Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-07 16:35
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist een nieuwe PC in elkaar gebouwd, maar nu werkt alles behalve mijn Philips 37pfl5604h/12 die op de HDMI aangesloten zit. Normaal gebruik ik de PC met 2x Samsung Syncmaster om te werken, maar wil hem ook gebruiken voor films etc. Vandaar een HDMI naar de PC.

Probleem op het begin:
Bij het booten van Windows doet het scherm het maar gaf heel het beeld in groene lijnen aan, tot het Windows 7 laad-icoontje. Na dit scherm werd het beeld zwart en geeft hij aan "geen videosignaal". Maar ik krijg nu ook helemaal geen groen beeld meer op het begin..

Probleem nu:
Inmiddels veel met Catalyst Control Center in de weer geweest en hij geeft nu "niet-ondersteunt videoformaat" aan. DVI-kabel met een VGA converter erop (heeft geen DVI ingang) werk wel gewoon op de TV maar dit is geen oplossing.
  • Met de laptop geeft de TV hetzelfde aan.
  • Via de HDMI van het moederbord word ook hetzelfde aangegeven.
  • Firmware zojuist geupdate van de TV, heeft ook niet mogen baten.
Systeem:
  • Windows 7 Ultimate
  • HIS Radeon HD 6770 - 1080p HDMI 1.4
  • Gigabyte Z68AP-D3
  • Intel Core i5 2500K
  • 8 GB RAM 1600 Ghz
Search functie mocht helaas niet baten. Veel soortgelijke gevallen, weinig oplossingen.. :'(

EDIT:
Inmiddels in Veilige modus opgestart en dan is er wel beeld, alleen heel slecht en alles in groen en paars. Videokaart installatie verwijderd, opnieuw opgestart maar heeft niets geholpen helaas..

EDIT 2:
Het lijkt erg op dit topic Het probleem is dat ik de schermresolutie niet kan veranderen in het Catalyst Controle Center. Wel van de andere 2 monitoren. Maar de resolutie van de 2 Samsungs staat al op 1920x1080.

[ Voor 18% gewijzigd door Bipolar op 20-11-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Ik heb in dit topic dus een semi-werkende oplossing gevonden:
Tv is tot heden opgelost.
Heb hem op 1080i30 gezet.
Geen 60 hertz verversing maar 30.
Hopen dat het blijft helpen.
Zodra ik hem op 1080i30 zet in Catalyst Controle Center ontvangt hij beeld. Maar automatisch knal hij na 30 seconden weer terug naar de oude settings. Dat probleem word ook in dit topic beschreven, dat overigens over dezelfde kaart gaat als de mijne maar een andere TV. Catalyst zet de configuraties gewoon weer terug omdat hij denkt betere configuratie te weten.

Het is nog niet de volledige oplossing maar het komt denk ik dus door het aantal Herz.

Iemand die misschien een suggestie kan doen! Zou onwijs gewaardeerd worden!

[ Voor 14% gewijzigd door Bipolar op 20-11-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar automatisch knal hij na 30 seconden weer terug naar de oude settings.
ATI heeft nog wel is moeite om te bepalen welk scherm het hoofdscherm is net als Nvidia. Dit is geen probleem maar een functie. Het komt omdat mogelijk de bevestiging dat de instellingen zijn weer gegeven op het 2e scherm komen en niet op tijd worden geaccepteerd waardoor hij terug gaat naar de oorspronkelijke instelling na 30s. Ik begrijp dat het probleem met de groene strepen is opgelost? Dit komt mogelijk door een HDMI begrenzing tegen het kopiëren? Mijn scherm hapt namelijk bijna alle instellingen zonder bij na te denken en dat moet die van jou ook kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:41:
[...]
ATI heeft nog wel is moeite om te bepalen welk scherm het hoofdscherm is net als Nvidia. Dit is geen probleem maar een functie. Het komt omdat mogelijk de bevestiging dat de instellingen zijn weer gegeven op het 2e scherm komen en niet op tijd worden geaccepteerd waardoor hij terug gaat naar de oorspronkelijke instelling na 30s. Ik begrijp dat het probleem met de groene strepen is opgelost? Dit komt mogelijk door een HDMI begrenzing tegen het kopiëren? Mijn scherm hapt namelijk bijna alle instellingen zonder bij na te denken en dat moet die van jou ook kunnen!
Je kan zelf instellen wat het hoofdscherm is in het Controle Center. Dat is het probleem niet zo. En ik krijg ook geen vraag met bevestiging. Het is enkel drukken op "apply", controle center afsluiten en na 20 seconden springt hij weer terug in de oude settings. Maar ik vind 30 Herz eigenlijk ook geen goede oplossing. Heb je een nette TV, moet je zo onwijs downscalen..

