Goede subwoofer met speaker level input?

Pagina: 1
Acties:

• Pieterbvo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-04-2018
Hallo,

Ik ben al heel lang opzoek naar een goede degelijke actieve subwoofer met speaker level input. De reden hiervoor is dat ik op mijn studentenkamertje een redelijk gebeunde sound setup heb staan bestaande uit 2 JVC SP-MX77TN en een oude KA-550. De 2 speakers hebben opzich wel een redelijke bass productie, maar het is naar mijn smaak iets te lafjes. Het probleem is nu dat mijn versterker geen aparte subwoofer line uitgang heeft, alleen een bass uitgang op speaker level.

Mijn vraag is nu dus of iemand misschien een goede, niet te dure (max 120eu) subwoofer weet MET een speaker level input. Ik ben al weken aan het zoeken, maar ik kan niks vinden die aan al deze criteria voldoet.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Ik heb jaren geleden een subwoofer (Mivoc SW1000) via conrad.nl gekocht welke ook een stereo speaker level input heeft. Ik gebruik deze subwoofer overigens nog steeds met veel plezier en kosten toen 150 euro. Je zou eens op deze site kunnen kijken of ze nog steeds vergelijkbare subs hebben.

De Mivoc subwoofer Hype 10 Active op deze site heeft zo te zien (op de fotos) ook een speaker level input en staat nu voor 129 Euro te koop.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 15:51 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier iemand met het zelfde probleem als jij: Hulp gezocht bij kiezen subwoofer

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pieterbvo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-04-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:45:
Ik heb jaren geleden een subwoofer (Mivoc SW1000) via conrad.nl gekocht welke ook een stereo speaker level input heeft. Ik gebruik deze subwoofer overigens nog steeds met veel plezier en kosten toen 150 euro. Je zou eens op deze site kunnen kijken of ze nog steeds vergelijkbare subs hebben.

De Mivoc subwoofer Hype 10 Active op deze site heeft zo te zien (op de fotos) ook een speaker level input en staat nu voor 129 Euro te koop.
Via jouw site ben ik op de Mivoc Subwoofer hype 10 active gekomen. Dit ziet er op het eerste gezicht uit als een degelijke SW, bedankt!

Weet jij toevallig of die site een beetje betrouwbaar is qua leveringen/betalingen?

[ Voor 25% gewijzigd door Pieterbvo op 15-11-2011 16:02 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34

FeaR

In GoT we trust

Pieterbvo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:43:
Mijn vraag is nu dus of iemand misschien een goede, niet te dure (max 120eu) subwoofer weet MET een speaker level input. Ik ben al weken aan het zoeken, maar ik kan niks vinden die aan al deze criteria voldoet.
Wat bedoel je precies met "speaker level input"? Ik zit mobiel, dus de KA-550 bekijken zit er even niet in. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat je versterker geen Subwoofer Pre-Out heeft en dat er dus niet low-level aangesloten kan worden. Met speakerdraad aansluiten kan ik nu dan op twee manieren intepreteren: je versterker heeft een aparte powered uitgang voor de subwoofer, dus deze levert ook vermogen. Dat zie je veel bij kant en klare setjes. Of je versterker heeft helemaal geen uitgang voor een subwoofer en je wilt High Level aan gaan sluiten. Dus doorlussen vanaf de normale speaker terminals. Als dat laatste het geval is - en daar ga ik een beetje van uit - dan kan je elke actieve subwoofer nemen met High Level ingangen. Je trekt dan gewoon een extra paar kabels van de terminals op de versterker naar de subwoofer. Subwoofer filter het lage signaal er uit en laat dat horen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Pieterbvo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:
[...]

Via jouw site ben ik op de Mivoc Subwoofer hype 10 active gekomen. Dit ziet er op het eerste gezicht uit als een degelijke SW, bedankt!

Weet jij toevallig of die site een beetje betrouwbaar is qua leveringen/betalingen?
Ik heb nog nooit problemen gehad bij het afleveren en betalen via deze site. Conrad bestaat al heel erg lang in de electronica wereld en ik ken ook aardig wat mensen die hier zo af en toe wat bij bestellen en die hebben voor zo ver ik weet ook nooit problemen gehad.

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:33:
[...]

