Toon posts:

Het nut van ons leven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nou het nut van heel het leven????
waarom leven wij, waarom zijn wij ontstaan en waarin leven wij??? en wat is NIKS??

(8>

Verwijderd

Zonder een (waar) geloof is het leven niks, al willen de meeste mensen dit niet erkennen.

Met een (waar) geloof heeft het leven nut, daar dit leven invloed heeft op de mate van 'prettigheid' van de eeuwigheid die erop volgt.

Verwijderd

Waar wij voor leven? Geen idee, mischien wel een interresante topic, ik zal hem bijven volgen!

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

De zin van het leven is wat je ermee doet [u].[/u] <== MEGA super punt

Dit is voor elk persoon anders. Hiermee bedoel ik de morele waarden, geloofsovertuiging, houding tot andere mensen, persoonlijke instelling, enz.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

Je word geboren om te sterven.

Verwijderd

de enige zin van het leven is het leven zelf,
het leven is ook zelf de enige rechtvaardiging voor leven.
Klinkt misschien een beetje vaag, maar wat ik bedoel is dat er geen ultieme zin van het leven is, het is maar wat je ervan maakt

en op je vraag wat niks is,
denk aan een vacuum, zonder materie
en denk dan alle tijd en ruimte ook weg
dan heb je 'niks'

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 22:32 schreef ZAC het volgende:
Zonder een (waar) geloof is het leven niks, al willen de meeste mensen dit niet erkennen.

Met een (waar) geloof heeft het leven nut, daar dit leven invloed heeft op de mate van 'prettigheid' van de eeuwigheid die erop volgt.
Dat iets een positief effect op je heeft is natuurlijk geen reden om er daarom maar in te geloven.

Life has no reason, and I like it that way! (T-shirt wijsheid :))

Het doel van het leven is te liften naar het onverwachte! (Youp van 't Hek, geen letterlijke kwoot, maar het kwam daar op neer.)

Zelf denk ik dat geluk en waarheid de enige nuttige dingen zijn in ons leven.

Verwijderd

Eh? Waarom zou ons leven nut moeten hebben?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Lees mijn Sig

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

voor mij is de zin v/h leven :

"zoveel mogelijk ervaren dat het leven op zich een wonder is en dat je stoutste verwachtingen overtreft":P

Verwijderd

Een gek kan meer vragen dan tien wijzen...

Wij zijn ontstaan door de gevolgen van de bigbang (en eventueel de onzekerheden in quantummechische processen). Het is gewoon zo gegaan, omdat atomen en moleculen deden wat ze deden, en wat ze nu nog steeds doen. Wij zijn niet meer dan een berg atomen, die zich gewoon volgens wetten gedragen. Dat er toevallig eencelligen gevormd zijn, en daaruit de rest van het leven, is leuk, maar niet speciaal. Het was gewoon het gevolg van die scheikundige processen.

Wat is ons nut?
Dat hebben we dus niet. We zijn gewoon een deel van een gigatische chemische reactie. Het enige wat we doen is die reactie laten verlopen zoals hij verloopt. Dit doen we onbewust, en hier hebben we geen invloed op.

Wat is ons doel?
Dat is dus iets anders dan het nut. Je doel kan je jezelf stellen. Je nut vervul je toch wel.
Je doel is dus een filosofisch vraagstuk. Voor de een is het geld verdienen, voor de ander een goede christen zijn, en voor weer iemand anders theorien over snaren verzinnen.

