Toon posts:

Van Windows Vista naar OS X Lion?!!

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al jaren heb ik Windows laptops gehad en nu zit ik in dubio.. Ik heb het Apple virus ook te pakken en zit voor mezelf de afweging te maken om een MacBook aan te schaffen!

Mijn dagelijkse dingen op de laptop zijn; internetten, films kijken (kabel aan tv aansluiten), een klein beetje in office werken en foto's bewerken.

Nu ben ik benieuwd wat jullie vinden wat ik zou moeten doen! Of een MacBook kopen, 13 of 15 inch? Of toch blijven bij Windows en m'n huidige 17 inch Toshiba vervangen voor een snellere!

Thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat is altijd nog wat jij wil. Wil jij graag een Mac, koop je een Mac. Wil je een groot beeldscherm, neem je de 15 inch.

Hier kunnen wij verder vrij weinig over zeggen ;) Zie ook *LET OP* - Wat moet ik kopen

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 15-11-2011 17:29 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk! Maar vooral omdat ik nog nooit een MacBook heb gehad ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die overstappen.. :) Thanks voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Upgraden naar Windows 7 is ook een optie. Dit is volgens velen een veel leuker OS om mee te werken van Windows Vista. Als jij toch liever OSX wilt draaien moet je.. een Mac kopen, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou zeggen: leesvoer genoeg in Het grote Windows naar Mac frustratie topic qua ervaringen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Het is even wennen om van Windows naar de Mac omgeving te verhuizen. Zo zijn vele sneltoetsen anders.
Voorbeeld (cmd moet je zien als windows key):
ctrl+c - cmd+c
alt+tab - alt+tab (heb je bijv. meerdere word vensters open en wil je wisselen van venster cmd+`)
win+L - alt+cmd+eject
printscr - cmd+shift+3 of cmd+shift+4
win -> typ zoekwoord - cmd+spatie -> typ zoekwoord (ook handig om een app snel te starten ipv bladeren via finder of launchpad)
del - cmd+backspace

Daarnaast scroll omlaag is in Lion scroll omhoog en vice versa (afgekeken van iPad/iPhone/iPod)

En Microsoft Office is voor vele wel een must, omdat Writer en OpenOffice/LibreOffice niet goed genoeg werken voor sommigen i.v.m. comptabiliteit tussen Win en OSX.

Toch is de touchpad van de MacBook heerlijk om mee te werken. Een maat van mij vroeg me waarom ik niet met de muis werkte. Ik zei dat ik de touchpad fijner vind werken, maar hij kon het niet geloven. Hij geloofde het pas zelf toen hij een MacBook had gekocht.

Maar als je eenmaal OSX bent gewend is het lastig werken met Windows. Windows 7 gaat nog wel, daar heb ik geen problemen mee. Alleen het omgekeerd scrollen is wel weer irritant (van OSX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Het omgekeerd scrollen (zoals hierboven wordt gemeld) is uit te schakelen. Kon er zelf ook niet aan wennen en gebruik nu weer de ouderwetse scrollrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluffyxdonut
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:05
DragonXZ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:53:
Het omgekeerd scrollen (zoals hierboven wordt gemeld) is uit te schakelen. Kon er zelf ook niet aan wennen en gebruik nu weer de ouderwetse scrollrichting.
Ik vind de "Apple" manier van scrollen een stuk logischer. Als je een smartphone hebt scroll je ook zo.

Ik heb zelf een MacBook Pro, een Android toestel en een Windows pc. Ik werk voor het grootste gedeelte onder Windows en merk dat ik hier altijd verkeerd aan het scrollen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Outerspace schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:29:
Dat is altijd nog wat jij wil. Wil jij graag een Mac, koop je een Mac. Wil je een groot beeldscherm, neem je de 15 inch.

Hier kunnen wij verder vrij weinig over zeggen ;) Zie ook *LET OP* - Wat moet ik kopen
Hierboven is eigenlijk alles al gezegd. Zogenaamde 'wat moet ik kopen' topics zijn niet bepaald de bedoelding, om 2 redenen:

1. jij kan het beste bepalen wat uiteindelijk voor jou het beste is
2. we willen graag voorkomen dat GoT vol komt te staan met 'wat moet ik kopen?'

Ik ga je topic daarom ook sluiten. Ik raad je aan om vooral veel vooronderzoek te doen. Ook hier op GoT is veel informatie te vinden. Als je dan nog specifieke vragen hebt, kan je daar altijd een topic voor openen. Zorg wel dat het topic voldoet aan Het algemeen beleid #quickstart

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.