Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
hallo medetweakers,

Ik heb nu 2 weekjes een HTC Sensation XE, maar ben nu tegen een probleem aangelopen:

het eerste is, ik werd vannochtend wakker, had mijn telefoon ineens 200MB aan mobiel internet verkeer gesnoept (volgens 3g watchdog (had toen meteen pro gedownload voor meer inzicht) ) wat ik raar vind, normaal doet het dat nooit.
mobiel dataverbruik:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1r9oj5.jpg Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2pov3wz.jpg

en vannochtend begon die ook weer ineens met een bug die ik al eerder had gezien. m'n android systeem proces verbruikt ineens 40% batterij en com.htc.bg 20% (m'n telefoon word er zelfs warm van).
het lijkt te zijn onstaan doordat iets dat com.android.vending heet geinstalleerd word (ik kreeg van mijn antivirus progje een melding dat 'n pakketje met die naam clean was).
ik had een backup hersteld toen het gebeurde, vlak daarna keek ik ff bij watchdog (lite) en toen was alles goed, toen kreeg ik ineens een melding dat com.android.vending clean was, en begon m'n systeem proces te eten.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/n5nakm.jpg

ik heb mijn telefoon geroot, maar ik heb alleen wat systeem apps als facebook, facebook van htc, flickr, aandelen app en dat soort nutteloze troep verwijderd. verder kan ik me niet herinneren iets dat schadelijk zou kunnen zijn te hebben geinstalleerd of verwijderd :S

iemand die mij hier meer over kan vertellen?

link naar htc forums (waar nog niet is gereageerd)

[ Voor 23% gewijzigd door Gelunox op 12-11-2011 17:44 ]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Toevallig de nieuwe Market gepushed gekregen? --> Nieuwe Versie Android Market verslindt data !

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
dat zou best kunnen, volgensmij doet ie dat automatisch, ik weet het niet :S
maar 3g watchdog pro zegt niet iets over een market app die data verslind

[ Voor 10% gewijzigd door Gelunox op 12-11-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Check je versie even dan van de market zou ik zeggen =) En als het dat kan zijn even in dat topic verder..?

EDIT: De market is de vending.apk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 12-11-2011 17:32 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
CLB schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:31:
Check je versie even dan van de market zou ik zeggen =) En als het dat kan zijn even in dat topic verder..?
3.3.11 maar het lijkt niet de market te zijn die batterij data vreet

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1r9oj5.jpg Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2pov3wz.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gelunox op 12-11-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
iemand??? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik het kan zien, staat er erg veel te autosyncen. Ga eens naar je sync-setting en zet het meeste een op handmatig i.p.v. auto. Ook widgets zoals weather zullen automatisch gaan uppen op het moment dat je van homescreen veranderd. En gooi ook dat antivirus-proggie er af..is echt nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:50:
Voor zover ik het kan zien, staat er erg veel te autosyncen. Ga eens naar je sync-setting en zet het meeste een op handmatig i.p.v. auto. Ook widgets zoals weather zullen automatisch gaan uppen op het moment dat je van homescreen veranderd. En gooi ook dat antivirus-proggie er af..is echt nutteloos.
ik zal is kijken of dat werkt, maar toch vind ik het erg vreemd, instellingen niet aangepast maar toch begint het ineens vreemd te doen.

het weer synct elke 3 uur en wanneer ik de app open (ik heb geen homescreen met weer widged erop)
verder nog twitter (dat verstookt amper data?)
htc sens synct (op push?)
en dan heb ik nog whatsapp en m'n google account bij m'n sync instellingen staan...

zit volgensmij niks tussen dat extreem verbruikt, miss alleen dat picassa webalbums (googleaccount) dat heb ik even geunchecked.

en is er niemand die me zou kunnen helpen op gebied van het extreme cpugebruik van m'n android systeemproces? :-(

[ Voor 31% gewijzigd door Gelunox op 12-11-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw plaatje van watchdog, dus niet 3Gwatchdog, laat de processor tijd zien en het aantal mb's wat daarachter staat is niet het data-gebruik, maar het geheugen gebruik. Nogmaals, volgens mij heb je teveel op autosync staan, en ja, dat genereert dataverkeer

Nogmaals, beperk het sync-gebeuren en hou t even opnieuw in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:09:
Jouw plaatje van watchdog, dus niet 3Gwatchdog, laat de processor tijd zien en het aantal mb's wat daarachter staat is niet het data-gebruik, maar het geheugen gebruik. Nogmaals, volgens mij heb je teveel op autosync staan, en ja, dat genereert dataverkeer

Nogmaals, beperk het sync-gebeuren en hou t even opnieuw in de gaten
volgensmij moet ik je bedanken voor de tip, ik weet niet hoe en wat, maar ik heb bij sync instellingen picassa en htc peep uitgezet, en alles lijkt weer normaal, zelfs cpu usage van systeemproces.
- even meteen een backupje maken -

en ja ik weet dat bij gewone watchdog het niet het datagebruik is maar ramgebruik ;) ik doelde qua processgebruik meer op het percentage dat er bij staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Gelunox op 12-11-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Com.htc.bg proces heeft alles te maken met inderdaad picassa, facebook etc. Daar zal wel iets niet goed zijn.

Google com.htc.bg maar eens...

com.htc.bg has stoppedThe problem for the htc.bg is most likely with a syncing account like gmail, facebook, twitter, or even possibly the weather. So if you FC .com.htc.bg you may get some other errors for syncing

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 19:20 ]

Pagina: 1