Verwijderd

Hahaha! LOL!
Spreek voor jezelf vriend. Mijn leven is heel veel! Zonder wat voor geloof dan ook. Ik durf zelfs te beweren dat ik een stuk voller leven dat jou leef. Een leven waarin ik geniet met volle teugen van het jong en gezond zijn, van alle deugden die er op deze planeet zijn, zonder mij door krampachtige regeltjes die 2000 jaar geleden zijn verzonnen om de mens in toom te houden te laten restricteren.
Mijn leven heeft heel veel nut! Hoe durf jij te beweren dat mijn leven geen nut zou hebben omdat ik niet in Hocus Spocus God geloof en omdat ik ACCEPTEER dat ik dood ga en er dan niks is?
De enige reden waarom Theisten geloven is omdat ze geestelijk te zwak zijn om te accepteren dat er geen vervolg is en je toch ECHT dood gaat,zonder dat je erwat van merkt. Of gaan jullie me nu vertellen dat je wat van de tijd weet voordat je geboren bent? Nee toch! Nou hupsa! Zo is het als je dood bent ook.
Ik begrijp niet dat het voor theisten zo moeilijk is te accepteren dat de geest niks anders is dan een product van het lichaam. Zonder de een werkt de ander niet. Simpel zat. Je "geest" is niks meer en minder dan een verzameling zeeeeer complexe electronische pulsen door de zenuwbanen van je hersenen.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Het enige wat we doen is die reactie laten verlopen zoals hij verloopt. Dit doen we onbewust, en hier hebben we geen invloed op.
Wij doen meer dan de reactie laten verlopen zoals het loopt, wij beinvloeden de reactie.
2e Hoofdwet van de thermodynamica, naarmate de tijd verstrijkt, neemt de entropie toe.
Ieder lokaal systeem (bijvoorbeeld onze aarde) heeft zo zijn eigen entropie (uiteindelijk valt dat allemaal samen in de totale entropie van het universum).

De natuur heeft de eigenschap zaken zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, iets wat de mens nog moet leren. ;)
Het lijkt er dus op dat het uiteindelijk doel van het universum is, de entropie tot een maximum te brengen (oftewel er is dan totaal geen orde meer, vanuit hier zou het kunnen instorten of wat er dan gebeurt weet ik ook niet) maar zal proberen dus dat zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.
De efficiëntie van de natuur heeft er voor gezorgt dat er orde onstaan is(de eerste eencelligen), dit met het doel het proces (entropie vergroten) te versnellen.
Ieder stapje hoger in de orde, neemt de wanorde die dit stukje creerd explosief toe.
De mens is het meest geordende(complexe) systeem wat wij kennen en zorgt de mens dus voor de grootste toename van wanorde.
Als je het alleen vanuit natuurlijk oogpunt zou bekijken, zou misschien een nijlpaard meer wanorde teweeg brengen dan een mens, maar de mens gebruikt allerlei middelen om zijn eigen leven aangenamer te maken, welke de wanorde ook nog eens vergroten en zeker niet vergeten mogen worden omdat ze een product zijn van de mens welke een product is van de natuur.

De mens heeft dus als doel, het meest efficiënt(zover wij weten) vergroten van de entropie. (en ooooh wat zijn wij daar goed in :))

Dat dit niet erg eerzaam is en niet voldoet aan een heleboel hooggespannen verwachtingen heeft de natuur(cq het universum) sch..t aan.

Verwijderd

Ons doel is voorplanten net zoals elk ander levend wezen.

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 14:46 schreef semsite het volgende:
Ons doel is voorplanten net zoals elk ander levend wezen.
And I like it! :P

Verwijderd

Ik geloof toch wel dat er meer moet zijn dan voortplanten en rijk worden enzo. Maar ja dat is geloof en dat kun je niet bewijzen anders was het geen geloof meer.

Verwijderd

Een van de doelen van een individu is het in stand houden van de soort. Maar het gaat er natuurlijk om wat het nut van de soort is. Zichzelf in stand houden? Dan krijg je een hond die in zijn eigen staart bijt...

