Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dochter heeft eind vorig jaar een BB 9700 Bold gekregen. We hebben nu zowat elf maanden met gedoe achter de rug: vooral het batterijverbruik was dramatisch hoog (ze loopt nu altijd rond met een reserve batterij zodat ze een dag door kan komen zonder de BB aan het stopcontact te moeten hangen). Maar het ding liep vaak vast, dingen verdwenen, het toetsenbord ging kapot, en de laatste twee weken valt hij soms 10 keer per uur uit.

Nu zit ze nog een heel jaar vast aan een abo met BB... We zitten er aan te denken een nieuwe simlock vrije BB te kopen, alleen... we hebben geen idee welke... Ze zou op zich graag een Torch willen, maar van die dingen gaat de batterij sowieso al minder lang mee me zo'n groot scherm. Hij lijkt me ook schadegevoeliger. Dan heb je nog de Touch, de Curve, nieuwere Bolds... Eigenlijk hebben we geen IDEE wat we nou wijsheid is...

Mijn dochter wil heel graag weer een BB en gezien het abonnement lijkt me dat ook wel handig, alleen wat is nou een BB die 1. lang meegaat op een batterij en 2. die een beetje stevig en betrouwbaar is...

Of zijn al die dingen zo brak als een 9700 Bold...?

Een ding weet ik wel: de nieuwe BB krijgt een verzekering...

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
Je reactie is wellicht wat overdreven, ik begrijp dat je elf maand ellende achter de rug hebt, maar niet elke 9700 is brak of slecht. Mijn toestel, samen met duizenden, zo niet miljoenen functioneren prima. Hoe vaak heb je het toestel al ter reparatie aangeboden?

Er is een regel dat je een nieuw toestel krijgt na drie keer repareren, pin me er niet op vast.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Denk dat het batterijverbruik voornamelijk bij de gebruiker ligt, iedereen die ik ken met een BB haalt met gemak een werk-, schooldag.

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 14-11-2011 22:04 ]

39

• Arjen_V
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-11 17:21
Heb nu een jaar een Bold 9700 'van de zaak'. Geen grote problemen; hij loopt zo heel af en toe wel eens vast; een 'battery-pull' lost het dan weer op.
Gebruik 'm vooral voor email en agenda. Draai drie extra apps bovenop de standaard apps in de background. Gebruik weining internet en luister er geen muziek mee. 's Nachts laat ik 'm automatisch uitschakelen; 's ochtends vroeg gaat-ie dan automatisch weer aan (kan je instellen).
Met dit gebruik kom ik twee tot drie werkdagen ver op één batterijlading. Verder heb ik altijd dat USB kabeltje in m'n jaszak, zodat ik 'm overal aan een USB poort kan bijladen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Gewoon de Blackberry ter reparatie aanbieden. Je hebt namelijk gewoon nog garantie. Daarnaast upgraden naar de meest recente software versie (voor 9700 is dat ergens in OS6 geloof ik).

Wat je zegt klinkt mij namelijk totaal niet bekend in de oren, en zowat alle (<= vorige generatie) BB's die ik ken gaan goed en lang mee. Qua batterij, qua stabiliteit en qua stevigheid. Maar wat ik hier hoor klinkt eerder dat het aan de gebruiker ligt dan aan het toestel. Gebruikt ze bijvoorbeeld wel het (originele) hoesje? Die heeft namelijk ook een functie!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

alex3305 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:36:
Gewoon de Blackberry ter reparatie aanbieden. Je hebt namelijk gewoon nog garantie. Daarnaast upgraden naar de meest recente software versie (voor 9700 is dat ergens in OS6 geloof ik).
Ik moet zeggen dat mijn 9700 juist minder lang meegaat sinds OS6. Ook zaken als het wel of niet aan hebben van 3G kunnen een verschil van 24u maken bij een dergelijk toestel. Wellicht kan het zijn dat ze al haar Facebook en Twitter Clients op een Refresh van 5 minuten heeft staan, allemaal zaken die de batterijduur aanzienlijk kunnen beinvloeden.

De 9700 is in mijn ervaringen inderdaad een van de meest stevige Telefoons die ik ooit gehad heb. Ik heb er letterlijk mee gegooid en gesmeten en de nodige weddenschappen afgesloten door ehm van hoogtes van circa 2m op de grond te laten vallen zonder dat het toestel Fysiek of Software matig enige gebreken vertoond (mijn huidige Bold Touch 9900 heb ik 2x, perongeluk, laten vallen en bevat al een flinke barst in het scherm, simpele vergelijking).

Wellicht is de 9780 of de (goedkopere) Curve 9360 een optie.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:08
Zet de Bold 9700 alleen op 2G. Je dochter gebruikt hem waarschijnlijk toch alleen voor ping/whatsapp/twitter. Lukt prima met 2G, en je batterij duur verdubbelt zowat.
Pagina: 1