Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 20:35
hallo,

ik heb een probleem. Ik heb een nieuwe philips 42pfl4606 gekocht en dacht deze even simpel op mijn pc aan te sluiten dmv een hdmi kabel. maar nu blijkt dat dit niet werkt. Ik heb trouwens een AMD HIS HD 6870 IceQX Turbo 2xDVI/HDMI/GDDR5 1024MB kaart in mijn pc zitten.
Als ik de TV op PC modus zet en ik start de pc op dan zie in het begin het opstart scherm en dit tot het windows logo.. maar dit alles met een enorme groene waas en strepen er overheen. als hij het bureaublad probeert te laden gaat hij op zwart en komt de melding "kan deze videomodus niet weergeven"

Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/1797/p1000476mi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/8622/p1000477o.jpg

hoop dat iemand me hiermee kan helpen....

Oja... heb de drivers van zowel tv en videokaart al ge-update

[ Voor 14% gewijzigd door VSD op 25-11-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Groen beeld is meestal de instelling PixelFormat RGB4: 04:04 PC-standaard (volledige RGB) in CCC, dus die zou ik sowieso even controleren en dan goed zetten. Vervolgens een gangbare resolutie selecteren voor je TV in CCC kan ook helpen, misschien staat er nu een resolutie op die je TV niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
bedankt voor je reactie

wat is dan "goed" zetten ? en ik heb dus een LG E2381VR en die philips tv nu.... beide zijn full hd schermen maar de een is 23" en de andere 42" maar dan maakt de resolutie toch niet uit ?

oja ik heb trouwens ook al met philips gesproken over dit probleem... die vroegen mij of de drivers up-to-date waren en of de resolutie goed was en of de stekkers er goed inzaten en gaven mij als uit eindelijk antwoord: "dan is het een compatabiliteits probleem..." en mijn vraag daarop was of ik dan een ander merk tv moest kopen en ze zeiden dat dat de enige optie was of een nieuwe tv of een nieuwe kaart in de pc... maar dit was ik beide niet van plan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 10:28
VSD schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:03:
bedankt voor je reactie

wat is dan "goed" zetten ? en ik heb dus een LG E2381VR en die philips tv nu.... beide zijn full hd schermen maar de een is 23" en de andere 42" maar dan maakt de resolutie toch niet uit ?

oja ik heb trouwens ook al met philips gesproken over dit probleem... die vroegen mij of de drivers up-to-date waren en of de resolutie goed was en of de stekkers er goed inzaten en gaven mij als uit eindelijk antwoord: "dan is het een compatabiliteits probleem..." en mijn vraag daarop was of ik dan een ander merk tv moest kopen en ze zeiden dat dat de enige optie was of een nieuwe tv of een nieuwe kaart in de pc... maar dit was ik beide niet van plan te doen.
Ik vind het wel een schrijnende reactie van Philips zeg.. Het lijkt me toch normaal dat een videokaart en TV gewoon compatible horen te zijn. Maar ik vind het vreemder dat er zo weinig over te vinden is op het internet.

