Toon posts:

Crossfire HD6950 Triple Monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een derde scherm van iemand gekregen, en probeer deze zonder succes aan te sluiten op mijn pc. Zoals in de titel staat heb ik momenteel 2 maal een HD6950 2gb Dirt3 edition erin zitten.

Dit is mijn huidige situatie, dus zonder 3de scherm:

Er zijn 3 poorten op iedere HD6950 (2 dvi en 1 hdmi). Ik heb nu dus 2 schermen. 1 met hdmi en 1 met vga. Die vga zit weer met een dvi-to-vga-converter aan de pc. Deze twee schermen zitten allebei aan de éérste gpu.

Mijn 3de scherm is ook vga. Ik heb ook nog een converter. Als ik die aan de laatste vrije uitgang op mijn eerste kaart zet, werkt dat niet, want die tweede dvi poort op mijn eerste gpu ondersteund geen dvi-to-vga.

Nu wil ik dus die derde monitor met dvi-to-vga aansluiten op de tweede gpu, op de dvi poort die wel dvi-to-vga ondersteund. Alleen wil de computer en catalyst control center hem dan niet herkennen :( Dat is, denk ik, omdat de monitoren alleen op de eerste kaart aangesloten kunnen worden, maar is hier geen work around voor?.

Ik hoop dat jullie het snappen en mij kunnen helpen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 22:59 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

je kan niks aansluiten op die tweede videokaart, de poorten worden niet gebruikt, alleen geheugen en gpu enzo.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar ben ik inmiddels ook al achter :S

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

kunnen er geen andere kabels op je monitor? op mijn monitor kunnen zowel vga als dvi

En zo duur is een dvi kabel nou ook weer niet.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar is ie te oud voor....

Is er geen speciale driver die mij dat laat doen ofzo?

EDIT: Mijn videokaart heeft ook nog een displayport, alleen zo'n omzetter kost weer 30 euro...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 09:12 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Je zal toch de displayport moeten gebruiken, bijna alle videokaarten accepteren maar 2 uitvoeren tegelijk op HDMI, DVI en VGA

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
voor eyefinity moet je altijd de 3e op displayport zetten. Komt hier ook redelijk vaak voor op het forum, staat ook duidelijk op de website van ATI

passieve displayport > vga converters zou je al onder de 20 euro moeten kunnen vinden.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:24
Of je neemt een Matrox dual/triplehead of Eyefinity setup.

Met een Matrox setup heb je maar 1 VGA/DVI out nodig voor 1, 2 of 3 schermen, dus hou je nog 1 poort over voor TV out oid.. of een dedicated scherm weetikwat...

Eyefinity maakt als ik het goed heb begrepen effectief gebruik van alle 3 de outputs, dus 2x DVI en 1x DP poort.

Voordeel Matrox vind ik dat het een hele simpele -doch redelijk prijzige € 200 tot €300- toevoeging is, die 1 output uitbreid naar meerdere schermen. Je houd dus eigenlijk één gewoon scherm en een triplehead setup als 2e scherm...

[edit: typo]

Verwijderd

Topicstarter
200-300 euro is me teveel :P Kunnen jullie wel een goedkope diplayport -> vga converter vinden? Ik vind ze niet onder de 25 euro.

Maar waarom is het zo lelijk gemaakt dat je geen monitors op je 2de videokaart aan mag sluiten?!? Dat slaat toch nergens op.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 13:46 ]

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 21:42
Pagina: 1