Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een BlackBerry kopen, maar ik lees overal veel overal BlackBerry Internet Service.
Nu heb ik deze vraag nog niet elders gesteld, maar wel gegoogled. Echter vond ik via google geen antwoord dat mijn twijfels kon wegnemen. Ik las altijd een relatief vaag statement over BIS, BES en het feit dat het je e-mail beïnvloedt.

Kan ik zonder BIS:
- Internetten met Proximus (België) / Hi (Nederland) via mijn sim-kaart en normale data limiet dat in mijn abbo zit
- De BlackBerry e-mail client instellen voor Universiteit (Exchange), Werk (eigen domein, roundcube is client) en persoonlijk gebruik (hotmail)?
- BlackBerry appworld gebruiken
- Deze apps verbinding laten maken met het internet van mijn provider (normale 3G).

Wat kan ik met BIS?
Ik denk dat ik hiermee BBM kan doen, maar wat voor voordeel heeft het nog ? Kan ik dan gewoon overal ter wereld internetten ofzo ? Zou relatief handig zijn. Pingen doe ik nooit, ga daar ook geen BlackBerry voor kopen.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

BiS is zo'n beetje de core communicatie voor een blackberry, heel veel apps communiceren ook via BiS, namelijk social apps en whatsapp bijvoorbeeld.
Want er word gebruik gemaakt van de servers van RIM.
Via BiS wordt je data ook geincrypt en mails worden via push aangeleverd, hun servers regelen dan de communicatie met je universiteit en sturen het dan pas door naar je phone.

- De BlackBerry e-mail client instellen voor Universiteit (Exchange), Werk (eigen domein, roundcube is client) en persoonlijk gebruik (hotmail)?
Nee
Nee
- Deze apps verbinding laten maken met het internet van mijn provider (normale 3G).
Nee

[ Voor 28% gewijzigd door Swordlord op 13-11-2011 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik geen 15 euro per maand dok voor BIS dan kan ik niet mailen en geen apps downloaden ?

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Correct.

Dit had je eigenlijk ook allemaal hier kunnen vinden: Help mee met de BlackBerry FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Dat is best erg. Lijkt wel op Apple...
Jammer. Ik ga geen extra betaling doen naast mijn abbo. Zo kan je bezig blijven.

Verwijderd

Hoezo lijkt dit op Apple?
Je kunt heus wel zonder een abonnement een app downloaden of mailen op een iPhone

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee
Nee
Nee
Hier staat van niet ? Of snap ik het nou verkeerd?

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Het is niet zoals Apple...
Je betaald namelijk voor service die uitgebreider is dan een gewoon data abbonement, niet zoals die extra dure Apple abonnementen die geen meerwaarde hebben.

RIM neemt met mails ALLES uit handen voor je namelijk, met het opstellen van mail, vaak is het enige dat je hoeft in te voeren je adres en wachtwoord en dan regelen hun wel hoe en wat. Ook omdat dit loopt via hun servers, hoeft jou blackberry niet de heletijd connectie te maken met je mailservers, dit bespaard batterij en data verbruik.

Door de compressie en encryptie die wordt toegepast in de communicatie via BiS gebruik je minder MB's

Enzovoorts

[ Voor 8% gewijzigd door Swordlord op 13-11-2011 01:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan wel gewoon alles instellen qua e-mails en ook nog apps downloaden van appworld zonder BIS ?

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:08
Nee

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:01:
Dus ik kan wel gewoon alles instellen qua e-mails en ook nog apps downloaden van appworld zonder BIS ?
Swordlord schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:31:
Nee
Nee
Nee
Antwoord was al gegeven.

En in welk opzicht lijkt dit op Apple? Bij een iPhone wordt je nergens toe verplicht qua extra abonnementen/diensten/kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Neen omdat je bij iphone ook programma X moet gebruiken om actie Y uit te voeren.

Ja het antwoord is gegeven, maar limonade spreekt dat tegen. Hij zegt namelijk wel dat ik kan mailen en apps gebruiken zonder bis.

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Read again..
Hij heeft geëdit...
Hij praat over een Iphone.

Verwijderd

Topicstarter
Dan maar wachten op windows versie van de nokia qwerty telefoons.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:15
Ben sinds kort ook overgestapt, en bij Vodafone is het een blox van5 euro als je al normaal internet hebt.

Een prijs die ik best mee vind vallen i.v.g.m. wat je er voor terug krijgt.

Zucht...

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Omdat het antwoord al beantwoord is en daarnaast je je antwoord makkelijk zelf had kunnen vinden gaat dit topic op slot.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.