Def --> Maar het vergroten van de entropie is toch gewoon een deel van die chemische reactie. Wij doen wat we doen (=verhogen entropie), zonder dat we het doorhebben, of er iets tegen kunnen doen.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Def --> Maar het vergroten van de entropie is toch gewoon een deel van die chemische reactie. Wij doen wat we doen (=verhogen entropie), zonder dat we het doorhebben, of er iets tegen kunnen doen.
Inderdaad, maar daarom doen wij dat nog wel.
Als je praat over het nut van de mens, moet je de aarde zien, zonder mensen, en zonder de mens, zou het vergroten van de entropie hier op aarde een stuk langzamer gaan. Dus heeft de mens wel een nut.
Wat het doel, nut van je eigen leven is, mag iedereen voor zichzelf weten, maar de natuur maakt i.i.g. dankbaar gebruik van ons. :)

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12
Het leven hier is het leven als voorbereiding op de toekomst..

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
sorry maar ik kan niet zo heel goed tegen mensen die dit soort dingen als waarheid verkondigen, kun je er asjeblieft ook ik geloof van maken.

Ik ben er zelf trouwens niet echt over uit, als er een god is geldt bovenstaand nut anders misschien niet. In ieder geval is nut wel een menselijk concept en hoeft het leven helemaal geen nut te hebben.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Het doel van leven is je voort te planten. Da's leuk en aardig als je een spitsmuis of kastanjeboom bent, maar wij mensen zijn zelfbewust en daarom is voortplanten alleen niet genoeg. Daarom moet je zelf een doel in je leven zoeken. Die van mij is gelukkig te worden en proberen iets goeds te doen.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12
Ik geloof dat Het leven hier is het leven als voorbereiding op de toekomst..

Sorry, zo beter? :)

Verwijderd

Alleen heeft die uitspraak totaal geen waarde... Je kan wel vanalles geloven, wat moet ik daarmee???
Op donderdag 22 maart 2001 13:53 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Een gek kan meer vragen dan tien wijzen...

Wij zijn ontstaan door de gevolgen van de bigbang (en eventueel de onzekerheden in quantummechische processen). Het is gewoon zo gegaan, omdat atomen en moleculen deden wat ze deden, en wat ze nu nog steeds doen. Wij zijn niet meer dan een berg atomen, die zich gewoon volgens wetten gedragen. Dat er toevallig eencelligen gevormd zijn, en daaruit de rest van het leven, is leuk, maar niet speciaal. Het was gewoon het gevolg van die scheikundige processen.

Wat is ons nut?
Dat hebben we dus niet. We zijn gewoon een deel van een gigatische chemische reactie. Het enige wat we doen is die reactie laten verlopen zoals hij verloopt. Dit doen we onbewust, en hier hebben we geen invloed op.

Wat is ons doel?
Dat is dus iets anders dan het nut. Je doel kan je jezelf stellen. Je nut vervul je toch wel.
Je doel is dus een filosofisch vraagstuk. Voor de een is het geld verdienen, voor de ander een goede christen zijn, en voor weer iemand anders theorien over snaren verzinnen.
Ik denk toch dat er je wel dingen kunt omschrijven die voor ons ALLEMAAL als nuttig kunnen worden gezien (dus niet verschillend van persoon tot persoon). Dingen die we daarom dus als doel kunnen stellen.

Ik weet zeker dat Geluk zoiets is. Waarheid lijkt me ook zeker een goede kandidaat.

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 18:36 schreef Goofyduck het volgende:

Net wat Sandalf zegt. Je kan alles wel geloven. Ik kan wel stellen dat ik geloof dat er roze olifantje op jupiter de magarena dansen, maar zonder wetenschappelijk bewijs stelt mijn bewering erg weinig voor.

Denken dat dit leven een hogere bedoeling heeft is gewoon een teken van arrogantie. Sommige mensen (no offence ;) ) vinden zichzelf als menselijk schepsel zo belangrijk dat ze denken dat er een diepere bedoeling achter hun leven moet zitten. Dat wij mensen zo belangrijk zijn dat we een onderdeel zijn van een groot cosmisch plan.

In weze ben je echter niets anders dan een product van de evolutie. En je bent door de evolutie geselecteerd op één ding: voortplanten! En wanneer je dat niet doet zijn je genen blijkbaar niet goed genoeg en verdwijnen ze uit de levenscyclus.

