Internet valt uit op het moment dat BOINC uploadt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• AmazingDreams
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 12:39
Dit was de meest relevante forum-categorie (na clients etc.)

Mijn internet connectie valt volledig weg op het moment dat BOINC upload (downloaden gaat prima). Ik heb ditzelfde probleem af en toe met het gebruik van Vuze. Andere gebruikers op mijn (thuis)netwerk hebben dit probleem niet. Met het downloaden via Steam heb ik dit probleem ook niet.

Ik heb de uploadsnelheid zelfs op maximaal 2 kb/s gezet, maar dit maakt geen verschil. Ook maakt het niet uit of de TV aanstaat (Tele2 internet/televisie/bellen) of wat dan ook. Op google vind ik niks hierover. Ook na het opnieuw installeren (laatste update gedownload en geinstalleerd) maakt het geen verschil. Ik heb dit alleen met het project FREEHAL@home. Milkyway@home doe ik ook. Hier heb ik dit probleem niet.

Gebeurtenissen logboek:
8-9-2011 19:47:10 | FreeHAL@home | Started upload of fh_nci_0_37831104_30_0_0
8-9-2011 19:47:10 | FreeHAL@home | Started upload of fh_nci_0_38082417_86_0_0
8-9-2011 19:47:33 | FreeHAL@home | Temporarily failed upload of fh_nci_0_37831104_30_0_0: HTTP error
8-9-2011 19:47:33 | FreeHAL@home | Backing off 11 hr 9 min 36 sec on upload of fh_nci_0_37831104_30_0_0
8-9-2011 19:47:33 | FreeHAL@home | Temporarily failed upload of fh_nci_0_38082417_86_0_0: HTTP error
8-9-2011 19:47:33 | FreeHAL@home | Backing off 4 hr 46 min 25 sec on upload of fh_nci_0_38082417_86_0_0
8-9-2011 19:47:47 | | Project communication failed: attempting access to reference site
8-9-2011 19:49:46 | | BOINC can't access Internet - check network connection or proxy configuration.

Niet heel veel te zien hier. Failed upload, communication failed, can't acces internet.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Welke versie van Boinc is dit?

Aan de regel "gebeurtenissen logboek" te zien wel een recente. beter lezen. Ik zocht naar een versie nummer :F

Ik zou denken dat het project-gerelateerd moet zijn. Het project resetten en opnieuw aanmelden, werkt dat niet?

Zelf ben ik niet bekend met FreeHAL

EDIT
Je netwerk-instellingen binnen boinc staan wel goed? (geen idee of je dat per project kunt instellen tegenwoordig)

[ Voor 71% gewijzigd door APClll op 08-09-2011 20:15 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14

Reptile209

- gers -

Wat bedoel je precies met: "internet connectie valt volledig weg"? Waar uit zich dat in/wat merk je precies? Welk OS heb je, hoe verbind je met je netwerk en met Internet? Firewalls, virusscanners actief?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Tsja lastig probleem waarschijnlijk. Ik heb zelf wel met regelmaat gemerkt dat BOINC met project X (kan me niet herinneren welke) zegt geen internet verbinding te hebben als daarnaast utorrent aktief is. In werkelijkheid de internetverbinding deed het gewoon. Ben je er zeker dat je fysieke internet wegvalt? Ik heb zelf ook Tele2 hier met een Davolink-router.

Ik heb zelf geen zin gehad om het uit te zoeken daar het probleem zichzelf weer verhielp na verloop van tijd. Ik heb een klein vermoeden dat het een poortconflict kon zijn. Wat suggesties:
- uitzoeken of je fysieke verbinding inderdaad wegvalt
- laatste driver van je NIC installeren
- stapsgewijs elimineren van mogelijke oorzaken (hardware, software, poortconflicten, router kan ook uit routinggeheugen lopen een reset zal helpen dan)

Edit: Wat informatie over BOINC en poorten:
http://www.boinc-wiki.info/Firewall

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 20:33 ]

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 16:36
Die overige 3 heren hebben inderdaad netjes verwoord wat ik ook wilde zeggen :+

Is het alleen boinc met problemen? Werkt bv GoT nog wel of ligt echt alles plat?
Kan je nog wel op de website van het project? Als dat ook niet lukt, hebben ze wellicht maintenance?
Heb je firewalls/virusscanners? Die willen nog wel eens wat blokken als je het niet expliciet toe laat.

Tja, en dan kijken we weer verder :+

• AmazingDreams
Windows 7 32 bit
Virusscanner: AVG antivirus Free Edition (toegestaan)
Projectservers zijn online
Toegestaan via firewall
BOINC versie: 6.12.34

Zoals ik zei, (kabel)internet valt volledig weg, dan bedoel ik ook volledig. Firefox geeft niks weer (server niet gevonden) steam zegt: geen verbinding. Een geel kruisje in mijn taakbalk (na enkele seconden pas, windows is traag?) etc.
Updaten van driversoftware is inderdaad wel een goed idee. Ga ik nu doen.

Zojuist overigens projecten van Milkyway@home samen met Freehal@home geupload. Milkyway ging prima, freehal niet. Denk niet dat het aan mijn virusscanner ligt etc. Ik ga het project opnieuw toevoegen.

EDIT: Hij doet het. Maar ik ga nog niet te vroeg juichen want ik heb wel vaker projecten naar Freehal geupload... In ieder geval bedankt. Ik denk dat het de NIC was inderdaad. Heb een Atheros L1 T-base controller, las net dat ie onstabiel was als je zware traffic had.

EDIT2: Vuze doet het ook weer zonder dat de internet uitvalt. Bedankt voor de suggestie iconized. Ook de anderen: bedankt voor de snelle reacties. :)

[ Voor 24% gewijzigd door AmazingDreams op 08-09-2011 21:39 ]

• Witlof
Problem solved, case closed and one happy cow back on track *O*

• AmazingDreams
Oh ik BOINC niet met de cows mee, ik BOINC met The Zeitgeist Movement mee :P (sorry!!)

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

AmazingDreams schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:58:
Oh ik BOINC niet met de cows mee, ik BOINC met The Zeitgeist Movement mee :P (sorry!!)
Wat? Pek! Veren! Knokploeg :Y

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een optocht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Wie zet er een ban op het account? Dit kan echt niet :N Ach, we doen naast DPC natuurlijk ook mee met de landenstats. Of graast AmazingDreams ook voor een ander land dan Nederland? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Lijkt erop dat AmazingDreams zich speciaal voor deze vraag heeft geregistreerd op de allerbeste Tech-site van Nederland. Hopelijk komt hij tot inzichten en gaat hij als dank voor de snelle en correcte afhandeling van zijn vraag nu ook grazen voor het gezelligste en beste en... en... en... Distributed Computing Team van de wereld :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ach, als hij ons al gevonden heeft voor zijn lastige vragen, dan komen die punten vanzelf bij DPC terecht :+
Pagina: 1