thnx, hij ziet em nou als een "samengesteld usb apparaat".
Verwijderd
Eldohm zegt dat de processor (Boxchip) tussen 1.0 en 1.5 Ghz presteert.Ewivis schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:58:
[...]
overgeclocked? Ik bedoel op de doos staat 1.2 ghz... als je niet beter weet zet je hem daar toch op? Want het staat op de doos
Dus IMO 1,2 ghz zou dan toch geen probleem moeten zijn..?
Welke versie van Windows heb je (64 bit?)Hyphen schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:17:
[...]
Ik heb de USB drivers van de Android SDK gebruikt (geen idee of dat dezelfde zijn als die in de OP staan)
Win 7 ziet "android" in de dev manager en dan handmatig de driver toevoegen die in de SDK dir staat. Daarna werkt ADB en is het feest compleet ;-)
edit: wel de ADB interface driver kiezen
yesMegamind schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:27:
[...]
Welke versie van Windows heb je (64 bit?)
//ugly hack
oh hmmz, niet goed gelezen sorry
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
USB debugging aanstaan ?Rode76 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:28:
ik heb gewoon 32 bit Vista.
ik gebruik zelf ook de SDK drivers, werkt als een trein
Bij mij nog niet, USB opslag herkent ie wel.
Echter USB debugging slaat niet aan, ook met die SDK drivers niet, ik heb eerst die andere drivers geprobeerd uit die post naar die site met root instructies.
Toch gelukt, overige opties ook gedaan uit het script.
Nu aan het rebooten...
Echter USB debugging slaat niet aan, ook met die SDK drivers niet, ik heb eerst die andere drivers geprobeerd uit die post naar die site met root instructies.
Toch gelukt, overige opties ook gedaan uit het script.
Nu aan het rebooten...
[ Voor 17% gewijzigd door Rode76 op 07-12-2011 21:41 ]
ok, tis flauw.. maartoch, mijzelf quoten.:Rode76 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:32:
Bij mij nog niet, USB opslag herkent ie wel.
het onda Vx610HW rom werkt ook niet. maar die heeft wel hetzelfde thema als de promedia tabsSinlath schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:43:
[...]
USB debugging kan op het tablet via :
Instellingen -> Apps, daar onbekender bronnen aanzetten -> Ontwikkeling, daar USB foutopsporing aanzetten.
Gelukt! Vista geeft een afwijkende melding voor het apparaat!
Thnx!
Nu overige kindertroep eraf gooien...
Thnx!
Nu overige kindertroep eraf gooien...
[ Voor 25% gewijzigd door Rode76 op 07-12-2011 21:43 ]
Verwijderd
QR Droid en andere qr scanners werken niet op de minitab.
Jammer want het is wel handig om qr codes te kunnen scannen.
Jammer want het is wel handig om qr codes te kunnen scannen.
Heeft iemand al geprobeerd om via usb tethering de tablet aan te sluiten op een normale telefoon?
Dan zou in principe de snelheid van downen weer normaal moeten zijn.
Dan zou in principe de snelheid van downen weer normaal moeten zijn.
heren.. is het intertoys tablet hier een PcPro2 of 3 of geen van beiden?
BeidenSinlath schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:47:
heren.. is het intertoys tablet hier een PcPro2 of 3 of geen van beiden?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
De aanbieding van intertoys is de PcPro2 maar er waren blijkbaar ook PC3's in omloop die voor de prijs van de PcPro2 verkocht zijn. De tablet is een Qware tablet.
[ Voor 14% gewijzigd door Not_Disclosed op 07-12-2011 23:55 ]
A life lived in fear is a life half lived
das ruk want de pro2 heeft een andere chipset..
Verwijderd
@Sinlath, niet om het een of ander maar waarom vraag je aan die gasten van Eldohm niet gewoon om een image die wel goed werkt? Het lijkt me dat zij Bmorn wel kunnen pushen om de juiste image beschikbaar te stellen.
Verwijderd
En dan kwam ik toevallig nog deze site tegen: http://www.teknihall.nl/index.php?id=1311&L=1
Lijkt een soort support site voor goedkope Aldi spullen. Helaas is er alleen een handleiding van onze Minipad te downen. Voor andere producten is er soms wel firmware te vinden.
Lijkt een soort support site voor goedkope Aldi spullen. Helaas is er alleen een handleiding van onze Minipad te downen. Voor andere producten is er soms wel firmware te vinden.
om 2 reden.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:58:
@Sinlath, niet om het een of ander maar waarom vraag je aan die gasten van Eldohm niet gewoon om een image die wel goed werkt? Het lijkt me dat zij Bmorn wel kunnen pushen om de juiste image beschikbaar te stellen.
ten eerste is het eigen prutswerk waardoor ik het apparaat brick en ten tweede, ze zijn reseller/rebrander.
ik heb al contact gehad met Eldohm en dit is wat ze kunnen doen ( voorlopig ).
Het heeft ook wel zijn charme om een beetje te knoeien en het werkend proberen te krijgen
In het Intertoys Pro3 topic staat een firmware die dat apparaat weer tot leven doet wekken btw.