Als je dus zo nodig een doel wil hebben dan zal dat ne#ken zijn. Iets waar ik me wel in kan vinden.

Verwijderd

wat gebeurt er dan met diegene die een eunuch (schrijf je dat zo??) zijn..

hebben ze opeens geen doel :P

Ja voor mijn harem werken **i wish :( **

Verwijderd

eunuch
:?

• zeikstraal
  • Laatst online: 13-12-2025
Op donderdag 22 maart 2001 18:36 schreef Goofyduck het volgende:

ja, dank je, :)

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

volgens mij is het leven een ziekelijke grap..:+

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

eigelijk is zoiets als de zin van het leven iets om zo min mogelijk over na te denken ik word der nooit zo heel vrolijk van.

kijk, je kan wel tegen jezelf gaan vertellen dat het leven een doel heeft maar op de een of de andere manier wil dit er bij niet in.

het is niet dat ik niet geniet van het leven, het leven hoeft voor mij geen nut te hebben om cool te zijn. ik geniet er dus maar gewoon van en das misshien ook maar het beste :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 14:04 schreef Shady het volgende:

[..]

Hahaha! LOL!
Spreek voor jezelf vriend. Mijn leven is heel veel! Zonder wat voor geloof dan ook. Ik durf zelfs te beweren dat ik een stuk voller leven dat jou leef. Een leven waarin ik geniet met volle teugen van het jong en gezond zijn, van alle deugden die er op deze planeet zijn, zonder mij door krampachtige regeltjes die 2000 jaar geleden zijn verzonnen om de mens in toom te houden te laten restricteren.
[..]

Mijn leven heeft heel veel nut! Hoe durf jij te beweren dat mijn leven geen nut zou hebben omdat ik niet in Hocus Spocus God geloof en omdat ik ACCEPTEER dat ik dood ga en er dan niks is?
De enige reden waarom Theisten geloven is omdat ze geestelijk te zwak zijn om te accepteren dat er geen vervolg is en je toch ECHT dood gaat,zonder dat je erwat van merkt. Of gaan jullie me nu vertellen dat je wat van de tijd weet voordat je geboren bent? Nee toch! Nou hupsa! Zo is het als je dood bent ook.
Ik begrijp niet dat het voor theisten zo moeilijk is te accepteren dat de geest niks anders is dan een product van het lichaam. Zonder de een werkt de ander niet. Simpel zat. Je "geest" is niks meer en minder dan een verzameling zeeeeer complexe electronische pulsen door de zenuwbanen van je hersenen.
Ik ben het hier helemaal mee eens!!

deze dan: "De zin van het leven is dat het ophoud".

Verwijderd

Het doel van het leven is wat je zelf kiest. Je kunt kiezen om alleen voortplanten als doel te hebben. Maar ik denk dat het saai zou zijn als dat je enige doel zou zijn. Een van je andere doelen kan zijn zoveel mogelijk proberen te begrijpen. Of jezelf steeds te verbeteren. Ook andere helpen kan een doel zijn. Je moet zelf de keuzes maken.

Verwijderd

Mijn levensdoel:

God liefhebben boven alles en de naaste als mezelf.

Verwijderd

Ik hoop dan dat je veel van jezelf houdt :P

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Op zaterdag 24 maart 2001 15:56 schreef wieikke het volgende:
Het doel van het leven is wat je zelf kiest.
precies iedereen moet zelf een doel aan z'n leven geven denk ik , beter hadt dit topic dus kunnen heten : "wat is jouw levensdoel"

ik denk dus niet dat er voor de hele mensheid 1 doel aan te wijzen is..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Als je het biologisch gezien gaat bekijken heeft ons leven als 'nut' simpelweg voortplanten ja, en in de levenskring met eten, en opgegeten worden leven. Alleen we zijn inmiddels zo ver gerevolutioneerd dat we een beetje buiten die levenskring liggen, dus is het 'nut' er ook niet heel duidelijk.

