Hackintosh in iMac G5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedMonkey
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11-2022
Een vriend van mij heeft een oude iMac G5 liggen waarvan het Logic Board kapot is. Hij kan er verder niks mee en dat heeft mij op een idee gebracht. Ik heb diverse mensen gezien die een oude Power Mac G5 hebben om getoverd tot een Hackintosh.
Nu had ik het idee om een de iMac G5 in een Hackintosh om te toveren, dit gaat helaas niet zonder slag of stoot. De LCD in de iMac is nog prima, het grote probleem is hoe je de LCD gaat aansluiten op een nieuw moederbord.

Heeft iemand een idee hoe je dit kan doen of heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb het een tijd terug overwogen en ben er uiteindelijk niet mee doorgegaan. Redenen waren simpel: scherm is niet compatible dus je moet klooien. Ruimte is beperkt, zeker voor een consumenten-pc moederbord. Kosten wegen niet op tegen de hoeveelheid gedoe.

Maar een iMac G5 is vaak wel goed te repareren! Vaak zijn de condensatoren lek: [Repair] iMac G5 lekkende condensatoren fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Let op! Deze hack werkt alleen met bepaalde schermen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, dus even goed lezen wat er staat voor je de iMac uit elkaar sloopt. ;)

Edit:
En nog een vertaald stukje informatie die wellicht ook handig is
http://www.circlerranch.c...ther/g5_monitor_trans.pdf

[ Voor 73% gewijzigd door Frietsaus op 19-11-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedMonkey
sebastius schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:25:
Ik heb het een tijd terug overwogen en ben er uiteindelijk niet mee doorgegaan. Redenen waren simpel: scherm is niet compatible dus je moet klooien. Ruimte is beperkt, zeker voor een consumenten-pc moederbord. Kosten wegen niet op tegen de hoeveelheid gedoe.

Maar een iMac G5 is vaak wel goed te repareren! Vaak zijn de condensatoren lek: [Repair] iMac G5 lekkende condensatoren fix
Ja ik had gelezen dat je het inderdaad simpel kan fixen, maar dan alsnog het blijft een PowerPC dus echt veel heb je er niet aan..
En ben wel in voor beetje uitdaging O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedMonkey
Frietsaus schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:32:
Ja, dus even goed lezen wat er staat voor je de iMac uit elkaar sloopt. ;)

Edit:
En nog een vertaald stukje informatie die wellicht ook handig is
http://www.circlerranch.c...ther/g5_monitor_trans.pdf
Bedankt voor jullie reacties, ik ga eens even na of het de juiste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ga je er een laptop mobo in proppen? Er passen namelijk geen PCI kaarten in lijkt me.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Leuk idee! Ik heb zelf ook nog over zoiets nagedacht, maar dan niet over de G5 maar de G4 (schemerlamp model), omdat ik dat nog altijd het mooiste iMac model ooit vind. Ik wilde dan een recent model Mac Mini in de voet inbouwen.

Ik liep vooral tegen het probleem dat de 20" G4's gewoon heel erg zeldzaam zijn, omdat ze maar heel kort gemaakt zijn, en enorm duur waren. Dus ik heb er nooit een gevonden voor een acceptabele prijs. En dan komt het scherm probleem ook om de hoek kijken (ik dacht aan het inbouwen van een ander panel, maar hoe regel je dan de brightness enz).

Als je er een PC van wil maken dan zou je wel voor een mini-ATX ofzoiets moeten gaan, en dan zit je met je koeler ook al gauw lastig. Ik denk dat zelfs een 1U koeler voor een server moederboard al niet past.

Ik vind het wel een heel stoer idee! Veel succes in elk geval!

• RedMonkey
GekkePrutser schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:15:
Leuk idee! Ik heb zelf ook nog over zoiets nagedacht, maar dan niet over de G5 maar de G4 (schemerlamp model), omdat ik dat nog altijd het mooiste iMac model ooit vind. Ik wilde dan een recent model Mac Mini in de voet inbouwen.

Ik liep vooral tegen het probleem dat de 20" G4's gewoon heel erg zeldzaam zijn, omdat ze maar heel kort gemaakt zijn, en enorm duur waren. Dus ik heb er nooit een gevonden voor een acceptabele prijs. En dan komt het scherm probleem ook om de hoek kijken (ik dacht aan het inbouwen van een ander panel, maar hoe regel je dan de brightness enz).

Als je er een PC van wil maken dan zou je wel voor een mini-ATX ofzoiets moeten gaan, en dan zit je met je koeler ook al gauw lastig. Ik denk dat zelfs een 1U koeler voor een server moederboard al niet past.

Ik vind het wel een heel stoer idee! Veel succes in elk geval!
Het is inderdaad erg proppen, mijn voorkeur ligt wel op een pc moederbord. Maar dan alsnog zit je met de hoogte van je CPU koeling en zelfs het RAM lijkt me..
Eerste stap is maar het LCD aan de praat krijgen.
Pagina: 1