Toon posts:

OCZ Vertex 3 bijhouden of terug brengen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een waardebon had heb ik hiermee in een snelle bui en op aanraden v/d verkoper een SSD gekocht.
Mocht ik nog van gedachten veranderen dan mocht ik deze terug inruilen.

Heb ik nu een goede koop gedaan met deze SSD van OCZ :?
De SSD waar het over gaat is een OCZ Vertex 3 van 60GB (OCZ VTX3-25SAT3-60G).

De bedoeling van de SSD is enkel om mijn systeem/windows en applicatie sneller te laten opstarten en natuurlijk een stabiel systeem te hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 19:34 ]

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:12
Om kort te zijn nee :D
OCZ drives geven veel problemen, misschien niet nu maar meestal wel na een paar maanden.
Zoek op tweakers of op internet, er is genoeg over te vinden.
Persoonlijk zou ik voor de crucial m4 serie gaan die zijn snel, goedkoop en betrouwbaar. (geen sandforce)

[ Voor 87% gewijzigd door Hell-Slave op 09-11-2011 19:45 ]

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Een SSD is een ideaal stuk hardware dat enorm scheelt in je opstartsnelheid e.d. Echter de SSD die je hebt gekocht staan berucht vanwege de problemen. Het komt namelijk redelijk vaak voor dat deze SSD niet meer gevonden kan worden in de bios. Het enige wat je er dan nog mee kan doen is terug brengen voor garantie.

Ik heb gelezen dat ongeveer 20 - 25% van de kopers van deze serie SSD's daar last van hebben.

Mijn advies dan ook is om de SSD terug te brengen en in te ruilen voor een andere SSD, bij voorkeur een Intel of Crucial. Deze hebben stuk lagere uitvalswaardes.
Sowieso bij aankoop van dit soort producten even inlezen hoe het zit met ervaringen en specs, maar dat is dan iets voor de volgende keer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oké,
Natuurlijk vind ik snelheid zeer belangrijk, waarom koop je anders een SSD, toch is een stabiel systeem even belangrijk voor mij. (ik haat blue screens).

Verwijderd

Topicstarter
Oké, morgen ga ik terug naar de winkel om dan een andere SSD te halen, zodat ik mijn pc verder kan installeren.

Iemand die mij als newbie aub een SSD van 60GB kan aanbevelen voor een bedrag +/- 125 euro?

• Hell-Slave
Als je BSOD haat moet je zeker die OCZ troep niet nemen.
Zie forum.
http://www.ocztechnologyf...port-and-discussion-forum

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:26
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:49:
Oké, morgen ga ik terug naar de winkel om dan een andere SSD te halen, zodat ik mijn pc verder kan installeren.

Iemand die mij als newbie aub een SSD van 60GB kan aanbevelen voor een bedrag +/- 125 euro?
Kijk gewoon even in de pricewatch:
http://tweakers.net/price...4/solid-state-drives.html

De populaire (en vaak betere) merken staan daar toch wel vaak bovenaan, mits je de sortering goed hebt staan ;)

• Hell-Slave
Crucial m4 zie pricewatch.
Deze dus: pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

[ Voor 72% gewijzigd door Hell-Slave op 09-11-2011 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Al goed dat ik de verpakking nog niet heb geopend :)

• Hell-Slave
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:54:
[...]

Al goed dat ik de verpakking nog niet heb geopend :)
Heel goed van je :D
Ik neem aan dat je het forum hebt bekeken?

[ Voor 9% gewijzigd door Hell-Slave op 09-11-2011 19:55 ]

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 14:36
Even een toevoeging: het probleem zit met name niet direct bij de keuze voor OCZ, maar voornamelijk bij de gebruikte controllers van Sandforce. Deze worden ook door veel andere fabrikanten gebruikt.

De Crucial M4 schijnt inderdaad een betere keuze te zijn met zijn Marvel controller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn aankoop gedaan bij Alternate.
Nu moet ik mijn oude SSD omruilen voor een SSD in het gamma van deze winkel en die natuurlijk stabiel is, hé

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:36

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Jemig wat en OCZ haters hier, ik heb de vertex 2 vertex 3 gehad en nu Agility3 en nergens last van gehad.

Met elke stuk hardware zijn er altijd wel wat problemen.