Nickname does not reflect reality
yup, deze had ik al gepost een paar uur geledenBrad Pitt schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:21:
In het Intertoys Pro3 topic staat een firmware die dat apparaat weer tot leven doet wekken btw.
Ja weet ik wel (want ook op gereageerd). De "oude" versie had precies dezelfde naam en vergaarde het apparaat. Deze doet het i.i.g. geval, ding doet weer. Kan 'ie eindelijk werkend de verkoop inSinlath schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:24:
yup, deze had ik al gepost een paar uur geleden
Zie nu dat je die ook al had ;-). Blijkbaar heb ik niet goed gezocht ;-)
Sinlath, ik heb nog een A10 model voor je: De Onda VX610W. Volgens mij moet het dan het deluxe model zijn. Deze is dan weer luxer dan de minitab daar het lijkt dat deze 3g aan boord heeft.
Voor een 2.0T firmware staat hier de info. Met hier de downloads van verschillende versies.
En nog een microblog met meer informatie.
Misschien dat je er wat mee kunt.
Sinlath, ik heb nog een A10 model voor je: De Onda VX610W. Volgens mij moet het dan het deluxe model zijn. Deze is dan weer luxer dan de minitab daar het lijkt dat deze 3g aan boord heeft.
Voor een 2.0T firmware staat hier de info. Met hier de downloads van verschillende versies.
[ Voor 6% gewijzigd door Not_Disclosed op 08-12-2011 00:40 ]
A life lived in fear is a life half lived
nice.. ik heb dus een onda geprobeert ( mogelijke ics versie ) maar dit was een customized 2.3.4 met werkend touchscreen maar de helft van het scherm zichtbaar. en dat was niet de deluxe.Not_Disclosed schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:31:
Zie nu dat je die ook al had ;-). Blijkbaar heb ik niet goed gezocht ;-)
gelijk proberen..
correctie.. gelijk morgen proberen.. iets met china en een 56K lijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Sinlath op 08-12-2011 00:58 ]
Verwijderd
Heb voor 10 cent reckless racing gekocht in Android Market.
Ziet er goed uit en draait best goed op de Aldi Tab.
Leuk spel ook.
Leuk spel ook.
de uberoid firmware is voor de Intertoys v1 tablet. Deze heeft een WM8650 SoC en draait android 2.2.Sinlath schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:55:
[...]
das ruk want de pro2 heeft een andere chipset..de pro3 firmware die draait op mijn alditab.. en toevallig zit ik te neuzen bij uberoid, en die hebben een alternatieve firmware werkend voord e intertoys tab, maar ze zeggen niet welke
Verwijderd
Idd erg leuk. Leuke dagaanbiedingen heeft de market de laatste dagenVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 01:11:
Heb voor 10 cent reckless racing gekocht in Android Market.
Leuk spel ook.
Verwijderd
Hellup!
Deze ochtend voor ik naar mn werk ging nog even de tab aan gehad. Mail gechecked, FB enz accu stond op 87%. Weer in zn sleeve gedaan. In de jaszak en aangekomen op het werk gaat hij niet meer aan
Ik krijg niet eens een splash screen. Scherm blijft zwart en aan en uit knop doet hij niets
Ik heb nu de lader eraan zitten maar of dit daadwerkelijk werkt vraag ik me af.
Iemand enig idee wat te doen
Deze ochtend voor ik naar mn werk ging nog even de tab aan gehad. Mail gechecked, FB enz accu stond op 87%. Weer in zn sleeve gedaan. In de jaszak en aangekomen op het werk gaat hij niet meer aan
Ik krijg niet eens een splash screen. Scherm blijft zwart en aan en uit knop doet hij niets

Terug gaan naar de aldi denk ik. ik ga vanmiddag ook maar terug... ik krijg nog steeds de groene android waar hij op blijft hangen
Verwijderd
Hmmm erg vreemd. hij doet het weer 
En nog vreemder.... batterij is 100% dus aan de accu zal het niet gelegen hebben.
En nog vreemder.... batterij is 100% dus aan de accu zal het niet gelegen hebben.
Iemand deze site al gecheckt of er nuttige info is te vinden?
http://micdigi.com/category/news/tablet/7-android-tablet/
(nu geen tijd..)
(nu geen tijd..)
Verwijderd
Logisch dat de accu 100% is, je had de tab immers aan de lader gehangen.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:07:
Maar starte hij uit zichzelf op of ... ??
Ik heb precies hetzelfde gehad hoor, echter was die van mij uitgevallen omdat accu op was en daarna wilde hij niet meer aan. Duurde me een uur voordat ie weer leven had. Nu heb ik hem aangelaten en in de oplader gehoudenVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:07:
Verwijderd
Ik denk dat we er niet viel aan hebben, andere knoppen en andere hardware,Pete10 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:18:
(nu geen tijd..)
Het lijkt wel of die dingen er at random uit knallen.
Bij mij gebeurde het nadat ik er, zonder extra rooten, titanium backup, super user en de busybox op zette.
Nu heb ik em opnieuw geroot met die batch file (een nieuwe gehaald bij de Aldi) en hetzelfde gedaan.
Vooralsnog loopt ie als een trein, wifi is zelfs redelijk te noemen.
Bij mij gebeurde het nadat ik er, zonder extra rooten, titanium backup, super user en de busybox op zette.
Nu heb ik em opnieuw geroot met die batch file (een nieuwe gehaald bij de Aldi) en hetzelfde gedaan.
Vooralsnog loopt ie als een trein, wifi is zelfs redelijk te noemen.
Als ik mijn usb stick aan de pad hang dan herkent hij deze feilloos, openen gaat via file manager ook prima, maar van alle mappen geeft hij aan dat ze geen bestanden bevatten. Terwijl ze wel bestanden bevatten.
Voorlopig heb ik alles los op de stick gezet, maar hoe kan ik dit probleem oplossen?
Voorlopig heb ik alles los op de stick gezet, maar hoe kan ik dit probleem oplossen?
Verwijderd
Nope hem hem zelf weer aangezet.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:14:
[...]
Logisch dat de accu 100% is, je had de tab immers aan de lader gehangen.
Maar starte hij uit zichzelf op of ... ??
Hallo ,
Ik heb gisteren bij Aldi een Kids android Netbook v2.2 gekocht ,
een soort Minipad met keyboard,
maar hij wil niet verder doorstarten als met een groen draaiend android poppetje met een soort groene schaal er onder.
Wat is er aan de hand wat moet of kan ik nog doen.?
Volgens mij was dit de laatste met on-gesealde doos.
(en kan ik hem dus niet omruilen,op=op).
En opsturen vindt ik ook geen optie.
Ik heb ook de Minipad v2.3.4 waar ik erg enthousiast over ben.
Graag jullie hulp indien mogelijk.
maar hij wil niet verder doorstarten als met een groen draaiend android poppetje met een soort groene schaal er onder.
het lijkt me dat hij de geest gegeven heeft als hij blijft hangen op het android poppetjexsat schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:27:
Hallo ,
Verwijderd
Laat hem aan staan, en laat hem leeglopen.xsat schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:27:
Hallo ,
Sluit de adapter aan, en laad hem volledig op.
Probeer hem dan op te starten.
Als dit niet lukt zal je hem moeten flashen met een rom.
Terug naar de aldi?Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:47:
[...]
Laat hem aan staan, en laat hem leeglopen.
Sluit de adapter aan, en laad hem volledig op.
Probeer hem dan op te starten.
Als dit niet lukt zal je hem moeten flashen met een rom.
Ik ben deze topics nu goed aan het volgen, maar welke is nu beter, de pro3 of de minipad?
bla?
De volgende zijn vergelijkbaar:Pete10 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:18:
(nu geen tijd..)
http://micdigi.com/2011/1...pgraded-to-android4-0-os/
http://micdigi.com/2011/1...nner-a10-trend-lingyunf1/
Verder matcht deze:
http://www.ployer.cn/prshow.asp?id=112 - waarvan de Momo9 firmware hier is te krijgen
De Wopad met de allwinner A10 lijkt identiek aan de minipad qua spec, behuizing en aansluitingen:
http://blog.mcbub.com/ind...g-a10-processor-unveiled/
Op de Wopad sites is deze nog niet te vinden btw..
Verwijderd
Dit heb ik gisteren ook meegemaakt, aan de lader gehangen en toen aangezet.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 07:40:
Hellup!
En zie daar het ding begon weer te leven.
Misschien heb je hier wat aan.
Sorry voor t laat reageren. Woon in twente. Breng deze ding terug en haal de lifetab, heb um net ontvangen.Sinlath schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:49:
[...]
en waar woon je exact ? als in bij welke aldi werk je ?
heb nog een gesealde minipad achter liggen
Gr
Verwijderd
Skype 2.5.0.160 geïnstalleerd en even met mijn eigen laptop een videocall geprobeerd. En het werkt :-)
Alleen om een beetje leuk beeld te versturen naar degene met wie je skyped is het wel nodig om de mini-tab veraf te houden, anders past je gezicht niet in het beeld.
Ik moest eerst de skype-versie op mijn laptop wel updaten naar 5.5.0.124, want met de oude versie die daarop stond crashte skype aldoor bij het begin van elk videogesprek met de mini-tab. Na de update op mijn laptop werkte het dus perfect.
Als het wifi-probleem wordt opgelost is de mini-tab ook gewoon de perfecte tablet om mee te nemen op vakantie.
Alleen om een beetje leuk beeld te versturen naar degene met wie je skyped is het wel nodig om de mini-tab veraf te houden, anders past je gezicht niet in het beeld.
Ik moest eerst de skype-versie op mijn laptop wel updaten naar 5.5.0.124, want met de oude versie die daarop stond crashte skype aldoor bij het begin van elk videogesprek met de mini-tab. Na de update op mijn laptop werkte het dus perfect.
Als het wifi-probleem wordt opgelost is de mini-tab ook gewoon de perfecte tablet om mee te nemen op vakantie.
@Sinlath/Peter: Er is inmiddels een werkende firmware voor de Pro3 te vinden op de qware.info website. Ik dacht dat Sinlath die wilde uitproberen, right?
