Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viezefreddy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-06 15:46
Dit zijn de huidige videokaart en CPU:
  • Nvidia Geforce 8800GT
  • AMD Phenom II X2 545
Nu ben ik net Skyrim beginnen spelen en blijkt dat mijn systeem wat out-of-date is :) Ik zou liefst moderne games, zoals Skyrim e.d, op high detail willen kunnen draaien.

Dus ik wil upgraden naar:Nu is mijn vraag: Is dit een zinvolle upgrade?

En daar bedoel ik mee of de twee componenten goed samengaan; Vormt de CPU bvb geen bottleneck voor de videokaart (of andersom)? En zou ik dus beter een ander component aanschaffen zodat ze goed samengaan en geen bottleneck voor elkaar vormen.

Of is dit al in orde?

En mss nog een andere vraag nu ik toch bezig ben:

Hoe belangrijk is monitorkwaliteit voor games naar jullie mening? Ik heb namelijk een vrij goedkope monitor die toch aanzienlijk wat kleurverschil vertoont in vergelijking met mijn laptopscherm (dat van betere kwaliteit is). Misschien is een monitorupgrade naast de videokaart en CPU ook wel belangrijk?

Hartelijk dank voor elk advies al in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:20

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Monitor is niet heel belangrijk, maar dat is persoonlijk. Volgens mij merk je weinig verschil met die CPU, kan je beter een bulldozer nemen, maar dan heb je waarschijnlijk wel een ander mobo nodig, tenzij je een am3+ hebt. Videokaart denk ik dat het handigste is om te upgraden. Misschien kan je 69xx nemen of combo 6850/67xx, maar dat is niet nodig. (geeft wel dat laatste beetje extra)

Verder: trekt jouw voeding dit wel? Geef eens de volledige specs, incl mobo, voeding, ram, enz

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viezefreddy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-06 15:46
De CPU scoort dubbel zo goed als de oude op Passmark. Maar had idd de bulldozers over het hoofd gezien omdat ik enkel het AM3 socket had aangevinkt.

EDIT: Ben niet thuis nu en heb huidige pc nogal lang geleden samengesteld, dus vond niet direct uitgebreide specs. Maar heb net de factuur van toen in mijn mail gevonden :)

Specs
GPU: Nvidia Geforce 8800GT
MONITOR: Benq 22 inch tft G2220HD
CPU: AMD Phenom II X2 545
VOEDING: Antec Earthwatts EA-430D Green 430 WATT
MOBO: Asus M4A78-AM AM2+ 780G MATX VGA+SND+GLN+U2 HT5200 SATA2 IN
CASE: Cooler Master Elite 330
HD: Western digital Caviar Green 1TB, 64 MB Cache
RAM: 4 GB

AM2+ socket is idd niet zo goed. Heb toen ook wat bespaard op de voeding precies... Shame on me :p

Wat zou de beste kost-effectieve upgrade voor deze pc zijn? Een nieuw moederbord, voeding, cpu én videokaart begint wel wat te kosten :/

[ Voor 76% gewijzigd door viezefreddy op 13-11-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
[UG Aanschaf] Gamesysteem

Heel veel vragen over upgraden van een PC zijn al eerder op GoT besproken. Graag voortaan zelf eerst even op zoek gaan op GoT voor je een topic opent, dan vind je gelijk veel antwoorden en zo het verlossend woord voor jou er niet tussen zit, weet je in ieder geval waar je vraag thuishoort.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.