• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:36
Hallo Tweakers,

Op aanraden van moderator PaT een nieuw topic gemaakt met het probleem wat ik heb.
De belangrijkste berichten die ik in het algemene topic van de Nokia Lumia 800 heb geplaatst staan hier nu chronologisch onder elkaar, zodat hopelijk exact duidelijk wordt wat mijn probleem is.
Kort samengevat: Ik kan niet internetten met mijn Lumia 800 wanneer ik mijn Simyo simkaart gebruik.
Ik krijg dan de melding: "Service is not part of the active profile".
Bekijk zeker mijn video's met exacte beschrijving van het probleem (scroll naar beneden :)).
Wietsee. schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:48:
Na opnieuw een gesprek met de klantenservice van Simyo kan ik niet anders dan concluderen dat Microsoft z'n systeem te gesloten heeft gemaakt.
Ik kan nog steeds niet op internet met mijn verder fantastische Nokia Lumia 800.
De melding "Service is not part of the active profile." bijft voorkomen. Het schijnt zo te zijn dat dit komt door foute toegangspunten, maar omdat je toegangspunten niet kan zien of veranderen is het niet mogelijk om een oplossing hiervoor te vinden. Een zogenaamde APN toevoegen brengt geen verandering, er zitten foute toegangspunten opgeslagen in het besturingssysteem of worden geleverd na plaatsing van SIM. Een hard reset helpt ook niet.

Laatst met een Nokia Care medewerker gesproken en gaf het antwoord dat dit 'n nadeel is van een B-provider.
Dit vind ik onacceptabel, ik moet dus, omdat Ik geen toegangspunten kan beheren in WP7.5 een veel duurdere volgens de Nokia Care medewerker zogenaamde A-provider nemen om te kunnen internetten.
Waar ik nu nog 4,95 voor 1 GB heb, zou ik bijvoorbeeld bij Vodafone 250 MB voor 15 euro krijgen.
Als dit het motto is waar vooral Microsoft bij blijft zie ik het somber in voor beide fabrikanten.

Het heeft altijd keurig gewerkt op mijn Symbian telefoon, daar kun je netjes alle toegangspunten zien en bewerken maar door de geslotenheid van Windows Phone 7.5 is dit niet meer mogelijk met als gevolg dat ik niet kan internetten.

Ik snap niet dat Nokia hier niets aan gaat doen, mensen die zo'n toestel kopen en die ook niet meer kunnen internetten geven het toestel de schuld, omdat het uiteraard voorheen wel werkte. Dit zal dus een negatief imago opleveren (Vergelijk met Vista; alles werkte perfect met XP op dezelfde laptop/pc, na Vista niet meer; schuld wordt gelegd bij Vista), juist wat Microsoft en Nokia absoluut niet kunnen gebruiken.

Ik hoop dan dat er spoedig een antwoord/update etc. van zowel de providers als Nokia/Microsoft kan komen. Als er uiteindelijk niks voor gedaan kan worden, zal ik mijn review helaas toch moeten aanpassen met dit behoorlijk negatieve eigenschap van WP 7.5.
Uiteraard wil ik aan het toestel niks af doen, heb nog nooit zo'n prachtig toestel gezien/gehad. Alleen is het jammer dat dit voorkomt.
Ik ben benieuwd hoeveel problemen er na morgen gaan binnenstromen.
Tips en suggesties zijn zeker welkom!
Ramon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:24:
[...]

Er is toch gewon een menu "edit apn" waar je allerlei settings kan doen? APN = Access Point Name = toegangspunt
Mijn antwoord:
Dat werkt dus niet, hij overlapt daarmee niet de 'huidige' kennelijk onzichtbare toegangspunten.
Ramon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:31:
[...]
En heb je roaming aanstaan?

Ik zit zelf op telfort, dus eigenlijk zelfde situatie. Ik heb een APN "internet" (rest van dat scherm leeg) en moet roaming aanzetten om te kunnen internetten.
Mijn antwoord:
Exact dezelfde instellingen zoals u heeft. Ik heb inmiddels een filmpje gemaakt wat duidelijkheid moet geven.
spreading schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:53:
[...]

Of het is een "maandagmorgen" model of het ligt aan simyo aangezien er verder niemand anders last mee heeft. Heb je een vriend/familielid met een iphone oid met een andere profider? Zo ja kijk eens of hij met deze sim, eventueel na een hard reset, wel werkt. Als er twee dingen het probleem kunnen zijn kan je het beste er een proberen uit te sluiten ;)
Mijn antwoord:
Zoals ik in de video al vermeld als antwoord op uw vraag is dit uitgesloten. Ik heb het namelijk met een simkaartje van Vodafone geprobeerd en dit werkt uitstekend.
Er zijn dus geen defecten aan het toestel zelf.
fewips schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:24:
Gelukkig hoef je bij simyo geen apn in te vullen om mail en whatsapp te doen, dat werkt gewoon zonder apn instellingen. Maar browsen kun je vergeten en apps kunnen ook geen enkele verbinding maken.
Mijn antwoord:
Uw omschrijving klopt exact. Whatsappen en het aanmelden van een Nokia account gaat prima. Maar internetten werkt geheel niet.
Wietsee. schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:53:
Mijn video's (zie deel 1 en 2) van het probleem.
Hierin laat ik zien wat mijn probleem precies is (waarin leek dat het was opgelost), graag beide delen (1 en 2) bekijken.
Het is haast ongeloofwaardig dat die webpagina het doet om vervolgens in deel 2 (minuut later) weer die melding te geven.
Ik had het zelf nog niet mee gemaakt op dit toestel (werkend internet) dus stopte per direct de film.
Geen opmerkingen over mijn stem of Engels :), knuffels op mijn bureau van m'n zusje ;D o.i.d.
Misschien dom dat ik het filmpje na die webpagina die laadde stop zetten, maar ik stond versteld hiervan.
Hierna het filmpje hervat, zie deel 2 dus ook.

