Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 18:27
Mijn voeding (Corsair HX 450) blijft 11 watt uit de muur trekken als de pc uit is.
11 watt lijkt mij veel want normaal is dit toch rond de 1-3 watt ?
Zelf mijn laptop gebruikt maar 2 watt als die uit staat en de steker er in zit en daar branden 3 lampjes als de steker er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan op zich wel kloppen als je dingen als 5V standby aan hebt staan en dergelijke in de bios. Of als je nog een optische muis eraan hebt hangen die aan blijft staan. Alles bij elkaar trekt dit weer een paar W extra, en is die 11W nog best een verklaarbaar aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Idd voeding zelf zonder dingen aan de 5V standby zal minder dan 1W verbruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
TERW_DAN schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:35:
Dat kan op zich wel kloppen als je dingen als 5V standby aan hebt staan en dergelijke in de bios. Of als je nog een optische muis eraan hebt hangen die aan blijft staan. Alles bij elkaar trekt dit weer een paar W extra, en is die 11W nog best een verklaarbaar aantal.
Ja alleen de standby 5 volt is uit (Zo wel in bios als jumper op mainboard). Er staat ook daadwerkelijk geen stroom op de poorten volgens mij want de led's van de muis en toetsenbord zijn uit die zijn wel aan als de pc in slaapstand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het mobo zal mogelijk faciliteiten bieden om de computer op te starten door middel van het toetsenbord of de muis. Daarvoor moeten de nodige zaken actief blijven en stroom verbruiken.

Misschien als je dergelijke zaken uitschakelt in het BIOS dat het verbruik dan afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als het de 5V standby niet is dan moet de voeding echt aan staan en zal de fan dus draaien. Als dit niet zo is en het is niet de 5V standby vertrouw ik jouw meter niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je trouwens volledige specs van ;t systeem voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
TERW_DAN schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:49:
Heb je trouwens volledige specs van ;t systeem voor ons?
AMD phenom II 945
Crosair DHX 4 GB Ram
MSI 785GTM-E45 Mainboard
Palit GTX460 GPU
Samsung F3 HDD
WD green HDD
Voor de rest hangt er een toetsen bord aan aan de ouderwetse toetsen bord aansluiting(ps/2 of zo iets).
En een roccat muis in de usb.

Ik heb alles wat usb is los getrokken maar dit maakt niks uit. Ook hardware een voor een in de pc zelf geprobeerd.

Volgens mij wijkt de meter hooguit 3-4 watt af. Fan van de voeding is uit als de pc uit is.
Misschien lek spanning van de voeding naar de kast toe of zo ?

• robj28
-The_Mask- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:47:
Als het de 5V standby niet is dan moet de voeding echt aan staan en zal de fan dus draaien. Als dit niet zo is en het is niet de 5V standby vertrouw ik jouw meter niet.
Ik heb wat testjes gedaan vandaag met de meter en bij lage wattage klopt er geen bal van.
Blijkbaar is de meter niet goed die kan dus de kliko in ;w .

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat er energiemeters zijn die slecht meten bij lage vermogens klopt. Welke meter heb (of had) je?
Hier is de link naar een test van een poosje geleden:
http://nl.hardware.info/n...en-energieverbruiksmeters
Eén type is zelfs op bijna alle fronten slecht, alleen op apparatuur zoals gloeilampen (geen faseaansnijding en geen faseverschuiving) presteert deze nog heel redelijk.

• -The_Mask-
  • Niet online
robj28 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:44:
[...]

Ik heb wat testjes gedaan vandaag met de meter en bij lage wattage klopt er geen bal van.
Blijkbaar is de meter niet goed die kan dus de kliko in ;w .
Goede meters zijn dan ook vrij duur.
Techneut schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:22:
Dat er energiemeters zijn die slecht meten bij lage vermogens klopt. Welke meter heb (of had) je?
En die test vertrouw ik ook niet. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Ik heb hier een Seasonic S2II-330 en een S2II-430 en als ik alleen de voeding aansluit op een crappy meter van de Gamma/Karwei dan verbruiken ze beiden 9 watt. Grote kans dat het in het echt veel minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24
Of je pakt gewoon een stekkerverdeeldoos met hoofdschakelaar en gooit alles uit.
(master slave stekkerverdeeldoos is ook goed)
Op deze mannier blijft je pc, monitor, speakers, printer enz allemaal niet meer op standby staan.
Is anders zo zonde van het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Techneut schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:22:
Eén type is zelfs op bijna alle fronten slecht, alleen op apparatuur zoals gloeilampen (geen faseaansnijding en geen faseverschuiving) presteert deze nog heel redelijk.
Het slecht lage vermogens meten kan je omzeilen door er een stekkerblok tussen te hangen waarop je nog een gloeilamp aansluit. Natuurlijk meet je ook eens de gloeilamp apart om te zien hoeveel hij werkelijk verbruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op die manier krijg je doorgaans wel een redelijke indicatie als het alleen maar daarom gaat. Maar wat blijft, is dat slechte meters eigenlijk geen echte wattmeters zijn, maar VA-meters. En dan nog vaak slechts op basis van gemiddelde waarden van stroom en spanning i.p.v. zoals het hoort effectieve waarden.
Een niet meer sinusvormige stroom heeft dan onvermijdelijk een flinke afwijking tot gevolg. En daar voorzien de betere meters wel in.

Edit:
Wat betreft de opmerking:
-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:37:
...........
En die test vertrouw ik ook niet. :p
In mijn beleving was dit een betrouwbare test. Vergeleken werd nl. met profesionele instrumenten in een testlab. Maar ik was er niet bij, en daarom kan en wil ik hier niet verder op ingaan. Ik laat dit als ze dat willen graag over aan het testteam van Hardware Info of aan collega's die hen kunnen vertegenwoordigen. Het is wel een test van een paar jaar geleden, dus inmiddels kunnen er best nieuwere producten op de markt zijn.
Wat je ook kan doen, is even grasduinen op deze site:
Energiemeters... deel hier je ervaringen

[ Voor 46% gewijzigd door Techneut op 18-11-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
De meter die ik heb is een PROmax PM300.
Toch dan maar eens kijken in hoe ver het klopt onder hogere belasting.
Pagina: 1