[update]
Opgelost door in de wizard van de router mijn mac adres te veranderen en een ander ip adres te krijgen
[/update]
Hallo allemaal, ik heb een lastig probleem en hoop dat iemand me kan helpen.
Gisteren ben ik bezig geweest met het bewerken van mijn website. Tijdens een ftp upload was de ftp server ineens niet meer bereikbaar, en vanaf dat moment kon ik mijn eigen website ook niet meer bereiken.
Het probleem doet zich voor op alle apparaten die via mijn thuisnetwerk contact met de website (of ftp server) proberen te maken. Als ik op een ander netwerk (bijv. met een internetverbinding via mijn telefoon) probeer in te loggen werkt alles prima. Mijn eigen website is de enige website die niet bereikbaar is, verder kan ik alles.
Mijn setup is: UPC modem -> Sitecom WL-342 draadloze router -> laptop etc.
De webhoster (transip) geeft aan geen problemen te ondervinden. Zij kunnen er immers gewoon bij.
Mijn internetprovider (upc) heeft me gevraagd om mijn pc rechtstreeks aan het modem te hangen. Dan kan ik de website WEL benaderen. Na een factory reset van de router kan ik de website nog steeds niet benaderen via de router. Het lijkt erop alsof het probleem ergens tussen router en modem zit. Net alsof het modem aanvragen van de router naar die website blokkeert.
Samenvattend:
- Ik kan met diverse apparaten bij verbinding via de router alleen mijn eigen website en ftp server niet meer benaderen
- Alle andere sites doen het prima
- Via een ander netwerk doet de site het ook prima
- Router werkt verder helemaal prima na factory reset.
Wat heb ik gedaan:
- modem reset (10 uur)
- router reset (10 uur)
- browser cache / cookies etc gewist op laptop.
- andere computers getest maar hebben zelfde probleem
- laptop direct aangesloten op modem (dan werkt het wel, maar ik wil graag draadloos werken)
- ipconfig /flushdns
- nogmaals router reset naar factory instellingen
- Ping via router geeft: 'timeout bij opdracht'
[update]
Vandaag met router, modem (ze hebbend daar ook UPC) en laptop naar pc-boer gegaan. Daar aangesloten en alles werkt daar gewoon
Ik kan daar gewoon mijn eigen website benaderen! Ik terug naar huis, draadjes erin en thuis gewoon hetzelfde probleem. Grrrr...hoe kan dit. Dit lijkt onmogelijk.
[/update]
Bedankt voor het meedenken!
Opgelost door in de wizard van de router mijn mac adres te veranderen en een ander ip adres te krijgen
[/update]
Hallo allemaal, ik heb een lastig probleem en hoop dat iemand me kan helpen.
Gisteren ben ik bezig geweest met het bewerken van mijn website. Tijdens een ftp upload was de ftp server ineens niet meer bereikbaar, en vanaf dat moment kon ik mijn eigen website ook niet meer bereiken.
Het probleem doet zich voor op alle apparaten die via mijn thuisnetwerk contact met de website (of ftp server) proberen te maken. Als ik op een ander netwerk (bijv. met een internetverbinding via mijn telefoon) probeer in te loggen werkt alles prima. Mijn eigen website is de enige website die niet bereikbaar is, verder kan ik alles.
Mijn setup is: UPC modem -> Sitecom WL-342 draadloze router -> laptop etc.
De webhoster (transip) geeft aan geen problemen te ondervinden. Zij kunnen er immers gewoon bij.
Mijn internetprovider (upc) heeft me gevraagd om mijn pc rechtstreeks aan het modem te hangen. Dan kan ik de website WEL benaderen. Na een factory reset van de router kan ik de website nog steeds niet benaderen via de router. Het lijkt erop alsof het probleem ergens tussen router en modem zit. Net alsof het modem aanvragen van de router naar die website blokkeert.
Samenvattend:
- Ik kan met diverse apparaten bij verbinding via de router alleen mijn eigen website en ftp server niet meer benaderen
- Alle andere sites doen het prima
- Via een ander netwerk doet de site het ook prima
- Router werkt verder helemaal prima na factory reset.
Wat heb ik gedaan:
- modem reset (10 uur)
- router reset (10 uur)
- browser cache / cookies etc gewist op laptop.
- andere computers getest maar hebben zelfde probleem
- laptop direct aangesloten op modem (dan werkt het wel, maar ik wil graag draadloos werken)
- ipconfig /flushdns
- nogmaals router reset naar factory instellingen
- Ping via router geeft: 'timeout bij opdracht'
[update]
Vandaag met router, modem (ze hebbend daar ook UPC) en laptop naar pc-boer gegaan. Daar aangesloten en alles werkt daar gewoon
[/update]
Bedankt voor het meedenken!
[ Voor 10% gewijzigd door Ervig op 17-11-2011 18:52 ]
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread