Geen bas met koptelefoon via laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 7.501 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 13:18
Goede avond,

ik heb sinds enkele dagen een nieuwe laptop. Het betreft een BTO 15CL37. Welk moederbord hier precies inzit weet ik niet, want Aida32 geeft 'onbekend' weer.

Overige specs zijn:
  • CPU: Core i7-2760QM (2,40Ghz, 6Mb cache)
  • GPU: ATI 6990
  • SSD: Crucial m4 128 GB
  • HDD: 750GB
  • RAM: 8gb 1600mhz DDR3
  • 15,6" full HD scherm (1920x1080)
Sinds dat ik hem heb, doen mijn oordopjes (Sennheiser CX400) het al slecht. Het geluid klinkt schel en er is bijna geen bas te horen. Op mijn oude laptop (XXODD 860tu) en op mijn telefoon (htc desire hd) werken de oordopjes echter perfect en zijn de lage tonen keurig aanwezig.

Als ik speakers aansluit op de laptop in plaats van die in-ear oordopjes is er niets aan de hand. Echter worden die speakers (logitech x530) natuurlijk ook extern versterkt...

Ik ben bang dat de 3.5mm jack-plug te weinig vermogen kan leveren, aangezien de speakers het wel gewoon doen qua geluid. Dit zou ik erg raar vinden voor een laptop van 2000 euro...

Maak gebruik van W7 64bit en heb de nieuwste drivers van Realtek (2.66) al geïnstalleerd. Ook staat er iets van THX op, wat ik ook al heb gedeïnstalleerd (zonder resultaat). Met deze THX tool kan ik het laag trouwens wel iets versterken waardoor het beter wordt, maar nog haalt het niet het gewenste niveau. Daarnaast staat het laag dan veel te overheersend ingesteld wanneer ik de logitech speaker gebrui.

[ Voor 5% gewijzigd door brentnl op 22-11-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Control Panel -> Sound -> Configure (knop linksonder) -> Next.

Staan hier de speakers aangevinkt als Full-Range?

(Dit is trouwens vanaf mijn desktop, misschien dat het op de laptop/andere geluidskaart wel heel anders werkt. Ik kan me voorstellen dat hij ingesteld staat voor sattelietspeakers, waar weinig bas heen wordt gestuurd normaliter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Hmm dat hoort niet.
De CX-400 zijn ook erg makkelijk aan te sturen dus aan het vermogen kan het niet liggen,
Ik denk dat hij niet heel erg goed contact maakt. Probeer de oortjes eens wat dieper erin te doen of juist hem ietsjes minder.

edit:
Wat je ook kan proberen is een andere aansluiting gebruiken (bijvoorbeeld mic of line in) en deze in realtek als luidspreker in te stellen (als dat mogelijk is)

[ Voor 26% gewijzigd door Heilige Kaas op 22-11-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Sommige speakers/headphones hebben de optie bass boost staan bij ik geloof enhancements

iets dergelijks, gebruik zelf sinds win7 rtm Nederlands.

rightclick audio icoon > playback devices > speakers > enhancements (indien mogelijk)

[ Voor 23% gewijzigd door nelizmastr op 22-11-2011 22:42 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Staat er toevallig niet een ambiance geluid aan. Dit kan ook voor wat verkeerde geluiden zorgen. Maak anders wat foto's van je control panel van Realtek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Hakulaku schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:42:
Staat er toevallig niet een ambiance geluid aan. Dit kan ook voor wat verkeerde geluiden zorgen. Maak anders wat foto's van je control panel van Realtek :)
Hoe vaak ik dat al niet gehad heb idd. Stond-ie per ongeluk op badkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

nelizmastr schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:43:
[...]

