Diagnostic tool voor Intel SSD

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 20:08
Geachte lezer,

Het lijkt erop dat sinds vandaag mijn Intel X18M 80GB SSD de geest heeft gegeven.

De pc wilde niet meer booten, uiteindelijk bleek de 100MB partitie die windows reserveert bij installatie te zijn verdwenen. (The boot selection failed because a required device in inaccessible)
Repareren met de W7 schijf hielp niet.

Nieuwe installatie gemaakt, alle updates erop, paar stuurprogramma's etc en na een korte tijd wederom vastgelopen.

Zijn er tooltjes te d/l die zoals ik ze kan van standaard hd's voor ssd's die bootable zijn?

Ik kom niet verder dan de Intel SSD toolbox maar dat is een installatie onder windows die het dus niet meer doet :'(

Ik ben nieuw in het ssd recovery gebeuren das als iemand me een beetje op weg zou kunnen helpen zou ik dat zeer op prijs stellen.

TIA

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In principe zou er geen enkel probleem mogen zijn lijkt mij, de SSD zou je in een andere Pc kunnen plaatsen als die voorhanden is of gewoon opnieuw installeren en je backup terug zetten.

Voor restore mogelijkheden kun je gewoon dezelfde tooling gebruiken als bij een normale hardeschijf, de Intel toolbox voor SSD's is dan ook niet bedoeld voor datarecovery, maar voor het tes van een SSD.

Ik zou je verder graag willen doorverwijzen naar dit topic: Thematopic: Datarecovery

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 15-11-2011 23:24 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.