Interne discussie betreffende Hardware

Pagina: 1
Acties:

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02 19:18
Hallo Tweakers,

Ik zit momenteel met een interne discussie, ik heb een PC die momenteel redelijk tot goed
voldoet. Ik kan er prima mee gamen, en voor normaal office en internet gebruik is het ook ruim voldoende.
De laatste tijd, ben ik mij echter meer gaan verdiepen in het fotoshoppen, en loop daarbij bij
sommige taken tegen lange rendertijden aan. Aangezien het merendeel van mijn componenten
toch al weer tussen de 3 en 5 jaar oud is, bereik ik zo langzamerhand de psychologische brug:
'is het niet tijd voor wat nieuws'...

op dit moment draai ik het volgende:
CPU: Intel Xeon x3370 @3,30Ghz (Q9650) (10% overgeklokt)
Moederbord: Asus P5K Pro
Geheugen: 4gb DDR 2Team Xtreem - Xtreem Dark 1066 (1182Mhz stabiel)
GPU: Asus GTX470 @stock snelheden
HDD: OCZ Agility 3 120GB

Zoals je ziet is dat een redelijk systeem, en daar zit nou net de crux.

welke snelheidswinst ga ik ervaren als ik het zou upgraden naar bijvoorbeeld:
CPU: Intel I7 2600K
Moederbord: Asus P67 Sabretooth
Geheugen: 8GB Corsair vengeange DDR3 (1600Mhz) (maar vanwege CPU lopend op 1333Mhz)
GPU en SSD blijven zoals ze zijn.

Dat deze componenten sneller zijn, dat begrijp ik, op papier is het niet te vergelijken.
het gaat mij meer om de 'feel van snelheid'.

is er iemand die daar een zinnig woord over kan zeggen. alle input is welkom.

dan heb ik nu nog één vraag en dat is, wat zou mijn oude CPU + Moederbord + Geheugen ongeveer waard zijn? Ik heb gekeken naar de wat is dit nog waard forums, maar die zijn gesloten...

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Djampire schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:55:

dan heb ik nu nog één vraag en dat is, wat zou mijn oude CPU + Moederbord + Geheugen ongeveer waard zijn? Ik heb gekeken naar de wat is dit nog waard forums, maar die zijn gesloten...
En dat komt omdat: Howto: prijsbepaling (oude) hardware

Verder zou je een in de photoshop topics kunnen kijken hoe of wat. Je vraag is immers zeer specifiek gericht op die applicatie.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02 19:18
Ok dan @ Ed_L dat beantwoord die vraag, daar zal ik dus een T.E.A.B tje van moeten maken als het zo ver komt. maar dan de feel, iemand die daarover kan uitwijden?

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23
De feel gaat niet veel beter worden met een nieuwe cpu, mb en geheugen. Je hebt namelijk al de grootste upgrade wat betreft feel gedaan en dat is een SSD. Dat rendertaken "lang" duren kun je wel oplossen door je CPU te upgraden. Kijk eens naar de benchmark van de nieuwe SB E cpu's, daar wordt ook een 2600k meegenomen. Er zitten daar ook wat photoshop benchmarks tussen

[ Voor 7% gewijzigd door jaapsander op 17-11-2011 15:27 ]