Verder denk ik niet dat het door de HDMI komt. Want ik heb nog niets proberen af te spelen op de TV, slechts een kopie van de desktop laten zien.
Mijn scherm hapt namelijk bijna alle instellingen zonder bij na te denken en dat moet die van jou ook kunnen!
Dat zou je denken.. Ik heb echter geen idee of het nou ligt aan Philips of aan Ati. Ik denk een ongelukkige combinatie van beiden..

Ik kan me echter niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Vraag me echt af hoe anderen het hebben opgelost. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik weet niet of dit bij jou model Philips ook van toepassing is maar heb je al eens geprobeerd om bij de toe te wijzen bronnen van de diverse inputs hier voor PC te kiezen ( dus op je tv ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Roel1966 schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:54:
Ik weet niet of dit bij jou model Philips ook van toepassing is maar heb je al eens geprobeerd om bij de toe te wijzen bronnen van de diverse inputs hier voor PC te kiezen ( dus op je tv ) ?
Dit heb ik inderdaad gedaan. Ik ben nu zover dat ik beeld krijg op 1080i30 op mijn TV en 1 van mijn DVI monitoren. Ik kan echter niet mijn bureablad dupliceren op de TV. Ik vind dat Catalyst Controle Center echt een vervelend programma. Daarnaast ziet het beeld er echt slecht uit om redenen die mij te boven gaan. Mijn beeldschermen geven een veel mooier beeld. HDMI kabel is echter wel 10M lang.

Inmiddels ben ik een beetje klaar met deze kaart (icm mijn TV) en heb gevraagd of ik hem kan retourneren in ruil voor een duurdere kaart. Hopen dat dit lukt.

Ik zal echter nog een paar dagen proberen of ik er wat van maken kan. Zou top zijn als er nog meer mensen suggesties of verdere kennis hebben.

Ik zal in ieder geval alles bijhouden in dit topic mochten mensen in de toekomst hetzelfde probleem krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:24
Welke aansluitingen gebruik je precies voor het realiseren van de 3 schermen? Want als ik mij niet vergis is het onmogelijk om op een juiste manier 3 schermen aan te sluiten op een AMD kaart zonder gebruik te maken van displayport. 2xdvi + 1x hdmi werkt niet... 2x dvi en 1x dp werkt wel en uiteraard 1x dvi 1x hdmi en 1x dp werkt ook. Ook als er een analoge aansluiting aanwezig is geld hetzelfde, want dan deelt 1 dvi-poort het analoge met de vga aansluiting, je kan in bovestaande 'sommetjes' een dvi aansluiting ook voor vga aanzien ;)
How many non-DisplayPort monitors can I use with an AMD Eyefinity technology-enabled graphics card?

You can connect up to two non-DisplayPort monitors at one time to an AMD Eyefinity technology-enabled graphics card using non-DisplayPort connections or passive DisplayPort dongles. To enable and drive 3 or more non-DisplayPort monitors at one time, the additional non-DisplayPort monitors must be connected with an active DisplayPort dongle.
http://www.amd.com/us/pro...logy/Pages/eyefinity.aspx

Bovenstaande link kan je een hoop waardevolle info vinden, vooral het FAQ is erg handig, daar heb ik bovenstaande tekst uitgeplukt.

Je zal dus sowieso een actieve displayport dongle moeten hebben voor 1 van je schermen om ze alle 3 tegelijk aan te kunnen sluiten. Dan moet je overigens nog eventjes opletten, want zodra je de hdmi aansluiting gebruikt zal 1 van de dvi-aansluitingen niet meer werken omdat die het signaal delen.

[ Voor 56% gewijzigd door MicGlou op 21-11-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Bipolar schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:10:
Dit heb ik inderdaad gedaan. Ik ben nu zover dat ik beeld krijg op 1080i30 op mijn TV en 1 van mijn DVI monitoren. Ik kan echter niet mijn bureablad dupliceren op de TV. Ik vind dat Catalyst Controle Center echt een vervelend programma. Daarnaast ziet het beeld er echt slecht uit om redenen die mij te boven gaan. Mijn beeldschermen geven een veel mooier beeld. HDMI kabel is echter wel 10M lang.
Ik vind wel die 1080i op 30Hz erg vreemd want dit zou normaal gewoon 60 moeten kunnen zijn, en daarbij zou je op dit type toestel ook 1080p moeten kunnen krijgen. Normaal gesproken moet je dit wel kunnen instellen bij Cataylist maar ik heb momenteel even geen Catalyst bij de hand dus dat kan ik verder niet na kijken.

Maar gezien je standaard nu een 1080i signaal krijgt zou ik bijna beginnen te denken dat je het ook eens richting die 10 meter HDMI kabel moet gaan zoeken. Beneden de 5 meter maakt de kwaliteit niet zoveel uit en kan je gerust goedkopere kabel nemen, echter boven de 5 meter word dit wel een stuk kritischer.