Hoe vaak ik dat al niet gehad heb idd. Stond-ie per ongeluk op badkamer
Ja en het is ook nog eens lullig als je erachter komt want de gemiddelde tweaker gaat eerst de geavanceerde oplossingen proberen voordat ze dat soort instellingen gaan nakijken :P

Vaak heeft Realtek de optie om voor Boxxen en headset 2 verschillende presets in te voeren, dus zorg ervoor dat je wel je koptelefoon in je laptop hebt zitten als je naar het probleem gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
first of all; bedankt voor de enorm snelle reacties :o

Zal even iedereen proberen te beantwoorden:

@michiel_
Ik kan kiezen voor stereo, quadrafonisch, 5.1 of 7.1. Geen koptelefoon optie..misschien scheelt dat? Al zou stereo toch voldoende moeten zijn? Verder vraagt hij 'luidsprekers voor volledig bereik' waar ik alleen voor, links en rechts aan of uit kan vinken (wat niets uitmaakt voor het geluid) en surround-luidsprekers staan greyed-out.

@Heilige Kaas

line-in; zodra ik daar een stekker in stop krijg ik de vraag of het een 'lijningang' betreft of een 'achterluidsprekeruitgang'... beide opties geven me geen geluid via een koptelefoon. Mic-ingang idem..

heb verder een verlengkabeltje gepakt van jack naar jack, waar ik mijn logitech normaal mee verleng/aanstuur. Dit zou dus goed moeten werken aangezien die wel werken. Helaas hoor ik geen verschil. Als ik de stekker er bijna helemaal uit trek en met mn hand nog net een beetje tegen hou, dan wordt het geluid wel iets luider, maar meer lage tonen kan ik niet echt zeggen.

@nelizmastr

heb alleen de opties:
"alle geluidseffecten uitschakelen", "onmiddelijke modus" en daaronder dan het effect "equalisatie volume". Hierdoor gaat het geluid in ieder geval wat minder hard wat iets zuiverder overkomt, maar nog niet veel verschil.

@Hakulaku
Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/7839/audioi.jpg
Ik heb dus die badkamer opties niet (meer).. had ik bij mijn oude laptop wel.
Tevens kan ik alleen overal 'stereo' kiezen en niet 'hoofdtelefoon' zoals ik vroeger wel eens gezien heb als ik me niet vergis in het realtek paneel..

Hoe langer ik nu luister hoe moeilijker het wordt om verschillen te horen.. probeer te wisselen met mijn telefoon waar ik dezelfde playlist aan heb staan.. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door brentnl op 22-11-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32
Hm, zit je stekker er wel helemaal in? Heb zoiets ook wel eens gehad en toen moest ik de stekker er gewoon net iets verder in drukken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Kijk onder kamercorrectie volgensmij staat daar dat ambiance gebeuren en je zit in de simpele instellingenbeheer, rechtsboven staat een link met Geavanceerde instelmogelijkheden.

[ Voor 22% gewijzigd door Hakulaku op 22-11-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
haarbal schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:04:
Hm, zit je stekker er wel helemaal in? Heb zoiets ook wel eens gehad en toen moest ik de stekker er gewoon net iets verder in drukken.
Nee dat heb ik echt uitgesloten door verschillende stekkers te gebruiken; verlengkabels/andere hoofdtelefoons (Sennheiser HD 202)
Hakulaku schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:06:
[...]
Kijk onder kamercorrectie volgensmij staat daar dat ambiance gebeuren en je zit in de simpele instellingenbeheer, rechtsboven staat een link met Geavanceerde instelmogelijkheden.
Nope, ook niet ... http://imageshack.us/photo/my-images/337/audio2l.jpg/

[ Voor 33% gewijzigd door brentnl op 22-11-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

is het de driver die windows standaard installeerde? Misschien moet je een geüpdatete versie downloaden. Werkt altijd bij mijn laptop, want die heeft ook problemen met de standaard versie.

(fluitende veel te harde mic, te harde schelle speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
nelizmastr schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:10:
is het de driver die windows standaard installeerde? Misschien moet je een geüpdatete versie downloaden. Werkt altijd bij mijn laptop, want die heeft ook problemen met de standaard versie.