Si vis pacem, para bellum

• Hell-Slave
TerreurBV schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:58:
Jemig wat en OCZ haters hier, ik heb de vertex 2 vertex 3 gehad en nu Agility3 en nergens last van gehad.

Hoelang heb je die al in gebruik?
Het is gewoon een feit dat sandforce een hoop problemen geeft, misschien niet nu maar opeens wel.
Ik heb in iedergeval geen zin in russisch roulette met mn ssd.

[ Voor 11% gewijzigd door Hell-Slave op 09-11-2011 20:01 ]

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-01 14:13
TerreurBV schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:58:

Moet me hierook bij aansluiten, heb een OCZ Agility 3 met de laatste firmware update.

Nooit problemen mee gehad.

Ik draai nu idd ook met de Crucial m4 128GB maar dat komt omdat ik die voor een mooi prijs heb je betaald en ik aan 60 GB toch te weinig had :P

• Hell-Slave
Ik heb zelf 6 OCZ drives en gelukkig doen ze het allemaal nog.
Maar dat komt meer omdat ik ze niet meer durf te gebruiken, heb een hekel aan uitvallende drives.
Ben nu in bezit van 4 Intel 510 250GB in raid 5 op een areca en dat durf ik wel dagelijks te gebruiken.

• Hell-Slave
Sharky_NL schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:05:
[...]

Moet me hierook bij aansluiten, heb een OCZ Agility 3 met de laatste firmware update.

Nooit problemen mee gehad.

Ik draai nu idd ook met de Crucial m4 128GB maar dat komt omdat ik die voor een mooi prijs heb je betaald en ik aan 60 GB toch te weinig had :P
Hoelang had jij hem in gebruik?

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik update de SSD's gewoon altijd de vertex 2 heb ik 1 jaar gehad vertex 3 paar maand en nu Agility3 al half jaar bijna.

• Sharky_NL
Hell-Slave schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:07:
[...]

Hoelang had jij hem in gebruik?
Had de SSD zelf een maand of 4 gebruikt, nu zit in de pc van me broertje, deze meldt ook geen probs. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Sharky_NL op 09-11-2011 20:09 . Reden: Verleden denken, heden schrijven ]

• Hell-Slave
TerreurBV schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:07:
Ik update de SSD's gewoon altijd de vertex 2 heb ik 1 jaar gehad vertex 3 paar maand en nu Agility3 al half jaar bijna.
Dan heb je misschien nog een paar maanden dat ie het goed doet.
Ik zit dagelijks op het OCZ forum en meestal vallen ze uit na 9maanden.
Maar ach wij zijn echte tweakers en maken natuurlijk elke dag een backup :D

Verwijderd

OCZ en Sandforce drives hebben een hoog aantal probleem gevallen. Ik zal altijd een Intel, Crucial of Kingston (non-Sandforce) aanraden. Willen mensen toch de gok wagen dan mag dat altijd natuurlijk :).

• Sharky_NL
Hell-Slave schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:10:
[...]

Bedankt voor dit fijne bericht :P.. gelukkig valt die dan wel in de garantie :z

Dus met de kerstdagen zit ik met de ellende :D

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

[...]

Daarom ik heb niks critical op mijn ssd staan win en linux installeren is uurtje werk.

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:02
Heb een OCZ Vertex 2 60 GB gehad, na 11 maanden stuk, niet meer herkent in de bios, zo dood als een pier dus.
Nu een Crucial M4, helemaal goed, en snel!

• Hell-Slave
Sharky_NL schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:11:
[...]

Bedankt voor dit fijne bericht :P.. gelukkig valt die dan wel in de garantie :z

Dus met de kerstdagen zit ik met de ellende :D
Misschien heb je wel geluk? :D

[ Voor 81% gewijzigd door Hell-Slave op 09-11-2011 20:13 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Het is fijn dat je hier komt om flink Vertex schijven te bashen, maar ik ken al genoeg mensen die tot vandaag nog steeds probleemloos met Vertex, Agilities, Vertex2 en 3's draaien, waaronder ikzelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:02
SinergyX schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:13:
[...]

