Toon posts:

Wat kan je hier mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik waarschuwen
Dat dit echt zwaare kost is vereist minimaal 100+ pagina's lezen. :Z

Maar als dat de Oplossing is voor onze problemen!:z

Verwijderd

Kun je ff kappen met die Hitchikers Guide jokes? Sorry hoor, dat ik ooit 42 als antwoord op een non-vraag over het universum heb gegeven.

Verwijderd

zo te zien is 42 wel populair :?

Verwijderd

Leuk toch, wat je allemaal met numerologie kunt bewijzen, of niet Flamez? :P

Verwijderd

Why not ons ff alles uitleggen ip van ons mee te delen dat we alles zelf maar uit moeten vinden.

Als je ons wil overtuigen van de belangrijkheid van het getal 42 (of waar je het ook over mag hebben) nou eens stapje voor stapje uitlegt in een beknopte doch duidelijke manier, dan hebben we er wat aan.

Wanneer we hier allemaal maar naar links/boeken etc gaan verwijzen om een topic mee te beginnen dan schiet het natuurlijk niet op.

Dus vraag ons niet zo maar die TAO te respecteren. Respect dwing je af >:)

(Onwieze druk heiro trouwens zo laat :) )

Verwijderd

Topicstarter
Respect kan je niet afdwingen, repect verdien je!

De TAO heeft zijn respect al verdiend
Alles is Cryptisch

Dus als je de dobbelsteen structuur niet
snapt, snap je de TAO anders

Je begrijpt de TAO en zijn bedoeling
alleen maar als je de
stuctuur van de dobbelstenen snapt

Als je de stuctuur door hebt, hoe de 8 dobbelstenen verbonden zijn
zal je zien dat ze altijd met het zelf nummer open vallen.

Je zal dus zelf moeten uitvinden
Wat het allemaal betekend voor TAO

Het is werken zonder effort
Het is leven zonder zorgen
Wat is het succes van UNIX?
veel mensen werken aan kleine dingen
en doen die heel erg goed.
Dit is het zelfde Maar dan nog 1000x
beterB-)

Het is een levens wijze met "common understanding voor iedereen"

Verwijderd

Topicstarter
Een Levenswijze waarbij alles in balance is:Z

Verwijderd

Ja heel interessant hoor. Maar leg anders even die 8 dobbelsten structuur uit.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk op het plaatje, zo moeten ze staan
kort samengevat:
Het makkelijkste zie je het als dan 2 blaadjes papier hebt waar op een x-as en y-as hebt getekend
en op het eerst blaadje leg je 4 dobbelstenen
en op het 2de blaadje leg je 4 dobbelstenen

Dan connect 4 dobbelstenen, de 4 en 5 tegen elkaar aan. zodat je de eentjes bovenop heb en de 6jes onder op. op blaadje 2 zijn de 6jes bovenop en de eetjes onderop.

Nu rol je de active dobbelsteen naar rechts
of omhoog. and volgen de andere 7 mee in dezelfde richting ook rollend, op blaadje 2 doe je het
zelfde maar ipv. omhoog ga je naar rechts
en vice vesa.

Als je het goed doet, dan bij elke beslissing die je neemt, (omhoog of rechts)
vallen alle dobbelstenen open altijd met het
zelfde nummer.

Deze manier van vier dobbelstenen connecten
is tevens wat de Sri Yantra voorstelt:

"The Sri Yantra is drawn from nine triangles, four pointed downward and five pointed upward, thus forming 42 (6x7)[sic] triangular fragments around a central triangle. There is probably no other set of triangles which interlock with such integral perfection."

Er zijn er maar 4 getekend in de Sri Yantra
De Andere 4 zijn de anti dices, de tegenovergestelde beweging

In de bijbel staat het ook:
The following Biblical sighting is from 2 Kings 2:23-24 (23) And he [Elisha] went up from thence unto Bethel: and as he was going up by the way, there came forth little children out of the city, and mocked him, and said unto him, Go up, thou bald head; go up, thou bald head. 24 And he turned back, and looked on them, and cursed them in the name of the LORD. And there came forth two she bears out of the wood, and tare _forty and two_ children of them.

Tevens gebruikte de egytenaren, een speciaal
soort breuken systeem. Dat rekensysteem werkt
op basis van het rekenen met dobbelstenenstructuur.

Kijk als je de TAO bestudeerd begrijp je ook
dat mijn eigen belang niet zo belangrijk is, en waarom ik dit hier deel met jullie. Ik had er net zo makkelijk een eigen proggie van kunnen maken, Maar daarvoor vindt ik de essence van TAO te mooi en te belangrijk.

