Ik word zo langzamerhand helemaal gek van de rommel in onze meterkast; we hebben inmiddels kabels rondslingeren voor de sattellietschotels; een bak netwerkkabels en dat alles hangt een beetje rond. Daarom wil ik de meterkast netter maken. Ook wil ik wat doen aan de utp stekkertjes (dus geen wandcontactdozen) aan de muur.
Het zit zeg maar zo
Kunnen jullie even meelezen of ik hier goed over nagedacht heb?
- Bij de kantoorpc en mijn pc komt 2x een contactdoosje voor 1 pc
- Bij de Linksys WRT54GL komt 1x een contactdoos voor 2 PC's omdat ik hier netwerk signaal voor mijn WRT54GL wil hebben en van dan die WCD een kabel wil trekken naar mijn PC (kortste route met de makkelijkste manier van kabel trekken (ik heb geen lege pvc buizen meer)
- In de meterkast waar mijn modem staat komt ook 2x een WCD met 2 utp aansluitingen
Nu doe ik dit voor de erste keer dus ik heb nog wat vraagstukken?
- Ik zit vooral met of er geen nettere manier is om een netwerksignaal te krijgen van de WRT54GL naar mijn PC. Ideetjes hiervoor? Ik neem aan dat hier meer praktijkervaring zit dan ik heb.
- In de meterkast heb ik 4 netwerkstopcontactjes. Is er geen patchpaneeltje voor 5 computers ofzo. Is wat ruimte-efficienter.
- Is een punchdown/LSA tool een vereiste? Want die wandcontactdoosjes zijn de goedkoperen en ik weet niet of daar wel zo'n keystone in gaat en hoe je dat spul moet monteren zonder als er geen keystone in past?
- Zijn de WCD's qua afscherming goed en qua montage?
Het lijkt een beste opsomming. Maar jullie hebben hier ervaring in en ik dus totaal niet
Het zit zeg maar zo
code:
1
2
3
4
5
| WAG160N ISDN modem -> PC stal
\ \-> PC kantoor
\---> Linksys WRT54GL (Accesspoint + Switch)
\ \--> PC zusje (staat op dezelfde plek als de WRT54GL)
\-----> Mijn PC |
Kunnen jullie even meelezen of ik hier goed over nagedacht heb?
- Bij de kantoorpc en mijn pc komt 2x een contactdoosje voor 1 pc
- Bij de Linksys WRT54GL komt 1x een contactdoos voor 2 PC's omdat ik hier netwerk signaal voor mijn WRT54GL wil hebben en van dan die WCD een kabel wil trekken naar mijn PC (kortste route met de makkelijkste manier van kabel trekken (ik heb geen lege pvc buizen meer)
- In de meterkast waar mijn modem staat komt ook 2x een WCD met 2 utp aansluitingen
Nu doe ik dit voor de erste keer dus ik heb nog wat vraagstukken?
- Ik zit vooral met of er geen nettere manier is om een netwerksignaal te krijgen van de WRT54GL naar mijn PC. Ideetjes hiervoor? Ik neem aan dat hier meer praktijkervaring zit dan ik heb.
- In de meterkast heb ik 4 netwerkstopcontactjes. Is er geen patchpaneeltje voor 5 computers ofzo. Is wat ruimte-efficienter.
- Is een punchdown/LSA tool een vereiste? Want die wandcontactdoosjes zijn de goedkoperen en ik weet niet of daar wel zo'n keystone in gaat en hoe je dat spul moet monteren zonder als er geen keystone in past?
- Zijn de WCD's qua afscherming goed en qua montage?
Het lijkt een beste opsomming. Maar jullie hebben hier ervaring in en ik dus totaal niet