Het is fijn dat je hier komt om flink Vertex schijven te bashen, maar ik ken al genoeg mensen die tot vandaag nog steeds probleemloos met Vertex, Agilities, Vertex2 en 3's draaien, waaronder ikzelf.
True, maar als je gaat googlen op Vertex wordt de gemiddelde tweaker niet echt blij :o

• Hell-Slave
SinergyX schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:13:
[...]

Jij hebt er dus ook 1 of meer?
Ik neem het risico niet met die troep. (ja troep met meer uitval dan de andere merken)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:11:
OCZ en Sandforce drives hebben een hoog aantal probleem gevallen. Ik zal altijd een Intel, Crucial of Kingston (non-Sandforce) aanraden. Willen mensen toch de gok wagen dan mag dat altijd natuurlijk :).
Dus om een stabiele SSD te kiezen ga ik het beste voor een Intel, Crucial of Kingston (non-Sandforce) :?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hell-Slave schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:14:
[...]

Jij hebt er dus ook 1 of meer?
Ik neem het risico niet met die troep. (ja troep met meer uitval dan de andere merken)
Kijk nu eens naast je posthistory? Je bent nog erger dan de Caiway basher die we hier op het forum hebben gehad. Gal spugen op alles wat OCZ heet in elk mogelijk topic dat je tegenkomt. Gewoon zielig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hell-Slave
SinergyX schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:16:
[...]

Kijk nu eens naast je posthistory? Je bent nog erger dan de Caiway basher die we hier op het forum hebben gehad. Gal spugen op alles wat OCZ heet in elk mogelijk topic dat je tegenkomt. Gewoon zielig.
Het intereseerd me geen ruk wat jij vindt.
OCZ is troep punt uit. (zolang ze sandforce blijven gebruiken)

Ga voor de gein ook maar eens kijken op het OCZ forum :
http://www.ocztechnologyf...port-and-discussion-forum

[ Voor 21% gewijzigd door Hell-Slave op 09-11-2011 20:21 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Sorry, maar het is bewezen dat drives uit de Sandforce 1200 serie een enorme hoge failure rate heeft ten opzichte van andere SSD's

Dit is geen bashen, het zijn feiten.

Daarbij, de nieuwe 2xxx serie van sandforce is net zo buggy geweest tot de laatste huidige firmware, deze heeft schijnbaar een hoop problemen opgelost... eindelijk....

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 09-11-2011 20:19 ]

• Hell-Slave
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:15:
[...]

Dus om een stabiele SSD te kiezen ga ik het beste voor een Intel, Crucial of Kingston (non-Sandforce) :?
Ik raad je deze aan :
pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:15:
[...]

Er zijn veel problemen bekend met OCZ/Sandforce schijven dit betekent niet dat jouw schijf ook problemen gaat vertonen, maar de kans is in mijn optiek in hogere mate aanwezig dan bij de bovengenoemde merken die geen gebruikmaken van een Sandforce controller.

De Crucial M4 64GB heeft een goede prijs/prestatie verhouding. De Kingston 96GB heeft een goede prijs/capaciteit verhouding. Alleen zie ik nu dat sinds de vorige keer dat ik keek de Kingston blijkbaar zeer slecht verkrijgbaar is tegen een hogere prijs dan destijds. Dan is de keuze makkelijk ;) en blijft de Crucial over. Kijk ook even in het het [BBG aanschaf] SSD topic.

• Hell-Slave
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:21:
[...]

Er zijn veel problemen bekend met OCZ/Sandforce schijven dit betekent niet dat jouw schijf ook problemen gaat vertonen, maar de kans is in mijn optiek in hogere mate aanwezig dan bij de bovengenoemde merken die geen gebruikmaken van een Sandforce controller.

De Crucial M4 64GB heeft een goede prijs/prestatie verhouding. De Kingston 96GB heeft een goede prijs/capaciteit verhouding. Alleen zie ik nu dat sinds de vorige keer dat ik keek de Kingston blijkbaar zeer slecht verkrijgbaar is tegen een hogere prijs dan destijds. Dan is de keuze makkelijk ;) en blijft de Crucial over. Kijk ook even in het het [BBG aanschaf] SSD topic.
Oh?
Nu raad je geen OCZ aan, wat kinderachtig :(

Verwijderd

Topicstarter
Bij Alternate zie ik 3 verschillende modellen staan van de Crucial M4.
De lage schrijfsnelheid van +/- 95MB/s is vermoedelijk niet zo belangrijk voor een Windows opstartschijf :?