Kan een van jullie nog aangeven welke tablet nou overeen komt met de Minipad (zelfde touchscreen drivers) en welke tablets overeen komen met de Pro 3. Ondanks de bijna zelfde hardware, werkt bijvoorbeeld de Ainol firmwares niet voor de Pro 3. That is geen touchscreen drivers. Muis werkt overigens wel bij de allernieuwst Ainol Advanced firmware. Touchscreen nog steeds niet.
Kan een van jullie nog aangeven welke tablet nou overeen komt met de Minipad (zelfde touchscreen drivers) en welke tablets overeen komen met de Pro 3. Ondanks de bijna zelfde hardware, werkt bijvoorbeeld de Ainol firmwares niet voor de Pro 3. That is geen touchscreen drivers. Muis werkt overigens wel bij de allernieuwst Ainol Advanced firmware. Touchscreen nog steeds niet.
volgens mij is dit dezelfde als ik enkele dagen geleden al heb gedownload bij Qware.Gusev schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:56:
@Sinlath/Peter: Er is inmiddels een werkende firmware voor de Pro3 te vinden op de qware.info website. Ik dacht dat Sinlath die wilde uitproberen, right?
zal het vanavond downloaden en nummertje vergelijken.
Neen, dit is echt een geupdate versie. Deze is 100% zeker anders als degene die jij en wij allemaal een paar dagen geleden hebben gedownload!Sinlath schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:08:
[...]
volgens mij is dit dezelfde als ik enkele dagen geleden al heb gedownload bij Qware.
zal het vanavond downloaden en nummertje vergelijken.
Is al lang gezegd hoor, maar goed, deze doet het prima dus lekker boeien ook allemaal.Gusev schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:10:
Neen, dit is echt een geupdate versie. Deze is 100% zeker anders als degene die jij en wij allemaal een paar dagen geleden hebben gedownload!
Doet het touchscreen het ook met die update?
Als er nog mensen zijn die interesse hebben in een aldi minipad, ik kan er nog een aantal regelen!
bla?
Op een Intertoys Pro3 wel jamanmetdehamer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:31:
Doet het touchscreen het ook met die update?
De Minipad, codenamed crane_v13, komt wat hardware betreft overeen met Wopad V7. Firmware update beschikbaar van Eldohm, echter ontbreken de correcte touchscreen drivers.Gusev schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:56:
De Qware Pro3, codenamed crane_v12, komt overeen met de Player Momo9. Firmware update beschikbaar van Qware, met correcte drivers voor alle hardware.
Beide tablets maken gebruik van dezelfde SoC (Allwinner A1X @ 1GHz) en hebben 512MB RAM. De Minipad heeft 2GB flash, terwijl de Qware Pro3 over 4GB flash beschikt.
Firmware updates worden geflashed met de LiveSuite of PhoenixSuite en zijn tussen alle tablets met de Allwinner SoC uitwisselbaar. De bijkomende hardware zoals accellerometer, camera en scherm is echter niet altijd hetzelfde.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Maar is er nou al een goed werkende firmware gevonden voor de Aldi MiniPad? Inclusief touchscreen drivers, zonder gezoem en met compleet scherm?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee. Ik hoop dat het snel mogelijk is om de rom te dumpen van een orginele minipad. Dan kan ik ook weer gerust verder breken op de mijne ^^Fiber schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:59:
Maar is er nou al een goed werkende firmware gevonden voor de Aldi MiniPad? Inclusief touchscreen drivers, zonder gezoem en met compleet scherm?
//ugly hack
ik heb toezegging dat er op zeer korte termijn een 2.0T versie van de Bmorn V11 komt op de officiele website van Bmorn.Petervanakelyen schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:50:
[...]
De Minipad, codenamed crane_v13, komt wat hardware betreft overeen met Wopad V7. Firmware update beschikbaar van Eldohm, echter ontbreken de correcte touchscreen drivers.
De Qware Pro3, codenamed crane_v12, komt overeen met de Player Momo9. Firmware update beschikbaar van Qware, met correcte drivers voor alle hardware.
Beide tablets maken gebruik van dezelfde SoC (Allwinner A1X @ 1GHz) en hebben 512MB RAM. De Minipad heeft 2GB flash, terwijl de Qware Pro3 over 4GB flash beschikt.
Firmware updates worden geflashed met de LiveSuite of PhoenixSuite en zijn tussen alle tablets met de Allwinner SoC uitwisselbaar. De bijkomende hardware zoals accellerometer, camera en scherm is echter niet altijd hetzelfde.
komende dagen dus met google translate het spul in de gaten houden.
Dat is mooi 
Ik kijk nu toch al elke dag of er onder downloads een keer iets met "v11" bij staat..
Het bootlogo veranderen leverde wisselende resultaten, meestal een zwart scherm, soms een uitgestrekt beeld, lelijke randjes..
Ik heb nog geen duidelijke oorzaak kunnen vinden maar deze werkt.

credits naar aph van xda, ik heb slechts iets aangepast.
Ik kijk nu toch al elke dag of er onder downloads een keer iets met "v11" bij staat..
