Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

virus gent3.awwz op computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik heb last van een virus genaamd:trojaans paard agent3.awwz
nu kan ik de pc haast niet opstarten 1 op de 10 keer komt hij wel door het booten heen,
en de processor (i7 920) is de hele tijd 100 procent belast wat kan ik aan dit virus doen.
alvast bedankt

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:05

Onbekend

...

Start eens op in veilige modus, en controleer alle programma's dat Windows normaal op probeert te starten. (msconfig)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan ook een avg scan in veilige modus duurde wel 4 uur,
hij zij dat ie ze toen er af had gegooid maar ze zijn er nog en met de normale scan kan ik ze niet verwijderen.
en ik kan ook de firewal niet aan zetten fout code 0x8007042c
de scan zegt dat het virus ergens in de windows files komt op de c schijf

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 18:22 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:47
probeer house call eens:

http://housecall.trendmicro.com/

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Haal anders de HDD uit de PC en scan deze volledig op een andere PC. Mocht het nou allemaal niet lukken, maak dan een backup van je bestanden en herinstalleer Windows. Dan weet je gelijk zeker dat het opgelost is. Dat is misschien nog sneller dan het oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag her installeren nog even vermeiden want daar ben ik de hele avond mee bezig,
en ik moet aan het huiswerk maar de pc is veel te traag

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fix je probleem dan even offline met de info die je in Beveiliging & Virussen terugvind.

Dat is ook een logischer plek voor je topic.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
oo die plek had ik niet gezien maar hoe bedoel je los je probleem ofline op
, hij staat nu hier: virus/trojaan
allemaal alvast bedankt

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 18:38 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 21:56

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wikipedia: Offline

Dat is offline, modem uitzetten, Wifi uitzetten, de kabel er uit trekken, de netwerk verbinding uitzetten.

[ Voor 44% gewijzigd door DeTeraarist op 20-11-2011 18:45 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat een herinstallatie sneller klaar zal zijn dat het verwijderen van dit virus. Bovendien zou ik ook niet meer helemaal lekker op deze pc werken zonder reinstall gezien het feit dat je door besmetting gevaar loopt voor je privacy.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
En dan lever je je huiswerk in, heb je je school ook geinfecteerd! Yay! Ik denk ook dat je met herinstallatie sneller klaar bent....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:27:
ik wil graag her installeren nog even vermeiden want daar ben ik de hele avond mee bezig,
en ik moet aan het huiswerk maar de pc is veel te traag
Windows staat er binnen 30 min op. Dan alleen nog drivers en programma's die je echt nodig hebt. Binnen 1 uur kan je verder. Ik denk niet dat je het probleem binnen die tijd kan oplossen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:05

Onbekend

...

Ramon schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:48:
En dan lever je je huiswerk in, heb je je school ook geinfecteerd! Yay!
Dat is het probleem voor die school dan. Moeten ze maar virusscanners gebruiken....
Bestanden van derden moeten altijd gecontroleerd worden. ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Opschonen en zeker weten dat je schoon bent kost inderdaad meer tijd. We weten niet welk OS je hebt of wat er precies aan de hand is (welke processen, etc) dus we kunnen geen specifieke tips geven, je zult het zelf moeten doen. Vergeet voordat je gaat formatteren niet een volledige kopie te maken van je data. Na vandaag mag het duidelijk zijn dat je backups (meervoud) erg nodig hebt.

Sowieso moet je inderdaad de netwerkverbinding er uit halen. Ten eerste omdat je wagenwijd openstaat voor nieuwe besmettingen (je blijft bezig...), ten tweede omdat je juist ook anderen besmet. Scannen ook het liefst vanaf een schone bootable USB-stick of DVD. Maak die aan vanaf een schone PC, waar je ook de updates van opschoon-tools download en installeert.

Ook zou je Knoppix, oid, kunnen gebruiken om huiswerk mee te maken als je niet hele specifieke software nodig hebt maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Of doe je huiswerk op een andere PC (ouders? Vrienden? Buren?) Dan kan je later in rust je machine opnieuw installeren (en beveiligen, rechten goed instellen, en backup inregelen).

Quick&dirty oplosing is netwerkaansluiting er uit en in de veilige modus proberen te werken, of netwerkaansluiting er uit, alle CPU-vretende processsen sluiten in de taakmanager en aan het werk en dan via USB-stick - na virusscan op de ontvangende PC - inleveren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
processor: i7 920
bestuuring systeem:windows 7 64 bit
videokaart:hd 5850 asus
moederbord: msi eclipse sli

ook kan ik mijn windows firewal niet meer aan zetten foutcode: 0x8007042c
prossen:Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-H-CAxTsK32I/Ts1n7COwhPI/AAAAAAAAADE/TPyDFd5-WTY/s454/Knipsel.PNG
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ksc_cjjswvA/Ts1n7nx9OUI/AAAAAAAAADI/iz1o2sHSutQ/s416/3.PNG
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-gZf6cle2Ymg/Ts1n5HqLlsI/AAAAAAAAAC8/sFHerCCM1w8/s356/5.PNG

Ook word mijn internet enorm sloom en met het opstarten als ie aan het booten is valt de pc uit en gaat weer opnieuw booten. :(

Verwijderd

Je had dan ook een reinstall moeten doen toen ik en anderen dat zeiden. Nu ben je 4 dagen verder en zit je nog steeds te klooien. Gewoon reinstallen, is het snelst en het veiligst!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem gereinstaleerd en hij staat er nog op!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:30:
Heb je een schone installatie gedaan en daarbij de hele schijf geformatteerd? Je moet bij een virus nooit anders dan een volledig schone installatie met format doen!!!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-10 17:05
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:30:
Zorg ervoor dat je op de schijf waar windows op staat geen belangrijke bestanden hebt staan. Start je PC dan op vanaf de windows DVD en doe een format van je windows HDD. Dan installeer je windows op de schone schijf.

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je inderdaad een format en daarna schone installatie hebt gedaan (let op: liefst van een nette Windows-DVD) dan zou het inderdaad niet meer zo snel terug komen. Is de besmetting terug, of "alleen maar" de snelheidsproblemen? Als dat tweede, misschien is het wel een hardwareprobleem :X

Als inderdaad niet geformatteerd en schoon geinstalleerd, schone virusscanner, drivers, etc en dan pas weer misschien-besmette bestanden aangeraakt: dat gaat helaas niet per se werken. Een format is dan nodig. Maar wees heel zeker dat je je belangrijke gegevens hebt gebackupt en controleer die backup ook! Bij twijfel alles kopieren naar een USB-schijf (waarna je die schijf natuurlijk alleen met goede virusscanner in de hand benadert).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
na geen hardware probleem maar,
het is opgelost allemaal hartstikke bedankt. :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
Hoe dan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe installatie,
en microsoft securty assentials had een locatie aan gegeven van windows hack tool in het winows files namalijk:C:\Windows\assembly ik heb hem verwijderd en opnieuw opgesart scan gedaan en alles was weer goed.
Pagina: 1