Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toestel 5 dagen in bezit en wat een super apparaat. Ik ben overgegaan op een ander abonnement bij T-Mobile. Een zogenaamd Smartplus abonnement met met een databundel van 250MB per maand.
Nu constateer ik, terwijl alle automatische updates en syncinstellingen op uit staan, dat dit toestel werkelijk megabytes dataverkeer opslupt als ik in de trein gebruik maak van het Internet. Ook als je de telefoon niet gebruikt, vindt er toch nog enig dataverkeer plaats. Afgelopen vrijdag heb ik niet anders dan gewoonlijk dit apparaat in de trein gebruikt en heb ik die dag 11 mb dataverkeer gescoord. Mijn 1e HTC Smartphone scoorde op een dag gemiddeld maar 3 mb dataverkeer. Klopt het dat de nieuwere modellen veel meer dataverkeer genereren. Als dit zo is roept bij mij dit de discussie naar boven dat zo'n internetbundel van 250MB helemaal niks voorstelt. De moderne smartphones en het snellere Internet nodigen uit om juist meer met de Smartphone te doen. Al die verhalen over Wifi en Hotspots zijn leuk, maar daar heb je in de auto of trein niks aan. Goed na de opgemaakt 250MB van de Internetbundel kan ik gewoon ongelimiteerd door Internetten, maar wordt de snelheid van 3.6mbs (theoretisch) terug geschroefd naar 64kbs.
Mijn vraag is of je bij deze snelheid via buffering o.i.d. nog wel muziek en video kunnen streamen?

Ik heb het Internet overdag nu standaard uitgeschakeld en zal in de trein de boel aanzetten om vervolgens deze weer uit te zetten nadat ik ben uitgestapt. In deze situatie ga ik het met een belbundel van 250MB niet redden. Een hoop gedoe terwijl ik mij daar tot voor kort geen enkel probleem over hoefde te maken.
Liefhebbers van Youtube, Sociale Media die gedurende de reis zich willen ontspannen, hebben in feite niet veel plezier van het snelle Internet.

Per maand heb je op z'n minst een Internetbundel van 3 tot 5 GB nodig wil je met dit geavanceerde toestel leuke dingen kunnen blijven doen. Met een beetje pech ben je in 2 dagen door je Internetbundel heen.
Slimme zet van die providers om via idioot kleine belbundels op deze manier straks consumenten veel meer geld uit de zak te gaan kloppen. Dat snelle Internet kun je net zo goed gelijk dichtknijpen en iedereen lekker ze gaan laten gaan op een bandbreedt waarop streaming audio en video nog mogelijk is. Kan over 3 maanden mijn abonnement aanpassen en ga dat dan ook zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Mijn HTC Incredible stond standaard elk kwartier alle e-mail, facebook, twitter, nieuws en beurs gegevens te syncen. Heb je die ook allemaal uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erg veel op wat hier al is besproken. Misschien kan je daar wat mee. En 250MB is wel erg weinig. Zou m upgraden naar 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:26
Welke app gebruik je om te monitoren? Ik heb zelf gemerkt dat bijv. My Data Manager 3x zoveel datagebruik aangaf dan 3G Watchdog en Phoneusage. Kun je bij je provider je gebruik nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Toch vreemd. Ik ben een intensieve gebruiker... heb tientallen WiFi spots in m´n lijst staan maar gebruik daarbuiten ook veel. Alles wat kan syncen synct constant, alle push notificaties staan aan, m´n Twitter kijkt om de vijf minuten of er iets nieuws is en ik haal het makkelijk met 1GB. Mijn verleden is het wel iets erger geweest... tussen de 1,3GB en 1,5GB per maand maar toen kende Vodafone nog een FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:38
Je hebt over youtube en streaming audio.... dan ga je nooit genoeg hebben aan 250MB
Afgelopen vrijdag heb ik niet anders dan gewoonlijk dit apparaat in de trein gebruikt en heb ik die dag 11 mb dataverkeer gescoord.
En als je schrikt van 11 MB op een dag.. 11*30 = 310MB in de maand... das maar net over je bundel.

Kijk het eerst eens aan, wanneer je snelheid terug gezet wordt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
We hadden je ook voor je je abonnement hebt afgesloten kunnen vertellen dat 250 mb zelfs voor normaal gebruik erg krap of eigenlijk te weinig is. Ik zit waar het kan altijd op WiFi, maar zit ook rond de 250 mb aan het eind van de maand. Kijk eigenlijk nooit streaming video of muziek, sync wel veel. 1 Gb is voor mij wel meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
11 MB per dag is ook wel erg weinig....dat haal je al als je 2x je mail ophaalt, een beetje whatsapp en wat internetpagina's bekijkt. Als ik je dan over youtube etc. hoor dan denk ik dat je databundel veel te laag is. Bovendien is een 1GB limiet ook niet heel duur en dan kun je tenminste redelijk vooruit iedere maand. Lijkt me veel handiger dan steeds moeten kijken hoeveel MB er verbruikt is.
Pagina: 1