Prijsverhoging HDD bij Salland als gevolg van overstromingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wick3d-Matt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik ben al sinds dat Salland automatisering bestaat, trouwe klant. Nou heb ik een tijd terug een 1.5 TB harde schijf en een Recom 600 watt voeding, voor een van de jongens bij mij op de groep (lichtverstandelijke beperking en autistisch) besteld.

ik heb deze op 9 oktober 2011 besteld

namelijk een 1034742 Samsung Spinpoint F4 1.5 TB, 5400 Rpm, 32 MB, Bulk voor € 50,00
deze was in de aanbieding, dus dat kwam mooi uit (deze jongenman heeft namelijk niet veel geld)

op 17 oktober krijg ik een mail dat de spinpoint niet langer leverbaar is en dat ik maar een alternatief moet kiezen....lekker dan!

op 19 oktober kies ik dan voor de 353364 WD Caviar GreenPower 1.5 TB, 5400 Rpm, 64 MB, Bulk
deze is iets van 2 euro duurder.....maarja wat is 2 euro.

op 21 oktober krijg ik een mail dat er door overstromingen in Thailand leveringsproblemen zijn en er wordt mij aangeraden om een andere voeding te kiezen, anders kan het erg lang duren voordat deze geleverd wordt.

> Ik heb tijdens het ophalen van een andere order even met een van de baliemedewerkers hierover gesproken en deze kon mij enkel "refurbished" hardeschijven leveren. Ik ben daar niet voor gegaan. De autistische jongenman zou dat absoluut niet zien zitten....niet nieuw hé 8)
Dus afgesproken dat we het wel afwachten wanneer er geleverd gaat worden (ook al duurt dat nog vele weken).

25 oktober wordt ik gebeld door Salland automatisering met een verhaal dat het tocht echt verstandig is om te kiezen voor een andere harde schijf. Ik leg uit aan de medewerker dat dit lastig wordt aangezien hier sprake is van een jongeman met weinig geld en we eenmaal gegaan zijn voor een goedkope 1.5 tb. De jongenman kan er niet ineens geld bij toveren, ookal stroomt heel azië over.....
Het zou wel eens 3 tot 4 maanden kunnen gaan duren verteld de medewerker mij. Ik vertel dat dit jammer is, maar dat dit dan maar moet. Hij gaat akkoord. Ik probeer die avond zonder al te veel ellende te veroorzaken dit verhaal over te brengen aan de autistische jongenman :X

26 oktober is met een beetje hulp van Sallandautomatisering de order gesplitst (op aanraden van salland zelf). zodat de voeding gewoon geleverd kan worden en de hardeschijf in bestelling blijft staan.

De voeding heb ik opgehaald en is inmiddels naar tevredenheid ingebouwd bij de pc van de jongenman.

op 11 november krijg ik weer een "orderbevestiging" van de WD hardeschijf. alleen kost hij in deze orderbevestiging 183,00 euro 8)7 8)7 8)7

Ik heb hierop gelijk een mail gestuurd naar Salland dat dit toch echt niet de bedoeling kan zijn! En dat ik erop vertrouw dat e.e.a. op een nette fatsoenlijke manier voor elkaar wordt gemaakt

14 november krijg ik daar deze mail op terug:

Helaas zijn de HDD prijzen onvoorzien explosief gestegen en kunnen de schijven helaas niet meer geleverd worden voor de oude prijzen.

Wij hopen dat u hier begrip voor heeft, het is uiteraard mogelijk de order te annuleren en opnieuw een bestelling te plaatsen zodra de schijven voor lagere prijzen weer bschikbaar zijn.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jaimy de Gruiter
Sales Department

Salland Automatisering

:(

Volgens mij mag dit helemaal niet! En als het wel zou mogen dan is dit geheel zeer, maar dan ook zeer onbehoorlijk!

graag jullie input hierover

mvg. Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:04

Snuffel

Vroem!

