Toon posts:

Videokaart upgrade of mijn hele systeem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al jaren actief op tweakers.net om zo te zien wat ik wel of niet moet kopen :)

Dit is de eerste keer dat ik er zelf niet uit kom en dacht laat ik mezelf eens aanmelden op het form :D

Ik ben geen fanatieke gamer op de pc omdat ik dat op mijn ps3 doe. Maar ik vind Batllefield 3 wel een erg mooi spel en wil de graphics dan ook goed kunnen zien. Dus wil ik mijn systeem upgraden, alleen is mijn vraag of ik veel meer frames uit mijn pc zal halen als ik hem kompleet vervang of dus alleen de videokaart.

Mijn systeem:

Q9550 ( nog nooit OC geweest, omdat ik niet weet hoe dat moet :P )
Asus P5N-T Deluxe
9800GTX+ 512mb
crosair 4gb dominator 1066

Ik wil zelf voor de GTX 560 TI gaan.

Maar hoeveel % zal ik meer uit de kaart halen als ik b.v mijn systeem zou vervangen met:

Asrock Z68 Extreme3 Gen3
Intel Core i5 2500K Boxed
Corsair Vengeance 8GB DDR3 1866

Ik hoor het graag van jullie voordat ik misschien teveel geld uit ga geven ;)

Oja waarom de mijn processor Q9550 zo populair ? Op marktplaats wordt er nog veel geld voor gevraagd en zie wel dat hij hard oc kan worden is dat de reden ? Zo ja kan iemand mij een link geven waar dit goed uitgelegd wordt.

Iedereen alvast bedankt voor de reactie!

Met vriendelijk groet,

Jos

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

InFamous

excommunicado

Hier wat nuttige links waarmee je vast wel verder kan komen en ook daar je vraag kan stellen, dit soort topics worden over het algemeen niet op prijs gesteld.

*LET OP* - Wat moet ik kopen
[BBG Aanschaf] Gamesysteem

De reden waarom de Q9550 nog redelijk veel geld opleverd is simpel, socket 775 van intel is inmiddels EOL, waardoor mensen die met hun E8500 of Q6600 niet meer aan een nieuwe processor kunnen komen. Inplaats daarvan kunnen mensen dan tweedehands upgraden naar een Q9550 die meestal rond de 130 euro kost, i.p.v een heel nieuw systeem met moederbord, processor, geheugen etc etc. Wat meestal meer dan 300 euro kost.

Voor eventuele overclock tips, zodat je toch net dat beetje extra uit je processor kunt halen.
[OC] Core 2 Quad OC/ info Topic [Deeltje 2]

Ik denk dat nu je bottleneck vooral bij je videokaart ligt. Wat je zou kunnen doen is eerst een simpele videokaart upgrade doen en dan verder kijken voor een systeem upgrade.

Formerly known as Ragdoll

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40
Voor games is het zeker nog niet nodig om je processor een upgrade te geven, op een Quad Core kan nog je nog gewoon goed gamen. Als je dus het liefst niet heel veel geld wilt uitgeven..zou ik het extra geld op de processor besparen en wat bij de videokaart erbij leggen ;)

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
ik zelf draai met een q9400. deze heb ik laatst 500mhz overgeclocked en dit leverde mij in BF3 nog niet 1 frame extra snelheid op. dit is in combinatie met een 5870. wat silverman401 ook zegt zou ik doen.

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ik heb zelf een q9550 en een gtx560ti (icm 8gb ram en p43 chipset), en ik speel BF3 regelmatig. ik moet zeggen dat het allemaal erg lekker loopt, op ultra speel ik het op 1920x1080 met gemiddeld 35fps. Had hiervoor een gtx260 maar die is er een week na de beta mee opgehouden (artifacts), hiermee kon ik alles op medium spelen.

Het is dus aan te raden om je videokaart te vervangen, zelf ben ik heel tevreden met de gtx560ti van asus. Ook is het misschien handig om er nog minimaal 2gb ram bij te zetten, ik zit namelijk net over de 4gb heen als ik BF3 speel.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
BF3 gebruikt nooit meer dan 2GB, dus dan heb je er aardig wat applicaties naast draaien om boven de 4 uit te komen.
Als ik de pc net opgestart heb en gelijk ga gamen kom ik niet boven de 2,8GB, en met nog wat browsers etc aan hooguit 3,3.

De Q9550 komt nog steeds wel aardig mee, zeker met BF3 heb je 0,0 profijt van een snellere cpu.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
Ik heb zelf ge upgrade van een E6600 naar een Q9550, dat in combinatie met een GTX460 en 4gb ram loopt als een trein.

Een GTX560 ti is helemaal mooi, dan kun je wel high/ultra draaien :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

InFamous schreef op zondag 13 november 2011 @ 04:14:
Hier wat nuttige links waarmee je vast wel verder kan komen en ook daar je vraag kan stellen, dit soort topics worden over het algemeen niet op prijs gesteld.

*LET OP* - Wat moet ik kopen
[BBG Aanschaf] Gamesysteem

De reden waarom de Q9550 nog redelijk veel geld opleverd is simpel, socket 775 van intel is inmiddels EOL, waardoor mensen die met hun E8500 of Q6600 niet meer aan een nieuwe processor kunnen komen. Inplaats daarvan kunnen mensen dan tweedehands upgraden naar een Q9550 die meestal rond de 130 euro kost, i.p.v een heel nieuw systeem met moederbord, processor, geheugen etc etc. Wat meestal meer dan 300 euro kost.

Voor eventuele overclock tips, zodat je toch net dat beetje extra uit je processor kunt halen.
[OC] Core 2 Quad OC/ info Topic [Deeltje 2]

Ik denk dat nu je bottleneck vooral bij je videokaart ligt. Wat je zou kunnen doen is eerst een simpele videokaart upgrade doen en dan verder kijken voor een systeem upgrade.
Weinig aan toe te voegen :)

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf eerst op zoek gaat naar info voor je een topic opent. Als je een topic start zonder ook maar een enkele link naar andere info op GoT of elders, dan lijkt het verdacht alsof je niet gezocht hebt, en dan gaat een topic dicht.

In dit geval hoort je vraag sowieso in een van de Best Buy Guides, zie de links hierboven. Dat had je met wat zoekwerk zelf kunnen vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.