Even een herhaling van mijn probleempje en een overzicht van alles wat ik heb geprobeerd.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen en vinden jullie dit interessanter dan mini-scratches, stofjes en dat soort problemen...
Probleem
De mp3's op de
One X blijven de oude tag-informatie t
onen (bijv. Genre) die initieel in de mp3 zaten opgeslagen. Ik heb namelijk na de initiele upload, de
One X gekoppeld en met een tag-editor alle tags bijgewerkt.
Maar de informatie wordt niet op de
One X geupdate, dus zit ik met verouderde tags. De nieuwe cover-informatie (die ik via de
One X heb geupdate), wordt overigens wel gewoon getoond.
Geprobeerde oplossingen
Ik heb het volgende geprobeerd (via Google gevonden, met logisch denken of met GoT hulp), zonder gewenst resultaat:
- Music applicatie te stoppen en cache/data te deleten (bij Manage Apps)
- Vervolgens te restarten
- Andere app (winamp)
- Tools als SD Rescan (weet niet of die hiervoor precies zijn bedoeld, maar het hielp in ieder geval niet)
- muziek eraf --> checken in Music (muziek was niet meer aanwezig --> muziek opnieuw gecopieerd --> muziek wordt niet gezien: het lijkt alsof er geen mp3's aanwezig zijn --> restart --> nog geen succes.
- Muziek eraf --> reboot --> Cache legen --> controleren: mp3's verwijderd en cache is leeg--> muziek copieren (is nu nog bezig) --> vervolgens weer rebooten --> weer eindresultaat controleren...
Voorlopig tussenresultaat
Resultaat is nu dat ik mp3's met goede tags op mijn
One X heb staan, maar dat ze niet worden gezien. ES File E
xplorer ziet ze overigens wel, dus het heeft puur met de Music en Winamp-apps te maken en waarschijnijk iets van cache.
Mijn conclusie is nu dat mijn
One X niet goed omgaat met het copieren/verwijderen/hercopieren van muziek. Kan iemand misschien testen of het bij hem wel goed werkt? Ben benieuwd of ik het specifiek heb of dat anderen hier ook last van hebben.
[
Voor 6% gewijzigd door
eduardtee op 11-04-2012 22:46
]