Maar dat neemt voor mij niet weg dat je van je leven het beste moet proberen te maken, voor de tijd dat je bestaat, want je kan je hele leven op je krent zitten en wachten tot je dood gaat, of het leven voor jezelf een doel geven, waardoor je de tijd dat je toch zoiezo leeft tenminste gelukkig bent en strijd voor dingen, en probeert wat te bereiken.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 26 maart 2001 16:32 schreef Pacific_Ocean het volgende:
Als je het biologisch gezien gaat bekijken heeft ons leven als 'nut' simpelweg voortplanten ja, en in de levenskring met eten, en opgegeten worden leven.
Ook dat is geen nut hoor.

Dat is gewoon wat het is en meer niet. Natuurlijk is het biologische leven iets ingewikkelder dan een stuk steen. Maar het leven doet gewoon wat het doet. Net zoals de steen naar beneden valt als hij wordt losgelaten. Dat is geen 'nut' dat is ook gewoon wat een steen doet die wordt losgelaten.

Het leven is leeg en betekenisloos. En het is leeg en betekenisloos dat het leeg en betekenisloos is. Dit is een KANS, gebruik hem! Je kan de leegte zelf vullen, NIETS staat je in de weg

Er lijkt wel 3 keer het zelfde te staan, maar lees het maar eens langzaam. Deze zin geeft heel goed aan hoe je zin of nut aan je leven kunt geven.

BTW het is NIET in tegenspraak met enig geloof.

Verwijderd

Biologisch gezien is voorplanten idd het doel. Maar biologie is een sub-wetenschap.

Natuur/scheikundig gezien heeft het leven helemaal geen nut. Het is gewoon een gevolg van de gigantische chemische reactie waar we allemaal aan meedoen...

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 16:49 schreef Ortep het volgende:

[..]

Ook dat is geen nut hoor.

Dat is gewoon wat het is en meer niet. Natuurlijk is het biologische leven iets ingewikkelder dan een stuk steen. Maar het leven doet gewoon wat het doet. Net zoals de steen naar beneden valt als hij wordt losgelaten. Dat is geen 'nut' dat is ook gewoon wat een steen doet die wordt losgelaten.
Vanuit ons oogpunt gezien heeft het leven misschien geen 'nut' maar vanuit een algemeen oogpunt gezien wel denk ik, alles wat je doet heeft invloed op de toekomst en daarmee verander je de toekomstige levens van anderen, en dat heeft wel 'nut', want door dingen die jij hebt gedaan kunnen mensen die depressief zijn bijvoorbeeld weer kracht krijgen om te willen leven, en zoiets kun je denk ik al onbewust doen, mensen die geschiedenis hebben geschreven bijvoorbeeld vonden dat op het moment helemaal niet zo lijken, maar achteraf als ze al dood zijn blijkt dat ze een groot voorbeeld zijn geweest voor bepaalde mensen, en dat hun levens dus wel degelijk 'nut' hebben gehad.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De Aarde is gewoon een supercomputer die gebouwd is op Magrathea in opdracht van Deep Thought omdat die de "great question of life, universe and everything*" niet kon beantwoorden. De mens loopt er maar een beetje rond:P

(Uit: The Hitchhikers Guide to the Galaxy;))

*antwoord is 42 trouwens, weet je dat ook weer

Verwijderd

Ojee, en nu maar hopen dat er niet weer een of andere weirdo dat cijfertje ziet staan...

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 26 maart 2001 16:58 schreef Pacific_Ocean het volgende:
want door dingen die jij hebt gedaan kunnen mensen die depressief zijn bijvoorbeeld weer kracht krijgen om te willen leven
Ik zeg niet dat je slecht moet zijn of dat je mensen expres moet kwetsen. Maar het leven opzich heeft in mijn ogen geen 'nut' Net zoals een steen geen 'nut' heeft. Wat is het 'nut' van een koe? Wat is het nut van een grasveld? Ja, de koe kan het gras eten en wij de koe weer. Maar dat is wat het leven doet, dat is NIET het nut er van.

