Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
[update]
Opgelost door in de wizard van de router mijn mac adres te veranderen en een ander ip adres te krijgen
[/update]

Hallo allemaal, ik heb een lastig probleem en hoop dat iemand me kan helpen.

Gisteren ben ik bezig geweest met het bewerken van mijn website. Tijdens een ftp upload was de ftp server ineens niet meer bereikbaar, en vanaf dat moment kon ik mijn eigen website ook niet meer bereiken.

Het probleem doet zich voor op alle apparaten die via mijn thuisnetwerk contact met de website (of ftp server) proberen te maken. Als ik op een ander netwerk (bijv. met een internetverbinding via mijn telefoon) probeer in te loggen werkt alles prima. Mijn eigen website is de enige website die niet bereikbaar is, verder kan ik alles.

Mijn setup is: UPC modem -> Sitecom WL-342 draadloze router -> laptop etc.

De webhoster (transip) geeft aan geen problemen te ondervinden. Zij kunnen er immers gewoon bij.
Mijn internetprovider (upc) heeft me gevraagd om mijn pc rechtstreeks aan het modem te hangen. Dan kan ik de website WEL benaderen. Na een factory reset van de router kan ik de website nog steeds niet benaderen via de router. Het lijkt erop alsof het probleem ergens tussen router en modem zit. Net alsof het modem aanvragen van de router naar die website blokkeert.

Samenvattend:
- Ik kan met diverse apparaten bij verbinding via de router alleen mijn eigen website en ftp server niet meer benaderen
- Alle andere sites doen het prima
- Via een ander netwerk doet de site het ook prima
- Router werkt verder helemaal prima na factory reset.

Wat heb ik gedaan:
- modem reset (10 uur)
- router reset (10 uur)
- browser cache / cookies etc gewist op laptop.
- andere computers getest maar hebben zelfde probleem
- laptop direct aangesloten op modem (dan werkt het wel, maar ik wil graag draadloos werken)
- ipconfig /flushdns
- nogmaals router reset naar factory instellingen
- Ping via router geeft: 'timeout bij opdracht'

[update]

Vandaag met router, modem (ze hebbend daar ook UPC) en laptop naar pc-boer gegaan. Daar aangesloten en alles werkt daar gewoon :S Ik kan daar gewoon mijn eigen website benaderen! Ik terug naar huis, draadjes erin en thuis gewoon hetzelfde probleem. Grrrr...hoe kan dit. Dit lijkt onmogelijk.

[/update]

Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 10% gewijzigd door Ervig op 17-11-2011 18:52 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat geeft een traceroute? Kun je pingen? Kun je telnetten op een van de poorten die eerder wel werkten (80, 21)?

Kun je een andere router lenen (als je het uitlegt bij een pc-winkel kunnen zij ook wel wat voor je betekenen)?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:51
Stel de google dns servers eens in op je router en je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:39

tomk94

Developer

Heb je niet een IP blokkade opgelopen? Soms wil een hoster je nog wel eens blokkeren als je te veel gelijktijdige connecties hebt gemaakt, zoals bijvoorbeeld met FTP kan gebeuren. Werkt de website via een proxy wel?. Zo ja, dan even een mailtje naar je hoster sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

tomwebfreak schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:44:
Heb je niet een IP blokkade opgelopen? Soms wil een hoster je nog wel eens blokkeren als je te veel gelijktijdige connecties hebt gemaakt, zoals bijvoorbeeld met FTP kan gebeuren. Werkt de website via een proxy wel?. Zo ja, dan even een mailtje naar je hoster sturen ;)
De webhoster (transip) geeft aan geen problemen te ondervinden.
En zonder router (dus via hetzelfde externe IP) werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Traceroute:
1 prive.prive 192.168.0.1
2 10.15.165.1
3 p59173.net.upc.nl (212.142.59.173)
4 84.116.244.21
5 84.116.135.182
6 upc-10g.private.openpeering.nl (82.150.153.113)
7 openpeering.transip.nl (82.150.154.58)
8 timeout
.. het doelnetwerk is niet bereikbaar

Indien direct op modem:
1. 10.15.165.1
2 p60173.net.upc.nl (212.142.60.173)
3 nl-ams05a-rd2-ae-40-2367.aorta.net
4. 84.116.136.22
5 upc-10g.private.openpeering.nl (82.150.153.113)
6 openpeering.transip.nl (82.150.154.58)
7 webhosting22.transip.nl (95.170.70.109)

De trace is voltooid

Pingen werkt niet (zie boven). Telnet ook niet (via putty), andere router niet aanwezig helaas. Heb wel net een firmware upgrade gedaan van de router naar laatste 1.9. Mocht niet baten helaas.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:45:
[...]

[...]

En zonder router (dus via hetzelfde externe IP) werkt het wel.
Ja, zonder router (via zelfde externe ip) werkt het wel. Als ik overigens via een proxy surf dan werkt het ook vreemd genoeg.
denan schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:39:
Stel de google dns servers eens in op je router en je computer.
Deze instelling kan ik in mijn router niet vinden. Denk niet dat ik die kan aanpassen.

[ Voor 40% gewijzigd door Ervig op 12-11-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:51
Ervig schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:51:
Deze instelling kan ik in mijn router niet vinden. Denk niet dat ik die kan aanpassen.
In elke router kun je een primairy en secondary DNS instellen.. en als je het niet kan vinden kan het ook in je TCP/IP instellingen.