Het bootlogo veranderen leverde wisselende resultaten, meestal een zwart scherm, soms een uitgestrekt beeld, lelijke randjes..

Verwijderd
De bootlogo ziet er erg strak uit !!boertjeg schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:49:
Dat is mooi
[afbeelding]
Als ik wist hoe je die verdraaide .img bestanden kan openen en editten had ik daar de bootscreens uitgehaald..
De standaard scripts die wel werken voor system.img enzovoorts werken niet..
De standaard scripts die wel werken voor system.img enzovoorts werken niet..
Dacht help ff met info posten, thats allBrad Pitt schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:30:
[...]
Is al lang gezegd hoor, maar goed, deze doet het prima dus lekker boeien ook allemaal.
De jouwne al te koop
Als ik deze invoer dan krijg ik standaard boot van android.boertjeg schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:49:
Dat is mooi
[afbeelding]

Als we de firmware images konden aanpassen hadden we ook lang custom ROMs. Helaas zal dat sowieso via de tablet moeten, aangezien de images volledig in proprietary formaat zijn.boertjeg schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:09:
Als ik wist hoe je die verdraaide .img bestanden kan openen en editten had ik daar de bootscreens uitgehaald.. De standaard scripts die wel werken voor system.img enzovoorts werken niet..
Ik heb deze er nu op staan, touchscreen doet het nog steeds niet, maar voor de rest is dit op het eerste gezicht toch wel een wat strakkere distro dan de versie van de distributeur uit de startpost.Brad Pitt schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:21:
Iemand een tip voor een goede maar goedkope (universele) oplader? De bijgeleverde doet het niet meer bij mij.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
USB.. ik heb zo'n stekker met USB poort, daar laad ik ze mee op.Fiber schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:37:
[...]
Ik heb deze er nu op staan, touchscreen doet het nog steeds niet, maar voor de rest is dit op het eerste gezicht toch wel een wat strakkere distro dan de versie van de distributeur uit de startpost.
Iemand een tip voor een goede maar goedkope (universele) oplader? De bijgeleverde doet het niet meer bij mij.
werkt goed en snel.
Ik heb begrepen dat vanaf 2.0 het opengezet wordt, maar dat komt uit een vaag hoekje achterin het interwebz, een gerucht dus.Petervanakelyen schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:25:
[...]
Als we de firmware images konden aanpassen hadden we ook lang custom ROMs. Helaas zal dat sowieso via de tablet moeten, aangezien de images volledig in proprietary formaat zijn.
Ik hoop het want ik twijfel nog om mijn ouders terug te laten gaan met de tablet of hem zelf te houden om mee te prullen
Verwijderd
Als je een echte tweaker bent, gewoon houden en er mee prullenmanmetdehamer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:43:
Ik hoop het want ik twijfel nog om mijn ouders terug te laten gaan met de tablet of hem zelf te houden om mee te prullen
Ik heb mijne alleen maar gekocht om er mee te kl*ten,
als ik een tablet had gewild voor dagelijks gebruik had ik wel een iPad gekocht.
Sinds enkele uren is de V11 ook te koop via Merimobiles, die houden de firmwares vaak bij.
Kijken of Merimobiles ook druk erachter kan zetten. wil dit weekend wel weer wat tijd besteden aan het fixen van dat ding.
Kijken of Merimobiles ook druk erachter kan zetten. wil dit weekend wel weer wat tijd besteden aan het fixen van dat ding.
Nvrmnd
denk toch wat we moeten buurten bij Eldohm voor de 2.0T firmware
[ Voor 49% gewijzigd door Sinlath op 08-12-2011 21:10 ]
Mmm, apart.Ewivis schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:14:
[...]
Als ik deze invoer dan krijg ik standaard boot van android.
[afbeelding]
De download klopt wel..
Hier ligt de site nog steeds plat.Sinlath schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:58:
DGmorn doet het weer.. met een interessante nieuwsposting
http://www.dgmorn.com/all...re-2t-before-android-4-0/
Edit: en weer up!
Edit: en weer plat
[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 08-12-2011 18:13 ]
Waar in twente?En wil je hem eventueel verzenden?Sederi schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:08:
[...]
Sorry voor t laat reageren. Woon in twente. Breng deze ding terug en haal de lifetab, heb um net ontvangen.
heb nog een gesealde minipad achter liggen
Gr
Waar woon je/liggen ze?En wil je hem eventueel verzenden?Q-bone schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:32:
Als er nog mensen zijn die interesse hebben in een aldi minipad, ik kan er nog een aantal regelen!
Verwijderd
Ik had twee Minipads, maar omdat ik de heapsize wilde veranderen (vanwege de dslr app), heb ik het build.prop bestandje op een geheugenkaartje gezet en in Winhoos Vies-ja veranderd, en er toen weer terug op het tablet, van je retteketet.
Helaas, bij het opstarten blijft hij nu hangen, even een trillinkje van de buzzer, en dan weer het ronddraaiende busy icoontje, weer een trillinkje, enz.
Gebrickt dus.
