Unattended installatie maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58
Hallo allemaal,

Ik probeer al een tijd het voor elkaar te krijgen om een 'Unattended instal' te maken.
Zelf heb ik ook al heel wat af gezocht op onderanderen google en tweakers, soms kom je wel wat tegen maar ik kan er bijna niks over vinden hoe het nou werkt en hoe het moet.
Nu is mijn vraag: Kunnen jullie mij helpen? Waarmee?
Weten jullie een goed programma of een andere manier?

Er wordt windows 7 Home premium gebruikt, kan ook hoger!

Ik wil uit komen op een autorun waarmee je gewoon alles kan aan vinken wat je wilt installeren.
Het gaat voornamelijk deze programma's,
Adobe reader
Adobe flash player
adobe shockwave
windows live messenger
windows live mail
winrar
Standaard programma's dus, ik loop stage bij een computer winkel en er moeten vaak herinstallaties worden gedaan, het kost erg veel tijd om al die programma's elke keer apart te installeren.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

mvg.

ps, hoop dat het in het goede gedeeldte is gepost van het forum.

[ Voor 3% gewijzigd door blackspeedy op 24-11-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 12:39

GQAH

King Tux

Hier bestaat al een programmaatje voor op internet, je hoeft alleen maar aan te vinken wat je wilt hebben, en dan download je een .exe die alles installeerd.

Zelf gebruik ik hem ook als ik een pc herinstalleer : http://ninite.com

Vind hem zelf zeer gemakkelijk werken ;-)

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien je niet aangeeft welke OS je wilt, geef ik je wat hints, zodat je iig wat meer info hebt:
[XP] Unattended CD Project deel 4
Windows Automated Installation Kit (WAIK) W7/W2008(R2)
Windows Automated Installation Kit (WAIK) Vista

Als je trouwens Windows Vista / 7 versies hoger dan Home Premium gebruikt, kun je met Windows zelf ook een image maken, die je weer kan installeren in Windows Deployment Services (Windows 2008(R2)).

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 23-11-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Aangezien je niet zegt welk OS ga ik uit van Windows 7. De officiële manier is met de WAIK.

Edit: Ow, CptChaos beat me to it. In bijna dezelfde verwoording zelfs :+

[ Voor 23% gewijzigd door YellowOnline op 23-11-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoewel je met WAIK ook applicaties kunt meenemen in je image is unattended installlatie na OS ook heel makkelijk met WPI

Makkelijker als je meerdere Windows versies installeert.

[ Voor 11% gewijzigd door akimosan op 23-11-2011 22:11 ]

• blackspeedy
GQAH schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:04:
Hier bestaat al een programmaatje voor op internet, je hoeft alleen maar aan te vinken wat je wilt hebben, en dan download je een .exe die alles installeerd.

Zelf gebruik ik hem ook als ik een pc herinstalleer : http://ninite.com

Vind hem zelf zeer gemakkelijk werken ;-)
oke erg bedankt ziet ziet er inderdaad makkelijk uit, zal hem ook wel uitproberen!.
Alleen het nadeel dat niet alles er tussen staat en ik zou zelf ook willen weten hoe je software helemaal unattended kan maken.
CptChaos schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:05:
Aangezien je niet aangeeft welke OS je wilt, geef ik je wat hints, zodat je iig wat meer info hebt:
[XP] Unattended CD Project deel 4
Windows Automated Installation Kit (WAIK) W7/W2008(R2)
Windows Automated Installation Kit (WAIK) Vista

Als je trouwens Windows Vista / 7 versies hoger dan Home Premium gebruikt, kun je met Windows zelf ook een image maken, die je weer kan installeren in Windows Deployment Services (Windows 2008(R2)).
Sorry er wordt windows 7 Home premium gebruikt, maar hoger zou ook kunnen!
Heb er nu weinig tijd om er naar te kijken, zal dat vannavond doen bedankt voor de reactie.
YellowOnline schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:06:
Aangezien je niet zegt welk OS ga ik uit van Windows 7. De officiële manier is met de WAIK.

Edit: Ow, CptChaos beat me to it. In bijna dezelfde verwoording zelfs :+
Ja windows 7 inderdaad. Zelfde voor hier boven :9 ik ga er vannavond naar kijken! bedankt
akimosan schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:09:
Hoewel je met WAIK ook applicaties kunt meenemen in je image is unattended installlatie na OS ook heel makkelijk met WPI

Makkelijker als je meerdere Windows versies installeert.
Ziet er inderdaad makkelijk uit. ik wil eigenlijk met win7 lite een unattended windows 7 maken, met dat software er bij inbegrepen. Zal vannavond even kijken dank u!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ook kun je op Google veel tutorials vinden hoe je met de WAIK kunt werken, als je het eenmaal door hebt, is het zo gepiept! Maar zoals ik ook al zei, als je een hogere versie dan Home Premium gebruikt, dan kun je ook een image maken en die naar je Windows Deployment Services services uploaden. Die hogere versies zijn dus interessanter om unattended installs van te maken, kost je niet per se DVD's om te testen.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 24-11-2011 20:03 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Klein hintje: geen WinRAR gebruiken maar 7-zip. Twee redenen: het is gratis, en het installeert via een MSI-package (wat beter te unattenden is).

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
CptChaos schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:54:
Ook kun je op Google veel tutorials vinden hoe je met de WAIK kunt werken, als je het eenmaal door hebt, is het zo gepiept! Maar zoals ik ook al zei, als je een hogere versie dan Home Premium gebruikt, dan kun je ook een image maken en die naar je Windows Deployment Services services uploaden. Die hogere versies zijn dus interessanter om unattended installs van te maken, kost je niet per se DVD's om te testen.
Het ziet er erg duidelijk uit ja! alleen moet nog wel even paar keer goed lezen, voor dat ik het een beetje snap denk ik, Ik heb gewoon erg weinig tijd om het uit te zoeken ben bijna nooit thuis. Maar ik denk wel dat de WAIK de manier is!
_Thanatos_ schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:41:
Klein hintje: geen WinRAR gebruiken maar 7-zip. Twee redenen: het is gratis, en het installeert via een MSI-package (wat beter te unattenden is).
Bedankt voor de tip die ga ik zeker onthouden!

het WPI is ook makkelijk alleen daar moetten de installaties wel unattended in gaan, anders heeft hij weinig zin moet je nog alles door klikken.

Bedankt voor jullie reacties jullie horen het nog wel als ik er wat meer van weet(of nog vragen heb!)
Pagina: 1