• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier thuis een FreeNAS server draaien waarmee ik graag films en muziek zou willen streamen naar mijn TV. Hiervoor wil ik de in FreeNAS geintegreerde upnp server gebruiken, maar deze wordt blijkbaar niet herkend door mijn TV (Sony Bravia kdl-46ex711). Hij kan de server wel vinden in het netwerk, maar zegt gewoonweg "server wordt niet ondersteund". Aangezien mijn toestel DLNA aan boord had, ging ik er aanvankelijk van uit dat het wel ging werken, maar achteraf gezien vind ik dat hete DLNA gedoe pure onzin. Het ondersteunt praktisch bijna niets van servers om dan nog maar over de ondersteunde video formaten formaten te zwijgen...

Eigenlijk komt het er dus op neer dat het niet mogelijk is zonder bijkomende hardware mijn media te streamen naar mijn TV. Ik vermoed dat ik hiervoor een zogenaamde mediaspeler nodig heb; de server aansluiten via utp aan de mediaspeler, en dan gewoonweg met hdmi naar de TV. Aangezien ik zeker weet of deze opstelling effectief zal werken, dacht ik dat het verstandig was dit eerst even te vragen aan mijn collega tweakers; ik heb namelijk geen zin een toestel van 100€ in huis te halen dat niet werkt :).

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
schopje..

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:10
Dat kan gewoon. Je koopt een mediaspeler en je sluit deze aan op je router. Je laat de mediaspeler connecten met een share op je freenas (waar je films e.d. staan) en gaan met die banaan. De mediaspeler sluit je dan ook nog aan op de tv d.m.v. een HDMI aansluiting.

Dit is even simpel omschreven maar zo werkt het wel.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:30
Het zal voor groot deel ook bij Sony liggen.

Ik heb Twonky ook geprobeerd. Hiermee kan ik wel verschillende bestanden maar afspelen ho maar.

Gewoon een losse mediaspeler kopen is de beste oplossing

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Dus ik mag er van uit gaan dat een mediaspeler FreeNAS zal herkennen? In dat geval is de kogel door de kerk :).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check ook even \[LCD/LED TV] Sony BRAVIA 2011 Series topic deel 1. Als ik in dat topic zelf op DLNA zoek, vind ik verwijzingen naar o.a. PS3 media server en www. spirton.com. Als ik de antwoorden daar lees, lijkt zo op het eerste gezicht de Sony wat kieskeurig te zijn in wat voor formaten je hem voert en middels welke mediaserver software je deze aanbied :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Jep, ik ben al een tijdje diverse forums aan het afschuimen en blijkbaar hebben vele mensen problemen met compatibiliteit. Tot zo ver ik weet werkt Twonky en Windows Media Player, maar daar ben ik niets mee aangezien het van mijn server moet komen. Ook worden slechts de MPEG2 en MPEG4 formaten ondersteund door mijn TV, wat ik maar bitterweinig vind (ik zit met massas mkv's en avi's). Volgend weekend zal ik eens kijken voor een mediaspeler binnen mijn prijsklasse.

[ Voor 17% gewijzigd door egonolieux op 16-11-2011 02:04 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Kijk dan ook eens naar http://openelec.tv
Erg kale linux, met daarop XBMC. Nog steeds één van de betere mediaplayers imho.

Draai het hier op een Foxconn NT-330i. Full HD. :)
Erg goede vervanger voor mijn tot XBMC omgetoverde Xbox 1st gen.

Alternatief, maar heb er zelf geen ervaring mee, is een xtreamer.

Abort, Retry, Quake ???

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

een mediaspler (b.v. pricewatch: Mede8er MED400X Mini ) kan via upnp, samba (netwerkshare) , usb of externe harde schijf de meeste bestanden en dvd images afspelen.

Let er wel op dat je niet een te oude type mediaspeler neemt, die ondersteunen aanzienlijk minder formaten. Als je geen HD inbouwt (omdat je immers als een NAS hebt...) dan zou ik bedraad aansluiten, wireless kost je weer 30 euro extra, en kan niet alle HD content snel genoeg overhalen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

leuk_he schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:40:
een mediaspler (b.v. pricewatch: Mede8er MED400X Mini ) kan via upnp, samba (netwerkshare) , usb of externe harde schijf de meeste bestanden en dvd images afspelen.

Let er wel op dat je niet een te oude type mediaspeler neemt, die ondersteunen aanzienlijk minder formaten. Als je geen HD inbouwt (omdat je immers als een NAS hebt...) dan zou ik bedraad aansluiten, wireless kost je weer 30 euro extra, en kan niet alle HD content snel genoeg overhalen.
Met mijn xtreamer, synology NAS en 802.11n netwerk was alleen Full-HD een probleem.

Ik heb hem daarna toch bedraad, aangezien de communicatie dan sneller op gang komt en het systeem reactiever aanvoelt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Ik heb sinds vanmorgen zitten zoeken naar een mediaspeler binnen mijn budget en ik ben hierbij vooral mediaspelers van xtreamer, popcorn hour en mede8er (zoals hier reeds vermeldt) tegengekomen.
Mijn budget ligt ongeveer rond de 100€ en eigenlijk hoef ik alleen maar een speler die goed 1080p over SMB / NFS of UPnP kan afspelen (ook de zwaardere bestanden zoals bluray iso). Al die extra snufjes zoals een browser, of online database hoef ik niet. Ik wil gewoon overzichtelijk mijn media kunnen bereiken en afspelen.

Eerst ging mijn voorkeur naar de Mede8er 400X2, maar blijkbaar wordt deze zijn functionaliteit sterk beperkt door de Realtek chip die er in zit ( wat trouwens bij vele andere mediaspelers ook het geval is). Het verbaast me dat deze toestellen slechts 5MBps over netwerk halen; dit is toch wel erg traag. Ook vraag ik me af waar deze toestellen hun grafische kracht vandaan halen; is het dan gewoon niet beter een oude computer met een nog iets wat goed presterende processor uit te rusten met XBMC of Openelec en deze te gebruiken als mediaspeler?

[ Voor 20% gewijzigd door egonolieux op 20-11-2011 23:13 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:30
Kijk eens naar de nieuwe Dune 101 of de Nieuwe WD TV Live. Beide zijn gebaseerd op een Sigma Chip en die kijken geen streamingsproblemen.

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Die Dune lijkt me inderdaad veel waard voor zijn geld, heb vandaag uiteindelijk de knoop doorgehakt :).
Pagina: 1