Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Ik heb al sinds jaar en dag dezelfde Mediacenter, maar wil binnenkort gaan upgraden. Op dit moment heb ik:

Een Silverstone kast (LC17 ?)
Een of ander moederbord met een P4 processor
1 GB geheugen
128MB VGA
Dual tuner hauppauge (PVR-500)

Dit alles draait op Windows MCE 2005 en draait prima, alleen wil ik upgraden vanwege de volgende redenen:

Afspelen 1080p MKV bestanden, mijn huidige trekt max. 720p, 1080p speelt maar hakkelt en geluid loopt niet synchroon
Digitaal (DVB-C) i.p.v. analoog opnemen
Centraal opnemen zodat ik ook op andere pc's (lees: slaapkamer) opgenomen programma's kan kijken
Verbinding met TV naar hdmi i.p.v. huidige vga

Mijn voorkeur gaat uit naar een W7 machine vanwege mijn goede ervaringen met Mediacenter tot op heden. Ook zou ik graag een wat kleinere kast (barebone + mini-itx) onder de TV hebben staan, maar ik kan me voorstellen dat qua componenten een volwaardige kast beter is.

Wat zouden jullie aanraden qua hardware (en software wellicht) rekening houdend met het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2011 Zie htpc gedeelte

Dat is stap 1 :)

Opgenomen programma's delen over je netwerk en je kan ze overal terugkijken :)

Voor zover ik kan zien zijn nu al je wensen wel ingevuld. Als codec pack kan ik shark007 aanraden. Let wel bij een 64 bits systeem ook het aanvullende pakket installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door muppet99 op 09-11-2011 23:00 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Dank voor je reactie. Let wel: de mediacenter wil ik niet de hele dag aan hebben staan. Het probleem dat ik nu heb, is dat MCE niet direct naar een netwerkshare kan opnemen (tenminste het is mij niet gelukt) en dat MCE opneemt in DVR-MS formaat dat niet door een simpele mediaspeler af te spelen is.

Ik zie trouwens ook geen tuner in de review klopt dat?

[ Voor 8% gewijzigd door vespino op 09-11-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
vespino schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:54:
Digitaal (DVB-C) i.p.v. analoog opnemen. Wat zouden jullie aanraden qua hardware (en software wellicht) rekening houdend met het bovenstaande?
Voor wat betreft het dvb-c gedeelte kun je je licht opsteken in dit topic: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Ik heb gelukkig geen gedoe met encryptie, decoder of setupbox (of hoe het beestje ook mag heten). Het DVB-C signaal komt rechtstreeks uit de muur. Ik neem aan dat dit voordelen met zich maar brengt. Of heb je in alle gevallen software zoals DVBLogic nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

vespino schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:06:
Dank voor je reactie. Let wel: de mediacenter wil ik niet de hele dag aan hebben staan. Het probleem dat ik nu heb, is dat MCE niet direct naar een netwerkshare kan opnemen (tenminste het is mij niet gelukt) en dat MCE opneemt in DVR-MS formaat dat niet door een simpele mediaspeler af te spelen is.

Ik zie trouwens ook geen tuner in de review klopt dat?
Ik kopieer elke dag op een vast tijdstip met een scriptje mijn opnames naar mijn 2e htpc. Je kan hiervoor bijvoorbeeld software als robocopy gebruiken. Zorg er wel voor dat ie niet de locked files meeneemt (een HUIDIGE opname).

Je kan de DVR-MS bestanden eventueel ook automatisch laten converteren naar elke ander gewenst formaat. Met Google vind je makkelijk dat soort software.
Let wel op dat dit alleen op de machine kan welke de opnames gemaakt heeft!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Dat converteren heb ik eens uitgetest met ffmpeg ging dat prima (op wat geluid sync issues na) ook buiten de machine die het opgenomen heeft overigens.

Kopiëren is natuurlijk een optie, waarbij ik er dan voor zou kiezen om het naar mijn NAS weg te schrijven, zo kan elke pc er van putten en je ook niet op meerdere pc's de files hoeft te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nee hoor dat gaat niet op een Windows 7 machine :)
Onder XP misschien maar niet op Vista/7

Ik zeg het niet helemaal correct....op windows 7 wordt opgenomen in WTV formaat dit vervangt DVR-MS.
WTV kan je alleen op de machine zelf converteren ivm strengere DRM.

[ Voor 48% gewijzigd door psy op 09-11-2011 23:27 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Ja psies dan is het dat, ik neem altijd op onder XP.

Wat draaien jullie zoal qua hardware? En is er ervaring met DVB-C dual tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

heb 2 floppydtv's (dvb-c) in 2 htpc's werkt echt perfect onder WMC.
Beide op een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H, een fijn moederbordje wat niet meer leverbaar is want 775 socket.
Cpu op de ene een E7400 op de andere een E6800
Beide ook gewoon 2GB ram.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Ik draai een AMD 7750 in mijn media center met 4 gig en een aparte HD5450. Het voordeel van de 5450 graka is dat deze native alle dolby formaten via HDMI uitvoert. Dus ik heb geen aparte Xonar kaart oid nodig om mijn hdmi signaal te verrijken met het juiste geluidsspoor ;) Hierop draait MC7 met een dvblogic client.

Als backend heb ik een dvblogic server draaien op een aparte VM. Deze streamt de tv signalen op aanvraag over mijn bestaande netwerk. DVB logic is ook in staat om met DVB-C kaarten om te gaan. Server belasting is nihiel, 1 gig werkgeheugen toegewezen en slechts 1 core. Deze wordt bij 4 kanalen tot 45% belast.

Heb je voor het opnemen op een netwerkshare al het volgende geprobeerd:

Map een netwerk drive en geef die een schijfletter in je windows pc. Dan zou het mogelijk moeten zijn om daar naartoe op te nemen. Zodoende staan je opnames gelijk centraal. Zelf gebruik ik Windows Home Server (verrassend genoeg ook een VM). Deze schraapt tijdens de backups (welke op reguliere tijden lopen) netjes de opnames die gemaakt zijn naar 1 locatie.

Carpe Diem

• vespino
Ik heb een dergelijke share, namelijk voor de overige mediabestanden. Alleen wanneer ik de registry aanpas en de TV opnamen daarnaar toe wil laten schrijven, weigert het systeem dit gewoon en schrijft het vrolijk weg naar de standaard map. Dit terwijl het systeem alle rechten heeft op de mapping.

Ik denk dat ik ga voor een W7 systeem in de woonkamer (kleine kast, wellicht een barebone) met een Anysee dual tuner. De opnames vervolgens naar mijn NAS kopiëren zo kunnen alle PC's er gebruik van maken. De huidige MCE verhuist dan naar de slaapkamer en zou op termijn vervangen kunnen worden door een mediaplayer.

Neem trouwens aan dat deze kaart prima zou passen in de opstelling genoemd in de htpc review.

[ Voor 13% gewijzigd door vespino op 10-11-2011 15:00 ]

Pagina: 1