Internet Connectie fout

Pagina: 1
Acties:

• AmazingDreams
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Vanmiddag is mijn bedrade internetverbinding opeens weggevallen - toevallig - vlak na het installeren van updates voor Windows. Ik zit nu wireless via een andere computer op hetzelfde netwerk, een andere bekabelde computer op dit netwerk had ook gewoon internet.
Ik kan niet op mijn routerpagina komen, ik kan geen websites bekijken, ik heb geen verbinding met een andere computer. Via IPconfig /all command komen ook alleen maar voorkeursinstellingen tevoorschijn, meer niet. Netwekcentrum geeft aan: unidentified network.

Foutmeldingen via probleemoplosser - soms de een, soms de ander:
Windows kan niet automatisch proxy-instellingen configureren (oid)
IP-configuratie is niet goed (oid)

Wat ik heb gedaan:
  • Probleemoplosser
  • UTP-kabel poorten omgewisseld (met die van de computer die wel internet had)
  • Via andere kabel getest
  • Drivers opnieuw geinstalleerd, zowel via gedownloade drivers als via apparaatbeheer (Atheros L1 Gigabit 10/100/1000Base -T Controller)
  • Windows Firewall volledig uitgeschakeld
  • Gechecked op virussen met AVG, malware met iObit Malware Fighter (AVG had wel wat gevonden, maar het werkt nog niet dus ja)
  • Systeemherstel naar VOOR het punt dat Windows de updates ging installeren
  • BIOS LAN-status gecontroleerd
  • Hamachi-controller verwijderd
  • Subnetmask, gateway, ip adres en DNS handmatig ingesteld. To no avail.
Ben vast nog wat punten vergeten wat ik wel heb gedaan... Maar ik ben bang dat mijn Atherosje kapot is... Iemand nog ideeën?

EDIT: Zie je wel, toch vergeten: modem gereset

[ Voor 9% gewijzigd door AmazingDreams op 09-11-2011 22:49 ]

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

Atheros driver van je netwerkkaart al eens geprobeerd te installeren na het uninstallen van de huidige netwerkkaartdriver?
Of eventueel de standaard windows driver na een uninstall?

Zie je rood kruisje bij netwerkverbinding of een geel driehoekje of krijg je de melding verbonden?
Branden/knipperen de lampjes van de ethernet poort?

Hmm, misschien toch je kaartje zelf dat brak is?
N.a.v. Internet valt uit op het moment dat BOINC uploadt

[ Voor 16% gewijzigd door crizyz op 09-11-2011 23:48 ]

• AmazingDreams
Ik zal het nog een keer als een 'clean install' uitvoeren.
De lampjes branden beide (geel en oranje) vrijwel constant, het lampje op het modem brand ook gewoon. Het icoontje geeft een geel driehoekje, zegt dat ie wel verbonden is met een unidentified network. Maar geen internettoegang heeft.

Vorige keer waren het de drivers die opgef*kt werden door Windows update. Dat was een update speciaal voor me LAN driver, die update heb ik geblokkeerd. Misschien dat er eentje tussen geslopen is.

Ik heb net een clean install gedaan (Driver Sweeper gebruikt voor de oude drivers, vond niks?), mijn internet doet het nog steeds niet. Probleemoplosser geeft aan: LAC heeft geen geldige IP-configuratie.
Ik zal vanmiddag even de WLAN kaart van me broer gebruiken om te kijken of ie het dan doet.

EDIT:
Na het installeren van de volgende Windows updates ging ie raar doen:

kb2620704 - A security issue has been identified that could allow an unauthenticated remote attacker to compromise your system and gain control over it
Kan relevant zijn

kb2617657 - Vulnerability in Windows kernel-mode drivers could allow denial of service: November 8, 2011

kb25885165 - Vulnerability in TCP/IP could allow remote code execution: November 8, 2011
Kan ook relevant zijn

Net deze windows updates gedeinstalleerd (dacht dat zo'n systeemherstel dat ook deed? raar) Reboot en resultaat is: een geel driehoekje en geen stap verder. :(

EDIT2: Ik heb de probleemoplosser voor de thuisgroep net gebruikt, opeens komt deze wel met een misschien wel zinnige fout:
De Peer Name Resolution Protocol-service (PNRPsvc) of de Peer Networking Identity Manager-service (p2pimsvc) wordt momenteel niet uitgevoerd.

Hij heeft het zelf niet kunnen oplossen.
Ik heb overigens: Windows 7 x86

EDIT3:
Check in the following location and delete the file idstore.sst
C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking\idstore.sst

Heeft niet gewerkt.

Ben nu aan het opstarten in veilige modus, hij doet het nu ook niet. Ik weet nu wel zeker dat dit een hardwarematig probleem is, weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

[ Voor 53% gewijzigd door AmazingDreams op 10-11-2011 09:01 ]

• AmazingDreams
Zit nu via een ubuntu cd weer op internet. Het is dus gelukkig geen hardwarematig probleem. Er zit iets in windows wat het kapotmaakt.

De netlogon service kan niet starten , zometeen sfc scannow command uitvoeren.

Update: CMD -> sfc /scannow heeft het gefixed :) Zit nu weer lekker bedraad te internetten. In ieder geval bedankt Crizyz :)

[ Voor 22% gewijzigd door AmazingDreams op 10-11-2011 22:42 ]

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

Fijn dat het weer werkt. :)

Was dus iets van een service die niet gestart was als ik het goed begrijp? Netlogon servce? Ken die sfc scannow command namelijk niet. :$

• AmazingDreams
SFC staat voor system file check. Vond het ook maar via google. :) Wss een virusje die wat dll's heeft gesloopt dus.
Pagina: 1