Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grondbeginselen Server

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-11 20:25
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een server te maken van een pctje dat ik nog had staan.
Het doel is om bestanden te kunnen down- en uploaden (vanaf andere locaties ook) en er moeten backups vanaf andere pc's (en vooral mac via timemachine) op gemaakt kunnen worden.

Wat is volgens jullie de ideale manier om dit te realiseren (welk besturingssysteem en welk FTP programma?)

Verder ben ik erachter gekomen dat poort 21 op mijn router nog dicht zit. Uit alle macht geprobeerd deze te openen, maar kwam niet echt verder. (Speedtouch 780WL). Jullie ideeën?

Het zou fijn zijn als jullie wat tips konden geven. Bedankt bij voorbaat.

Groeten,

Tweakerolivier :)

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dit lijkt me niet professioneel afgaande op het materiaal en hoort elders thuis.

Ontopic: tenzij je het budget hebt voor een Windowsserver ga je voor een linux-smaak.

Voor je Time Machine: zieZelf gebruik ik FileZilla voor FTP.

PS. Een Apple-server laat ik al helemaal buiten beschouwing, tenzij je geld teveel hebt.

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-11 18:00
Toen ik een aantal jaar geleden probeerde om time machine aan de praat te krijgen, kwam ik er achter dat dit eigenlijk alleen fijn werkte naar een andere mac / een time capsule. Weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 09:07
Eigenlijk zit alles wat je wil in een NAS zoals die van QNAP of Synology. Weet niet of Freenas dit allemaal ondersteund, maar als dat zo is, dan zou ik gaan voor een servertje met freenas.

TimeMachine op een QNAP werkt fantastisch btw :)

Who Needs Windows...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nieuwe Zuinige Server (discussie)
Energie kosten van een server
Serversoftware en Windows Servers
Virtualisatie home server en router

Zomaar wat verplicht leesvoer.
En nee, een thuisklooibakkie is niet bepaald een onderwerp wat in dit forumonderdeel thuishoort :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat alt-92 zegt..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.