Kwaliteit wel drastisch omlaag moeten brengen, aangezien ik anders meer dan 900 MB moet uploaden wat niet gaat lukken helaas. Ik lees echter alles op wat dus voor verduidelijking moet zorgen.

Deel 1:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=j6TXO5hjB3k]

Deel 2:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OBAROS5cW4Q]
[video]
Tot op heden heeft nog niets tot een oplossing geleid :-(.

[ Voor 9% gewijzigd door Wietsee. op 17-11-2011 10:32 ]

Web Enrichment

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Mmm, geloof niet dat ik 20 minuten video ga kijken, neem aan dat het probleem ook wel in een kortere video uit te leggen valt? Ik haak daarvoor in ieder geval af, sorry ;)

Anyway, de Vodafone branded HTC Trophy had ook wat APN problemen in eerste instantie, fout zat blijkbaar in de provider database. WP7 is inderdaad behoorlijk gesloten, het zal dan ook Nokia wel moeten zijn die het gaan oplossen als de fout in de software zit, ik zou het dus zeker daar blijven escaleren.
Fabrikanten stellen vaak een connection manager ter beschikking met de nodige provider/apn settings in hun eigen gedeelte van de Marketplace, heeft Nokia al zoiets, zij mogen wel dieper het gesloten systeem in namelijk om aanpassingen te maken.

Verder heeft Simyo drie verschillende APN/password combinaties, heb je die alledrie geprobeerd om niets uit te sluiten (internet, basicinternet, en internet met Username: KPN • Password: gprs)?

• Wietsee.
troftnom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:12:
Mmm, geloof niet dat ik 20 minuten video ga kijken, neem aan dat het probleem ook wel in een kortere video uit te leggen valt? Ik haak daarvoor in ieder geval af, sorry ;)

Anyway, de Vodafone branded HTC Trophy had ook wat APN problemen in eerste instantie, fout zat blijkbaar in de provider database. WP7 is inderdaad behoorlijk gesloten, het zal dan ook Nokia wel moeten zijn die het gaan oplossen als de fout in de software zit, ik zou het dus zeker daar blijven escaleren.
Fabrikanten stellen vaak een connection manager ter beschikking met de nodige provider/apn settings in hun eigen gedeelte van de Marketplace, heeft Nokia al zoiets, zij mogen wel dieper het gesloten systeem in namelijk om aanpassingen te maken.

Verder heeft Simyo drie verschillende APN/password combinaties, heb je die alledrie geprobeerd om niets uit te sluiten (internet, basicinternet, en internet met Username: KPN • Password: gprs)?
Bedankt voor het meedenken.
Ik reset het toestel eerst, zodat ik aan mijn mede Tweakers kan laten zien dat er geen andere toegangspunten verder zijn opgeslagen of ingesteld. Dat is de reden van de lange video.
De combinatie APN: internet, Username: KPN en Wachtwoord: gprs heb ik nog niet geprobeerd, ik ga het direct proberen.

Web Enrichment

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
Ik kwam via Google ook nog de APN's "Internet" (hoofdletter i), "basicinternet" en "basicinternet.nl" tegen. Heb je die al geprobeerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
In dit topic komen ook regelamatig wat problemen met de APN instellingen voor. al bekeken?

In één van de posts stond dat de instellingen op default zouden moeten staan, was wel met android maar werkte in eerste instantie ook niet. Al geprobeerd?

Verwijderd

Ik heb een Samsung Omnia 7 icm Simyo en heb dezelfde problemen gehad. Dit heb ik uiteindelijk opgelost met de Samsung app Network Profile, door in deze app een verkeerde provider te kiezen. Helaas is deze app voor de Nokia niet beschikbaar.

Ik kan wel bevestigen dat als je de APN settings verandert volgens de door Simyo aangegeven instellingen, er één keer een webpagina te laden valt, maar bij een nieuwe pagina kreeg ik dan weer de melding "Service is not part of the active profile."

Bij de Samsung kan ik in het Diagnosis Menu komen door ##634# in te toetsen. Vervolgens kan ik in het Diagnosis Menu de connection settings oproepen met *#9920#. Aan de connection settings kan ik niks veranderen, maar misschien helpt dit om wat meer inzicht te krijgen in waar het probleem ligt.

• Wietsee.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:53:
Ik kan wel bevestigen dat als je de APN settings verandert volgens de door Simyo aangegeven instellingen, er één keer een webpagina te laden valt, maar bij een nieuwe pagina kreeg ik dan weer de melding "Service is not part of the active profile."
EXACT! Één minuut geleden probeerde ik het weer, nu met 'internet' als APN zonder roaming en google.nl laadde direct. Vervolgens wil ik naar een andere webpagina, maar weer: Service is not part of the active profile.
Hier moet toch iets voor te vinden zijn?
Wat kunnen we nu stellen, dat het probleem bij Simyo of bij WP7.5 ligt?
Bij de Samsung kan ik in het Diagnosis Menu komen door ##634# in te toetsen. Vervolgens kan ik in het Diagnosis Menu de connection settings oproepen met *#9920#. Aan de connection settings kan ik niks veranderen, maar misschien helpt dit om wat meer inzicht te krijgen in waar het probleem ligt.
Ik kom ook in zo'n menu, alleen weet ik dan niet waar ik de code *#9920# kan invoeren.
Kan wel allerlei testen uitvoeren...

