niet al het geheugen compatible is met een bepaald moederbord. Dus heb ik deze in de lijst van de fabrikant opgezocht en de juiste modules gevonden."
In ieder geval bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnus
Anoniem: 338569 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:07:
Vaak is geheugen voltage een probleem. en in did geval heb je dus quad channel nodig dus koop setjes van 4 matchpairs.
Ik snap wat je bedoeld. Ik denk alleen dat je dual channel bedoeld. Quad channel vind je voor zover ik weet (dus correct me if i'm wrong) alleen op intel borden of op toekomstige borden? Ik heb me nog niet zo verdiept in het SB-E platform, dus ik weet het niet precies.

Ik denk meer dat je bedoeld dat ik 4 modulen zou moeten aanschaffen. Hier heb ik ook over nagedacht, maar in het verleden leide dit bij mij vaak tot het moeten terugklokken van de modules om het geheel stabiel te krijgen. Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar voor de zekerheid ga ik toch eerst voor 2 modules.
bij sommige modellen is voltage in te stellen maar hou je aan de specs dan kom je niet voor onnodige verrassingen.
Bruikbare tip. Zal ik zeker meenemen. Ik denk dat ik wat dat betreft een redelijke keuze gemaakt heb.
zo als hier boven gezegt het zal wel werken hoor... maar beter is een herinstallatie.
Even op mijn reactie op TERW_DAN terugkomende, ik denk dat ik eerst ga proberen zonder schone installatie en dan even kijken wat dat brengt. Schone installatie heb ik sowieso op de planning staan. Misschien komt het hiermee toch wat eerder dan gedacht.

En verder, bedankt voor je reactie
Pagina: 1