Hebben jullie mijn waarschuwing gelezen
over de bio-chemical chain reaction?(Zal ik later meer over toelichten)

Als we niet gauw iets doen, dan gaat het fout
En dat zal on omkeerbaar zijn in de toekomst

Maar de oplossing is simpel en toch uniek
Hij staat volledig in de TAO.

Verwijderd

heh

lulkoek

/me vraagt whynot vriendelijk zijn bek dicht te houden OF uit te leggen wat ie bedoeld..

Maar stop iig met het copy pasten van die reclamezooi

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 05:32 schreef Pjemco het volgende:
heh

lulkoek

/me vraagt whynot vriendelijk zijn bek dicht te houden OF uit te leggen wat ie bedoeld..
Maar stop iig met het copy pasten van die reclamezooi

wat snap je niet? waar gebruik ik reclame? Wees duidelijk en beargumenteer.

De TAO is een van de oudste documenten ter wereld. Op mijn site staat een vertaling ervan. voor het origineel moet je naar egypte daar staat ie ingebeitelt in een stuk steen.

Met een halve vraag, krijg je een half antwoord!. Dus beargumenteer wat je Lulkoek vind. Dan kan ik nog misschien nog iets leren of dan wel jij?

Ten tweede zegt je berichtje meer over je eigen kortzichtig denkvermogen, je kan het nog niet eens allemaal gelezen hebben
daarvoor bestaat het topic nog te kort

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Wat is TAO?

Wat kan ik ermee?

Wat bewijst het?

Beknopt graag, ik ga niet alles doorlezen als het de moeite niet waard is... (het lijkt niet echt de moeite waard, maar ik geef je een kans)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Topicstarter
Zo kort mogelijk:

Van de oude egyptenaren hebben we alleen nog
maar de informatie die ze ons hebben nagelaten. Wel weten we dat ze enorme wijsheid hadden de piramides zijn hier een voorbeeld van, deze zijn met astronomisch
perfectie gebouwd. Zelfs wij kunnen het nu niet namaken. De onderlinge verhoudingen zijn gewoon te goed. Lineup met steren, zon, maan etc. hoe ze dit nu gedaan hebben is to dus ver een raadsel. juist dit soort raadsels wordt hier mee opgelost.

Maar met de stuctuur van de dobbelstenen &
TAO, legt ook uit, hoe ze leefden toen en wat hun levens wijze inhield. Ten opzicht van alle andere levenswijzens die ze hebben uitgeprobeerd, Bleek TAO de meest Harmonieus te zijn. Zelfs ten opzichte van welke we nu hebben.

Hoe ze rekenen met breuken, is niet logisch voor ons, maar wel als je de dobbelstenenstructuur van TAO begrijpt.

Begrijp de TAO, en je begrijp leven.

Aangezien het er 8 dobbelstenen zijn
1 beslissende en 7 volgers, blijft er altijd
een cubusverhouding bestaan tenopzichte het origineel nl vanaf het vertrek punt vormende ze een geheel. Zeg nu dat je 10 ja/nee beslissingen hebt genomen. (ja=opomhoog rollen nee=naar rechts rollen)
Dan kunnen de dobbelsteentjes maar op een manier weer hun pad terug vinden, namelijk
ze moeten alle 8 dezelfde beweging maken
maar ook nog eens met het zelfde nummer open
vallen op iedere dobbelsteen! En na 10 keer terugrollen moeten ze weer de zelfde stuctuur maken zoals waar je mee begonnen was.

Dus als je x en y coordinaat hebt en
je weet hoe de active dobbelsteen eindigde kan je de andere 7 ook op de juiste plaats leggen.
en je kan ze terug laten rollen en alleen volgens het pad van de originele beslissingen. En zie hier de eerst Binary Encoder/Decoder! Naar een getal dus
een coordinaat + een positie van de actieve
dobbelsteen. Maar het blijft een TAO.

Nu als de link die over'genen' gaat leest
van mijn site met name de 2 laaste hoofdstukken legt het je uit, hoe het menselijke gedrag ook in onze de genen zit gebakken. En dat de Genen structuur over eenkomt met die van TAO.(meer hier over zal ik later uileggen.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmmm ik vind geen TAO op die genen site...
En hoe is TAO hierin opgenomen dan?

Egyptenaren hadden wel leuke trekjes ja, maar waarlijk geavanceerd waren ze niet...

Die piramides zijn echt wel te maken hoor. Als ze echt zo geavanceerd waren, waarom tekenden ze hun verhalen dan op een muur?