[ Voor 23% gewijzigd door Wietsee. op 17-11-2011 11:03 ]

Web Enrichment

Verwijderd

Wietsee. schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:55:
[...]

EXACT! Één minuut geleden probeerde ik het weer, nu met 'internet' als APN zonder roaming en google.nl laadde direct. Vervolgens wil ik naar een andere webpagina, maar weer: Service is not part of the active profile.
Hier moet toch iets voor te vinden zijn?
Simyo. Aangezien een provider als telfort, wat ook roaming op het kpn netwerk is, prima werkt.

Google.nl niet toevallig in je cache?

• Wietsee.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:58:
[...]

Simyo. Aangezien een provider als telfort, wat ook roaming op het kpn netwerk is, prima werkt.

Google.nl niet toevallig in je cache?
Nee, zoals je ziet ook helemaal aan het eind van mijn eerste video (deel 1) zie je dat opeens de Nokia startpagina wordt weergegeven, ik stond versteld hiervan ik zei niks meer.
Maar, ik bleek veel te optimistisch 'n minuut later kreeg ik de melding alweer.
Ik kon nog wel even nu.nl ophalen en het nieuws bekijken :P.

Web Enrichment

• Wietsee.
Wow, er is al een heel artikel m.b.t. mijn probleem gepubliceerd.
Met mijn video's erin: http://www.gadgettest.nl/...-simyo-niet-door-een-deur

Web Enrichment

• troftnom
Wietsee. schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:55:
[...]
Een derde, namelijk Nokia lijkt me. Hun provider database in het toestel klopt blijkbaar niet. Dat kunnen ze via een software update of zelf uit te brengen APN applicatie in de Marketplace oplossen denk ik. Het gaat tenslotte om de combinatie van jouw specifieke toestel met Simyo, er zijn ook WP7 gebruikers met andere hardware die wel gewoon Simyo kunnen gebruiken. Kortom, klagen bij Nokia lijkt me de kortste weg naar een oplossing.

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:35
Ik loop hier tegen hetzelfde probleem aan, alleen met een HTC Radar en een Intercity Zakelijk KPN abonement. Alle instellingen al geprobeerd maar helaas nog steeds geen oplossing. De symptomen zijn geheel hetzelfde als hier beschreven wordt. Na opnieuw opstarten even internet verbinding, daarna niet meer. De melding "Service is not part of the active profile" zie ik ook steeds voorbij komen.
Volgens de helpdesk van Intercity moet ik APN internet gebruiken en roaming aanzetten.

Lekker, daar zit ik dan met 9 HTC Radars.

• troftnom
AutisticPinguin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:20:
HTC heeft een APN manager genaamd Connection setup, heb je al gekeken of je provider daar in staat. Anders bij HTC proberen voor elkaar te krijgen dat die er in komt...

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Simpel
[list]• Koop voor 9 dollar een officiële Chevron unclock (legaal, kost geld ja, komt als je goedkope meuk als goedkoopyo aanschaft)
• Download Tom's XAP installer
• Download en installeer de HTC connection setup XAP
Laatste stap kun je natuurlijk ook vervangen door een van de andere setup tools, indien daar XAPs van zijn.
troftnom schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:27:
[...]
HTC heeft een APN manager genaamd Connection setup, heb je al gekeken of je provider daar in staat. Anders bij HTC proberen voor elkaar te krijgen dat die er in komt...
Volgens iemand in het Lumia 800 topic staat ie erin. Maar waarom zou HTC Simyo moeten toevoegen als het probleem met Nokia ontstaat? :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:35
@Rowdy.nl Hij refereert aan mijn post..

@ troftnom Ik heb de connection manager inderdaad geprobeerd maar hier staat Intercity niet tussen.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

AutisticPinguin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:35:
@Rowdy.nl Hij refereert aan mijn post..

@ troftnom Ik heb de connection manager inderdaad geprobeerd maar hier staat Intercity niet tussen.
Ah... OK... :)

@Wietsee, Simyo is toch alleen een NL provider? Dus waarom in het engels...? :/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Wietsee.
Rowdy.nl schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:39:
[...]
Ah... OK... :)

@Wietsee, Simyo is toch alleen een NL provider? Dus waarom in het engels...? :/
Huh, wat in het Engels?

Web Enrichment

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Daar zeg je iets over in je TS... :)

Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik je filmpjes (met engelse titels) niet bekeken heb aangezien ik je wel geloof... ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
AutisticPinguin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:20:
Volgens de helpdesk van Intercity moet ik APN internet gebruiken en roaming aanzetten.

Heb je dat ook al geprobeerd dan? Want op mijn HTC Trophy werkt dat wel gewoon namelijk, weliswaar op Telfort maar dat is ook gewoon KPN.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wietsee.
Rowdy.nl schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:53:
[...]
Daar zeg je iets over in je TS... :)

Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik je filmpjes (met engelse titels) niet bekeken heb aangezien ik je wel geloof... ;)
Ohh, this gewoon in het Nederlands hoor.