Ik hoop dat we er samen uitkomen met de hulp van Tweakers, anders word het een simpele wisseltruc bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
En je kunt wel een gewone pc monitor erop aansluiten met die hdmi? Wat is je resolutie normaal gesproken op die pc?
Ik weet nog dat ik verbetering zag toen ik de amd drivers met windows update binnenhaalde.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47
Aghanim schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:57:
Groen beeld is meestal de instelling PixelFormat RGB4: 04:04 PC-standaard (volledige RGB) in CCC, dus die zou ik sowieso even controleren en dan goed zetten. Vervolgens een gangbare resolutie selecteren voor je TV in CCC kan ook helpen, misschien staat er nu een resolutie op die je TV niet aan kan.
Heb je dit nu al gedaan? Ik heb vergelijkbare problemen gehad en dit was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
KnoxNL schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:43:
[...]
Heb je dit nu al gedaan? Ik heb vergelijkbare problemen gehad en dit was de oplossing.
Dit is geloof ik alleen de oplossing wanneer je beeld constant groen uitslaat, of een palet van pastelkleuren geeft. OP zijn PC geeft aan dat er geen signaal meer is naar de boot. Dit is helaas een ander probleem vooralsnog zonder oplossing. Ik heb namelijk hetzelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
Ik heb al het Pixelformat geod ingesteld en de gangbare resolutie van 1920x1080 ingesteld. dit maakt helaas geen drol uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan ook eens een firmwareupgrade doen wat nooit kwaad kan http://www.philips.nl/c/t...606h_12/prd/nl/?t=support en bij broninstellingen kijken of het betreffende HDMI kanaal op pc staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
ok die firmware upgrade is toch gewoon een update van de software van de tv ? dat heb ik al gedaan... en waar staan de bron instellingen en waar kan ik die hdmi kanalen vinden? graag iets uitgebreider... ben niet erg thuis in de wereld van pc's en tv's tot nu toe. baal alleen als een stekker dat mijn nieuwe tv en 3 maanden oude pc niet "compatible" zijn met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
VSD schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:56:
ok die firmware upgrade is toch gewoon een update van de software van de tv ? dat heb ik al gedaan... en waar staan de bron instellingen en waar kan ik die hdmi kanalen vinden? graag iets uitgebreider... ben niet erg thuis in de wereld van pc's en tv's tot nu toe. baal alleen als een stekker dat mijn nieuwe tv en 3 maanden oude pc niet "compatible" zijn met elkaar.
De firmware is inderdaad eenvoudig gezegd de software van de tv maar ik neem aan dat je dan de laatste update geinstalleerd hebt die je via die link kan vinden. En wat betreft de broninstellingen kan ik je niet zo 1 2 3 even uit het hoofd zeggen want ik weet niet of jou tv hetzelfde menu heeft als mijn Philips. Hiervoor raad ik je aan om even de handleiding erbij te pakken en te zoeken naar broninstelling, oftewel welk apparaat op welke aansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
Roel ik weet niet of je de foto's hierboven hebt gezien? hij ziet de computer dus wel gewoon en ik heb hem op de correcte manier aangesloten via het menu in mijn tv... "side hdmi aansluiting"
iig bedankt voor het mee denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
  1. In Catalyst Controle Center, vind hij de TV gewoon?
  2. Doet de TV het als je hem via Catalyst Controle Center op 1080i30 instelt?
    Zo ja, hoe ziet je resolutie eruit?
  3. Heb je Omega drivers geprobeerd?
  4. Wat voor HDMI kabel heb je, en hoe lang is deze? Heb je al een andere geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
1. hij vind em gewoon
2. nee hij doet et niet
3. nee wat is dit ?
4. simpele hdmi kabel van 2 meter lang. deze werkt wel als ik hem van mijn laptop in de pc doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Bipolar schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:44:
  1. In Catalyst Controle Center, vind hij de TV gewoon?
  2. Doet de TV het als je hem via Catalyst Controle Center op 1080i30 instelt?
    Zo ja, hoe ziet je resolutie eruit?
  3. Heb je Omega drivers geprobeerd?
  4. Wat voor HDMI kabel heb je, en hoe lang is deze? Heb je al een andere geprobeerd?
VSD schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:44:
1. hij vind em gewoon
2. nee hij doet et niet
3. nee wat is dit ?
4. simpele hdmi kabel van 2 meter lang. deze werkt wel als ik hem van mijn laptop in de pc doe
Van je laptop in je PC een HDMI kabel? Ik neem aan dat je TV bedoeld?
Omega drivers zijn andere drivers dan de regulieren van Ati.

Al enige voortgang geboekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Bipolar schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:29:
[...]

[...]

Van je laptop in je PC een HDMI kabel? Ik neem aan dat je TV bedoeld?
Omega drivers zijn andere drivers dan de regulieren van Ati.

Al enige voortgang geboekt?
En ik maar denke dat omega drivers allang gestopt waren.

Misschien een gek idee maar start eens op in safe mode en kijk eens wat er gebeurd met de kleuren van je tv. Als dit wel goed beeld geeft zou ik zeggen dat de drivers het probleem is en niet de tv.

Als het aan de drivers ligt zou ik het volgende proberen. Alles verwijderen (drivers) en alleen display drivers installeren zonder CCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
ik zat ook op die site van omega maar kon niet de goede driver vinden voor mijn kaart... nu wil ik em in veilige modus opstarten maar hoe doe ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
VSD schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:43:
ik zat ook op die site van omega maar kon niet de goede driver vinden voor mijn kaart... nu wil ik em in veilige modus opstarten maar hoe doe ik dat ?
Volgens mij zijn ze ook gestopt..
http://www.omegadrivers.n...w=category&id=1&Itemid=93

Met het opstarten van de PC Druk je 100000x op F8.. Vervolgens krijg je een melding welke modus je wilt opstarten.

Kies dan safemode
Afbeeldingslocatie: http://www.bleepstatic.com/tutorials/safemode/windows-7/windows-7-f8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
ok ga het proberen

is gelukt maar ik zie alles nog steeds met een groene waas... maar zit wel in windows...