Evenzogoed hoef je dan ook weer geen Monstercable te pakken maar ik weet verder niet welke kwaliteit hdmi kabel je genomen hebt, en mocht het goedkopere kabel zijn zou ik toch eens bekijken voor een wat betere kwaliteit te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:24
Roel1966 schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:04:
[...]

Ik vind wel die 1080i op 30Hz erg vreemd want dit zou normaal gewoon 60 moeten kunnen zijn, en daarbij zou je op dit type toestel ook 1080p moeten kunnen krijgen. Normaal gesproken moet je dit wel kunnen instellen bij Cataylist maar ik heb momenteel even geen Catalyst bij de hand dus dat kan ik verder niet na kijken.

Maar gezien je standaard nu een 1080i signaal krijgt zou ik bijna beginnen te denken dat je het ook eens richting die 10 meter HDMI kabel moet gaan zoeken. Beneden de 5 meter maakt de kwaliteit niet zoveel uit en kan je gerust goedkopere kabel nemen, echter boven de 5 meter word dit wel een stuk kritischer.

Evenzogoed hoef je dan ook weer geen Monstercable te pakken maar ik weet verder niet welke kwaliteit hdmi kabel je genomen hebt, en mocht het goedkopere kabel zijn zou ik toch eens bekijken voor een wat betere kwaliteit te nemen.
Wat je nu aanhaalt is vrij diepgaand technisch voor mij, ben zelf eigenlijk nooit met multi-monitor setups bezig geweest dus het is een beetje klok-horen-luiden-verhaal. Waarom je op 1080i @30hz wel beeld krijgt heeft volgens mij te maken met de beschikbare bandbreedte. single-DVI en HDMI kunnen 1920x1080 alleen weergeven op maximaal 60 of 75hz... 2x 1920x1080@60hz is dus teveel. Wanneer je 1080i@30hz instelt verlaag je dus ook de gebruikte bandbreedte met de helft en wordt het wel geaccepteerd.

Die videokaart heeft wel hdmi 1.4 wat hogere bandbreedtes aankan, maar dan moet de rest uiteraard ook compatible zijn. Want als je bijvoorbeeld maar een 1.3 compatible hdmi-kabel hebt krijg je daar niet de gewenste hogere bandbreedte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Bedankt voor de reacties mensen, dat waardeer ik echt enorm!

Ik heb zojuist van de winkel te horen gekregen dat ik de Videokaart gewoon terugsturen kan. Maar ik denk naar aanleiding van de dingen die zojuist gezegd zijn dat ik toch nog even een dag of 2 ga knutselen alvorens ik overga tot reclamatie.

@MicGlou:
Ik zal je link vanavond even doornemen! Onwijs bedankt voor je hulp!

edit:
Ik heb nu geprobeerd enkel met mijn TV op de PC aangesloten op te starten, maar ik krijg exact dezelfde problemen. Bij opstarten van windows is er tot het Windows laadscherm (met dat vlaggetje) beeld, maar alles in groene lijnen over het hele scherm, en hierna geeft hij weer aan "Niet-ondersteunt videoformaat"

Ben in veilige modus opgestart (dan blijft alles gewoon heel de tijd groen, ook na bootscherm) en de drivers gewist. Windows update ze zelf en bij reboot weer precies dezelfde problemen. Ik heb het idee dat de Videokaart gewoon niet overweg kan met de TV. Of vice versa.

In dit topic word ook dit probleem met Philips gemeld. Helaas zonder vermelde oplossing..

[ Voor 52% gewijzigd door Bipolar op 21-11-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:15:
Wat je nu aanhaalt is vrij diepgaand technisch voor mij, ben zelf eigenlijk nooit met multi-monitor setups bezig geweest dus het is een beetje klok-horen-luiden-verhaal. Waarom je op 1080i @30hz wel beeld krijgt heeft volgens mij te maken met de beschikbare bandbreedte. single-DVI en HDMI kunnen 1920x1080 alleen weergeven op maximaal 60 of 75hz... 2x 1920x1080@60hz is dus teveel. Wanneer je 1080i@30hz instelt verlaag je dus ook de gebruikte bandbreedte met de helft en wordt het wel geaccepteerd.

Die videokaart heeft wel hdmi 1.4 wat hogere bandbreedtes aankan, maar dan moet de rest uiteraard ook compatible zijn. Want als je bijvoorbeeld maar een 1.3 compatible hdmi-kabel hebt krijg je daar niet de gewenste hogere bandbreedte over.
Deels kan ik in je theorie wel mee gaan wat betreft resolutie echter de beeldfrequentie staat naar mijn weten hier verder buiten. Dus het is niet zo dat 1080i 60 Hz meer bandbreedte vergt dan 1080i 30 Hz en zoals je iet heeft de TS het al alleen met de tv geprobeerd. Wel kan het zo zijn dat je beperkt blijft tot 1080 i vanwege de bandbreedte omdat 1080 p gewoon meer bandbreedte vraagt en dit dan ook wel als FullHD bestempeld word.