(fluitende veel te harde mic, te harde schelle speakers)
Nee, gebruik inmiddels de Realteak 2.66 driver. Maar ook de standaard windows variant geeft issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik ken dit euvel volgens mij ook. zoals ik uit het probleem begrijp maak je gebruik van headset oordopjes. deze hebben een andere pin layout waardoor ze niet altijd goed compatible zijn met de standaard jack(alleen geluid en geen mic). dit creeert zo'n schel en rommilig geluid, dit heb ik ook met de oordopjes van mijn gsm sony maar de blackberry dopjes gaan dan weer wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
dezejongeman schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:15:
ik ken dit euvel volgens mij ook. zoals ik uit het probleem begrijp maak je gebruik van headset oordopjes. deze hebben een andere pin layout waardoor ze niet altijd goed compatible zijn met de standaard jack(alleen geluid en geen mic). dit creeert zo'n schel en rommilig geluid, dit heb ik ook met de oordopjes van mijn gsm sony maar de blackberry dopjes gaan dan weer wel goed.
Nja ik heb het dus met 3 koptelefoons al (htc oordopjes, sennheiser cx400 en sennheiser hd 202 koptelefoon).. lijkt me een hele kromme designflaw als er iets met pinnetjes niet goed zit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Er gaat niks boven Ye Olde grote headset met oorkussens op je harses XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Hakulaku schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:06:
[...]

rechtsboven staat een link met Geavanceerde instelmogelijkheden.
Brent hier al gekeken?

[ Voor 21% gewijzigd door Hakulaku op 23-11-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Ja dan heb ik de optie:

opnameapparaat:
  • Koppel hetzelfde type ingangsaansluitingen
  • Scheid alle ingangsaansluitingen als onafhankelijke invoersapparaten
Maar verschil merk ik niet tussen die 2..

Vind het ook raar dat normale speakers het wel gewoon doen, dat logitech setje van me, maar ook een of andere homecinema set hier op het werk produceert gewoon goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft de audio manager eigenlijk aan dat er een stekker is aangesloten als je de oordopjes aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:12:
Geeft de audio manager eigenlijk aan dat er een stekker is aangesloten als je de oordopjes aansluit?
Jep. dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik zwaar het vermoeden dat er hardwarematig iets mis is met de chip, je geeft ook aan de drivers al vervangen te hebben zonder succes.
Er was laatst een thread met een realtek probleem asus gerelateerd.
Realtek HD Audio Manager werkt niet onder Win7 64 bit
Ik heb sterk het vermoeden dat jouw probleem hardwarematig is maar probeer voor de grap de MSI drivers in de thread eens.
Baat het niet dan schaadt het ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:41:
Dan heb ik zwaar het vermoeden dat er hardwarematig iets mis is met de chip, je geeft ook aan de drivers al vervangen te hebben zonder succes.
Er was laatst een thread met een realtek probleem asus gerelateerd.
Realtek HD Audio Manager werkt niet onder Win7 64 bit
Ik heb sterk het vermoeden dat jouw probleem hardwarematig is maar probeer voor de grap de MSI drivers in de thread eens.
Baat het niet dan schaadt het ook niet.....
Dankje, ga het gelijk proberen!

Heb bij BTO ook al een RMA ingediend, en ik kan op afspraak langskomen en dan kijken ze daar terwijl ik wacht of ze iets kunnen ontdekken. Sowieso goede service dus. Beter als opsturen en weken afwachten voor zoiets 'kleins'... Aan de andere kant verwacht je natuurlijk wel dat zo'n dure laptop toch wel een simpele koptelefoon kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik had een vergelijkbaar probleem met de in-ears die standaard met mijn Nokia N8 mee werden geleverd. Werkten prima op mijn telefoon. Maar op wat voor laptop en/of computer dan ook was er amper muziek hoorbaar, geen bass, erg schel geluid en veel ruis.

Misschien vergelijkbaar met jou probleem, ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 22:37
FastFred schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:38:
Ik had een vergelijkbaar probleem met de in-ears die standaard met mijn Nokia N8 mee werden geleverd. Werkten prima op mijn telefoon. Maar op wat voor laptop en/of computer dan ook was er amper muziek hoorbaar, geen bass, erg schel geluid en veel ruis.

Misschien vergelijkbaar met jou probleem, ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden in ieder geval
Moet je voor de grap de balans eens op 1 kant zetten ;) , En wie weet werkt dit voor de TS ook wel.
Had dat probleem namelijk ook met de oortjes van mn N900 en X6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marti-n schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:45:
[...]