Web Enrichment

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:53:
Ik heb een Samsung Omnia 7 icm Simyo en heb dezelfde problemen gehad. Dit heb ik uiteindelijk opgelost met de Samsung app Network Profile, door in deze app een verkeerde provider te kiezen. Helaas is deze app voor de Nokia niet beschikbaar.

Doet ie het bij jou met elke verkeerde profile? Ik moet die van mij op Telfort zetten (want met apn instellingen kom je er niet)

specs

• Scaptic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-07 13:49
Net de Lumia 800 binnen, SimYo kaartje erin en... werken.

Niets speciaals hoeven te doen. Lijkt erop dat SimYo dus wel kan werlen met de Lumia 800.

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 11:03
Een collega van me heeft ook een Nokia Lumia 800 aangeschaft en heeft dezelfde problemen als hier beschreven staat. Echter met provider Yes Telecom.

We hebben ook de Samsung "Network Profile" en de HTC "Connection Wizard" tools geïnstalleerd, maar beide geven een melding dat die niet op de Nokia werken.

Via KPN is er ook een mobiel beheer tool waarmee je moet inloggen met je telefoonnummer en vervolgens de settings kunt laten oversturen. In de lijst staat wel een Lumia 710 (geen 800), we krijgen ook een SMS dat het is aangevraagd maar de settings worden nooit doorgestuurd.
Link : https://mobielbeheer.kpn....th/portal/ScaPortalNoLogo

Aangezien Simyo ook KPN is ben ik benieuwd of dit bij jou wel werkt.

• Scaptic
Zoals ik ook in het andere topic gemeld heb, Simyo werkt op mijn Lumia 800 zonder problemen. Ik heb de standaard installatie doorlopen, waarna ik gelijk verbinding had.

Mijn Lumia 800 heeft trouwens een Vodafone bootlogo, misschien dat dat er wat mee te maken heeft.

Als taal heb ik Engels ingesteld...

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

• troftnom
[b][message=37152377,noline]
Mijn Lumia 800 heeft trouwens een Vodafone bootlogo, misschien dat dat er wat mee te maken heeft.
Tijd om firmware/software nummers te gaan vermelden, daar zullen dan wel verschillen zitten.....

• Wietsee.
Scaptic schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:47:
Zoals ik ook in het andere topic gemeld heb, Simyo werkt op mijn Lumia 800 zonder problemen. Ik heb de standaard installatie doorlopen, waarna ik gelijk verbinding had.

Totaal machteloos dit, morgen mag ik naar een Nokia Care point in Enschede, waar ze ook de Lumia 800 hebben, we hebben even gecheckt op dezelfde software en dat blijkt het geval te zijn.
Naja, voor vandaag stop ik er maar mee.
Wordt er allemaal geïrriteerder door haha :|
Tijd om firmware/software nummers te gaan vermelden, daar zullen dan wel verschillen zitten.....
Name: NOKIA Lumia 800
Model: NOKIA Lumia 800
Software: Windows ® Phone 7.5
Total Storage: 13,86 GB
Available storage: 13.52 GB

OS version: 7.10.7720.68
Firmware revision number: 1600.2475.7720.11414
Hardware revision number 112.1402.2.3
Radio software version: 1.6.00.24
Radio hardware version: 8255
Bootloader version: 7.35.0.0
Chip SOC version: 0.74.2.1

[ Voor 25% gewijzigd door Wietsee. op 17-11-2011 12:52 ]

Web Enrichment

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Probleem ook gehad met de Samsung Omnia 7. Na 2 maanden zoeken was de oplossing om in de Network Profile app NL Telfort als profiel te kiezen. Ik weet echter niet of de Lumia 800 ook die app beschikbaar heeft.

• Wietsee.
Even een update, Nokia is inmiddels van dit probleem op de hoogte en gaat het onderzoeken.
Even afwachten dus tot een reactie van hun kant...
Zodra ik het weet post ik het uiteraard hier!

[ Voor 25% gewijzigd door Wietsee. op 17-11-2011 13:45 ]

Web Enrichment

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

SanderI schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:40:

Via KPN is er ook een mobiel beheer tool waarmee je moet inloggen met je telefoonnummer en vervolgens de settings kunt laten oversturen. In de lijst staat wel een Lumia 710 (geen 800), we krijgen ook een SMS dat het is aangevraagd maar de settings worden nooit doorgestuurd.
Link : https://mobielbeheer.kpn....th/portal/ScaPortalNoLogo

Aangezien Simyo ook KPN is ben ik benieuwd of dit bij jou wel werkt.
Net deze link geprobeerd, ik ontvang wel een sms van Simyo dat de instellingen onderweg zijn.. Maar deze lijken dan niet aan te komen, wel bedankt voor deze nuttige link!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Verwijderd

Ik heb ook erg lang problemen gehad met Simyo en Internet. Bij mij bleek uiteindelijk dat mijn SIM kaart via 2 profielen verbinding met internet te maken en daardoor werd ik eruit gegooid. Mijn oplossing was een reset en toen lukte het opeens wel.

• Wietsee.
Net nog weer is als APN internet ingesteld en roamen toegestaan.
Kon maar liefst 3 webpagina's op Tweakers bekijken. Toen was het echt genoeg en kreeg ik de melding weer.

Het lijkt er gewoon op dus dat iets mijn APN instellingen negeert of overlapt.
Hier moet hoe dan ook een oplossing voor zijn. Ik denk dat Nokia uiteindelijk wel met een oplossing kan komen, ik heb zeker vertrouwen in.