@Bipolar : ik zie alleen niet dat je geprobeerd hebt met een andere en kortere HDMI kabel want dat kan wel van invloed zijn op bv bandbreedte, en waardoor je ook niet op 1080 p kan komen omdat dit wel meer vergt van de doorvoer. Dus ik wil je toch aanraden om eens te proberen met een andere en bv kortere HDMI kabel puur om dat dus te kunnen uit sluiten of het daar aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Roel1966 schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:53:
[...]
@Bipolar : ik zie alleen niet dat je geprobeerd hebt met een andere en kortere HDMI kabel want dat kan wel van invloed zijn op bv bandbreedte, en waardoor je ook niet op 1080 p kan komen omdat dit wel meer vergt van de doorvoer. Dus ik wil je toch aanraden om eens te proberen met een andere en bv kortere HDMI kabel puur om dat dus te kunnen uit sluiten of het daar aan kan liggen.
Dan zou ik misschien niet uitkomen op 1080p, maar ik krijg überhaupt geen beeld na het Windows logo op 1080p resolutie. Ik ga het nog een keertje met een Omega driver proberen maar daarna is het voor mij ook over. Het kan niet zo zijn dat een lange HDMI kabel zorgt dat de TV zegt "niet-ondersteund videosignaal". Dan lijkt me dat het beeldkwaliteit gewoon achteruit snelt.

Ik ga me langzaam maar orienteren op een goede kaart. En dat word dan geen ATI. Iemand die een goede vervanger kent en lekker werkt met mijn TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Bipolar schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:06:
[...]

Dan zou ik misschien niet uitkomen op 1080p, maar ik krijg überhaupt geen beeld na het Windows logo op 1080p resolutie. Ik ga het nog een keertje met een Omega driver proberen maar daarna is het voor mij ook over. Het kan niet zo zijn dat een lange HDMI kabel zorgt dat de TV zegt "niet-ondersteund videosignaal". Dan lijkt me dat het beeldkwaliteit gewoon achteruit snelt.
Net het feit dat je niet ondersteund videosignaal krijgt kan wel degelijk aan de kwaliteit liggen van de HDMI kabel want bij een digitaal signaal is het niet zo dat het beeld verslechterd. Dit is alleen bij analoog dat je bv ruis in het beeld krijgt maar bij digitaal gaat ie gewoon bitjes missen en kan het zijn dat 1080p net teveel mist.

Bekend fenomeen bij bv slechte ontvangt van een digitaal signaal is bv blokjesvorming of een freezed scherm af en toe en zoals bij jou dat ie 1080 p niet ondersteund. Dus voor dat je een andere videokaart gaat aanschaffen zou ik toch proberen met een andere HDMI kabel, want anders heb je dadelijk geld voor niets besteed.

Ik heb zelf bv hier op mijn kamer een lcd tvtje bij mijn bed en daar loopt ook een 10 meter HDMI kabel naartoe vanuit de decoder, maar ik kan dus gewoon FullHD afspelen op die kleine tv. Alleen was die kabel wel iets van 40 euro met een flinke korting en die normaal iets van tegen de 60 euro was. Vooral een goede afscherming missen de goedkopere kabels nog wel eens en dat is op die lengte best wel van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 20:35

VSD

Hallo

ik heb geloof ik exact hetzelfde probleem met mijn Ati kaart en philips 42pfl4606 ik heb hier ook al een topic over gemaakt.

TV op PC aansluiten werkt niet

is er iemand met een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
VSD schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:11:
Hallo
ik heb geloof ik exact hetzelfde probleem met mijn Ati kaart en philips 42pfl4606 ik heb hier ook al een topic over gemaakt.
TV op PC aansluiten werkt niet
is er iemand met een mogelijke oplossing?
Het is hier ook nog steeds niet opgelost. Een nieuwe aanwijzing is echter dat mijn laptop aangesloten via dezelfde HDMI kabel ook dezelfde melding geeft "niet-ondersteunt videoformaat."

VGA gaat via de laptop wel gewoon goed. En dit geeft ook een veel beter beeld als de 1080i30 instelling. Ik ga dus proberen een nieuwe HDMI kabel aan te schaffen (niemand heeft HDMI hier in de studentenwoningen jammer genoeg) en kijken of hij dan wel functioneerd. Zo niet breng ik de kabel weer terug.

Jammer dat het bij jou ook nog steeds niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Opgelost.
Nieuwe kabel aangeschaft:
Merk: SCHWAIGER
Lengte: 5 meter.

Houston, we hebben beeld!
Pagina: 1