Moet je voor de grap de balans eens op 1 kant zetten ;) , En wie weet werkt dit voor de TS ook wel.
Dat klinkt als mono, lijkt mij niet de bedoeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
marti-n schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:45:
[...]

Ik heb het even voor de grap gedaan ;) maar het maakte bij mij geen verschil.

Ook de drivers van de MSI site deden niet veel goeds :/

Denk dat ik maar bij BTO langs ga; verwacht dat het dan aan de chip zelf ligt, die niet genoeg vermogen kan leveren aan passieve speakers/koptelefoons.

Kan iemand me trouwens vertellen wat de impedantie is van een dergelijke chip van realtek? maw; als ik een nieuwe koptelefoon koop (dat wilde ik toch al), bijvoorbeeld een Sennheiser 518 met een impedantie van 50 Ohm, zou mijn laptop-chip deze koptelefoon dan aan moeten kunnen sturen? Of een mp3 speler etc?

Ik weet dat een externe geluidskaart/versterker hier nog veel meer uit haalt, maar zo audiofiel ben ik ook weer niet en het moet ook wel portable zijn voor me. Wil geen kluw van haspels en adapters aan mijn laptop alleen maar om muziek te kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 22:37
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:12:
[...]

Dat klinkt als mono, lijkt mij niet de bedoeling toch?
Of het mono is, geen idee, geluid komt wel uit beide oortjes dan, en klinkt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Jammer is dat die dopjes kapot zijn ;) M'n ma heeft ook zo'n setje dopjes voor haar Nokia, kzal het eens uitproberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brentnl schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:14:
[...]
Kan iemand me trouwens vertellen wat de impedantie is van een dergelijke chip van realtek? maw; als ik een nieuwe koptelefoon koop (dat wilde ik toch al), bijvoorbeeld een Sennheiser 518 met een impedantie van 50 Ohm, zou mijn laptop-chip deze koptelefoon dan aan moeten kunnen sturen? Of een mp3 speler etc?
Dat moet geen probleem zijn, hij zal hooguit ietsje zachter klinken.
Ter illustratie:
Ik heb hier sennheiser cx300 in ears met een impedantie van 16 ohm en een sennheiser HD465 met een impedantie van 32 ohm. Ik hoor practisch geen volumeverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Ter info:

Ik heb zojuist geprobeerd om alle drivers te verwijderen en Windows zelf wat te laten installeren.
Behalve dat THX dat niet leuk vind en geen compatible apparaat meer kan vinden, lijkt het geluid wel iets beter (mits ik bij de eigenschappen van de luidspreker een paar aanpassingen aanvink; “lage-tonenversterking” “virtuele surround” en “loudness-afvlakking”. )

Wanneer de realtek drivers staan geinstalleerd staan deze opties er alleen niet...

Het geluid blijft schel tegenover mijn htc desire en iPad, maar het is al wel iets beter. Echter lijkt het me niet gezond dat het geluid zonder realtek drivers beter klinkt als met...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Bij mijn laptop heb ik ook geen bass als ik mijn Samsung oortjes insteek van mijn gsm.

Het probleem bij mij was zoals sommige hierboven al vermeld hebben het verschil in layout.
Als ik dan de oortjes helemaal erin duwden en dan enkele millimeters er terug uit trok ging het van geen bass naar normaal, zoals ze ook op mijn gsm werken. Weet niet of je dit al hebt geprobeerd maar het is het proberen waard, heel langzaam je oortjes er terug trekken.

Steam: Grim

• brentnl
Ben vanochtend bij BTO geweest...

Het is/was geen defect van de laptop, op andere laptops daar getest en dat klonk net zo blikkerig..
Het zit 'm dus in de combinatie van mijn Sennheisers vs de ALC892 chip.

Wat ik nu ga doen:
  1. Pioneer HDJ 500 aanschaffen, hopelijk produceert deze wel goed geluid icm Realtek drivers
  2. Zo niet, default drivers van Microsoft pakken ipv die realtek 2.66
  3. Goede preset/equaliser/plugin voor Winamp zoeken
  4. Eventueel USB amp/soundcard kopen voor paar tientjes..
Jammer dat er bij notebooks weinig aandacht aan de audio-chip wordt besteed. Had er wel een paar tientjes voor over gehad om verzekerd te zijn van goed geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft geluid van een laptop met processors, moederborden of geheugen te maken :?