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 17-11-2011 17:43 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
Name: NOKIA Lumia 800
Model: NOKIA Lumia 800
Software: Windows ® Phone 7.5
Total Storage: 13,86 GB
Available storage: 13.52 GB

OS version: 7.10.7720.68
Firmware revision number: 1600.2475.7720.11414
Hardware revision number 112.1402.2.3
Radio software version: 1.6.00.24
Radio hardware version: 8255
Bootloader version: 7.35.0.0
Chip SOC version: 0.74.2.1
De versies zijn hetzelfde, bij mij staat er alleen nog:
Provider: Vodafone SW variant ID206 v.01 tussen

De gegevensroaming heb ik op "Roamen niet tegestaan" gezet. Als Actief netwerk geeft hij gewoon netjes NL KPN aan en alles werkt naar behoren.

Hoe oud is je SIM kaart? Misschien dat daar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 12:23
Ik heb ook simyo en heb als apn gewoon basicinternet ingetoetst, werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:28:
[...]

Doet ie het bij jou met elke verkeerde profile? Ik moet die van mij op Telfort zetten (want met apn instellingen kom je er niet)
Die van mij staat nu op het profiel T-mobile D (md.de) en hierop werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Als ik mijn Simyo-simkaart in een andere Nokia stop, pakt deze automatisch portalmmm (een of ander kpn mms accespoint), hiermee kun je dan ook super beperkt online (whatsapp werkt bijv. wel), maar moest dit dus altijd zelf aanpassen in basicinternet.
Als ik op de Lumia 'add apn' kies, en basicinternet invoer, verandert er niets, oftewel als je het mij vraagt wordt mijn eigen instelling gewoon genegeerd, want ik zie dus het 'normale' accesspoint nergens (de verkeerde), en kan die dus niet verwijderen.
Heb aan Simyo net een microsim gevraagd, kijken wat ze zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:52:
[...]

Die van mij staat nu op het profiel T-mobile D (md.de) en hierop werkt het prima.
Een Lumia die je op een T-mobile profiel hebt gezet? Hoe, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
fewips schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:20:
Als ik mijn Simyo-simkaart in een andere Nokia stop, pakt deze automatisch portalmmm (een of ander kpn mms accespoint), hiermee kun je dan ook super beperkt online (whatsapp werkt bijv. wel), maar moest dit dus altijd zelf aanpassen in basicinternet.
Als ik op de Lumia 'add apn' kies, en basicinternet invoer, verandert er niets, oftewel als je het mij vraagt wordt mijn eigen instelling gewoon genegeerd, want ik zie dus het 'normale' accesspoint nergens (de verkeerde), en kan die dus niet verwijderen.
Heb aan Simyo net een microsim gevraagd, kijken wat ze zeggen..
Inderdaad, volgens mij is dit ook het probleem.
Echt een super nadeel dus van WP7. Je kan niet eens je eigen toegangspunten zien...
Zelfs dumphones kunnen dit :|. Maar Nokia is er nu serieus mee bezig dus wachten we het geduldig af. Een oplossing zal er wel komen denk ik.
Ik heb Simyo nog maar sinds begin oktober dus, lijkt me niet aan de 'oudheid' van de simkaart te liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wietsee. op 18-11-2011 12:19 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:59
Het lukt dus nog niet? Heb je al de nokia update geinstalleerd? Bij mij lukte het nog niet, maar men 800 doet het gewoon, dus niet zo erg..
Verder kan je idd even kijken naar de oplossing hierboven met de hack..

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Oh, Nokia en Simyo zijn via twitter aan het overleggen :+
NokiaNL Nokia Nederland
@simyonl Die werken dus niet, KPN wel. Hebben jullie geen proxyserver adres en poort beschikbaar?
Laat ik ze nu toevallig allebei volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

hjs schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:55:
Oh, Nokia en Simyo zijn via twitter aan het overleggen :+

[...]

Laat ik ze nu toevallig allebei volgen ;)
Zijn ze via Twitter aan het overleggen? Hebben mensen geen telefoon meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:08:
[...]

Zijn ze via Twitter aan het overleggen? Hebben mensen geen telefoon meer ?
@simyonl
Simyo Nederland
@NokiaNL Onze instellingen zijn hetzelfde als van KPN. Welke poort en proxy gebruik je? ^BB
:+

http://twitter.com/#!/simyonl
http://twitter.com/#!/NokiaNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fewips schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:43:
[...]

Een Lumia die je op een T-mobile profiel hebt gezet? Hoe, als ik vragen mag?
Dit gaat om de Samsung Omnia 7, hiemee heb ik ook problemen gehad icm Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

Jouw avatar is precies hoe ik mijn de mensen van Nokia/Simyo nu voorstel. Kom op man, ik snap dat Sociale Media een handig promotiemiddel is voor bedrijven, maar bij dit soort kwestie pak je toch gewoon even de telefoon, bel je met elkaar en los je het probleem z.s.m. op?

On a sidenote, wel een interessante discussie aangezien ik misschien op SimYo over ga stappen en Wp7 op mn HD2 ga flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Zeer goed nieuws! Hopelijk is dit de oplossing.
Hoi Wietse,

In de loop van volgende week komt er via de Marketplace een Network Setup app beschikbaar waarmee je de instellingen kan herstellen.

Ik zal dit in de gaten houden in de informeren. Mocht jij het al eerder vinden hoor ik het graag alsook of het is gelukt natuurlijk!

Fijn weekend gewenst.

