[dringend] format en belangrijke data kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 898 views

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
ik heb net mijn vervangende CPU binnen en heb mijn belangrijke data geback upped op andere schijf en toen schijf geformateerd (ofja delete partition en toen nieuwe gemaakt (gaat sneller)) maar ben 1 ding blijkbaar vergete

de source code voor het android spel waar ik op aan het werken was...

ik zei nog zo tegen mezelf.. dit is super belangrijk en vergeet ik dus niet.. en ik zou ZWEREN dat ik die ook op mijn externe schijf had gezet.. (was blijkbaar niet zo)

nou.. ik moet deze data terugkrijgen.. iemand een idee? ik heb recuva enzo al geprobeerd maar hij vind niks en die deep scan duurt over een paar uur (1 TB schijf)

tl;dr nieuwe windows, oude gedelete/nieuwe partitie aangemaakt, belangrijke data kwijt... what do?

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Get data back,of icare data recovery?
Helaas wel niet free

• Themperror
ja dat moet ik dus wel free hebben :S, ik vind het atm ook niks om iets te downloaden/installen op deze pc omdat ik bang ben voor data corruptie

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22
Tja zit niet veel anders op dan deep scan te doen. En vooral idd niks meer installeren op de schijf, als het overschreven is ben het permanent kwijt.
Eventueel image trekken van de schijf zodat je vanaf daar verder kan met het recoveren zonder de orginele schijf in gevaar te brengen. Maar het is maar wat je ervoor over hebt.
Er valt hier veel informatie te vinden.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Recuva is gratis.
Of die je data kan terughalen kun je alleen door uitproberen uitvinden.
Het allerbelangrijkste is niets meer naar die schijf schrijven.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GetDataBack moet dit zonder problemen terug kunnen halen. Het is inderdaad alleen niet gratis.

• Themperror
3 uur resterend met die deep scan van recuva... gvd ik hoop echt dat ik het terug kan krijgen

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:35
Themperror schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:21:
ja dat moet ik dus wel free hebben :S,
Met de meeste van die recovery programma's kan je gratis kijken wat ie allemaal vind. Als je je sourcecode daar tussen ziet staan dan kan je zelf de afweging maken of dat je x euro waard is en alsnog dat programma te kopen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Themperror
ik ga niks uitgeven voor een programma.. nooit gedaan en never will, ik wil gewoon het aantal programmas dat ik moet installeren beperken omdat ik die data graag 100% terug wil + ik wil het voor morgen nog terug hebben

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-01 16:36
file scavenger is free en daar heb je waarschijnlijk ook nog wel wat aan

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Themperror schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:21:
Ik vind het atm ook niks om iets te downloaden/installen op deze pc omdat ik bang ben voor data corruptie
Daarom moet je ook de HD uit je pc halen, in een andere pc hangen en daar de scan op draaien.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 18:36
Heb je een nieuwe Windows installatie geïnstalleerd op dezelfde schijf als je data stond? In dat geval vrees ik dat het heel moeilijk zal worden om het terug te krijgen.

• Themperror
ja de nieuwe windows is over de oudere heen gegaan dus zal in totaal op dit moment iets van 20GB corrupted data hebbe van de 1000 GB die ik heb, ik hoop alleen dat daar niet de 100MB die ik nodig heb tussen zit.. en eigenlijk heb ik maar 2 javascript files nodig...

• PilatuS
  • Niet online
Themperror schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:41:
ja de nieuwe windows is over de oudere heen gegaan dus zal in totaal op dit moment iets van 20GB corrupted data hebbe van de 1000 GB die ik heb, ik hoop alleen dat daar niet de 100MB die ik nodig heb tussen zit.. en eigenlijk heb ik maar 2 javascript files nodig...
Je gaat toch ook niet nog eens recoveren op de disk waar je de data vanaf moet halen ?

• Themperror
ik heb 2 schijven in mijn PC dus dat gaat dan naar de andere toe ofc :P

• PilatuS
  • Niet online
Themperror schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:03:
ik heb 2 schijven in mijn PC dus dat gaat dan naar de andere toe ofc :P
Als je data echt belangrijk is zet je Windows op die 2e schijf. Je draait nu dus Windows op de schijf waar je belangrijke data opstaat ?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-02 13:21
Werk je op dit moment eigenlijk nog op diezelfde PC?

_@/'

• Themperror
PilatuS schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:05:
[...]

Als je data echt belangrijk is zet je Windows op die 2e schijf. Je draait nu dus Windows op de schijf waar je belangrijke data opstaat ?
ehm... idk? spur of the moment? mijn D schijf is nogal sloom (het WAS een externe schijf van seagate van 640 GB en die vertoonde soms kuren toen ie extern was en intern heb ik er weinig last van)
Steephh schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:05:
Werk je op dit moment eigenlijk nog op diezelfde PC?
ja.. :P

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Maar je werkt met een Windows installatie die op de schijf staat waarvan je data wilt recoveren? Wees eens duidelijk.

offtopic:
Sowieso snap ik niet waarom je voor een andere CPU een herinstallatie nodig hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 13-11-2011 23:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Steephh
  • Laatst online: 01-02 13:21
Dan lijkt het me niet dat je veel waarde hecht aan je data. Het lijkt me toch logisch dat je nu niet meer moet gaan werken op die PC, de kans dat je data nu nog kunt recoveren is enorm klein. (aannemende dat je op diezelfde gereinstallde Windows werkt, waar ook de data op staat die je kwijt bent).