Voor dragen over audio hebben we Audio & HiFi

Move PMG-> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
dion_b schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:13:
Wat heeft geluid van een laptop met processors, moederborden of geheugen te maken :?

Voor dvragen over audio hebben we Audio & HiFi

Move PMG-> AH
Misschien dat het een laptop-chip betreft? }:O
Lijkt me dat de combinatie van een computer met geluid de essentie is van dit probleem.. maar ok 8)7

EDIT: Heerlijk hoe moderators zichzelf vaak boven de 'wet' denken te kunnen plaatsen binnen Tweakers in de zin van "hoe behandel ik mijn users lekker lomp" , kan me er best pissig over maken dat hier nooit iets normaal uitgelegd of verteld kan worden .. :X

[ Voor 24% gewijzigd door brentnl op 25-11-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mijn koptelefoon heeft ook geen bas als ik 'm hier op de pc aansluit. Ik denk dat er een condensator op de uitgang van de geluidskaart zit, die dan samen met de koptelefoon een spanningsdeler vormt. Hoe lager de impedantie van de koptelefoon is, hoe minder bas er dan zou zijn.

Als 'oplossing' heb ik maar een equalizer aan gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 25-11-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het altijd jammer om dit soort problemen met extra accessoires op te lossen, maar dit zou kunnen helpen: http://www.turtlebeach.co...o-advantage-amigo-ii.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 25-11-2011 16:40 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Zat zelf aan deze te denken ..http://uk.store.creative.com/sound-blaster/sound-blaster-play/1-17892.aspx , is iets goedkoper...

Heb de HDJ zojuist binnen..klinkt heerlijk op mn telefoon, op mn laptop zonder Realtek drivers ook wel, maar het kan beter...ga toch maar dat creative ding kopen dus denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brentnl schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:33:
Heb de HDJ zojuist binnen..klinkt heerlijk op mn telefoon, op mn laptop zonder Realtek drivers ook wel, maar het kan beter...ga toch maar dat creative ding kopen dus denk ik zo.
Heb je de realtek drivers met de nieuwe koptelefoon geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kan ook natuurlijk, het ging om het idee ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
mr.paaJ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:18:
Kan ook natuurlijk, het ging om het idee ;)
haha ok, thanks anyway.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:48:
[...]

Heb je de realtek drivers met de nieuwe koptelefoon geprobeerd?
Ja.. dat klinkt gewoon slecht. Het lijkt soms zelfs een beetje te kraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Oke als ik je een tip mag geven.
http://head-direct.com/Products/?act=detail&id=113
Hier zit heel erg goed geluid in.
Verzending gaat ook erg snel. Binnen 48 uur had ik mijn in ears binnen die ik op die site besteld heb (vanuit china)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Zojuist de Creative SoundBlaster Play binnen gekregen... Dat verschil hoor je wel! _/-\o_ Nu klinkt mijn koptelefoon tenminste zoals het moet.

Enige 'nadeel' .. moet het volume op 10% zetten anders staat de koptelefoon te hard. Voor mijn externe speakers kan hij wel gewoon op 70% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb het zelfde probleem alleen mijn bass doet het de ene keer wel maar dan na een tijdje valt hij weg en later komt hij weer terug.
ik heb de Speedlink MARTIUS - Stereo Gaming Headset en gebruik hem op een gamepc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:45:
hallo ik heb het zelfde probleem alleen mijn bass doet het de ene keer wel maar dan na een tijdje valt hij weg en later komt hij weer terug.
ik heb de Speedlink MARTIUS - Stereo Gaming Headset en gebruik hem op een gamepc
Welkom op Tweakers. Het is niet de bedoeling om oude topics weer omhoog te schoppen op het forum. Daarnaast is het niet handig om in andermans topic te gaan posten wanneer het niets te maken heeft met de openingspost. Dit topic gaat dus op slot. Mocht je nog met dezelfde vraag zitten, open een eigen topic. In Het algemeen beleid #topicplaatsen vindt je allerhande tips hiervoor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.