Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

24pin atx connector verbouwen naar 20+4?

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
Ik heb een voeding met een 24 pin atx connector.op mijn mobo zit een 20pin aansluiting.
Ik weet dat er verloop stekkers te krijgen zijn maar mijn vraag is: is het ook mogelijk om de 24 pin stekker te splitten in een 20+4 en als dat kan: welke pinnen/draden moeten er dan af?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
hij past er maar op 1 manier in. en wat oversteekt laten hangen? en anders eraf halen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Als je het echt wilt ombouwen kan je natuurlijk ook een 20+4 plug halen en de draden overprikken.
Maar zoals mijn bovenbuurman zegt.. steek hem er in, en je zie vanzelf dat er vier buiten je connector terechtkomen. Dat werkt probleemloos aangezien de pin volgorde van de andere 20 exact overeenkomen met een 20 pins stekker :)

[ Voor 54% gewijzigd door job op 19-11-2011 14:44 ]

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
Het doel is om ervoor te zorgen dat ik de voeding met 24pin connector kan gebruiken met mijn 20pin mobo.
Op welke manier dat gebeurt maakt mij niet uit. Ik dacht dat de snelste manier is om de 4 pinnen eraf te snijden /zagen. Alleen weet ik niet of ik dat kan doen... Ik zoek nu naar de snelste manier om die 24 pin connector te kunnen gebruiken. draden Knippen en 20 pin stekker eraan ver debinden zou ook kunnen, alleen
kan ik die draden 1 op 1 met elkaar verbinden?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06

D4NG3R

kiwi

:)

Je zou hem nu al gewoon moeten kunnen aansluiten? Die 4 pinnen die overblijven steken dan uit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je hoeft niets te knippen.
Prik die 24 pin stekker op je 20pin mobo en aanslingeren die pc. :)

Dat is de snelste manier.

Ander plug kopen en de draden over prikken (knippen hoeft niet) is de langzame oplossing.
En ja de draden zijn uitwisselbaar, vergelijk de kleuren maar eens.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja je kunt ook gewoon afzagen, maar dat is alleen nuttig als je geen ruimte hebt om je power-connector op je mobo heen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:20
Alles staat duidelijk in de PMG FAQ

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Zoals al eerder genoemd, de behoort er gewoon op te passen als er verder niets in de weg zit, de stekker en aansluiting zelf is de beperking niet.Vaak kan je de 4 overige pins ook nog vrij makkelijk loshalen, op mijn voeding zitten die erop geklemd, kan ik zo lospeuteren... heb je de stekker al eens goed bekeken?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:16
Ik heb hier een 24->20 pin adapter liggen :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Pagina: 1