Het lijkt mij meer een wiskunde truuk dan echt iets bruikbaars...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31

TheDane

1.618

sorry hoor, maar ik heb ff op die empirenet gekeken ...

en mijn eerste gedachte bij al die "berekeningen" was : goh, fijn bij elkaar gezocht
Now then, Adding up the first 3 digits yields a total of 42. Adding up the next 3 digits makes 54, which is what 42 would be in base 10, if 42 was originally written as base
13 (The significance of which is widely known). Adding up the rest gets you 36, which is 42 written in base 12.
goh... let op ... hier MIJN geniale theorie over 't getal 42:

42 = 6*7
7 is het VIERDE priemgetal.
en 42 is te schrijven in TWEE deelfactoren
en 6 = 2*3
dat zijn de eerste TWEE priemgetallen

en als je nou 2^4 doet, en dat maal die TWEE doet, dan heb je VIJF

en dan heb je dus de eerste VIER priemgetallen, net zoals 7 het VIERDE priemgetal is.... toeval ??? ik dacht het niet ! :o

en als 42 echt zo belangrijk is ... waarom geven ze er dan 58 redenen voor? 42 zou dan beter zijn toch? :)

dit soort betogen doen me nogal sterk denken aan een vorm van bijbelcode :r

zeg dan dat 42 gewoon 't antwoord op alles is.

overigens .. de piramides zijn hoogstwaarschijnlijk niet eens door de egyptenaren gebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 11:02 schreef -=Confuzer=- het volgende:
hhmmm ik vind geen TAO op die genen site...
En hoe is TAO hierin opgenomen dan?

Egyptenaren hadden wel leuke trekjes ja, maar waarlijk geavanceerd waren ze niet...

Die piramides zijn echt wel te maken hoor. Als ze echt zo geavanceerd waren, waarom tekenden ze hun verhalen dan op een muur?

Het lijkt mij meer een wiskunde truuk dan echt iets bruikbaars...
Koop 8 dobbelstenen....en bewijs me maar het dan maar tegendeel.|:(

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Hey, ik wil je niet beledigen hoor, maar ik snap nu nog steeds het bruikbare er niet van... en dat was toch een vraag...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 11:24 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Hey, ik wil je niet beledigen hoor, maar ik snap nu nog steeds het bruikbare er niet van... en dat was toch een vraag...
Lees vorige topics over uitvinding van de eeuw maar eens door,over binary encoden en decoden?
De compessie ratio's zijn 10 tot de 11 macht per extra beslissing die je doet.

Moet je voorstellen als je 100 gb aan ja's en nee's, 1/0 wil encoden moet
die dobbelsteen 100.000.000.000 rollen
Stel nu dat alle beslissingen nee waren
dan was X-as coordinaat=100.000.000.000
Y-as=0 beslissingen
En de final positie van laaste dobbelsteen

Dat verstuur je per email naar iemand toe die dat dan weer kan decoden en krijgt weer 100.000.000.000 nee beslissingen
terug.
Mooiste zou zijn om het niet per email te versturen maar nog een keer te encoden in een
gif je bijvoorbeeld en dan die teversturen

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ja, dan kom ik terecht bij dat encryptie algoritme... kan je wat specifieker zijn?

• TheDane

TheDane

1.618

Op maandag 19 maart 2001 11:24 schreef -=Confuzer=- het volgende:
inderdaad .. 't hele betoog ontgaat mij ook

komop whynot,.
draai d'r eens niet zo omheen

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb die site wat doorgenomen en ik moet zeggen dat er wel mooie dingen staan maar echt nieuw zijn ze niet en het wordt wel erg zweverig gebracht.
Maar misschien lees ik het wel door een maandag ochtend bril ;)

Verwijderd

Antwoord op je vraag: Ik kan er helemaal niks mee...

Het slaat nergens op. Aan het begin van die site empirenet wordt al gezegd dat diegene die het heeft bedacht het als een grapje bedoelde. Dat een paar gekken vervolgens alles waar 42 in voor komt op een rij gaan zetten bewijst helemaal niks. Al die media-sitings kun je voor elk willekeurig getal doen.

een quote van de site:
To dispel any myths about 42 (and to make Douglas Adams Happy!), Douglas Adams also wrote on
USENET: The answer to this is very simple. It was a joke. It had to be a number, an ordinary,
smallish number, and I chose that one. Binary representations, base thirteen, Tibetan monks are all
complete nonsense. I sat at my desk, stared into the garden and thought '42 will do' I typed it out.
End of story