Mvg,

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Erg vriendelijk, nieuwe microsim gekregen van Simyo, overigens zonder resultaat.
Ben benieuwd wat volgende week brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:47

robertwebbe

Robert Webbe

Wietsee. schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:12:
Zeer goed nieuws! Hopelijk is dit de oplossing.
[...]
Dit zou de oplossing moeten zijn, het netwerkprofiel zou nu correct moeten zijn. Ik schat voor 99% dat dit het probleem voorgoed oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Grote voordeel is ook dat ze met wat goede wil zo'n app een stuk beter up to date kunnen houden dan als het via de OS software zelf zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
In het andere topic zei ik wel leuk, neem Ben, maar die wil bij mij ook niet werken. APN instellingen handmatig ook niet..
Wordt wachten op de hulp van Nokia volgende week ben ik bang.

EDIT:

Nu toch wel. Had mobiele dataverbinding en 3G uitgeschakeld, APN verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, APN weer toegevoegd en daarna mobiele verbinding en 3G weer ingeschakeld.

[ Voor 34% gewijzigd door Toms_88 op 19-11-2011 12:32 ]

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Toms_88 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:19:
In het andere topic zei ik wel leuk, neem Ben, maar die wil bij mij ook niet werken. APN instellingen handmatig ook niet..
Wordt wachten op de hulp van Nokia volgende week ben ik bang.

EDIT:

Nu toch wel. Had mobiele dataverbinding en 3G uitgeschakeld, APN verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, APN weer toegevoegd en daarna mobiele verbinding en 3G weer ingeschakeld.
Heb jij roaming toegestaan of uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
ik kan nu ook bevestigen dat bij de provider simpel ook internet problemen voor doen, ik heb net mijn lumia binnen gekregen en ik heb ook slecht of geen internet, mijne haalt net google afbeeldingen en daar houd hij op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
fewips schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:54:
[...]

Heb jij roaming toegestaan of uitstaan?
Uit.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Hier helaas precies hetzelfde probleem. Ook een Lumia 800 icm Simyo. Verder echt een top OS en toestel vergeleken met m'n HTC Hero (Android 2.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ik hoop eigenlijk na aanleiding van het mailtje wat ik heb gekregen dat Nokia die app. in het systeem zelf gaat opnemen bij een update.
Als bijv. de applicatie ooit uit de marketplace zou verdwijnen en diegene z'n toestel heeft gereset is het weer onmogelijk. Je kunt deze applicatie namelijk niet op een SD kaartje o.i.d. opslaan aangezien daar de Nokia Lumia 800 geen eens een SD kaartje slikt.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik zou zeggen beide, er zit blijkbaar een foutje in de systemsoftware wat betreft die providers. Dus dat kunnen ze dan fixen met een update.
Applicatie in de marketplace heeft hopelijk het grote voordeel dat ze die up to date houden. Tegen de tijd dat je toestel zelf geen softwareupdates meer krijgt kan je dan wel via de applicatie genieten van het kunnen instellen van nieuwe providers. Anders val je dan wellicht buiten de boot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mojo81
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-02 22:56
Ik heb sinds vandaag Simyo en internet werkte niet. Ik heb dan wel geen Nokia, maar LG E900 Windows Phone. Ik heb geprobeerd de APN in te stellen met de waarde 'internet', maar nog steeds niets of de melding "Service is not part of the active profile".

Wat uiteindelijk voor mij werkte was het tooltje van LG downloaden voor netwerk configuratie. Daarin waren slechts 2 keuzes: KPN of Rabo-mobiel. Eerst natuurlijk KPN geprobeerd en toen kwam ik niets verder dan "Service is not part of the active profile".. Nu werkt het met rabo-mobiel ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
mojo81 schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:46:
Ik heb sinds vandaag Simyo en internet werkte niet. Ik heb dan wel geen Nokia, maar LG E900 Windows Phone. Ik heb geprobeerd de APN in te stellen met de waarde 'internet', maar nog steeds niets of de melding "Service is not part of the active profile".

Wat uiteindelijk voor mij werkte was het tooltje van LG downloaden voor netwerk configuratie. Daarin waren slechts 2 keuzes: KPN of Rabo-mobiel. Eerst natuurlijk KPN geprobeerd en toen kwam ik niets verder dan "Service is not part of the active profile".. Nu werkt het met rabo-mobiel ingesteld.
Nokia maakt dus ook zo'n tool, daarop zitten we te wachten. (bron: http://gathering.tweakers...message/37159961#37159961)

[ Voor 5% gewijzigd door orillion op 21-11-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Ah kijk eens aan. Mooi dat ze nu zelf ook met een Network Profile app komen. Nog een argument om de Nokia 800 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Heeft iemand met Chevron unlock al de Samsung profiler op een Lumia geprobeerd vroeg ik me af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
SanderI schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:40:
Een collega van me heeft ook een Nokia Lumia 800 aangeschaft en heeft dezelfde problemen als hier beschreven staat. Echter met provider Yes Telecom.

We hebben ook de Samsung "Network Profile" en de HTC "Connection Wizard" tools geïnstalleerd, maar beide geven een melding dat die niet op de Nokia werken.
Blijkbaar wel .... ;)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Sinds gister heb ik ook een Nokia Lumia i.c.m. Simyo, maar helaas heb ik dezelfde melding op het internet... :(
Ik heb "basicinternet", "internet", "Internet" geprobeerd, maar helaas mocht het niet baten...

