Printplaatje van HS103SJ tijdelijk nodig! (help??)

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432473

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben voor een vriend van mij op zoek naar een circuit bord van een Samsung HD103SJ. De schijf is overleden (spint niet meer) en na wat onderzoek bleek dat als ik de printplaat van een HD103UJ op de schijf plaatste de disc weer wel spint...maar de data is niet benaderbaar omdat het een ander type is.

Nu staat er data op met een hoge emotionele waarde voor die vriend (foto's en zo) dus zou ik hem graag helpen.

Heeft er iemand nog een oude/kapotte/reserve HD103SJ liggen?

Ik hoef eigenlijk alleen het bordje maar even te gebruiken, de HD zelf leeg te halen en dan heb ik hem niet meer nodig... (de HD ook niet)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groet,
Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Hou er wel rekening mee dat het serienummer zo dicht mogelijk in de buurt moet zijn van de schijf die je hebt. Ook de firmware moet hetzelfde zijn en dan is het nog maar de vraag of het gaat werken. Dus zet hier even alle gegevens die op de harddisk staan neer, dat vergroot de kans op een compatible pcb. Mocht het niet gaan werken, dan is een datarecoverybedrijf nog de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee.. zo gevoelig dus... op de schijf staat:

Model HD103SJ rev. A
S/N: S246J9BZ702502

op andere kant staat een barcode met:
PEWZE6N6D10313

Bedankt,
Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Je kan het beter hier proberen: http://tweakers.net/aanbod/

offtopic:
Groeten hoeft hier niet trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als ik het zo zie zijn ze nog gewoon nieuw te krijgen.
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Dat is het punt niet, het punt is een compatible pcb. Bij een nieuwe schijf zal er teveel verschil zijn tussen serienummer en firmware en dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, ik begin het somber in te zien.. Samsung reageert ook niet echt.. Is er iemand die weet waar de kapotte samsungs heen gaan? voor reparatie? dan rij ik daar gewoon heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:02
Anoniem: 432473 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:21:
Hmm, ik begin het somber in te zien.. Samsung reageert ook niet echt.. Is er iemand die weet waar de kapotte samsungs heen gaan? voor reparatie? dan rij ik daar gewoon heen...
Ergens waarschijnlijk op de stapel voor refurbs en dat hoeft niet eens in Nederland te zijn dat kan ook zijn het in Tjechie of iets zit.

V&A
Marktplaats
E-bay

Zijn je beste optie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:55
Uit interesse heb ik ooit deze en deze video gekeken en het komt inderdaad erg nauw wat betreft het vinden van de juiste print. Als je die video's bekijkt zul je een stuk wijzer worden en weten waar je naar moet zoeken.

...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor dit soort vragen hebben we op tweakers.net iets anders in het leven geroepen: http://tweakers.net/aanbod/ Verder is er in dit subforum voldoende aan informatie te vinden hoe een dergelijke operatie tot een goed einde gebracht kan worden, maar als de data echt van waarde is en de ervaring met dergelijke operaties niet voor handen, dan raad ik aan er wat geld tegenaan te gooien en een recoverbedrijf in te schakelen: Thematopic: Datarecovery Als een dergelijke actie namelijk mislukt kan het voor een recoverybedrijf alleen maar moeilijker worden en daardoor de kosten hoger. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.