Wat is er mis met annuleren van je order?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de regels he je als alternatief om de order te annuleren. Echter dit is zo overduidelijk een naaistreek van Salland om niet te willen leveren voor de originele prijs. Slechte zaak van Salland en absoluut niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Als die harddisk nou 2 tientjes goedkoper was geworden, had je er dan ook op gestaan de oude verkoopprijs te betalen? Voor dit soort dingen geldt nu eenmaal een dagprijs.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:04:
Volgens de regels he je als alternatief om de order te annuleren. Echter dit is zo overduidelijk een naaistreek van Salland om niet te willen leveren voor de originele prijs. Slechte zaak van Salland en absoluut niet netjes.
Onzin, want zij moeten die dingen nu ook voor enorm hoge bedragen inkopen. Als ze voor 50 euro een HDD verkopen is dat waarschijnlijk 70 euro verlies voor de winkel. Ik heb het ook wel op klantvriendelijkheid, maar als het echt extreme situaties zijn mogen ze zich best op hun (legale) voorwaarden beroepen waarin staat dat ze de prijzen mogen wijzigen. Een prijsstijging van 200% voor HDD's is wel extreem te noemen. Uiteraard geven ze dan de klant de optie tot annuleren.

Als het een prijsstijging van 1,- was was ik gaan klagen. Die euro nemen ze maar als verlies, omdat een klant weer moeite moet gaan doen om geld over te maken. Maar een prijsstijging van meer dan 100,- komt hard aan bij een bedrijf (stel je eens voor dat ze dat bij alle klanten moeten leveren, dat grapje gaat dan vele duizenden euro's kosten).
SeatRider schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:08:
Als die harddisk nou 2 tientjes goedkoper was geworden, had je er dan ook op gestaan de oude verkoopprijs te betalen? Voor dit soort dingen geldt nu eenmaal een dagprijs.
Dat ook. Bij webwinkels is de marge flinterdun en je krijgt het nergens goedkoper. Dat heeft nou eenmaal zijn keerzijde. Bij de lokale pc-boer hanteren ze waarschijnlijk wél nog oude prijzen zolang de voorraad strekt maar ja, dat gaat ook twee kanten op dus daar koopt niemand.

Gevalletje "helaas pindakaas" lijkt me. Heel vervelend dat die jongen dat niet leuk gaat vinden, maar sommige dingen gebeuren en hier kan Salland ook niets aan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door bwerg op 16-11-2011 22:12 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:04:
Slechte zaak? Goede zaak. Zo blijven de betrouwbare bedrijfjes in ieder geval bestaan. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat Salland dik 100 euro op een order gaat bijleggen?

Overstromingen waren nou eenmaal onverwacht, daar kan je salland niet op aankijken. Dat de prijzen daardoor stijgen betekend niet dat salland voor de oude prijs moet leveren, op die manier zouden ze morgen failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt mij in dit geval inderdaad ook wel sprake van een overmachtssituatie. Uiteraard wel vervelend voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment zijn HDDs nou een maal duurder en omdat je al een andere keus moest maken mag je de koop ongedaan maken/ annuleren. Zoek iets via V&A en je hebt hem misschien nog goedkoper. Wat er daar is gebeurt is echt overmacht, Canon werd ook duurder na de problemen in Japan en toen er 7 jaar geleden een chip fabriek aftikte werden geheugen modules ook veel duurder zo werk de markt economie in aller eerlijkheid. Tis alleen een beetje cru van de verkoop afdeling om je hiermee op te zadelen:

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_SUtzDpShJkA/SSb0l_lGcBI/AAAAAAAAAiA/7TlyODb2jik/s400/Image011.jpg
En Na:
Afbeeldingslocatie: http://image.minoc.com/zd_images/2011/43/western_digital.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch gewoon een overeenkomst voor een bepaalde prijs. Hoe het met wettelijke bepalingen zit betreffende overmacht weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Tja tja, het is een beetje dubbel natuurlijk, de koopovereenkomst was gesloten dus in principe moeten ze volgens mij leveren volgens afspraak.

Maar goed, beetje begrip is niet verkeerd toch? Je bent nu op de hoogte van de situatie, en een natuurramp lijkt me wel een reden om te zeggen ok ok ik begrijp het, laat maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:57
Stuur ze maar gewoon een mail waarin je vind dat ze ontzettend onredelijk zijn. Dan annuleren zij de order voor je, scheelt je een berg tijd.