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 11:37 schreef TheDane het volgende:

[..]

inderdaad .. 't hele betoog ontgaat mij ook

komop whynot,.
draai d'r eens niet zo omheen
Je kan encoden en decoden met 8 dobbelstenen
Beschreven hierboven staat hoe dat moet
Dit is de zelfde manier als de natuur dit doet. das alles TAO beschrijft dit alleen nog
beter met heel veel details maar je moet het
wel 10 tot 12 keer lezen voor je het begrijpt
je begrijpt het alleen maar als je de structuur begrijpt

Ik kan het je helaas niet visuel voor doen
Wat ik je aanraad is 8 dobbelstenen te halen
en probeert het uit wat ik hier beschrijf. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn om geen misverstanden te krijgen.

• TheDane

TheDane

1.618

Op maandag 19 maart 2001 11:51 schreef Whynot het volgende:

[..]

Je kan encoden en decoden met 8 dobbelstenen
Beschreven hierboven staat hoe dat moet
Dit is de zelfde manier als de natuur dit doet.
:? huh :?:? :? :? :?:?:?

de natuur encode en decode met 8 dobbelstenen :? :?

kweenie of ik nu heel hard moet lachen, of huilen

sorry, maar leg DAT dan maares uit...je schijnt er nogal wat vanaf te weten...

edit:

geen poging tot flame ofzo ... gewoon erg sceptisch :)

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

DNA is basis voor eiwit...
Wat wordt er gecodeerd en hoezo op deze manier? ik ga echt niet 100+ blz doorlezen hoor...

Verwijderd

Whynot moet eens kappen met deze ***. De TAO is een chinees (bij)geloof en heeft NIKS whatsoever met de egyptenaren van doen! De TAO vind je in boeken als de "I Ching" / "Tao te King". De egyptenaren gingen van een totaal ander numerologisch systeem uit.

En zoals ieder weldenkend mens wel weet, is numerologie een schijnwetenschap, net zo als astrologie.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Tja, wel eng hoor, maak onzin maar ingewikkeld dan gaat men er niet zo snel ertegenin... net zoals met horoscopen enzow... er worden hele wiskundige onzin dingen verzonnen ervoor...

Verwijderd

Topicstarter
8 dobbelstenen.
2 blaadjes elk met een x-as en een y-as er op tekenen.
dobbelstenen goed leggen 4 op elk blad
en tegen elkaar volgens plaatje
Thats it! Dit is de basis niet meer niet minder.
Beweeg je een, dan bewegen ze allemaal

De rest is extra leesvoer, alleen maar om beter te begrijpen wat dit hierboven presenteer

Sommige dingen kunnen gewoon niet simpler uitgelegt worden dan ze zijn|:(

• TheDane

TheDane

1.618

Op maandag 19 maart 2001 13:03 schreef Whynot het volgende:
8 dobbelstenen.
2 blaadjes elk met een x-as en een y-as er op tekenen.
dobbelstenen goed leggen 4 op elk blad
tegenelkaar volgens plaatje
Thats it! Dit is de basis niet meer niet minder.
Beweeg je een, dan bewegen ze allemaal

De rest is extra leesvoer, alleen maar om beter te begrijpen wat dit hierboven presenteer
<geirriteerd-raak-mode>
halllooo.. oogkleppen op? d'r worden hier van alle kanten vragen gesteld, en 't enige wat jij naar voren kan brengen is dat we maares dobbelstenen moeten gaan kopen & beetje in 't rond moeten gaan pielen met die dingen :?

beantwoord die vragen nou eens... dan kijk ik wel of de aanschaf van die dobbelstenen in mijn monetaire budget past

>:)
</geirriteerd-raak-mode>

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 13:22 schreef TheDane het volgende:

[..]

<geirriteerd-raak-mode>
halllooo.. oogkleppen op? d'r worden hier van alle kanten vragen gesteld, en 't enige wat jij naar voren kan brengen is dat we maares dobbelstenen moeten gaan kopen & beetje in 't rond moeten gaan pielen met die dingen :?

beantwoord die vragen nou eens... dan kijk ik wel of de aanschaf van die dobbelstenen in mijn monetaire budget past

>:)
</geirriteerd-raak-mode>
Nix moet, maar als je Nix doet, Gaat Nix goed!

Verwijderd

Kan er ff iemand het riagg bellen, want Whynot's zelf-geinduceerde delirium gaat niet meer over?