Egen schuld, dikke bult, want toen ik in Windhoos het veranderde build.prop bestandje bekeek, was dat 0 bytes groot. Helemaal leeg dus, suf.
Tja, en dan willie nie meer.
What to do? Wachten tot er een total werkende rom is, of terug brengen naar de Aldi?
Ik wacht wel. Dacht ik
Maar net (17:30) vertelde mijn lief dat er in Purmerend in de Aldi er nog 2 lagen (nu nog eentje, dus)
Dus ik breng mijn gebrickte tablet lekker terug naar de Aldi.
Maar voor de echte liefhebbert ligt er dus nog eentje in in de Aldi in Purmereutel op een nieuwe eigenaar te wachten...............
En als er iemand een gebrickte tablet wil, mag 'ie em voor 89 euro's hebben (ik woon in Amsterdam).
Woensdag gaat 'ie weer terug naar de Aldi, want dan hebben ze er weer USB 3 1,5 Tb harddisks.
Dan krijg ik nog wat geld terug ook, als ik het tablet inlever.
Ik ben een moderne verslaafde: een harddisk gebruiker.
Helaas, bij het opstarten blijft hij nu hangen, even een trillinkje van de buzzer, en dan weer het ronddraaiende busy icoontje, weer een trillinkje, enz.
Gebrickt dus.
Egen schuld, dikke bult, want toen ik in Windhoos het veranderde build.prop bestandje bekeek, was dat 0 bytes groot. Helemaal leeg dus, suf.
Tja, en dan willie nie meer.
What to do? Wachten tot er een total werkende rom is, of terug brengen naar de Aldi?
Ik wacht wel. Dacht ik
Maar net (17:30) vertelde mijn lief dat er in Purmerend in de Aldi er nog 2 lagen (nu nog eentje, dus)
Maar voor de echte liefhebbert ligt er dus nog eentje in in de Aldi in Purmereutel op een nieuwe eigenaar te wachten...............
En als er iemand een gebrickte tablet wil, mag 'ie em voor 89 euro's hebben (ik woon in Amsterdam).
Woensdag gaat 'ie weer terug naar de Aldi, want dan hebben ze er weer USB 3 1,5 Tb harddisks.
Dan krijg ik nog wat geld terug ook, als ik het tablet inlever.
Ik ben een moderne verslaafde: een harddisk gebruiker.
Verwijderd
Mpa vandaag de Minipad geruild. 2e pad nieuwe kansen. Hopelijk doet deze het beter dan de eerste
DGmorn site nu alweer busted
//ugly hack
Verwijderd
Ik heb zo'n dure camera rig (luxe schouder/borst-statief met veel extra's) voor mijn Canon camera
maar het nadeel is dat ik scheef voor het loergaatje van de camera zit. Dus is het minitab met de dslr controller app een uitkomst: lekker groot beeld en nog extra controls op de minitab, zodat ik niet bovenop de camera hoef te kijken (wat met schouderstatief erg onhandig werkt) om bv. een andere ISO waarde in te stellen.
Okee, wat ik nog nodig heb is een houder voor de minipad, heeft iemand daar nog een leuke voor gevonden?
Anders ga ik maar eens op de Albert Cuypmarkt kijken, howel ik niet verwacht dat daar houders liggen, omdat het nog een beetje te vroeg is (de tabletjes worden net een beetje goedkoper).
Ik koop liever niet online, omdat ik toch wel even het ding wil zien en beoordelen op stevigheid.
Ook heb ik bedacht dat ik het tablet wil monteren achter op zo'n een LED lamp, dan hoef ik niet meer na te denken hoe ik de tab op m'n camera rig vastzet, omdat aan dat lamje een bevestiging zit.

Ik zoek dus nog een stevige houder voor de minitab: weet iemand daar iets voor?

maar het nadeel is dat ik scheef voor het loergaatje van de camera zit. Dus is het minitab met de dslr controller app een uitkomst: lekker groot beeld en nog extra controls op de minitab, zodat ik niet bovenop de camera hoef te kijken (wat met schouderstatief erg onhandig werkt) om bv. een andere ISO waarde in te stellen.
Okee, wat ik nog nodig heb is een houder voor de minipad, heeft iemand daar nog een leuke voor gevonden?
Anders ga ik maar eens op de Albert Cuypmarkt kijken, howel ik niet verwacht dat daar houders liggen, omdat het nog een beetje te vroeg is (de tabletjes worden net een beetje goedkoper).
Ik koop liever niet online, omdat ik toch wel even het ding wil zien en beoordelen op stevigheid.
Ook heb ik bedacht dat ik het tablet wil monteren achter op zo'n een LED lamp, dan hoef ik niet meer na te denken hoe ik de tab op m'n camera rig vastzet, omdat aan dat lamje een bevestiging zit.

Ik zoek dus nog een stevige houder voor de minitab: weet iemand daar iets voor?
Heb je hier nog reactie op gehad? Kan het zo snel niet vinden, of lees er over heen.T-Junkie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 03:05:
Ik zit ook te twijfelen om er eentje te halen. Ik heb 3 vraagjes.