Ja, dat ben je overeengekomen toen je de Algemene Voorwaarden accepteerde.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Het product was in de aanbieding, jij bent daar op in gegaan. Volgens mij heb je gewoon een koop overeenkomst.

Als Salland het niet kan leveren voor die prijs moeten ze het niet aanbieden imo.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 16-11-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Philflow schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:22:
Het product was in de aanbieding. Volgens mij heb je gewoon een koop overeenkomst.

Als Salland het niet kan leveren voor die prijs moeten ze het niet aanbieden imo.
Overmacht is overmacht, en ze geven je gewoon het recht de order te annuleren. De Nederlandse wet biedt óók gewoon bescherming voor ondernemers tegen prijsstijgingen buiten hun macht om hoor.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
Stond online dat het product gewoon op voorraad was of was het een op bestelling product? Anders is het toch al ingekocht en kan het simpelweg niet in prijs wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:57
djluc schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:24:
Stond online dat het product gewoon op voorraad was of was het een op bestelling product? Anders is het toch al ingekocht en kan het simpelweg niet in prijs wijzigen?
Maakt sowieso niet uit.
1. Producten die op de site op voorraad zijn, zijn dat in de meeste gevallen niet.
2. Een oude prijs misschien?
3. Je hebt het recht je order te annuleren zonder opgaaf van redenen. Dat heb jij niet alleen, de winkel heeft precies hetzelfde.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

Of het wettelijk zo kan, "of het mag of niet" laat ik even in het midden. Realiseer je wel dat (zeker na het aanschouwen van bovenstaande foto's) dat moeder natuur altijd onvoorspelbaar is en dat kan uiteindelijk effect hebben op de prijs van materialen. Ik zou mij er bij neerleggen en de order annuleren en op zoek gaan naar een alternatief. Salland kan er niets aan doen dat het waterpeil gestegen is en het lijkt mij daarom onredelijk om hen op te zadelen 133 EUR verlies. Daarbij zal iedere winkel tegen dit feit aangelopen zijn ... sommige dingen gebeuren nou eenmaal :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:37
Navi schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:20:
Tja tja, het is een beetje dubbel natuurlijk, de koopovereenkomst was gesloten dus in principe moeten ze volgens mij leveren volgens afspraak.
Dat moet Salland inderdaad. Afgesproken is onder andere:

"In geval van verhoging van één of meer der kostprijsfactoren is Salland gerechtigd om de prijs dienovereenkomstig te verhogen, ongeacht of de wijziging voor Salland al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. Een dergelijke prijsverhoging geeft de Klant wel het recht de overeenkomst te ontbinden."

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Hadden ze best even mogen melden, toen ze vertelde dat het zo lang ging duren ipv, maanden laten wachten en vervolgens een nieuwe factuur sturen. Maar voor 50 euro zal je de harde schijf helaas niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
De prijzen zijn als een gek gestegen omdat ze leveringsproblemen verwachten.
Dat is overal zo.

De bedrijven met een voorraad aan schijven zien schaarste aankomen, dus zien ze niet graag gaan voor die lage prijzen gaan.
Is helaas niet anders.

Maar je hebt de gelegenheid om te cancellen zoals al geschreven werd.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

djluc schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:24:
Dat zie je dus inderdaad gebeuren, vaak zijn dergelijke aanbiedingen ook daadwerkelijk op voorraad bij een dergelijke webwinkel, omdat ze een keer een partij goedkoop hebben kunnen inkopen. Nu de inkoopprijsen door een dergelijke natuurramp zijn gestegen, gooien ze ook de prijs omhoog van de reeds al op voorraad liggende produkten. Terwijl hier nog geen hoge inkoopprijs voor betaald is.

Dit fenomeen heb ik ook gehad toen der tijd de geheugen prijzen ineens driemaal zo duur werden. 's morgens gebeld of ze geheugen modulen op voorraad hadden liggen, werd positief beantwoord en ik zou ze 's middags vanuit mijn werk ophalen en betalen. Kom ik daar aan het eind van de middag aan de balie mag ik driemaal zoveel betalen als op de website werd geadverteerd en telefonisch was bevestigd.

