Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:
Mijn draadloze internetverbinding valt constant weg. Ik heb dan nog wel verbinding met de router, maar geen internet toegang. Ik heb alles al geprobeerd. De modem gereset, de router teruggebracht naar fabrieksinstellingen, firmware bijgewerkt etc.
Niks helpt.

Wie kan mij helpen?

Modem: Ubee EVM3200 (zonder wifi dus)
Router: TP-Link TL-WR1043ND
Alles in 1 plus pakket van Ziggo.
Besturingssysteem: XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je de kanalen al eens gemeten bij jou in de buurt? Wellicht dat een ander wifi channel de oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11

RvL

Deze vraag past beter in dit topic: [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND

Zomaar wat vragen:
Verbind je via 802.11g (54Mbps) of 802.11N (tot 300Mbps)? In geval van het laatste: zet 'm eens om naar 802.11g en kijk of dat de stabiliteit verbetert.

Welke encryptie gebruik je? De beste ervaringen heb ik met WPA2-AES.

Zijn de drivers van je netwerkkaart (dus op je computer) up-to-date? Je modem resetten heeft sowieso geen zin omdat dat los staat van je WiFi.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kanalen staan ingesteld bij de router op b/g/n
Op de PC gebruik in N, op de iPhone G.
Encryptie staat op WPA2-AES.

Netwerkkaart is up-to-date.

Las al dat het wellicht een optie is om een oudere firmware te installeren op de router. Ga ik dat vanavond eens proberen.

Bedankt voor de snelle antwoorden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik heb sinds kort ook het probleem dat mijn internetverbinding wegvalt. De afgelopen twee weken heb ik al drie keer een reset gegeven. Daarvoor draaide die al maanden stabiel. Geen instellingen gewijzigd o.i.d.

Nog geen oplossing hier. Zodra ik wat heb gevonden laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik heb een zelfde soort probleem, netwerk is ok, interenet verbinding is weg, alleen het van spanning halen (min. half uur) van modem en router helpt.
Dit gebeurt nu zo'n 1x per week.
Mijn router staat open, is niet beveiligd.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11

RvL

@Oesie & sorcees

Sluit eerst eens uit dat jullie probleem niet veroorzaakt wordt door de modem door b.v. tijdelijk een PC/laptop rechtstreeks aan de modem te hangen (en dus de router niet te gebruiken). Als de modem op een of andere manier de verbinding verliest, kan de router daar natuurlijk weinig aan doen.

@DigitalWater:
heb je nog geprobeerd om het WiFi in de router op 802.11b/g te zetten i.p.v. 802.11b/g/n? Het is bekend dat dat de stabiliteit ten goede kan komen. Alleen de netwerkkaart op de computer op 802.11g zetten heeft weinig zin: de router blijft dan toch op 802.11b/g/n modus draaien.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Tja moet niet gekker worden, hier ook al problemen met netwerk.

Ik gebruik een Sitecom WL351, net iets meer dan een jaar oud. Soms viel wifi wel eens weg, 1x per uur. Weinig last van. Ineens van het weekend viel pc en ps3 die via draad aangesloten zijn om de have klap weg. ps3 en pc geven dan aan kabel niet aangesloten. Heel irritant als je MW3 aan spelen bent en je niet eens 1 spelletje kan spelen. Dus wifi en kabel vallen spontaan uit. Modem en router al is aan en uit gehad. Router is up to date. Router gisteren gereset, opnieuw ingesteld. Problemen blijven. Internet kabel rechtstreeks in ps3, je kan uren gamen zonder een enkele uitval. :/

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Pagina: 1