Vanmiddag is mijn bedrade internetverbinding opeens weggevallen - toevallig - vlak na het installeren van updates voor Windows. Ik zit nu wireless via een andere computer op hetzelfde netwerk, een andere bekabelde computer op dit netwerk had ook gewoon internet.
Ik kan niet op mijn routerpagina komen, ik kan geen websites bekijken, ik heb geen verbinding met een andere computer. Via IPconfig /all command komen ook alleen maar voorkeursinstellingen tevoorschijn, meer niet. Netwekcentrum geeft aan: unidentified network.
Foutmeldingen via probleemoplosser - soms de een, soms de ander:
Windows kan niet automatisch proxy-instellingen configureren (oid)
IP-configuratie is niet goed (oid)
Wat ik heb gedaan:
EDIT: Zie je wel, toch vergeten: modem gereset
Ik kan niet op mijn routerpagina komen, ik kan geen websites bekijken, ik heb geen verbinding met een andere computer. Via IPconfig /all command komen ook alleen maar voorkeursinstellingen tevoorschijn, meer niet. Netwekcentrum geeft aan: unidentified network.
Foutmeldingen via probleemoplosser - soms de een, soms de ander:
Windows kan niet automatisch proxy-instellingen configureren (oid)
IP-configuratie is niet goed (oid)
Wat ik heb gedaan:
- Probleemoplosser
- UTP-kabel poorten omgewisseld (met die van de computer die wel internet had)
- Via andere kabel getest
- Drivers opnieuw geinstalleerd, zowel via gedownloade drivers als via apparaatbeheer (Atheros L1 Gigabit 10/100/1000Base -T Controller)
- Windows Firewall volledig uitgeschakeld
- Gechecked op virussen met AVG, malware met iObit Malware Fighter (AVG had wel wat gevonden, maar het werkt nog niet dus ja)
- Systeemherstel naar VOOR het punt dat Windows de updates ging installeren
- BIOS LAN-status gecontroleerd
- Hamachi-controller verwijderd
- Subnetmask, gateway, ip adres en DNS handmatig ingesteld. To no avail.
EDIT: Zie je wel, toch vergeten: modem gereset
[ Voor 9% gewijzigd door AmazingDreams op 09-11-2011 22:49 ]