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/7192/p1000478mm.jpg

[ Voor 177% gewijzigd door VSD op 28-11-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
Er is dus in ieder geval een probleem met de resolutie, waardoor je nu wel beeld hebt. Kan zijn dat pc input gelimiteerd is tot ik zeg maar wat 1024x768. Voor wat betreft de groene waas zou ik het of in de kabel zoeken, of in de instellingen in je tv. Lijkt er in ieder geval op alsof het signaal niet goed geïnterpreteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
Dan ben ik bang dat het niet ligt aan de drivers of windows.

Probeer anders eens een VGA of DVI kabel tussen je PC en TV (in de plaats van HDMI)

Heb je toevallig een laptop of iets met HDMI? Sluit deze dan aan op je TV. Werkt dit goed probeer dan jouw PC met een andere apparatuur via HDMI aan te sluiten(liefst een TV)

EDIT
Upper schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:21:
Er is dus in ieder geval een probleem met de resolutie, waardoor je nu wel beeld hebt. Kan zijn dat pc input gelimiteerd is tot ik zeg maar wat 1024x768. Voor wat betreft de groene waas zou ik het of in de kabel zoeken, of in de instellingen in je tv. Lijkt er in ieder geval op alsof het signaal niet goed geïnterpreteerd wordt.
Daarvoor had hij toch ook al beeld? Dus volgens mij geen resolutie probleem. Hij start nu in Safemode op dat is altijd karige resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
nou zoals ik al vaker heb gezegd is het zo dat het niet in de kabel zit, als ik mijn laptop er aan hang doet ie et meteen. en de resolutie staat zo laag omdat de pc op de laatst getoonde afbeelding in veilige modus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 18:19
zeer waarschijnlijk is het de combinatie van kabel met de videokaart. Het kan zijn dat jou laptop wel goed contact maakt met de kabel, maar je pc niet. Probeer nou voor de zekerheid maar eens een andere kabel. als ik jou probleem google, dan kom ik alleen uit op oplossingen waarbij de kabel het euvel was...

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Heb je zowel je TFT als je LCD Tv tegelijk aangesloten op de computer? zo ja, dan kun je de instellingen van de TV gelijk wijzigen op je TFT. Zo kun je wat meer instellingen tegelijk gebruiken. Verder zou ik inderdaad nog even een DVI -> HDMI kabel gebruiken om zowel de HDMI aansluiting als de HDMI kabel uit te sluiten. Verder kun je kijken of de kabel in een andere aansluiting van je TV werkt. Ook kun je inderdaad een VGA kabel gebruiken. Indien bovenstaand niet werkt kun je kijken of het een softwareprobleem is door Windows opnieuw te installeren (je kunt ook een clone maken van je huidige installatie en die terug zetten wanneer blijkt dat opnieuw installeren niet werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Toevallig een week of 2 geleden hetzelfde probleem tegen gekomen ook met een Philips TV, precieze type nummer weet ik niet maar hij lijkt erg veel op die jij hebt. We hebben het opgelost.. door een Samsung te halen.

Hij had een Nvidia 560 en gaf precies hetzelfde probleem, toen nog een Radeon 3870 geprobeerd en ook hetzelfde probleem, Groen beeld/strepen of geen beeld 'resolutie wordt niet ondersteund'. En dit is geprobeerd op Vista/Win7 en een laptop met HDMI uitgang, meerdere merken/type vga kaarten. Bij al deze computers/laptop werkte de 42" Samsung zonder problemen.

Het probleem lag niet bij de computer want mijn oude 42" Samsung werkte gewoon goed, het is iets met die Philips schermen.

*Staat me bij dat ik weleens eerder een post voorbij het zien komen met iemand die een Philips Ambilight wilde aansluiten wat dus ook niet werkte.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
@jaapsander

Ik heb zowel een LG E2381 LED monitor en de philips LCD tv eraan hangen. maar wat bedoel je precies?

@prutser

Ja weetje ik ben dus al terug geweest naar de naar de mediamarkt en daar krijg ik dus maar 90% van het geld terug... en nu is het ook zo dat er niet veel 100hz lcd tv's meer zijn... meeste is LED en dus ongveer €200 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
Ik zou ook voor de kabel gaan. Heb namelijk hetzelfde gehad.

