File recovery / undelete file

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-07 21:20
Ik was bezig met het schrijven van een bestand. Had toen nog wel een back-up bestandje maar die heb ik gisteren weg gegooid. En toen heb ik gisteren per ongeluk de eerste versie over de allerlaatste versie heen geschreven :S
Dus ik heb nu nog maar 10% van alles wat ik gemaakt had. |:(

Is er een manier om of wel dat verwijderde back-up bestandje terug te halen of een vorige versie van het uiteindelijke bestand terug te halen?

Systeemherstel of bestandsversie via Windows terugzetten werkt niet. Laatste back-up is van twee weken terug.
Ik heb al wel wat verschillende programma'tjes draaien, maar misschien hebben jullie nog goede tips? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Tip 1: begin met die computer niet meer te gebruiken als je wilt recoveren! Ga dan op zoek naar recover-software, maar ik ben daar persoonlijk nooit zo weg van.
Tip 2: vermeld welk OS je gebruikt, welke software, etc. Persoonlijk laat ik mijn OpenOffice.org altijd een backup opslaan in z'n eigen .ooodir, altijd terug te vinden dus.
Tip 3: voor de volgende keer: doe wat ik ook doe: sla telkens op onder een andere naam: file1.odt, file2.odt, enz. Na 4 maanden heb ik dan 100+ verschillende versies, raak ik nooit iets kwijt, en kan ik desgewenst ook nog een oudere versie inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor datarecovery kun je de tips in Thematopic: Datarecovery eens doornemen.
Als je verder niets meer doet met die schijf, dan kun je over het algemeen nog wel redelijk wat terughalen, met de tooltjes die in dat topic genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
Hartelijke bedankt voor jullie reacties!

Op de computer draait Windows 7, het ging om een .css bestand bewerkt in Dreamweaver CS5. En daar heb ik de eerste versie van de laatste heen gesaved. Volgens mij is het ook niet meer mogelijk om via de browser terug te halen omdat hij de laatste versie van CSS file al heeft ingeladen.

Ik had inderdaad verschillende versies van de bestanden gesaved. Alleen toen ik het eind bestand af had heb ik de tijdelijke files weg gegooid. En toen nog een aanpassing gemaakt (en die kleine aanpassing over de hele file heen gesaved) :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, kans is dat je het niet meer terug kan krijgen, of 't ding corrupt is. Maar je kunt het altijd proberen, soms wil het nog wel eens lukken.

Ik weet niet hoe dreamweaver met CSSfiles omgaat, maar mocht de file nu corrupt zijn, probeer dan eens een texteditor (zoals notepad++, sowieso een aanrader als je met CSSfiles werkt), dan kun je wellicht nog wat bruikbaars uit je file halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
Houdt Change geheugen van browser ook oudere versies bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
Eindelijk toch maar opnieuw begonnen, dat was makkelijker/sneller dan recovery.
Pagina: 1