• Hell-Slave
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:24:
[...]

Bij Alternate zie ik 3 verschillende modellen staan van de Crucial M4.
De lage schrijfsnelheid van +/- 95MB/s is vermoedelijk niet zo belangrijk voor een Windows opstartschijf :?
Correct en het komt omdat de capaciteit laag is. (weinig kannalen)
De meeste andere merken hebben dit ook bij lage capaciteit.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor de 64GB variant staan er idd 3 versies op, het enige verschil wat ik zo kan zien is de verpakking (en de leverbaarheid)

Bij het booten merk je voornamelijk met een SSD dat je leesnelheid en je accestijd zeer optimaal zijn t.o.v. een harddisk. De Writesnelheid heeft hier zeer weinig mee te maken.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

De "lage" snelheid van 95 MB/s is in veel gevallen sneller dan sommige Sandforce gebasseerde drives halen van 64 GB.

Om de OCZ Agility 3 64 GB als voorbeeld te nemen, zodra er gebruik wordt gemaakt van data dat in een willekeurig patroon is, haalt deze namelijk maar een schrijf snelheid van 60-70 MB/s.

Aan de andere kant, zodra het positieve scenario zich voordoet, dat opeenvolgende data dezelfde waarde heeft. Dan voert de controller hier een foefje mee uit, door het verkort op te slaan, waardoor de snelheid veel hoger lijkt, ookwel de 500 MB/s die geadverteerd is.

Verwijderd

Gleighton schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:27:
Voor de 64GB variant staan er idd 3 versies op, het enige verschil wat ik zo kan zien is de verpakking (en de leverbaarheid)

Bij het booten merk je voornamelijk met een SSD dat je leesnelheid en je accestijd zeer optimaal zijn t.o.v. een harddisk. De Writesnelheid heeft hier zeer weinig mee te maken.
Verschil is.

1. SSD schijf - goedkoopste
2. SSD schijf + bracket - marginaal duurder
3. SSD schijf + CD-rom + SATA to USB kabel - marginaal duurder

Verwijderd

Topicstarter
Gleighton schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:27:

Is het zinvol om een model hoger van de Crucial M4 (128GB) te nemen :?
Zie bij Alternate: KLIK
Het is zuiver om mijn OS+software op te zetten :)
Hoger in budget wil/kan ik niet gaan.

• Hell-Slave
Ja deze is iets sneller met schrijven en je hebt wat meer ruimte om te spelen.
SSD moet je nooit helemaal vol zetten anders werkt de GC niet goed na een tijdje.

[ Voor 129% gewijzigd door Hell-Slave op 09-11-2011 20:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:30:
[...]

Is het zinvol om een model hoger van de Crucial M4 (128GB) te nemen :?
Zie bij Alternate: KLIK
Het is zuiver om mijn OS+software op te zetten :)
Hoger in budget wil/kan ik niet gaan.
Hier een lovende review over de Crucial M4 128GB: reviews: Crucial m4: koning onder de ssd's

Verwijderd

Topicstarter
Hell-Slave schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:31:
Ja deze is iets sneller met schrijven en je hebt wat meer ruimte om te spelen.
SSD moet je nooit helemaal vol zetten anders werkt de GC niet goed na een tijdje.
Oké, dat wordt het deze Crucial M4 van 120GB, helaas weer wat duurder.
Maar hopenlijk wel veel stabieler (i hate blue screens) :)

• Hell-Slave
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:39:
[...]

Oké, dat wordt het deze Crucial M4 van 120GB, helaas weer wat duurder.
Maar hopenlijk wel veel stabieler (i hate blue screens) :)
128GB is meer dan genoeg, veel plezier met je aankoop.
Het zal de beste upgrade zijn die je ooit hebt gemaakt. (een SSD bedoel ik :D )

[ Voor 8% gewijzigd door Hell-Slave op 09-11-2011 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allen nog bedankt voor de vlugge tips, zodat ik mijn omruil kan laten gebeuren :)

• Hell-Slave
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:43:
Allen nog bedankt voor de vlugge tips, zodat ik mijn omruil kan laten gebeuren :)
Graag gedaan, veel plezier er mee.
Pagina: 1