Dat wil trouwens nog niet zeggen dat je er een zooitje van moet maken. Alhoewel dat ook geen 'nut' heeft

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12

Honesty

kattenneus!

Het nut/de zin van het leven is niet iets wat je 1 2 3 kan invullen. Zo hoorde we hier al voor- en tegenstanders van de kerk, zijn Darwin en Hawkings al langsgekomen en is er heel veel duidelijk maar nog niet wat het nut is van ons leven.
Ten eerste is het persoonlijk en vergt het enige tijd om het uit te zoeken. En ik heb het idee dat wij niet mogen weten waarom we leven. Want wat heeft het dan nog voor zin?
Stel god is allermachtig dan is ons leven echt voor niets(God weet alles toch al), stel er is geen God, dan is ons leven alles... lees ook niets. Kort... Het leven is niets... maak er daarom maar wat van

Festina lente

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 27 maart 2001 23:25 schreef Honesty het volgende:
Stel god is allermachtig dan is ons leven echt voor niets(God weet alles toch al), stel er is geen God, dan is ons leven alles... lees ook niets. Kort... Het leven is niets... maak er daarom maar wat van
Bingo!!!!!!

Verwijderd

Om het nut van het leven te zien moet je naar zelfmoordgevallen kijken. Mensen doen aan zelfmoord omdat ze het niet meer zien zitten. Ze willen niet weten hoe het verder gaat in hun leven. Ze willen geen informatie meer opnemen. Willen leven is dan wel informatie willen opnemen.

(aangezien alles wat je doet in je leven bestaat in informatie verwerken/geven/ontvangen enz) kan je de conclusie zijn: Het doel van je leven is leven.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Hoicks

Techno!

Op donderdag 29 maart 2001 12:19 schreef Puntcom het volgende:
Om het nut van het leven te zien moet je naar zelfmoordgevallen kijken. Mensen doen aan zelfmoord omdat ze het niet meer zien zitten. Ze willen niet weten hoe het verder gaat in hun leven. Ze willen geen informatie meer opnemen. Willen leven is dan wel informatie willen opnemen.

(aangezien alles wat je doet in je leven bestaat in informatie verwerken/geven/ontvangen enz) kan je de conclusie zijn: Het doel van je leven is leven.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar ik wil er een kleine aanpassing aan maken.

Het doel van je leven is je eigen leven leiden. Kortom iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe hij/zij wil leven. Mijn doel is zoveel mogelijk fun maken en zoveel mogelijk uit het leven halen wat er in zit. En ja, ik ben een optimist :)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Molybdenum
  • Laatst online: 14-01 08:42
entropie...

verhoging van de entropie, dat is de drijvende kracht van alle chemische en fysische processen. dus ook leven en evolutie.
Op woensdag 21 maart 2001 22:28 schreef Sickness het volgende:
Wat is nou het nut van heel het leven????
waarom leven wij, waarom zijn wij ontstaan en waarin leven wij??? en wat is NIKS??

(8>

Verwijderd

'Ervaring is de bron, de motor, en het doel van onze evolutie.'

Hans ten Dam, uit 'Ring van Licht'

Verwijderd

Ik heb er lang over nagedacht, jaren zelfs, uiteindelijk kwam ik niet verder dan het volgende.

Het leven heeft simpelweg geen nut, maar het kan wel leuk zijn. Soms is het leuk, soms is het kut. Of god bestaat en of er leven na de dood is doet er eigenlijk niet toe.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 14:56
Op donderdag 22 maart 2001 14:04 schreef Shady het volgende:

[..]

Hier ben ik het aardig mee eens!!!
Heb zelf ook altijd wel gedacht dat het precies is als voor je geboorte !!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Veel mensen leven omdat het illegaal is om ze te doden!

