Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jaapjolman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2020
Ik heb een review over TeamDrive gemaakt laat me weten wat jullie hier van vinden

Algemeen
Ontwikkelaar: TeamDrive Systems GmbH
Website: http://www.teamdrive.com/
Versie: 2.4.146
Release datum: 2011-08-08 01:00:00

Informatie
Naam: TeamDrive
Category: Internetsoftware
Fucties: Bestands synchronisatie, teaming
Lijkt op: Dropbox, Live Mesh, Sugar Sync, SpiderOak, Live Sync
Voordelen:

Bestanden opslaan op je eigen server;
Het is geïntegreerd met diverse office software;
Het houd versies van bestanden bij;
Alle bestand worden versleuteld verstuurt;
Het heeft een superieure team manager;
De licenties zijn gebruikers gebaseerd je kan je eigen client oneindig vaak installeren;
De support is super, er wordt binnen 5 uur op je email gereageerd.

Nadelen:

Het is nog niet beschikbaar voor Andriod en IOS;
De linux variant kan op enkele distros moeilijk te installeren zijn.

Score: 08 / 10

Verhaal

TeamDrive is een programma waarmee je al je bestanden kunt backupen en synchroniseren.
Je kan bijvoorbeeld bestanden van je laptop heel eenvoudig gelijk houden met de bestanden op je desktop.
Dit voorkomt dat je telkens je usb-stick moet pakken of een harde schijf om de bestanden van de ene op de andere te kunnen zetten.

Er zijn echter nog andere programma's op de markt die dit ook kunnen zoals Dropbox, Live Mesh, Spideroak, Sugar Sync.
Deze missen echter de volgende belangrijke functies:

het opslaan van al uw documenten op uw eigen server;
het bijhouden van versie data;
en het versleuteld versturen van belangrijke gegevens.

Verder kun je met TeamDrive, zoals de naam al doet vermoeden, met meerdere personen tegelijkertijd aan een project werken. Dit verloopt soepel eenvoudig en snel.
Je kan ook nog eens geavanceerde gebruikers rechten toekennen waaronder:

lezen;
lezen en schrijven;
superuser;
beheerder.

Maar bovenal is de gebruikersinterface zeer eenvoudig en makkelijk te begrijpen.

Afbeelding volgen nog. had er nog geen tijd voor gehad

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 20:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jaapjolman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:12:
Ik heb een review over TeamDrive gemaakt laat me weten wat jullie hier van vinden
Wat wil je weten? Hoe goed de software is, of hoe goed de review is? Die laatste rammelt nogal ;)

Prima dat je een post maakt over een eigen stuk (zelf ontwikkeld?) software, zolang dit niet een te spammerig of reclame-achtig karakter krijgt kan dit prima. Maar, zorg dan ook dat het een echte review wordt, waarin je bijvoorbeeld met schermafbeeldingen laat zien hoe de interface eruit ziet, en leg bv. in korte bewoordingen uit hoe de applicatie onderhuids werkt. Het lijkt nu een beetje op een copy/paste uit een brochure. Kijk bv. eens naar dit topic als voorbeeld. Een dergelijk topic nodigt uit tot discussie, en dat is iets wat we graag zien.

Op voorwaarde dat het topic niet te spammerig wordt, staan we het voorlopig even toe. Voor de mensen die een TR ingediend hebben: d:)b.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• jaapjolman
bedankt, ik zal even wat screenshots maken het is niet van mij maar ik vind het een goed programma. en dit is mijn eerste review ooit dus alle tips zijn welkom XD

ik ben op mijn eigen blog een aantal review aan het maken en die had ik gekopieerd, vandaar dat het er als een brochure uit ziet

[ Voor 28% gewijzigd door jaapjolman op 17-11-2011 17:04 ]

• jaapjolman
hoe zet ik er images in dan?