- Hoe goed kan hij video's afspelen? Divxjes, mp4 in SD resolutie? Lukt een 720p serie episode?
- Kan je door 6MP foto's bladeren? Of gaat dat te langzaam?
- Werkt hij goed genoeg om er de hele tijd mee te twitteren in een App of via de site? twitpics, twitvids, etc..
Volgens de specs zou hij 2160p moeten kunnen doen, 720p is wel genoeg voor mij.
Iemand dat ook geprobeerd?
Verwijderd
Die heb ik ook. echt een schone animatie beter dan dat standaard gevalboertjeg schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:49:
Dat is mooi
[afbeelding]
Tjsa dat vind ik echt heel slap. Zelf iets bricken en het dan onder de garantie terugbrengen...Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:22:
Btw nog even en er is firmware beschikbaar voor deze tab dus dan restore je hem zo weer
Vanmorgen lagen er nog vier in Bilthoven.......
Ik type dit op de vijfde!
Even Aldi Culenborg gebeld....
nice, ik werk daar om de hoek.ewf schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:40:
Wat! Mijn moeder is daar vanmorgen geweest, nee hoor mevrouw allemaal weg!ewf schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:40:
Ik begrijp alleen iets niet...
Hier wordt steeds gesproken over 1 GHz en 2 GB geheugen, bij mij staat op de doos 1.2 GHz en 4 GB geheugen???? Als ik kijk bij opslag is er duidelijk meer dan 2GB aanwezig.
Snapt iemand dit?
Hier wordt steeds gesproken over 1 GHz en 2 GB geheugen, bij mij staat op de doos 1.2 GHz en 4 GB geheugen???? Als ik kijk bij opslag is er duidelijk meer dan 2GB aanwezig.
Snapt iemand dit?
Volgens de specificaties van SoC kan die op een snelheid van 1GHz tot 1.5GHz draaien, persoonlijk geloof ik dat dat enkel een marketing trucje is. Nu is het verschil tussen 1GHz en 1.2GHz nauwelijk merkbaar, dus maakt het voor mij niet veel uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 08-12-2011 20:00 ]
De chip draait op 1ghz ipv op de doos vermelde 1.2ghz. die 4gb klopt wel, alleen is die 4gb incl. de android install en hou je zo rond de 2.5gb over voor storage. Marketing, meer niet
//ugly hack
dgmorn geeft een fijne 403, maar de vietnamezen hebben de post geloof ik integraal overgenomen
http://www.tinhte.vn/f456/tin-vui-cho-e-xai-benss-b7-972682/
http://www.tinhte.vn/f456/tin-vui-cho-e-xai-benss-b7-972682/
//ugly hack
Verwijderd
Druk er anders gewoon zn microSD kaartje in,Hyphen schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:48:
De chip draait op 1ghz ipv op de doos vermelde 1.2ghz. die 4gb klopt wel, alleen is die 4gb incl. de android install en hou je zo rond de 2.5gb over voor storage. Marketing, meer niet
Heb ik zelf ook gedaan,
heb er een 16 gb kaart in zitten en ik heb de rest.
Je moet bij de Aldi ook niet gaan vragen.... Bij mij vroegen ze wat dat nu eigenlijk was, wat ik daar kocht...fotografie999 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:50:
[...]
Wat! Mijn moeder is daar vanmorgen geweest, nee hoor mevrouw allemaal weg!
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
Je hebt hartstikke glijk.jouke_buissink schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:14:
Tjsa dat vind ik echt heel slap. Zelf iets bricken en het dan onder de garantie terugbrengen...
Ik kan hem ook ontbricken en de gesealde verkopen, natuurlijk.
Maar éérst ontbricken, dán pas de gesealde minitab verkopen.
Of er een USB webcam aanhangen, en in de auto van mijn lief monteren, hoeft ze niet nóg een keer tegen een paal aan te rijden.
Was er vanavond nog iemand achter die laatste minitab in Purmerend aangegaan?
Je moet wel in de vitrine kijken, want volgens de cassière waren ze allang op.
Of doet de Aldi niet aan koopavonden?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 04:38 ]
Verwijderd
Heeft iemand al apk's geïnstalleerd. Verschillende app-installers en file-managers geprobeerd. Lijkt te installeren maar eindigd altijd met Niet geïnstalleerd.
Ik heb via de market en ook via USB meerdere apk's geinstalleerd door er op te clicken.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:50:
Heeft iemand al apk's geïnstalleerd. Verschillende app-installers en file-managers geprobeerd. Lijkt te installeren maar eindigd altijd met Niet geïnstalleerd.
Alles met succes alleen Firefox werkte niet.
Mijn favoriet is Angry Birds en dat werkt super op de Aldi minipad.
(deze gedownload via de market)
Ik heb wel voordat ik apk's ging installeren enkele aanpassingen gedaan om de kinderdingen
te verwijderen.