Verwijderd

Mijn levensdoel:
God liefhebben boven alles en de naaste als mezelf.
hmm.. geeft mij maar een godin :)

Verwijderd

ik weet niet precies wat het nut van het leven is..
ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is.

en je moet gewoon het beste er vanmaken..want je leeft maar 1 keer(tenminste daar geloof ik in)

Verwijderd

Het leven dat wij kennen is een soort van strafkamp omdat we uit het paradijs zijn gepleurd.

Verwijderd

Waarom leven wij?
Reggea man!

Waarom zijn wij ontstaan?
Om te kunnen relaxen!

Waarin leven wij?
Gelukkig in een huis met internet en niet in een kartonnen doos zonder gasstel

Verwijderd

wij zijn parasieten wij leven op een stukje land.Wij zuigen het leeg (halen grondstoffen eruit & haken bomen om enz.)en gaan verder.
Wat ons doel is?Ik denk dat de maatschappij ervoor gezorgt heefd dat het doel van de meeste nu is :make money and die!
Ik denk ook dat een groot doel in ons leven is dat wij kennis opdoen om het ons gemakkelijker te maken.
Ons doel in het leven:Leren,geldmaken,voortplanten,Doodgaan

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:59

Blauw

De Schreeuw

Op vrijdag 08 juni 2001 09:50 schreef gvrdoezie het volgende:
wij zijn parasieten wij leven op een stukje land.Wij zuigen het leeg (halen grondstoffen eruit & haken bomen om enz.)en gaan verder.
Wat ons doel is?Ik denk dat de maatschappij ervoor gezorgt heefd dat het doel van de meeste nu is :make money and die!
Ik denk ook dat een groot doel in ons leven is dat wij kennis opdoen om het ons gemakkelijker te maken.
Ons doel in het leven:Leren,geldmaken,voortplanten,Doodgaan
Niet mee eens.

Ik denk dat wij geen enkel nut hebben. Wij hebben alleen het (grote) geluk gehad dat de evolutie ons mogelijk maakt. Als wij uitsterven (Weet iemand of dit een aannemelijke theorie is, :D )dan sterven we gewoon uit en zijn geen onderdeel meer van de evolutie. En als je dan in deze evolutie ook nog eens de kans krijgt om in het rijkste deel van die wereld te kunnen leven waar je veruit de meeste kansen krijgt/hebt enz. wat zeur je dan nog? :)

Verwijderd

Als er een zin is. Dan is de zin "leren" in whatever the context ook is. Dat is toch waar we steeds mee bezig zijn? We hebben een doel en werken ernaar toe dmv leren: fouten maken, success. Voor iedereen is deze weg anders en je kan hem zelf tot bepaalde hoogte inrichten. In alles waar je mee bezig bent zit groei in zijn breedste zin van het woord. Daar bedoel ik mee: je wilt ergens naar toe je bent ergens mee bezig en dit doe je dmv een plan/werkwijze wat success heeft of niet of een beetje waardoor het leer aspect er weer in terug komt. Iedereen is bezig zijn weg te vinden in de context waarin hij leeft. Vragen, doelen iedereen heeft ze. En iedereen is er mee bezig. En als er een doel van het leven is dan is het dat dus het doel. De zin van het leven is: leven. Leven = leren / groeien --> ontwikkeling.
Bla bla denk ik dan altijd maar als afsluiting. Dag dag.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Check mijn sig en denk hier eens over.

Verwijderd

je leeft om te leven , je werkt om te leven , leven is niet iets waar je voor kiest , je leeft gewoon , waarom leef je? ik denk niet dat iemand dat uit kan leggen , je doet het gewoon en probeert het zo relaxt mogelijk te maken.

btw leven rules , denk eens na hoe klote het zou zijn om dood te gaan? er zijn nog zoveel leuke dingen!!!!!!
Pagina: 1