Mijn HTPC op een gegeven moment een kleine hardware update gegeven waaronder een andere video kaart. Daarbij had ik dus beeld tijdens BIOS maar wanneer ik in windows terecht kwam beeld weg. Dus ook een tijd mee lopen te kloten om het werkende te krijgen maar wilde dus echt niet totdat ook de kabel veranderde en het perfect werkte.
Vond het gek dat het aan de kabel lag dus heb alles weer terug naar de oude setup gebouwd en daar werkte het dus gewoon wel met de oude kabel.
Vraag me niet hoe precies zit maar blijkbaar kon de ene videokaart minder goed met de andere kabel omgaan.

Leen gewoon even een andere kabel om het uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
prutser001 schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:03:
Toevallig een week of 2 geleden hetzelfde probleem tegen gekomen ook met een Philips TV, precieze type nummer weet ik niet maar hij lijkt erg veel op die jij hebt. We hebben het opgelost.. door een Samsung te halen.

Hij had een Nvidia 560 en gaf precies hetzelfde probleem, toen nog een Radeon 3870 geprobeerd en ook hetzelfde probleem, Groen beeld/strepen of geen beeld 'resolutie wordt niet ondersteund'. En dit is geprobeerd op Vista/Win7 en een laptop met HDMI uitgang, meerdere merken/type vga kaarten. Bij al deze computers/laptop werkte de 42" Samsung zonder problemen.

Het probleem lag niet bij de computer want mijn oude 42" Samsung werkte gewoon goed, het is iets met die Philips schermen.

*Staat me bij dat ik weleens eerder een post voorbij het zien komen met iemand die een Philips Ambilight wilde aansluiten wat dus ook niet werkte.
Niet bij alle Philips schermen want mijn PFL7406 heeft er geen last van en werkt op alle resoluties feilloos, maar ik doe wel regelmatig de tv updaten en houd altijd hun site in de gaten. Dit probleem is bij die van mij al bij een van de 1ste updates toen meteen opgelost, althans bij de modellen die er dan last van hadden.

@VSD schiet mij nog iets anders te binnen namelijk of je HDMI CEC ingeschakeld hebt staan en dit namelijk ook vaker voor problemen kan zorgen. HDMI CEC is een bepaalde standaard met protocollen die echter door de diverse fabrikanten kan wissellen, dus in feite is het een verkapte standaard. Het kan dus zo zijn dat doordat je HDMI CEC aan hebt staan dat de tv foute protocollen doorgestuurd krijgt en je dat eens moet proberen uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
Beste VSD,

Ik heb inmiddels het probleem bij mij opgelost. Het lag inderdaad aan de HDMI-kabel.. Het is in mijn opinie te gek voor woorden dat het zoiets simpels was.. Misschien maar beter ook.

De kabel die ik nu gebruik is van het merk SCHWAIGER en koste helaas wel 42 euro (5 meter). Ik heb deze echter niet in Nederland gekocht dus ik zal je er waarschijnlijk weinig mee helpen. Ik zal ook nog een simpelere kabel proberen die ik zojuist heb aangeschaft, ik ben benieuwd of deze zal functioneren.

In ieder geval raad ik je aan toch nog een aantal andere kabels te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
@Bipolar

Hey ik heb een mede student al om een andere hdmi kabel gevraagd en deze deed het ook niet... ga nu ook nog een huisgenoot vragen want wil fifa spelen ! zou je terug kunnen naar de winkel met een hdmi kabel als hij het niet doet?
misschien ff wachten anders op ibood hunt msischien dat daar nog wat hdmi kabels voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Bipolar schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:07:
Beste VSD,

Ik heb inmiddels het probleem bij mij opgelost. Het lag inderdaad aan de HDMI-kabel.. Het is in mijn opinie te gek voor woorden dat het zoiets simpels was.. Misschien maar beter ook.

De kabel die ik nu gebruik is van het merk SCHWAIGER en koste helaas wel 42 euro (5 meter). Ik heb deze echter niet in Nederland gekocht dus ik zal je er waarschijnlijk weinig mee helpen. Ik zal ook nog een simpelere kabel proberen die ik zojuist heb aangeschaft, ik ben benieuwd of deze zal functioneren.