Zie onderstaand: (heb ik niet bedacht hoor maar werkte perfect bij mij,
staat ergens aan het begin van dit topic)
++++++++++++++begin++++++++++++++++++++++++++
Download uit de market ""Terminal Emulator" en open deze
Typ de volgende commando's:
su [enter]
(root worden)
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblk3 /system [enter]
(map met stock applicaties schrijfbaar maken)
ls /system/app [enter]
(overzicht van alle stock applicaties)
Wat wil je verwijderen?
rm /system/app/com.cideinteractive.ifcu.apk - Internet filter verwijderen
rm /system/app/com.cideinteractive.sb.apk - Veilige browser verwijderen
rm /system/app/Youtube.apk - Youtube link verwijderen
Er staat er ook nog een met "kdi.apd" of iets in die trend, dat is die kinder skin. Denk wel dat je dan eerst een andere launcher moet hebben.
mount -o remount,ro /dev/mtdblock3 /system [enter]
(BELANGRIJK: Map met stock applicaties weer alleen lezen maken)
+++++++++++++++++++einde++++++++++++++++++++++++++
Verder heb ik, en vele anderen, problemen met wifi.
De wifi ontvanger is erg ongevoelig.
Wifi alleen mogelijk vlakbij de wifi router.
Er staan diverse aanpassingen en andere trucs in dit topic maar geen van allen
geeft verbetering.
Er wordt wel naarstig gezocht nar een oplossing.
Men is naarstig op zoek naar een oplossing.
Verder vind ik dit Aldi tablet een absolute topper wat betreft prijs/kwalitiet verhouding!
Verwijderd
geriritbd, bedankt voor je reactie.
Klopt het dat er een spaties zit tussen mtdblk3 en /system?
"mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblk3 /system [enter]"
Klopt het dat er een spaties zit tussen mtdblk3 en /system?
"mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblk3 /system [enter]"
Zoiets werkt allemaal niet via RootExplorer of zo? Snap niet waarom dat moet vanuit de terminal eigenlijk.
Verwijderd
Deze regel :gerritbd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:39:
[...]
Ik heb via de market en ook via USB meerdere apk's geinstalleerd door er op te clicken.
Alles met succes alleen Firefox werkte niet.
Mijn favoriet is Angry Birds en dat werkt super op de Aldi minipad.
(deze gedownload via de market)
Ik heb wel voordat ik apk's ging installeren enkele aanpassingen gedaan om de kinderdingen
te verwijderen.
Zie onderstaand: (heb ik niet bedacht hoor maar werkte perfect bij mij,
staat ergens aan het begin van dit topic)
++++++++++++++begin++++++++++++++++++++++++++
Download uit de market ""Terminal Emulator" en open deze
Typ de volgende commando's:
su [enter]
(root worden)
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblk3 /system [enter]
(map met stock applicaties schrijfbaar maken)
ls /system/app [enter]
(overzicht van alle stock applicaties)
Wat wil je verwijderen?
Er staat er ook nog een met "kdi.apd" of iets in die trend, dat is die kinder skin. Denk wel dat je dan eerst een andere launcher moet hebben.
mount -o remount,ro /dev/mtdblock3 /system [enter]
(BELANGRIJK: Map met stock applicaties weer alleen lezen maken)
+++++++++++++++++++einde++++++++++++++++++++++++++
Verder heb ik, en vele anderen, problemen met wifi.
De wifi ontvanger is erg ongevoelig.
Wifi alleen mogelijk vlakbij de wifi router.
Er staan diverse aanpassingen en andere trucs in dit topic maar geen van allen
geeft verbetering.
Er wordt wel naarstig gezocht nar een oplossing.
Men is naarstig op zoek naar een oplossing.
Verder vind ik dit Aldi tablet een absolute topper wat betreft prijs/kwalitiet verhouding!
ls /system/app [enter] moet Is met een hoofdletter ?
en
^^^^
Staat dit dan in filemanager of ... ?
Probeer eens voor je wifi :
- WPA2 mixed
- 2,4 Ghz B+G+N
- Channel 9
het is geen is, maar LS een soort afkorting voor list, maar dan wel ls met kleine letters.
Ken je de command prompt onder windows? dit gaat over terminal shell opdrachten op je tab, dat is iets soortgelijks.
En achterin de regel staat een stuk commentaar, niet allemaal moet het ingetypt worden....
Ken je de command prompt onder windows? dit gaat over terminal shell opdrachten op je tab, dat is iets soortgelijks.
En achterin de regel staat een stuk commentaar, niet allemaal moet het ingetypt worden....
[ Voor 54% gewijzigd door spacy op 09-12-2011 10:10 ]
veel veiligere manier om dit soort zooi te verwijderen is via titaniumbackup
apk's die niet installeren open market > instellingen > inhoudsfiltering > alle vinkjes aanzetten.
apk's die niet installeren open market > instellingen > inhoudsfiltering > alle vinkjes aanzetten.
Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:06:
[...]
Deze regel :
ls /system/app [enter] moet Is met een hoofdletter ?
en
^^^^
Staat dit dan in filemanager of ... ?
de bovenstaande commando's voer je allemaal in de terminal emulator in.
ze worden dan verwijderd.
LS= geeft de lijst van bestanden weer.
rm = remove wat er achter staat.
Probeer eens voor je wifi :
- WPA2 mixed
- 2,4 Ghz B+G+N
- Channel 9