Zit dus met smart te wachten op de tool van Nokia / Windows voor een oplossing.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 11:03
Zojuist via de marktetplace de Nokia network tool gevonden : [url=zune://navigate?phoneAppID=b95840dc-a542-42a6-bee4-7d1a12f62d2c]Zune link[/url]

Echter krijg ik een "There is a problem with the system, please update your phone software" vervolgens kan ik alleen op 'Ok' klikken waarna vervolgens de melding "There is a problem with the system, please reboot your phone".

Erg benieuwd of iedereen dezelfde meldingen krijgt.

Ter info ook een XDA topic hierover : XDA topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
SanderI schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:06:
Zojuist via de marktetplace de Nokia network tool gevonden : [url=zune://navigate?phoneAppID=b95840dc-a542-42a6-bee4-7d1a12f62d2c]Zune link[/url]

Echter krijg ik een "There is a problem with the system, please update your phone software" vervolgens kan ik alleen op 'Ok' klikken waarna vervolgens de melding "There is a problem with the system, please reboot your phone".

Erg benieuwd of iedereen dezelfde meldingen krijgt.

Ter info ook een XDA topic hierover : XDA topic
Je link werkt niet, maar als ik via XDA de link open op mijn telefoon krijg ik de melding dat mijn toestel niet ondersteund is (staat in marketplace) en ik heb dus ook geen "installeer" knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Ik zie hem helaas niet staan, sowieso kan ik bij zune niet inloggen.. (server kan niet worden gevonden).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Misschien werkt de app pas met de update van begin december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
December pas, pff.
Zal wel maandag worden voor we weer wat horen of later :(. Ik had toch gehoopt op een oplossing deze week, zeker nu de app. al wel klaar staat, jammer :(!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Er zou toch deze week een update komen? (Ergens gelezen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ja, dat kreeg ik in een e-mail naar mij toegestuurd, dat deze week de update zou komen. Wordt dus maandag :(.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

via via heb ik nu gevonden.
Ik krijg de melding dat de "App niet beschikbaar" is, met de volgende reden(en):
Mogelijk moet uw telefoonsoftware worden bijgewerkt, is dit een exclusieve app voor een andere mobiele provider of is de app niet beschikbaar in uw regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
orillion schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:32:
[...]

Je link werkt niet, maar als ik via XDA de link open op mijn telefoon krijg ik de melding dat mijn toestel niet ondersteund is (staat in marketplace) en ik heb dus ook geen "installeer" knop.
De link moet natuurlijk de volgende zijn: zune://navigate?phoneAppID=b95840dc-a542-42a6-bee4-7d1a12f62d2c (copy en paste maar :), de url tag verkloot het begin naar http://zune//)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
Caelorum schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:54:
[...]

De link moet natuurlijk de volgende zijn: zune://navigate?phoneAppID=b95840dc-a542-42a6-bee4-7d1a12f62d2c (copy en paste maar :), de url tag verkloot het begin naar http://zune//)
Klopt, maar de app is dus nog niet te installeren. Weten we zeker dat het deze app is? Dit lijkt meer te gaan over verschillende simkaarten in je toestel gebruiken (zoiets staat in de omschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
Hmm, misschien is dit wel de reden: http://m.wpcentral.com/in...umia-800-intervened-nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Kleine update, viel me zojuist op.
Als ik me wifi uitzet en ik heb 3G aan (Geen APN).
Dan kan ik niet internetten (explorer), maar me mail (GMAIL) wordt wel gesynced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ankh schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:59:
Kleine update, viel me zojuist op.
Als ik me wifi uitzet en ik heb 3G aan (Geen APN).
Dan kan ik niet internetten (explorer), maar me mail (GMAIL) wordt wel gesynced?
Ik kan alleen op Facebook en Whatsappen i.c.m. Simyo en ik kan een Nokia account aanmelden :).

Ik ben benieuwd met wat voor nieuws ze morgen komen, ik ben bang dat er nog wel een week overeen gaat :(.
Sinds de 9e loopt m'n bundel al bij Simyo en is dus nog zowat ongebruikt, grr.

[ Voor 10% gewijzigd door Wietsee. op 27-11-2011 14:12 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Mailtje van Simyo voor de geïnteresseerden:

Het probleem is nog niet volledig verholpen. Wel hebben wij hier de volgende
oplossing voor:
U dient de Network Setup App in de Market Place te downloaden. Vervolgens de
APN aan te passen naar 'internet'. U kunt dan alsnog gebruik maken van het
internet via uw Simyo aansluiting in de Nokia Lumia 800.

Iemand die dit al kan testen?

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
Ewald123 schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:37:
Mailtje van Simyo voor de geïnteresseerden:

Het probleem is nog niet volledig verholpen. Wel hebben wij hier de volgende
oplossing voor:
U dient de Network Setup App in de Market Place te downloaden. Vervolgens de
APN aan te passen naar 'internet'. U kunt dan alsnog gebruik maken van het
internet via uw Simyo aansluiting in de Nokia Lumia 800.