Maar... leesvoer over dit gebeuren is hier te vinden: Harddisk schaarste en prijzen na overstroming Thailand

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 16-11-2011 22:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10
Ik snap ook wel dat zo'n winkel het ook niet kan helpen dat alle fabrieken in Thailand zijn overstroomd. Maar als ze die hardeschijf gewoon geleverd hadden op het moment dat deze besteld was zouden ze hier helemaal niets mee te maken hebben. Persoonlijk vind ik het een beetje flauw om te zeggen dat de overstroming de oorzaak is van het probleem terwijl de bestelling ruim een week daarvoor was geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcks schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:27:
[...]

Dat moet Salland inderdaad. Afgesproken is onder andere:

"In geval van verhoging van één of meer der kostprijsfactoren is Salland gerechtigd om de prijs dienovereenkomstig te verhogen, ongeacht of de wijziging voor Salland al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. Een dergelijke prijsverhoging geeft de Klant wel het recht de overeenkomst te ontbinden."
Een klant kan de overeenkomst altijd ontbinden tot 7 dagen na levering. Voorwaarden die webshops stellen hoeven niet rechtsgeldig te zijn, maar kunnen dit wel zijn. Of je ze in dit geval kan dwingen tot leveren zou je moeten uitzoeken. Je kan het iig proberen. Stuur ze een nette brief dat je eist dat ze leveren op gronde van jullie overeenkomst en dat de prijsstijging binnen het ondernemersrisico valt. Volgens mij gaat de wettelijke bepaling over prijsstijging ook over de kostprijs, als ze het artikel voor de overstroming al op voorraad hadden liggen de zaken ook weer anders. Het is best ingewikkeld nog, ik hoop voor je dat er nog een jurist reageert!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
_Dune_ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:34:
[...]

Dat zie je dus inderdaad gebeuren, vaak zijn dergelijke aanbiedingen ook daadwerkelijk op voorraad bij een dergelijke webwinkel, omdat ze een keer een partij goedkoop hebben kunnen inkopen. Nu de inkoopprijsen door een dergelijke natuurramp zijn gestegen, gooien ze ook de prijs omhoog van de reeds al op voorraad liggende produkten. Terwijl hier nog geen hoge inkoopprijs voor betaald is.

[...]
Inderdaad, dat bedoel ik dus. Ze zijn een verplichting aangegaan en er is geen overmacht van invloed op deze overeenkomst. Ze kunnen het gewoon nakomen maar uit economische overwegingen doen ze dat niet. Als ze dat echt zo uitvoeren dan kan ik me niet voorstellen dat dit juridisch mag.

Of je het gevecht als consument met order van 5 tientjes aan moet gaan is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eens hier (ook voor anderen in dit topic...):
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Ja dit mag, in dit geval om twee redenen.
1) De voorwaarden maken prijswijzigingen mogelijk, wat wettelijk slechts onlaakbaar is als geen mogelijkheid tot ontbinden wordt geboden.
2) Artikel 7.4 van de voorwaarden gaan specifiek in op overmacht. Een overstroming is daar zonder twijfel onder te scharen, en een dergelijke uitzondering is niet tegenwettelijk.

Vele winkels adverteren niet met voorraad, maar met verwachte levertijden (Salland niet overigens, maar dat is gezien voorwaarden niet relevant - levertijden zijn indicatief). Een verwachte levertijd van 2-3 dagen kan net zo goed betekenen dat er op het moment van checken bij importeur daar voorraad is, waarmee normaliter die levertijd haalbaar is.

Vervelend, maar realiteit. Het verhaal over voorraden die in prijs stijgen is ook relatief. Leuk voor wie voorraad heeft, maar welke webwinkel in Nederland heeft weken aan voorraad voor harddisks? Importeurs misschien, maar webwinkels? Ik moet ze nog tegenkomen.