• TheDane

TheDane

1.618

Op maandag 19 maart 2001 13:28 schreef mietje het volgende:
Kan er ff iemand het riagg bellen, want Whynot's zelf-geinduceerde delirium gaat niet meer over?
:)

aha... ik ben dus niet de enige

die er zo over denkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Deze tweaker is getweaked,
Ik geef op? Delete het topic? Doe iets?
Maar niet Nix
geef me dat nummer van riag dan maar?
Die zullen me in iedergeval wel begrijpen

Verwijderd

Ok, het nummer is: 042-4242567

Verwijderd

Whynot>> er wordt al eeuwen met het getal 42 gespeeld, omdat het zulke prettige rekeneigenschappen heeft. Dit wil niet zeggen dat het getal 42 iets met de hogere orde van het universum te maken heeft.

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Hmm, dit doet me sterk denken aan www.timecube.com/. Een aanrader voor wie 'm nog niet gezien heeft. :)

De enige serieuze opmerking die ik hierover kan maken, is dat wanneer je een dobbelsteen (of meerdere tegelijk, maakt niet uit) drie keer omhoog-rechts rolt (of welke twee richtingen dan ook), dat je dan weer in je uitgangspositie terug bent. Je kunt hiermee dus niet fatsoenlijk informatie van meer dan een paar bits (de)coderen.

Verwijderd

Check your own pages: http://www.mathpages.com/home/iegypt.htm
The representation of rational numbers as sums of unit fractions
dates back to the time of the ancient Egyptians. Today this subject
survives mainly as a source of mathematical puzzles and problems in
abstract number theory, but the subject also has great historical
and anthropological interest, since it sheds light on the thought
processes of people who lived at the very beginning of recorded
human history.
Niks hogere orde, gewoon getallenleer en puzzelen met getallen.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Okee...
Overall the most plausible explanation for the ancient fixation on unit fractions seems to be that they had difficulty conceiving of a single quantity in terms of two variables (numerator and denominator), and were looking for simple "whole" fractional quantities.
Goed, de Egyptenaren hadden een breukensysteem waar niet of nauwelijks mee te werken viel. En nu?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 15:14 schreef Unicorn het volgende:
Okee...
[..]

Goed, de Egyptenaren hadden een breukensysteem waar niet of nauwelijks mee te werken viel. En nu?
Het zit im in de manier ze optellen met breuken. maar werkt alleen met 8 dobbels

Verwijderd

Kun je ons nu eens haarfijn uitleggen wat het ons zou moeten boeien dat jij een nieuw(?) numerologisch spelletje met dobbelstenen ontdekt hebt?

What's your point?

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Het zit im in de manier ze optellen met breuken. maar werkt alleen met 8 dobbels
Dat is niets aparts, de Egyptenaren tellen op dezelfde manier breuken op als wij dat doen, alleen kennen zij alleen breuken met teller 1.

Hoe wou je deze optellingen met dobbelstenen doen?

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ja, waarom is deze methode beter dan onze hedendaagse methode?

Omdat hij op 1 of andere vage manier lijkt op de manier waarop genen iets doen...?
Ik snap echt het verband met genen niet...

Verwijderd

Whynot>> als je nu echt fun wilt hebben met getallen, moet je dit artikel eens bestuderen: http://www.newscientist.com/features/features.jsp?id=ns22811
The discovery of Omega has exposed gaping holes in mathematics, making research in the field look like playing a lottery, and it has demolished hopes of a theory of everything. Who knows what the Super-Omegas are capable of? "This," Chaitin warns, "is just the beginning."
(Artikel toevallig gevonden op /.)

Verwijderd

Eeh, ik kom hier toevallig even binnenvallen (hallo allemaal, ik zie daar links een stel stamgasten, en daar rechts een paar mensen die niet zo ontzettend vaak hier komen, en daar staan de lurkers! Hallo allemaal!) en ik vind dit zonder twijfel de vaagste discussie ooit. Dit is totaal niet bedoeld als flame hoor, maar als er een GoT-award zou zijn voor Vaagste Post Ooit, denk ik toch wel dat Whynot deze prijs meteen mee naar huis zou kunnen slepen en op zijn/haar schoorsteenmantel zou kunnen zetten. Dankuwel dames en heren, het is een geweldige eer. Hmm, de algemene vaagheid van deze topic schijnt mij ook beinvloed te hebben...en ik ben nog niet eens dronken of high! Shit! :P

Trouwens, ik ben wel een ontzettende Douglas Adamsfan, maar steeds doorzeuren over het getal 42 doe ik nou ook weer niet...:)

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Wees eens niet zo stout Whynot en hou op met posten van onzin.

Je begint me te irriteren

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.