In ieder geval raad ik je aan toch nog een aantal andere kabels te proberen.
Bij kortere lengtes maakt die kwaliteit vaak niet zo heel veel uit en dan bedoel ik tot pak weg 3 meter, maar uit ervaring weet ik dat boven de 3 meter dit steeds kritischer word. Zelf had ik geluk dat ik een HDMI kabel van 10 meter toen heel goedkoop ( 35 euro ) kon krijgen bij een zaak omdat ie 1 keer gebruikt was. Als je die dan naast een goedkopere kabel legt dan zie je wel duidelijk het verschil en alleen al qua dikte. Punt is vaak dat de afscherming bij die goedkopere kabels een stuk minder is en dit rare dingen kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
@ bipolar

Is je zwarte scherm nu weg dan ? en geeft ie niet maar aan dat ie de videomodus niet kan weergeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bipolar
VSD schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:40:
@ bipolar
Is je zwarte scherm nu weg dan ? en geeft ie niet maar aan dat ie de videomodus niet kan weergeven ?
Hij doet het nu gewoon perfect. Op mijn Laptop geeft hij het beeld volledig uitgescaled over de volle breedte van het scherm en van de Desktop gaf hij een scherm met wat zwarte balken eromheen. Maar hier heb ik nog niet naar gekeken omdat ik nog een andere PC heb waarbij het geluid niet werkt en ik deze zsm verkopen wil. Hier was ik dus even mee bezig.

Maar bij mij doet hij het nu gewoon zoals het moet dus (op de balken na bij de desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
nou ik heb net een duurdere hdmi kabel gekocht... maar nog niet duur genoeg denk ik. waar kun je dat merk kabel kopen dan wat jij hebt ?

kun je het type nummer geven en kun je misschien zeggen of hij op deze site staat?

http://www.idealo.de/prei...sultlist.sortKey=minPrice

[ Voor 45% gewijzigd door VSD op 30-11-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
het lijkt me stug dat als meerdere HDMI kabels niet werken je dan een duurdere zou moeten kopen. Heb twee tv's met beide HDMI kabels van de Action en die werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je moet pas van HDMI kabel wisselen als die het niet doet. HDMI werkt wel, of werkt niet, en niet 'een beetje'. Dat betekent dus dat als je beeld hebt, dat je meteen je beste beeld zou moeten hebben. En als je 3D wil, dan heb je dat wel, of niet, maar niet een beetje. enz. Dus een nieuwe kabel zal geen dingen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
nou bij mij is het probleem nog niet opgelost
Bipolar kun je misschien even antwoorden wat je instellingen zijn enzo... want wordt gek van dit gezeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
VSD schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:16:
nou bij mij is het probleem nog niet opgelost
Bipolar kun je misschien even antwoorden wat je instellingen zijn enzo... want wordt gek van dit gezeik
Heb je toevallig al geprobeert met VGA of DVI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
vga doet helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Heb je wel je ingangsbron op PC gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
ja je kunt in een menu instellen welke apparaten je aan je tv wilt koppelen. dan selecteer ik eerst "computer" dan "hdmi 2" en dan zegt ie iets van zet je pc aan en controleer op het voorbeeld scherm of het beel goed weergegeven wordt... en daar zie ik dat groene beeld dan..

Misschien toch maar investeren in een dure hmi kabel... van rond de 50 euro...

[ Voor 12% gewijzigd door VSD op 03-12-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 16:33
ik heb mijn tv met een hdmi kabel vn 3 euri aan mijn pc hangen en dat werkt prima (1080P60). Kan me bijna niet voorstellen dat het aan de kabel ligt, misschien slecht contact van de connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal ligt het aan een een slecht contact in een van de connectors. Tip * leg nooit een signaalkabel naast een stroomkabel ( inductie) * Draai alumiumfolie ( of ander geleidend materiaal) rond de kabel en vebind deze slechts aan een kant, namelijk de kant van waaruit het signaal vertrekt, de ander kant mag GEEN contact maken > kooi van Farady * Zoveel mogelijk zorgen dat je kabels elkaar kruisen en NIET paralel er naast liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSD
@borft ik heb ook een hdmi kabel van 3 euro van de action... maar doet dus niet. zie afbeeldingen. misschien heeft het iets met wat amorfati zegt te maken... heb wel heel veel kabels er lopen. alles van de tv+pc+glasvezel kastje gaat allemaal richting de tv dus... zijn veel kabeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
VSD schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:32:
@borft ik heb ook een hdmi kabel van 3 euro van de action... maar doet dus niet. zie afbeeldingen. misschien heeft het iets met wat amorfati zegt te maken... heb wel heel veel kabels er lopen. alles van de tv+pc+glasvezel kastje gaat allemaal richting de tv dus... zijn veel kabeltjes
Probleem is vaak bij de goedkope hdmi kabels dat die minder goede afscherming hebben en de kans dan op foute signaal blokjes te groot word door inwerking van bv die bekabeling wat er naast ligt. Je tv heeft dan wel error correction voor foute datablokken totdat teveel word en dan krijg je het resultaat dat je geen beeld krijgt.
Pagina: 1