Dus... Even slikken... Ergens een tijdelijk diskje vandaan halen, en vervolgens wachten tot het tij keert - letterlijk in dit geval. Die prijzen komen wel weer naar beneden, alleen nu even niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 00:01 ]

Verwijderd

Kleine titelwijziging :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Gaan we nou elke paar weken topics krijgen over winkels die een prijs omhoog hebben gedaan en mensen die vinden die dat niet kunnen? Dit is de laatste maanden al zo vaak voorbij gekomen.

In een notendop: een winkel mag dat maken, omdat ze je ook de mogelijkheid bieden om te annuleren. Dat mogen ze normaal al en nu al helemaal door die natuurramp waardoor ze ook nog eens een goede reden hebben (overmacht).

The devil is in the details.

Verwijderd

Zie Floppus post, die is completer. ;) Graag een TR aanmaken als je het niet eens bent met het topic.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ze mogen dus ook een prijs wijziging doorvoeren nadat de koop overeenkomst al is gesloten? Dat zou ik wel opmerkelijk vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 17-11-2011 09:40 ]

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kom je morgen bij de supermarkt, zeggen ze bij de kassa dat je ook nog even 5 euro moet bijbetalen van de vorige keer of die overeenkomst mag annuleren (wel opgegeten spullen weer terugbrengen). Vanwege een prijsverhoging na het sluiten (en betalen) van de koopovereenkomst.

Oftewel: het antwoord is niet simpelweg dat het altijd mag, ook al heb je de mogelijkheid tot annuleren. Wie zet nu eens de stap naar de rechter om duidelijkheid te krijgen?

Verwijderd

@Haribold
Dit lijkt voornamelijke te 'gelden' voor webwinkels. En zover ik weet was er al juridische onderbouwing dat dit wettelijk gezien gewoon mag.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De onderbouwing is: omdat in de wet niet letterlijk is opgenomen dat het niet mag, mag het. Bovendien is die onderbouwing niet gebaseerd op speciale wetgeving voor webwinkels, maar op wetgeving voor overeenkomsten in het algemeen, dus inclusief koop op afstand en koop in de supermarkt. Binnen die onderbouwing zou een situatie als door mij hierboven beschreven dus toegelaten zijn, de meesten zullen wel aanvoelen dat dat niet redelijk zou zijn. De wet geeft simpelweg geen kant en klaar antwoord.

• Tarkin
  • Laatst online: 15:26
Wat ik gewoon onredelijk vind is dat als een product op voorraad is, de overstroming komt er en dan is ineens alle voorraad weg. Alle orders worden geannulleerd (zo lijkt het toch) en de schijven zijn ineens 3x duurder. Probeer dat maar eens uit te leggen. Je gaat mij toch niet vertellen dat de ingekochte schijven direct 3x duurder werden op het moment dat de overstromingen begonnen.

De schijven die nog niet verkocht zijn kun je gerust hoger verkopen, dat is marktwerking; Maar orders annuleren en dan zo'n prijs door je strot duwen, dat is plat opportunisme en daar doen volgens mij heel veel webwinkels aan mee!

Verwijderd

Tsja, of je kunt zeggen dat de winkels nu eenmaal weinig voorraad houden :)

Ik neem aan dat de hele keten probeert om een graantje mee te pakken en het is gewoon een kwestie van marktwerking. Weinig mis mee imo.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

idd, niet alleen de webshops doen het wij gaan er net zo hard in mee. check de prijzen maar op v&a, er zijn zelfs lieden die veel hd's hebben ingekocht puur om ze te kunnen slijten via v&a of marktplaats

ik heb nog nooit zoveel hd's te koop gezien op v&a eerlijk gezegd :)

• Tarkin
  • Laatst online: 15:26
SYQ schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:40:
idd, niet alleen de webshops doen het wij gaan er net zo hard in mee. check de prijzen maar op v&a, er zijn zelfs lieden die veel hd's hebben ingekocht puur om ze te kunnen slijten via v&a of marktplaats

ik heb nog nooit zoveel hd's te koop gezien op v&a eerlijk gezegd :)
Daar vind ik persoonlijk niks mis mee eigenlijk. Het gaat me er meer om dat er al bestaande orders waren en dat die ineens allemaal niet meer op voorraad zijn terwijl dat dat normaal wel zo zou zijn. Ze vliegen die schijven toch niet in he?
Pagina: 1