Hallo Tweakers,
Op aanraden van moderator PaT een nieuw topic gemaakt met het probleem wat ik heb.
De belangrijkste berichten die ik in het algemene topic van de Nokia Lumia 800 heb geplaatst staan hier nu chronologisch onder elkaar, zodat hopelijk exact duidelijk wordt wat mijn probleem is.
Kort samengevat: Ik kan niet internetten met mijn Lumia 800 wanneer ik mijn Simyo simkaart gebruik.
Ik krijg dan de melding: "Service is not part of the active profile".
Bekijk zeker mijn video's met exacte beschrijving van het probleem (scroll naar beneden
).
Dat werkt dus niet, hij overlapt daarmee niet de 'huidige' kennelijk onzichtbare toegangspunten.
Exact dezelfde instellingen zoals u heeft. Ik heb inmiddels een filmpje gemaakt wat duidelijkheid moet geven.
Zoals ik in de video al vermeld als antwoord op uw vraag is dit uitgesloten. Ik heb het namelijk met een simkaartje van Vodafone geprobeerd en dit werkt uitstekend.
Er zijn dus geen defecten aan het toestel zelf.
Uw omschrijving klopt exact. Whatsappen en het aanmelden van een Nokia account gaat prima. Maar internetten werkt geheel niet.
.
Op aanraden van moderator PaT een nieuw topic gemaakt met het probleem wat ik heb.
De belangrijkste berichten die ik in het algemene topic van de Nokia Lumia 800 heb geplaatst staan hier nu chronologisch onder elkaar, zodat hopelijk exact duidelijk wordt wat mijn probleem is.
Kort samengevat: Ik kan niet internetten met mijn Lumia 800 wanneer ik mijn Simyo simkaart gebruik.
Ik krijg dan de melding: "Service is not part of the active profile".
Bekijk zeker mijn video's met exacte beschrijving van het probleem (scroll naar beneden
Wietsee. schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:48:
Na opnieuw een gesprek met de klantenservice van Simyo kan ik niet anders dan concluderen dat Microsoft z'n systeem te gesloten heeft gemaakt.
Ik kan nog steeds niet op internet met mijn verder fantastische Nokia Lumia 800.
De melding "Service is not part of the active profile." bijft voorkomen. Het schijnt zo te zijn dat dit komt door foute toegangspunten, maar omdat je toegangspunten niet kan zien of veranderen is het niet mogelijk om een oplossing hiervoor te vinden. Een zogenaamde APN toevoegen brengt geen verandering, er zitten foute toegangspunten opgeslagen in het besturingssysteem of worden geleverd na plaatsing van SIM. Een hard reset helpt ook niet.
Laatst met een Nokia Care medewerker gesproken en gaf het antwoord dat dit 'n nadeel is van een B-provider.
Dit vind ik onacceptabel, ik moet dus, omdat Ik geen toegangspunten kan beheren in WP7.5 een veel duurdere volgens de Nokia Care medewerker zogenaamde A-provider nemen om te kunnen internetten.
Waar ik nu nog 4,95 voor 1 GB heb, zou ik bijvoorbeeld bij Vodafone 250 MB voor 15 euro krijgen.
Als dit het motto is waar vooral Microsoft bij blijft zie ik het somber in voor beide fabrikanten.
Het heeft altijd keurig gewerkt op mijn Symbian telefoon, daar kun je netjes alle toegangspunten zien en bewerken maar door de geslotenheid van Windows Phone 7.5 is dit niet meer mogelijk met als gevolg dat ik niet kan internetten.
Ik snap niet dat Nokia hier niets aan gaat doen, mensen die zo'n toestel kopen en die ook niet meer kunnen internetten geven het toestel de schuld, omdat het uiteraard voorheen wel werkte. Dit zal dus een negatief imago opleveren (Vergelijk met Vista; alles werkte perfect met XP op dezelfde laptop/pc, na Vista niet meer; schuld wordt gelegd bij Vista), juist wat Microsoft en Nokia absoluut niet kunnen gebruiken.
Ik hoop dan dat er spoedig een antwoord/update etc. van zowel de providers als Nokia/Microsoft kan komen. Als er uiteindelijk niks voor gedaan kan worden, zal ik mijn review helaas toch moeten aanpassen met dit behoorlijk negatieve eigenschap van WP 7.5.
Uiteraard wil ik aan het toestel niks af doen, heb nog nooit zo'n prachtig toestel gezien/gehad. Alleen is het jammer dat dit voorkomt.
Ik ben benieuwd hoeveel problemen er na morgen gaan binnenstromen.
Tips en suggesties zijn zeker welkom!
Mijn antwoord:Ramon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:24:
[...]
Er is toch gewon een menu "edit apn" waar je allerlei settings kan doen? APN = Access Point Name = toegangspunt
Dat werkt dus niet, hij overlapt daarmee niet de 'huidige' kennelijk onzichtbare toegangspunten.
Mijn antwoord:Ramon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:31:
[...]
En heb je roaming aanstaan?
Ik zit zelf op telfort, dus eigenlijk zelfde situatie. Ik heb een APN "internet" (rest van dat scherm leeg) en moet roaming aanzetten om te kunnen internetten.
Exact dezelfde instellingen zoals u heeft. Ik heb inmiddels een filmpje gemaakt wat duidelijkheid moet geven.
Mijn antwoord:spreading schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:53:
[...]
Of het is een "maandagmorgen" model of het ligt aan simyo aangezien er verder niemand anders last mee heeft. Heb je een vriend/familielid met een iphone oid met een andere profider? Zo ja kijk eens of hij met deze sim, eventueel na een hard reset, wel werkt. Als er twee dingen het probleem kunnen zijn kan je het beste er een proberen uit te sluiten
Zoals ik in de video al vermeld als antwoord op uw vraag is dit uitgesloten. Ik heb het namelijk met een simkaartje van Vodafone geprobeerd en dit werkt uitstekend.
Er zijn dus geen defecten aan het toestel zelf.
Mijn antwoord:fewips schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:24:
Gelukkig hoef je bij simyo geen apn in te vullen om mail en whatsapp te doen, dat werkt gewoon zonder apn instellingen. Maar browsen kun je vergeten en apps kunnen ook geen enkele verbinding maken.
Uw omschrijving klopt exact. Whatsappen en het aanmelden van een Nokia account gaat prima. Maar internetten werkt geheel niet.
Tot op heden heeft nog niets tot een oplossing geleidWietsee. schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:53:
Mijn video's (zie deel 1 en 2) van het probleem.
Hierin laat ik zien wat mijn probleem precies is (waarin leek dat het was opgelost), graag beide delen (1 en 2) bekijken.
Het is haast ongeloofwaardig dat die webpagina het doet om vervolgens in deel 2 (minuut later) weer die melding te geven.
Ik had het zelf nog niet mee gemaakt op dit toestel (werkend internet) dus stopte per direct de film.
Geen opmerkingen over mijn stem of Engels, knuffels op mijn bureau van m'n zusje ;D o.i.d.
Misschien dom dat ik het filmpje na die webpagina die laadde stop zetten, maar ik stond versteld hiervan.
Hierna het filmpje hervat, zie deel 2 dus ook.
Kwaliteit wel drastisch omlaag moeten brengen, aangezien ik anders meer dan 900 MB moet uploaden wat niet gaat lukken helaas. Ik lees echter alles op wat dus voor verduidelijking moet zorgen.
Deel 1:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=j6TXO5hjB3k]
Deel 2:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OBAROS5cW4Q]
[video]
[ Voor 9% gewijzigd door Wietsee. op 17-11-2011 10:32 ]