Iemand die dit al kan testen?
Die app is nog niet beschikbaar, daar zitten we met smart op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Inderdaad Nokia Care wist vandaag te melden dat er nog geen nieuws was :( :(.
Ik hoop uiterlijk vrijdag dat de applicatie beschikbaar is, dit geeft veel frustratie helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door Wietsee. op 28-11-2011 23:16 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
Een half uur geleden heb ik m'n lumia op een pc met zune aangesloten en laten zoeken naar updates. Uiteindelijk stond er een vage melding dat de software was bijgewerkt naar 7720, maar dat stond er al op. Internet via 3g doet het nu spontaan, ik plaats dit bericht via 3g :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
WOOWW, opeens werkt m'n internet. Niks geupdate maar ik test maar wat, zonder WiFi en het werkt ineeens...
Woohh, naja ik zal m'n vreugde nog even temperen en het nog even blijven testen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ik kan nu wel concluderen dat het probleem is opgelost, alles werkt. Mijn APN staat al ruim een week op internet, het werkt plots *O* !
Uiteindelijk stond er een vage melding dat de software was bijgewerkt naar 7720
Die melding heeft hier geen invloed op gehad, ik heb m'n phone al tig keer verbonden met Zune om te kijken of er toevallig een update was en toen gaf Zune ook deze melding.

Desondanks alles ben ik nu zeer tevreden als het zo blijft :9.

*Begint direct met het verstoken van de resterende 850 Mb, turn on Mix Radio _/-\o_ *

[ Voor 65% gewijzigd door Wietsee. op 29-11-2011 21:16 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
Wietsee. schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:09:
Ik kan nu wel concluderen dat het probleem is opgelost, alles werkt. Mijn APN staat al ruim een week op internet, het werkt plots *O* !

[...]

Die melding heeft hier geen invloed op gehad, ik heb m'n phone al tig keer verbonden met Zune om te kijken of er toevallig een update was en toen gaf Zune ook deze melding.

Desondanks alles ben ik nu zeer tevreden als het zo blijft :9.

*Begint direct met het verstoken van de resterende 850 Mb, turn on Mix Radio _/-\o_ *
Dat dacht ik al. Ik denk dat ze bij Sinyo gewoon iets veranderd hebben. Mij hoor je iig niet klagen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
orillion schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:21:
[...]

Dat dacht ik al. Ik denk dat ze bij Sinyo gewoon iets veranderd hebben. Mij hoor je iig niet klagen :-D
Mij ook niet, exact drie weken geleden dat het probleem begon.
Filmpjes gemaakt en alles en eindelijk resultaat. Opluchting hoef ik m'n telefoon eindelijk niet meer te resetten om dit aan te proberen en dan weer dat etc. Hulde aan Nokia/Simyo _/-\o_ _/-\o_ .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
Wietsee. schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:23:
[...]

Mij ook niet, exact drie weken geleden dat het probleem begon.
Filmpjes gemaakt en alles en eindelijk resultaat. Opluchting hoef ik m'n telefoon eindelijk niet meer te resetten om dit aan te proberen en dan weer dat etc. Hulde aan Nokia/Simyo _/-\o_ _/-\o_ .
Heb je gister misschien ook je telefoon gereboot? Wellicht heeft het daarmee te maken gehad, dat ie nieuwe settings oppikte oid. Lijkt me raar dat iemand van Simyo dit om 21:00 's avonds fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Ik heb geen APN en het werkt ook goed nu (met de update). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Met allerlei verschillende APN's (of geen) werkt het bij mij helaas nog niet. Hopelijk komt morgen de network setup app.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Inderdaad, ik heb ook geen APN meer en roamen uit staan :).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
Spiller schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:29:
Met allerlei verschillende APN's (of geen) werkt het bij mij helaas nog niet. Hopelijk komt morgen de network setup app.
Probeer je telefoon eens te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Voor de mensen met 'n Nokia Lumia, waarbij het internet nog steeds niet werkt komt op 7 december de 'Netwerk Instellen' applicatie uit. Hiermee moeten de problemen verleden tijd zijn.
Dit heeft Nokia mij verteld in een e-mail.
De applicatie zal niet eerder verkrijgbaar zijn, omdat eerst een software-update (7740) moet worden geïnstalleerd.

Nog even geduld dus voor de mensen die nog last hebben van dit probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Wietsee. op 30-11-2011 16:22 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frispens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Iemand die de 'Netwerk instellen' app al heeft gevonden? Heb de telefoon nu 2 weken in mijn bezit en zit met smart te wachten op deze applicatie.
In tegenstelling tot de TS heb ik geen Simyo, maar ervaar ik wel problemen met internet over 3G met mijn T-mobile abonnement. Whatsapp werkt gek genoeg wel, maar andere apps die data nodig hebben + internet werken niet. Heb alle APN combinaties inmiddels geprobeerd, met de combinatie 'internet' en login 'tmobile/tmobile' het meeste succes gehad, ik kon welgeteld 5 verschillende websites bezoeken, daarna was het weer over en uit.

Iemand die dezelfde problemen ervaart met T-mobile? Ik stap over maandje over naar Youfone, dus moet helaas nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 16:58
Na het lezen van dit topic had ik dezelfde problemen dat het Internet niet werkte, maar in beeld is wel de netwerkverbinding en het 3G symbool zichtbaar.

Ik heb een Nokia Lumia 800 en i.c.m. met Ben sim only abbonement.

Mede door de volgende oplossing heb ik het werkend gekregen:

Oplossing voor Ben Sim-only gebruiker:
  1. Ga naar:
  2. Instellingen --> Mobiel netwerk --> APN bewerken.
  3. Vul in bij APN: internet.ben
  4. Alle andere velden leeg laten.
  5. Klik nu op: Oplaan (vinkje)
Hierdoor mogelijk ook een manier voor simyo gebruikers.

[ Voor 4% gewijzigd door Frankisback op 09-01-2012 11:34 ]

Pagina: 1