Kojima onthult plannen voor Metal Gear Solid 5

Pagina: 1
Acties:

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:07

Herman

FP ProMod
Topicstarter
nieuws: Kojima onthult plannen voor Metal Gear Solid 5
Er is al sinds 2008 verwarring over de toekomst van de shooter-serie.
Met de term 'shooter' dek je m.i. niet helemaal de lading van Metal Gear Solid. Volgens mij valt MGS eerder in het genre van 'stealt-game' of 'tactical action game' o.i.d. Een shooter lijkt het me in ieder geval niet. :)

edit:
De game krijgt bovendien voor het eerst een andere hoofdpersoon dan Solid Snake. In Rising speelt ene Raiden de hoofdrol
Ook met bovenstaande ben ik het niet helemaal eens. Raiden was al in MGS2: sons of liberty grotendeels het hoofdkarakter :)

Edit 2: Ow, en ik wil geen andere delen spoilen, maar onverwachts blijk je ook in andere delen met andere karakters dan Solid snake te spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Herman op 18-11-2011 14:14 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik had inmiddels onder het nieuwsbericht zelf ook al gereageerd.

Wat betreft de omschrijving 'shooter.' Wat mij betreft is het een tactische shooter, maar daarmee nog steeds een shooter. De bediening is als die van een shooter, het speelt als een shooter. Een langzame en zeer tactische shooter, maar nog steeds een shooter.

Wat 'ene' betreft. Ik heb de term gebruikt omdat Solid Snake de grote held van de serie is en Raiden veel onbekender. Voor die-hard fans van de MGS-games is Raiden bekend, maar niet iedere lezer zal een die-hard fan zijn. Ik heb de term echter wel verwijderd, omdat het stuk zonder dat 'ene' eigenlijk alleen maar duidelijker is.

En ja, er zijn MGS-games waarin Solid niet de hoofdrol speelt. Het probleem is, uit de aanduiding die Kojima hanteert in het tijdschrift, kun je opmaken dat hij bepaalde games niet ziet als onderdeel van de serie. Zie ook de opmerking 'Metal Gear Solid Rising – the first PlayStation MGS he’s neither written nor directed.'

Maar goed, ik heb de tekst dus wat aangepast zodat 'ene' vervallen is en de rol van Raiden wat verduidelijkt.

Thx