Gewoon 8.8.8.8 als prim en 8.8.4.4 als sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
denan schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:55:
[...]

In elke router kun je een primairy en secondary DNS instellen.. en als je het niet kan vinden kan het ook in je TCP/IP instellingen.

Gewoon 8.8.8.8 als prim en 8.8.4.4 als sec.
Kan bij mijn router geen enkele optie vinden om dit te doen (ook in manual niets te vinden: http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=4283)

Bah het vervelende is dat ik nu dus ook mijn mail thuis niet kan ontvangen. Moet ik naar mijn werk om mijn privé mail te lezen :F

13 november: nog steeds geen oplossing. Iemand nog andere ideeën wat ik kan doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Ervig op 13-11-2011 10:58 ]

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Niemand die dit probleem eerder heeft gezien of een oplossing weet?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Het is mij nog niet helemaal duidelijk, na alles doorgelezen te hebben:
Kan je je website (die blijkbaar bij TransIP gehost wordt?) ook niet bereiken door het IP-adres in de adresbalk te gebruiken?

Als het daadwerkelijk in de router fout zit, dan zou je kunnen overwegen om DD-WRT op die router te installeren. Is een beetje een drastische ingreep, maar je sluit in elk geval de router daarmee uit.
(overigens kan je ook een el-cheapo router aanschaffen en die er voor in de plaats te zetten - al was het maar om de router als oorzaak uit te sluiten)

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Is er niet misschien ergens iets in de port-forwarding verkeerd gegaan? Routers doen soms rare dingen, en dit heeft bij mij ook eens het probleem veroorzaakt bij een sitecom router.

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Om welke website gaat het? Misschien dat wij hier kunnen zien of deze wel of niet bereikbaar is.

Lezen is ook een vak, ander voorstel:

In de router zelf de fabriekinstellingen doen, ander misschien even firmware-updaten zodat alles instellingen weg zijn uit de router.

[ Voor 49% gewijzigd door yeehaw op 17-11-2011 13:50 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Op een Sitecom? Edit: ah, dat kan tegenwoordig gewoon. :) Dat is dan een optie.

@TS, ik zou echt even naar de pc-boer om de hoek lopen en een nieuwe router halen. Als je het probleem uitlegt kun je ook wel regelen dat je je geld terug krijgt als blijkt dat het niet aan de router lag.

Het blijft een Sitecom, en ik heb een hoop van die dingen rare dingen zien doen.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 17-11-2011 13:54 ]

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Allemaal onwijs bedankt! Het werkt nog niet maar ik ben wel iets verder....

Vandaag met router, modem (ze hebbend daar ook UPC) en laptop naar pc-boer gegaan. Daar aangesloten volgens zelfde setup als thuis, en alles werkt daar gewoon :S Ik kan gewoon mijn eigen website benaderen! Ik terug naar huis, draadjes erin, zelfde setup maar thuis gewoon wederom hetzelfde probleem.

Oftewel met compleet dezelfde setup werkt het thuis niet en ergens anders gewoon wel.

Firmware upgraden/ factory reset en port forwarding zijn het probleem niet. DD-WRT geen flauw idee wat dat is, maar daar ga ik na het eten eens naar kijken.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken maar ik ben er nog niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Ervig op 17-11-2011 18:13 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Ervig schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:51:
[...]
Open de UI van je router @ 192.168.0.1
Noteer van de (Internet) Status tab je WAN gegevens (IP, Subnetmasker, Gateway)

Open nu tab Wizard
Als taal, kies Nederlands
Als Service kies Other Provider (Manual installation)
Next

Kies Static IP als verbindingstype
Vul de gegevens in die je eerder genoteerd heb
Bij de DNS vul je uiteraard dan de DNS servers in van Google (of welke je ook maar wilt gebruiken)
Apply
Apply

Je kan idd dus niet los alleen maar de DNS server invullen, helaas.

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
lordsnow schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:21:
[...]

Open de UI van je router @ 192.168.0.1
Noteer van de (Internet) Status tab je WAN gegevens (IP, Subnetmasker, Gateway)

Open nu tab Wizard
Als taal, kies Nederlands
Als Service kies Other Provider (Manual installation)
Next

Kies Static IP als verbindingstype
Vul de gegevens in die je eerder genoteerd heb
Bij de DNS vul je uiteraard dan de DNS servers in van Google (of welke je ook maar wilt gebruiken)
Apply
Apply

Je kan idd dus niet los alleen maar de DNS server invullen, helaas.
Na invullen en restart router werkt internet mooi en snel. Mijn website kan ik echter nog steeds niet bereiken.

Maar ik zag ineens ook de optie bij de wizard verschijnen: 'clone mac address' en heb daar een willekeurig ander MAC adres ingevuld. Daarna kreeg ik van upc een ander ip adres en kan ik nu gewoon mijn website weer benaderen _/-\o_

Het werkt dus nu prima behalve dat er ergens in Nederland nu een UPC gebruiker is die mijn website niet kan benaderen denk ik.

Wel ben ik heel benieuwd wat er nou precies gebeurd is hier. Iemand een uitleg?

[ Voor 23% gewijzigd door Ervig op 17-11-2011 18:50 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hm. Dan kreeg je met je laptop direct op het modem waarschijnlijk ook een ander extern IP-adres, en ben je misschien wel door je webhost geblokkeerd, wellicht vanwege te veel requests per seconde.

Pagina: 1