Leer er maar alvast mee leven dat je data weg is...

[ Voor 19% gewijzigd door Steephh op 13-11-2011 23:19 ]

_@/'

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Al naar je eigen inschatting van het belang van je data zou ik dan liever stoppen om vanaf de desbetreffende schijf te scannen en te recoveren; sterker nog, beter had je windows er niet opgezet. (Maar dat zal zijn gebeurd voordat je merkte dat de data kwijt was)

Tip: Image maken van de schijf, en daarop verder werken.

Beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• mphilipp
  • Laatst online: 20:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Themperror schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:34:
ik ga niks uitgeven voor een programma.. nooit gedaan en never will
Ah, weer iemand die voor niets werkt. Dat programma is zeker ook een gratis programma?
Als het je geen geld waard is, is het niet belangrijk. Dus schrijf je het programmaatje toch gewoon opnieuw?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 17:09
Eigenlijk bestaat er maar 1 simpel antwoord: Thematopic: Datarecovery
Staat notabene bijna bovenaan de topiclijst.

• Themperror
ik denk dat ik die deep scan afwacht en kijk wat ik eruit kan halen, meer doen heb ik echt geen zin meer in.. dan dat 6 uur werk maar opnieuw doen.. gvd..

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:35
Als je probeert te recoveren van de schijf waarop je windowsinstallatie staat dan heb je grote kans dat je programmaatje al tig keer overschreven is door de swapfile.

6 uur werk valt nog te overzien. Op basis van de openingspost had ik het idee dat je er al minimaal een week in had zitten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:22

Q

Au Contraire Mon Capitan!

ik ga niks uitgeven voor een programma.. nooit gedaan en never will, ik wil gewoon het aantal programmas dat ik moet installeren beperken omdat ik die data graag 100% terug wil + ik wil het voor morgen nog terug hebben
Als je data geen geld waard is, waarom dan zoveel moeite om het te recoveren?

Data waar geen backup van is gemaakt is toch niet waardevol dus ik snap de paniek niet.

Waarom zou je de persoon die een app maakt die je data redt geen geld willen betalen?

[ Voor 20% gewijzigd door Q op 14-11-2011 18:02 ]

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-01 13:47
Themperror schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:23:
ik denk dat ik die deep scan afwacht en kijk wat ik eruit kan halen, meer doen heb ik echt geen zin meer in.. dan dat 6 uur werk maar opnieuw doen.. gvd..
Als het om 6 uur werk gaat is het de moeite al bijna niet waard. Aan de [dringend] tag zou je verwachten dat er maandenlang coderen down the drain is 8)7

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

6uurtjes maar, door dit zou ik bijna report knop indrukken!
Je had de proces moeten stoppen van zoeken van bestanden want je hebt de kans op herstel waarschijnlijk 0% gemaakt met recuva

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:42
Themperror schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:23:
Serieus, 6 uur :D Hopelijk les geleerd, volgende keer dus gewoon backups maken en sourcecontrol gebruiken.

Maarja 6 uur, dat is natuurlijk 3x niks voor een stukje software, daar zou ik geen 3 uur durende scan voor laten pruttelen.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:22

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zodra er 'help' en 'dringend' in de titel staat is het eigenlijk altijd een topic omgewoon te negeren. Als data echt waardevol was dan had de TS er wel een backup van gemaakt en was het topic niet nodig geweest.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Q je hebt helemaal gelijk dit is inderdaad een topic om geheel te negeren, jammer genoeg valt hij mij nu pas op anders was deze al wel eerder op slot gegaan helemaal na deze reactie van de TS:
De arrogantie ten top, in zijn profiel staat dat hij Game Developer is, zeker allemaal gratis games. Al hoe wel geboorte jaar 1992, 19 jaar en moet klaarblijkelijk nog heel veel leren.

In iedergeval hij verwacht van de GoT community dat wij direct opspringen om hem te helpen getuigt de topic titel, maar een paar uur wachten om een scna af te wachten kost hem te veel tijd. Hij hoeft er zelf niet eens wat voor te doen.

Ook is meneer te beroerd om eerst eens de FAQ's en Sticky topic's door te nemen, had hij dit wel gedaan dan had hij geweten dat hij geheel verkeerd bezich is. Waarom? Als hij dat nu nog niet heeft, mag hij dit als nog gaan nalezen.

Samenvattend: Niet nauwkeurig genoeg met zogenaamde belangrijke data, geen backup plan en niet controleren of de zogenaamde data in de "last copy" is opgenomen. Te beroerd om eerst eens op onderzoek uit te gaan wat de eventuele recover mogelijkheden zijn er niets voor over hebben (tijd of geld) om de data terug te krijgen. Maar wel onze (GoT) tijd verspillen, dit vraagt gewoon om een slotje en bij deze gaat het topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.