Wat bedoel je precies met "speaker level input"? Ik zit mobiel, dus de KA-550 bekijken zit er even niet in. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat je versterker geen Subwoofer Pre-Out heeft en dat er dus niet low-level aangesloten kan worden. Met speakerdraad aansluiten kan ik nu dan op twee manieren intepreteren: je versterker heeft een aparte powered uitgang voor de subwoofer, dus deze levert ook vermogen. Dat zie je veel bij kant en klare setjes. Of je versterker heeft helemaal geen uitgang voor een subwoofer en je wilt High Level aan gaan sluiten. Dus doorlussen vanaf de normale speaker terminals. Als dat laatste het geval is - en daar ga ik een beetje van uit - dan kan je elke actieve subwoofer nemen met High Level ingangen. Je trekt dan gewoon een extra paar kabels van de terminals op de versterker naar de subwoofer. Subwoofer filter het lage signaal er uit en laat dat horen.
De Mivoc SW1000 die ik heb kun je zowel low level (via tulp mono of stereo) als high level (stereo) aansturen waarbij je bij high level op de ingang van de subwoofer de speaker output (stereo) direct vanaf de gewone receiver kunt aansluiten en vanaf daar weer kunt doorlussen naar je eigen stereo speakers. Het voordeel hierbij is dat je de 'cross over' frequentie niet apart hoeft te regelen voor zowel de sub als gewone speakers maar direct op de sub kunt aanpassen.

Overigens kun je de High level ingang ook prima mono aansluiten wanneer je een mono versterkte sub uitgang op je receiver/versterker hebt door deze voor beide kanalen (links rechts) op de sub met elkaar door te verbinden. (+ op + en - op -). De gewone (stereo) speakers moet je in dit geval dan wel direct op je receiver/versterker aansluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 17:10 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:01:
[...]
De Mivoc SW1000 die ik heb kun je zowel low level (via tulp mono of stereo) als high level (stereo) aansturen waarbij j....
Dat kan dus bij 99,9% van alle actieve subwoofers. Daarom snap ik niet dat TS na lang zoeken nog steeds niets gevonden heeft. En daarom twijfel ik dus ook of het wel High Level is wat TS zoekt of dat het toch net wat anders zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:11:
[...]

Dat kan dus bij 99,9% van alle actieve subwoofers. Daarom snap ik niet dat TS na lang zoeken nog steeds niets gevonden heeft. En daarom twijfel ik dus ook of het wel High Level is wat TS zoekt of dat het toch net wat anders zit.
Ik denk dat de prijs hierin ook de oorzaak is geweest. Voor 120 euro zul je niet zo snel een goede active subwoofer vinden. Conrad heeft vaak wel leuke en betaalbare electronica staan maar niet iedereen weet dat. Die Mivoc sub voor 130 euro kan in ieder geval wel beide aansluit opties aan.

Ben benieuwd of TS deze al heeft besteld. :P

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-12 19:39

Canon23

>>MY<< world

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:01:
[...]

Overigens kun je de High level ingang ook prima mono aansluiten wanneer je een mono versterkte sub uitgang op je receiver/versterker hebt door deze voor beide kanalen (links rechts) op de sub met elkaar door te verbinden. (+ op + en - op -). De gewone (stereo) speakers moet je in dit geval dan wel direct op je receiver/versterker aansluiten.
Even voor mij duidelijkheid: JE bedoelt waar je normaal de passieve sub aanhangt, daar hang je nu je actieve sub aan? Gebruik je dan nog de versterking van je actieve sub? ZO nee is dat niet zonde?

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:48
Als je een actieve sub high level aansluit op een aansluiting voor een passieve sub, dan zal de interne versterking van de subwoofer gebruikt worden.

Verwijderd

Canon23 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:25:
[...]

Even voor mij duidelijkheid: JE bedoelt waar je normaal de passieve sub aanhangt, daar hang je nu je actieve sub aan? Gebruik je dan nog de versterking van je actieve sub? ZO nee is dat niet zonde?
Antwoord: Ja en ja

Vanaf de normale reciever sluit je de speaker kabels in dit geval direct aan op de subwoofer (stereo of mono). De subwoofer zal dit versterkte signaal (wat dus normaal direct naar de speakers gaat) filteren zodat de lage tonen (bassen) opnieuw door de subwoofer actief wordt versterkt en de rest van het signaal kan zo weer worden doorgestuurd naar de normale speakers welke in dit geval dus ook gewoon op de subwoofer aangesloten kunnen worden (stereo).

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-12 19:39

Canon23

>>MY<< world

kunnen worden maar je kan ze dan dus ook gewoon aan je receiver laten hangen...
Thnx voor de uitleg :) (misschien toch is kijken voor een 2e handsje :D)

Dus het gebrek aan een lfe op je receiver is totaal niet erg.

[ Voor 17% gewijzigd door Canon23 op 16-11-2011 19:28 ]

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:32
Deze sub van harman kardon heeft high level input

Harman Kardon

wordt wel geleverd met twee satellieten, maar die knal je gewoon op marktplaats. ben je wel klaar voor 120 euro.
Pagina: 1